Európa žije autami - pre Slovákov znamenajú nezávislosť

Automobil je viac než len dopravný prostriedok a úžitkový predmet. Európa zaplavená autami najrôznejších kategórií ho vníma ako nástroj prestíže, spoločenského postavenia, symbol nezávislosti alebo dokonca prvú lásku.

Automobil priťahuje a stále je najdôležitejšou kúpou po zaobstaraní bytu alebo domu.(Zdroj: archív)
Podľa veľkého prieskumu vydavateľstva Motor Presse Stuttgart jedine Holandsko je k autám rezervované.

Automobilový priemysel býva často označovaný ako "motor Európy" pre jeho ekonomickú a sociálnu dôležitosť, ako aj historickú rolu, ktorú hrá pri rozvoji kontinentu. Napokon zamestnáva najviac ľudí vo výrobnej sfére Európskej únie, stará sa o ekonomické aktivity, uľahčuje mobilitu, je nevyhnutý pre sociálny a kultúrny život. Na druhej strane komplikuje situáciu vo veľkomestách, znečisťuje ovzdušie, prináša problémy s likvidáciou odpadu a prehlbuje rozdiely medzi ľuďmi. Napriek všetkému, automobil priťahuje a stále je najdôležitejšou kúpou po zaobstaraní bytu alebo domu. V Poľsku je to dokonca opačne, najskôr auto, potom byt.

Článok pokračuje pod video reklamou

Človek trávi čoraz dlhšiu časť života šoférovaním. Podľa niektorých zdrojov ide až o jedenásť alebo dvanásť rokov. Tým sa vytvára vzťah medzi ním a vozidlom, bez ktorého si nevie predstaviť svoju existenciu. Stačí, ak auto vypadne na niekoľko dní a na svete je problém s mobilitou, dokonca je oslabená osobnosť vodiča. Závislosť človeka od automobilu skúmajú vedecké tímy a tiež popredné vydavateľstvá.

Napríklad Motor Presse Stuttgart robí každoročne anketu medzi profesionálnymi novinármi. Jednou z tém je postoj obyvateľov krajiny k vlastneniu automobilu.

Rakúsko Automobil je posvätnou kravou.
Francúzsko Automobil je kritériom a značkou životného štandardu. Luxusné značky sú pre Francúzov synonymom peňazí a spoločenského postavenia.
Nemecko Automobil je najobľúbenejším dieťaťom. Je to druhá najvýznamnejšia investícia po kúpe vlastného domu.
Grécko Gréci milujú autá z rôznych dôvodov - emotívnych alebo racionálnych. Najdôležitejší racionálny dôvod je ten, že dlho nefungovala verejná doprava a v mnohých prípadoch stále nefunguje. Druhým dôvodom je, že ešte pred 15 rokmi vysoké dane znemožňovali nákup auta, a tak sa stalo objektom túžby. Čo sa týka emotívnych dôvodov, Gréci stále považujú automobil za symbol spoločenského postavenia, a preto sa oň veľmi starajú.
Chorvátsko Chorváti hovoria: Najbližšiemu priateľovi môžeš požičať všetko okrem manželky a auta. Pre Chorvátov je automobil obdivovaný objekt.
Holandsko Holandsko sa nepovažuje za krajinu, ktorá by bola posadnutá autami. Je na to viacej dôvodov: nedostatok vlastného automobilového priemyslu, nebezpečne rastúce znečistenie ovzdušia, vysoké ceny áut a vysoké dane. Mnohí Holanďania vidia automobil ako vládnu dojnú kravu. To však neznamená, že nemajú radi automobily, mnohí si potrpia na ručné umývanie áut. Čoraz viac však vidia v autách skôr symbol svojho postavenia v spoločnosti než dopravný prostriedok na prepravu z bodu A do bodu B bez toho, aby zmokli.
Nórsko Kvôli vysokému daňovému zaťaženiu majú autá prezývku dojná krava vlády. Keďže má Nórsko rozlohu ako Nemecko, ale žije tu iba 4,7 miliónov obyvateľov (v porovnaní s 83 miliónov obyvateľov Nemecka), je automobil nevyhnutným prepravným prostriedkom.
Poľsko Najskôr auto, potom byt - toto príslovie vystihuje význam auta v poľskej spoločnosti. Automobil je známka stability- vlastním ho, pretože si to môžem dovoliť. Celkovo automobil v Poľsku vnímajú ľudia pozitívne.
Portugalsko Auto vystihuje priemerného obyvateľa, keďže ide o druhú najväčšiu kúpu v živote, hneď po rodinnom dome alebo byte. Mnohí Portugalčania si často kupujú autá, ktoré si nemôžu dovoliť. V Portugalsku sú autá vášňou.
Rusko Automobil dotvára imidž vlastníka. Rusi si často si kupujú autá, na ktoré nemajú. Hoci žijú v zlých podmienkach, na drahé autá si nájdu prostriedky, keďže to zaručí pozornosť a odpúta ju od jeho skutočných životných problémov.
Švajčiarsko Vo Švajčiarsku je výskyt áut vyšší než počet detí na rodinu. Švajčiari milujú vozidlo s perfektnou výbavou a motorom. To vysvetľuje aj štatisticky vyšší priemer prvotriednych automobilov, keďže imidž a prestíž sú dôležité. Rovnako to platí pre kabriolety ako aj športové, či úžitkové vozidlá.
Slovensko Auto zosobňuje nezávislosť, avšak nie všetky rodiny si ho môžu dovoliť. Je symbolom prestíže a spoločenského postavenia. Slováci si často kupujú drahšie autá než potrebujú.
Španielsko Typický slovné spojenie, ktoré vyjadruje vzťah k autám: Auto - tvoja prvá láska.
Česko Význam auta je c Česku podobný ako v Nemecku, no podiel starých áut je tu vyšší. Rapídne však stúpa počet luxusných áut, pred 15-timi rokmi tu takmer vôbec neboli. Berúc do úvahy sieť ciest, hustotu premávky a polohu krajiny, je pochopiteľné, že automobil má tak veľký význam a že je pevnou súčasťou životného štýlu.
Maďarsko Auto je tu stále považované za viac-menej prestížnu záležitosť. Maďari auto využívajú na to, aby sa pochválili, akí sú bohatí, a preto často viac minú na autá, ako by si mohli dovoliť
.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Zdravý životný štýl - dá sa v dnešnej dobe udržať?
  5. Klima efekt bez klimatizácie
  6. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  7. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  8. METRO vyzbieralo takmer päť ton potravín pre ľudí v núdzi
  9. Zonácia stanovuje jasný režim obhospodarovania každého pozemku
  10. Ako vybrať správne sedaciu súpravu?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 307
  2. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 17 933
  3. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 12 108
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 10 949
  5. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 10 371
  6. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 7 635
  7. Tento test pomohol viac ako 100 ľuďom znížiť vysoký krvný tlak 5 025
  8. 3 spôsoby, ako využiť GDPR vo váš prospech. 3 811
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 3 301
  10. Nový projekt v Karlovej Vsi sa teší obrovskému 3 266

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Koalícia chce ľuďom prispieť na dovolenky a pôžičky. Hovorí aj o vyšších platoch

Sociálny balíček strán Smer, SNS a Most-Híd začína naberať reálne obrysy.

KOMENTÁRE

Za zvýšenie životnej úrovne v réžii koalície sa nedoplatíme

Maďari dnes dlhujú polovicu záväzku priemerného Slováka.

DOMOV

Dobré ráno: Spochybňovanie demokracie sa zrazu stalo módou

Ako si rozoberáme základy demokracie.

KOMENTÁRE

Vlak obsadený smerákmi idúci do stanice Ničota zrýchlil

Môže sa stať, že veľká občianska energia prítomná na námestiach vyprchá.

Neprehliadnite tiež

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, no všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.

Aká je ponuka veľkých SUV do 30-tisíc eur? Predajom kraľujú japonské značky

Minulý rok išlo o najrýchlejšie rastúci segment áut na európskom trhu.