SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Volvo S80 zmenené na nepoznanie

Volvo zmenilo svoj nekompromisný vzhľad aj na tých najvyšších miestach. Nová limuzína S80 je toho pravým dôkazom.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

K modernému interiéru a atmosfére luxusného motorového člnu pristane benzínový osemvalec. Kritériá ekonomiky prevádzky však podstatne lepšie splní diesel. Napokon je to o prioritách, ktoré sú v prípade tohto modelu postavené na pôžitkoch.

V rámci redakčného testu sme mali možnosť vyskúšať najsilnejšiu verziu s osemvalcovým naprieč uloženým motorom a pohonom všetkých kolies. Vonkajšie tvary karosérie sú podstatne prívetivejšie a modernejšie než u predchodcu. Nový dizajn veľmi elegantným spôsobom zakryl väčšie vonkajšie rozmery a málokto by povedal, že nové Volvo S80 je širšie, dlhšie a citeľne vyššie ako predchodca. V porovnaní s nemeckou konkurenciou má vnútorný priestor Volva náskok. Batožinový priestor objemu 480 l nepatrí medzi najlepších, hoci rozdiel 20 litrov na papieri nemusí byť v skutočnosti veľký rozdiel. Vstupný otvor výrazne zmenšujú veľké svetlomety a krátka časť za zadným sklom.

Na palube
Veľký vnútorný priestor podporený pocitom voľnosti tkvie v typicky účelovej severanskej architektúre. Za vrchol interiéru považujeme opäť pohodlné sedadlá a to vpredu aj vzadu. Na kožených poťahoch sa v závislosti od oblečenia trochu šmýka, ale tvar sedadiel vôbec neunavuje telo ani pri dlhej jazde. Vzhľadom na výkon osemvalca by mohlo byť bočné vedenie vpredu trochu výraznejšie. V usporiadanom interiéri nepôsobia extravagantne ani kruhové prístroje s integrovaným displejom, či stredová konzola nazvaná airpanel. Priestor za ňou je vhodný na odloženie peňaženky alebo telefónu. Akurát treba na to pri vystupovaní pamätať.
V praxi sme pocítili ako si Volvo dalo záležať na dobrej atmosfére a nerozptyľovaní vodiča, pretože ovládače aj zobrazovacie prístroje sú navrhnuté tak, aby čo najmenej odtŕhali oči od cesty. V odkladacích priestoroch a možnostiach ich využitia dávame Volvo za príklad konkurencii. Okrem samotnej výbavy s dobou kráča aj bezkľúčové štartovanie, navigačný systém a inteligentné autorádio s príjmom TMC správ. Na interiér technikou prepchatej limuzíny, ovládacie prvky a ich rozmiestnenie si vodič zvykne pomerne rýchlo. Jedinou záludnosťou je vysúvanie displeja navigačného systému tlačidlom na zadnej strane volantu.

Rev smädného monštra
Pokoj uhladenej limuzíny sa razom mení po naštartovaní naprieč uloženého osemvalcového motora. Už jeho poloha naprieč pozdĺžnej osi auta je trochu atypická, najmä voči konkurentom od Audi, BMW a Mercedesu s pozdĺžne uloženými motormi. Zvuk, aký vylúdi výfukové potrubie, doslova pohladí uši a zároveň naženie strach. Vodič razom cíti, že má do činenia s výkonom 232 kW, teda 315 koní. Dominantou osemvalca sú stredné a v praxi najviac používané otáčky. Keď mu chýbal ťah v spodnom pásme otáčok, dohnal to nádherným zvukom, pred ktorým sa musí skloniť aj BMW. V kvalitách podvozka pôjde o vyrovnaný boj s konkurenciou, najmä s Audi A6, ktoré nám Volvo svojím správaním pripomenulo. V ostrých zákrutách a náhlej zmene smeru jazdy by sme prijali menšie kmity karosérie. Čakali sme trochu lepšie odfiltrovanie od nerovností na cestách, najmä pri zadnej náprave. Šesťstupňová automatická prevodovka sa s radením príliš neponáhľa, ale čo je podstatné, radí vtedy, keď má. S jej prácou budú spokojní milovníci pohodlia.


Video bolo odstránené.

Ešte aj na snehu
V závere dávnejšie uskutočneného testu sme mali to šťastie vychutnať si na kľukatých horských cestách posledný sneh. Systém pohonu všetkých kolies veľmi decentne necháva pretáčať zadnú časť kontrolovanú stabilizačným systémom a snaží sa ťažké auto smerovať do zákruty. Preniesť obrovský výkon na prednú nápravu by bolo nemysliteľné. Vyvážený pohon všetkých kolies padne vhod. Volvo S80 vo vyhotovení s najsilnejším osemvalcom zrejme nepatrí k najžiadanejším verziám, pretože v ponuke sú atraktívnejšie naftové agregáty. Na dráždenie zmyslov a vychutnávanie si atmosféry luxusného člna na cestách je osemvalec ako stvorený. Predtým chladná severská limuzína sa príchodom novej generácie zmenila v príjemného spoločníka na dlhé cesty. Navyše s autom sa výborne jazdí aj v meste, akurát spotreba benzínovej verzie medzi semaformi prudko rastie.

Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér *****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ***
výbava ****
úžitok **
celkový dojem ****


Volvo S80 V8 AWD
Cena od 1 295 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 955 000 Sk
Motor 4,4 V8
Výkon motora 232 kW/ 315k
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,5 s
Objem bat. priestoru 480 l
Spotreba podľa výrobcu 12,3 l/100 km
Spotreba v teste 15,6 l/100 km
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ESP

Jemnejšie črty a oblé línie urobili Volvo S80 modernejším. Navonok nenápadný nárast vonkajších rozmerov sa prejavil v interiéri.
Najsilnejšia verzia je ako návyková látka, pretože stále láka za volant. Na vozenie treba byť dostatočne solventný, pretože osemvalec spotrebuje 15,6 l/100 km.
Kombinácia materiálov a farieb pripomína luxusný motorový čln. Zvuk osemvalca taktiež.
Analógové ciferníky majú krátke ručičky a displej uprostred, podobne ako Mercedesy. Toto riešenie je prehľadné, praktické a šetrí priestor.
Zadné sedadlá poskytujú pohodlné sedenie v priestrannom interiéri. Stredný pasažier nemá také pohodlie ako tí na krajoch, navyše mu prekáža stredový tunel. Testovaný model s koženým čalúnením mal našťastie vyhrievanie aj na zadných sedadlách.
Volvo má podľa nás najlepšie sedadlá vôbec, najmä čo sa týka pohodlia cestovania. Po niekoľkých hodinách jazdy v nich nebolí chrbát a tiež ponúkajú dobrý pomer medzi pohodlím a držaním tela v zákrutách.
Ľahko dostupné a ergonomicky správne tlačidlá na volante iba dokazujú zmysel severanov pre jednoduchosť a maximálnu funkčnosť.
Pre Volvo typický „airpanel“ vytvoril ďalší odkladací priestor. V tomto prípade hrozí zabúdanie predmetov aute, ale zrejme to bude otázka zvyku.
Ovládanie vysúvateľného farebného monitora a jeho funkcií sme museli poriadnu chvíľu hľadať.
Architektúra stredového panelu ide v ruka v ruke s jednoduchým aj keď trochu iným ovládaním než používajú ostatné automobilky.
Zadné opierky hlavy sa dajú diaľkovo sklopiť, aby pri neobsadených zadných sedadlách nebránili vodičovi v beztak trochu obmedzenom výhľade dozadu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 980
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 075
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 900
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 788
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 404
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 505
  7. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 292
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 531
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 156
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 875
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jedno z odberných miest v Bratislave.
Sean Connery ako James Bond vo filme Nikdy nehovor nikdy.
Ľudia čakajú na plošné testovanie v Bratislave.

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L