Detroit 11. apríla (TASR) - General Motors Corp. (GM) plánuje v tomto roku rozšíriť predaj vozidiel cez internetovú stránku GMBuyPower www.gmbuypower.com na 40 krajín, vrátane Japonska, Čína a Thajska.
Ako informuje agentúra Reuters, po dokončení projektu spoločnosť pokryje 90% ázijsko-tichomorského trhu. Riaditeľ internetovej divízie GM Mark Hogan vysvetľuje, že stránka bude dostupná pre 3,5 miliardy ľudí na celom svete.
Kupci v Taiwane už dnes môžu nakupovať vozidlá priamo od GM cez internet, britská značka Vauxhall predáva všetky modely elektronicky za zľavu a túto službu ponúka už aj nemecká značka Adam Opel. GM v septembri 2000 začal predávať kompaktné vozidlo Celta cez internet a doteraz takto predali 25 000 z celkovo 40 000 týchto automobilov.
Predaj vozidiel cez internet v USA pokračuje veľmi pomaly v dôsledku silného postavenia tradičných predajcov. M. Hogan vysvetľuje, že v USA bolo sa cez internet predalo približne len jedno percento automobilov, hoci väčšina kupcov hľadá informácie na internete a až potom sa obráti na predajcov.
Od vzniku GMBuyPower.com v marci 1999 stránka ovplyvnila viac než 860 000 predajov, vrátane 64 000 transakcií, v rámci ktorých spotrebitelia chceli kúpiť produkt konkurenčnej značky.
GM prostredníctvom stránky SmartAuction predáva použité vozidlá a spoločnosť očakáva, že na každom zo 150 000 automobilov, ktoré v tomto roku takto predá, usporí 200 až 300 USD. SmartAuction totiž znižuje náklady vďaka skráteniu času skladovania použitých vozidiel o 30 až 40 dní. GM navyše zistilo, že vozidlá sa cez túto stránku predávajú za vyššie ceny.
(1 USD = 48,398 SKK)
* 1 sov