SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Mercedes C oživil spomienky

Nová trieda C znamená pre automobilku rovnako veľký skok vpred ako Mercedes 190 v roku 1982. Príprava súčasného modelu bola o to ťažšia, že konkurencia je dnes oveľa tvrdšia než pred dvadsiatimi piatimi rokmi.

(Zdroj: autor)

Nová trieda C znamená pre automobilku rovnako veľký skok vpred ako Mercedes 190 v roku 1982. Príprava súčasného modelu bola o to ťažšia, že konkurencia je dnes oveľa tvrdšia než pred dvadsiatimi piatimi rokmi.

Nadčasový dizajn čerpá inšpiráciu v historicky významnom Mercedese 190 a po nevýraznej predchádzajúcej generácii prináša poriadne osvieženie. Mercedesu pristanú tvrdé črty oveľa viac, než predošlé obliny a experimenty s oválnymi svetlami. Trend v strednej triede udávajú štyri autá, ktoré vždy s príchodom novej generácie posúvajú latku o niečo vyššie. Po predstavení šiestej generácie Volkswagenu Passat a po trojkovom BMW je na ťahu testovaný Mercedes C. V zákulisí sa na útok pripravuje Audi A4. Na karosérii pekného Mercedesu C nám prekážal iba čierny lak. Za zmienku stojí nízka úroveň aerodynamického hluku, dobrý výhľad šikmo dopredu, vysoká tuhosť karosérie a príťažlivé tvary maskujúce skutočnú veľkosť auta.

Prehľadnejšie ovládanie
Pri prvej statickej prezentácii kritizované materiály a stredová konzola sa nám na dennom svetle a v praxi javili oveľa príjemnejšie. K vítaným zmenám patrí zjednodušenie ovládania, prehľadný panel a nový palubný systém Comand s otočným ovládačom na stredovom tuneli. Na rozdiel od iných áut, v Mercedese veľmi dobre fungovala komunikácia telefónu a auta spojených prostredníctvom Bluetooth. Malou neresťou ergonomicky zvládnutého interiéru sú tlačidlá na multifunkčnom volante. Akosi nám nesadli do ruky. V ponuke odkladacích priestorov je na tom Mercedes podstatne lepšie ako BMW 3. Noví majitelia Mercedesu si aj v tomto aute musia zvyknúť na jedinú páčku pod volantom s kombinovaným ovládaním diaľkových svetiel smeroviek a stieračov. Na želanie môže byť pod volantom a na tej istej strane páčka na ovládanie tempomatu a rýchlostného limitu.

Bez pokuty
Už základná verzia tempomatu sa dodáva v kombinácii s nastaviteľným rýchlostným limitom. Vodičom nastavenú rýchlosť auto neprekročí ani pri akcelerácii a po jej dosiahnutí automaticky pribrzdí. Systém možno prekonať stlačením plynu na podlahu, keď sa sám vypne. V radarmi stráženom meste alebo na obchvate sa tak nestane, že by vodič podvedome prekročil rýchlosť, lebo auto ho cez limit nepustí. Okrem moderných technológií a funkcií, na ktorých popis by sme potrebovali podstatne väčší priestor, nás zaujal zmysel pre praktické detaily, vrátane háčikov na tašky v batožinovom priestore.

S vystretými nohami
Okom ťažko viditeľný nárast vnútorných rozmerov cítiť pri nastupovaní a samotnom pobyte v aute. Koncepcia pozdĺžneho uloženia motora a pohonu zadnej nápravy sa však musela prejaviť v interiéri masívnym stredovým tunelom. Miesto vzadu sa zdá byť rovnaké, avšak sedadlá sú poriadne hlboké, takže vzdialenosť medzi operadlom predných sedadiel a zadným sedákom nemusí byť veľká. Pocit priestoru zaostáva za lepšou realitou. Športovo založeným vodičom odporúčame príplatkové športové sedadlá, pretože tieto testované sa hodia skôr na diaľnicu a pomalší prejazd zákrut.

Sila nafty
Z dvoch verzií základného naftového štvorvalca sme dostali možnosť vyskúšať silnejšiu verziu 220 CDI a výkonom 125 kW a automatickou prevodovkou. Popri výkone sa vyníma tiež krútiaci moment 400 Nm a s tým súvisiace dynamické parametre. Odozva na stlačenie akcelerátora by mohla byť rýchlejšia, avšak pri automatickej prevodovke s tým treba rátať. Automatická prevodovka obľubuje pokojnejší režim, ktorý dokonale ladí s charakterom motora. Pri športovej jazde a prudkých zošliapnutiach plynového pedálu zbytočne podraďuje a nevyužíva krútiaci moment. Vodič sa jej musí trochu prispôsobiť a nájsť spoločnú nôtu.

Podvozok nás opäť raz presvedčil o kvalitách zadného pohonu a koncepcie s motorom uloženým takmer za prednou nápravou. Pruženie a kinematika náprav dokonale pohlcuje kmity karosérie a ak berieme do úvahy pomer komfortu a športových jazdných vlastností, podvozok je dnes asi najlepší v triede.

Mieri do trojky
Mercedes si pri uvedení nového modelu zvolil agresívnu politiku. Technickým prevedením, systémom Comand a dobrými cenami namieril do konkurenčného BMW 3. S rozsiahlou štandardnou výbavou dokonca útočí na Volkswagen Passat. Uznanie si zaslúži za umelecký dojem inšpirovaný históriou.


Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****


Mercedes Benz C 220 CDI

Cena modelu od 979 132 Sk
Cena testovanej verzie od 1 104 113 Sk
Motor 220 CDI
Objem 2148 cm3
Výkon motora 125 kW/ 170 k
Prevodovka aut. 5 stupňová
Krútiaci moment 400 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,4 s
Objem batožinového priestoru 475 l
Spotreba podľa výrobcu 6,7 l/100 km
Spotreba v teste 7,9 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 7 x airbag, ISOFIX

Nová generácia, inšpirovaná modelom 190 dokazuje, že móda sa aj v automobilovom dizajne opakuje. k najsilnejším stránkam patria svetlomety a podvozok.
Zadné brzdové svetlá reagujú na intenzitu brzdenia rozdielnym svetelným účinkom. Batožinový priestor objemu 475 l mierne predčí hlavných konkurentov. Za Passatom však zaostáva.
Systém Comand má v štandardnej výbave otočný ovládač a štvorpalcový farebný displej na vrchu prístrojovej dosky. Orientácia v prehľadnom menu je pomerne jednoduchá.
Súčasťou štandardnej výbavy je už dvojzónová automatická klimatizácia. Telefónna klávesnica a systém pripojenia cez Bluetooth sa dodáva na prianie ale bezplatne. Plast na stredovom paneli pôsobí lacno.
Čierny interiér v čiernom aute je v slnečných dňoch „silná“ kombinácia. V jednoduchosti a tvaroch interiéru sa skrýva istá forma krásy. Pri volante je iba jedna páčka na ovládanie stieračov, smeroviek a diaľkových svetiel.
Svetlomety zostali verné povesti svojej značky , ktorá sa vyznačuje vozidlami s výborným svetelným výkonom. Na želanie si možno objednať (od septembra 2007) inteligentné svetlomety „Intelligent Light System“ fungujúce v piatich režimoch svietenia. Testovací Mercedes rozsvecoval hmlovky ako prídavné rohové osvetlenie pri výraznejšom natočení volantu.
Diesel s objemom 2,2 l a výkonom 170 k by si zaslúžil lepšiu prevodovku než päťstupňový automat. Voči komfortu radenia nemáme žiadne výhrady. Na druhej strane proti našim dojmom hovorí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 s, dokonca lepšie ako s manuálnou prevodovkou.
Predné sedadlá sú viac komfortné než športové, čo úzko súvisí s poslaním verzie Elegance. Sklon operadla aj výška sedadla má elektrické nastavovanie, pozdĺžne posúvanie je manuálne. Zaujímavá kombinácia.
Moderné prístroje čerpajú inšpiráciu v modeli 190, dôkazom je grafika stupnice a oranžové ručičky. Displej v strede rýchlomera je už dnešný a veľmi praktický prvok. Celkovo interiér čerpá z jednoduchosti modelu 190 a je aj v dnešnej dobe veľmi pekný.
Farebný displej je v štandardnom vybavení menší a nevysúva sa ako v drahších verziách s navigáciou. Orientácia v systéme COMAND je logická a jednoduchá, čo dokumentuje aj prehľad rádiostaníc.
Mercedesu jeho jedinú páčku pod volantom asi nikto nevyhovorí. Je to prvok, na ktorý si treba zvyknúť. Kým na druhej strane volantu nie je žiadna páčka, na ľavom boku sú hneď dve. Tá tenšia, ktorou sme neraz chceli prepnúť smerovky, ovláda tempomat a rýchlostný limit.
Vodičom nastavený limit auto neprekročí a po jeho dosiahnutí automaticky uberie. V meste tak podvedome neprekročíte nastavenú rýchlosť. Pre prípad náhlej potreby zrýchliť viac a prekročiť limitom nastavenú rýchlosť, treba stlačiť plyn úplne na podlahu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  6. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  7. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 906
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 17 948
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 391
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 938
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 819
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 220
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 278
  8. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 2 793
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po rokovaní o zostavení vlády po voľbách vo februári 2020.

Bez SaS môže mať vládna koalícia pri opatreniach problém.


18 h
Poľovnícka chata v obci Čifáre, v ktorej sa stretávali Robert Fico a spol.

Sťažnosť vyšetrovateľa Juhása zamietla prokurátorka, ktorá priťažila aj čurillovcom.


15 h
The Sandman je hitom Netflixu.

Gaiman sa asi nedá adaptovať, ani Netflix to nevedel.


1 h
Pohľad na Záporožskú atómovú elektráreň pri meste Enerhodar na juhovýchode Ukrajiny.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 13 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Je suis fan
  2. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  3. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  4. Nina Erneker: Kde sa dobre varí, tam sa dobre darí
  5. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  6. Lucia Žárska: Tesla sa chystá deliť svoje akcie v pomere 3:1
  7. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 12. časť
  8. Jozef Sitko: Neopakovateľný veľký vzor z detstva
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 383
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 634
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 029
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 419
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 181
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 975
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 942
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 411
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu