Toyota má bezpečnejšie opierky hlavy

Autá bývajú vybavené buď obyčajnými alebo aktívnymi opierkami hlavy, ktoré pri náraze zozadu pákový mechanizmus posunie k hlave vodiča. Toyota klasické aktívne opierky vylepšila.

(Zdroj: Infograf SME)

Autá bývajú vybavené buď obyčajnými alebo aktívnymi opierkami hlavy, ktoré pri náraze zozadu pákový mechanizmus posunie k hlave vodiča. Toyota klasické aktívne opierky vylepšila.

V praxi to vyzerá tak, že keď náraz zozadu pritlačí chrbát cestujúceho na operadlo, zabudovaný mechanizmus aktivuje opierku a tá sa diagonálne posúva smerom k hlave. Na rozdiel od iných automobiliek, ktoré používajú pákový mechanizmus a priamočiary pohyb opierky, Toyota využíva lankový systém.

Zadná časť hlavy sa tak podoprie skôr, čo zníži riziko poškodenia krčnej chrbtice. Účinnosť systému sa môže líšiť v závislosti na postave cestujúceho a jeho pozícii pri riadení, avšak interné testy aktívnych opierok hlavy ukázali pokles poranenia krčnej chrbtice o 10 až 20 percent. Reťazové havárie s typickými nárazmi zozadu sú na preplnených cestách stále častejšie, preto význam aktívnych opierok stúpa. Prvé takéto opierky hlavy predstavil koncom deväťdesiatych rokov koncern GM vo vozidlách Opel a Saab.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ako používať hlavovú opierku?

Staré vozidlá bez hlavových opierok na predných aj zadných sedadlách predstavujú pre posádku obrovské riziko. Silný zadný náraz môže dokonca zlomiť väzy. Aby hlavová opierka splnila účel, musí byť správne nastavená. Najmä vyšší vodiči alebo cestujúci by mali dbať na správnu výšku opierky, ktorá by sa mala stredom svojej plochy dotýkať temena hlavy. Ak je opierka nízko a prekrýva oblasť krku, cestujúci podstupuje podobné riziko ako pri sedadlách bez opierok. Kontrole správnej výšky opierky treba venovať rovnakú pozornosť ako nastaveniu spätných zrkadiel a správnej polohy operadla.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 203
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 824
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 070
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 609
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 116
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 001
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 650
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 550
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 340
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 773

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.