Európa žije autami - pre Slovákov znamenajú nezávislosť

Automobil je viac než len dopravný prostriedok a úžitkový predmet. Európa zaplavená autami najrôznejších kategórií ho vníma ako nástroj prestíže, spoločenského postavenia, symbol nezávislosti alebo dokonca prvú lásku.

Automobil priťahuje a stále je najdôležitejšou kúpou po zaobstaraní bytu alebo domu.(Zdroj: archív)
Podľa veľkého prieskumu vydavateľstva Motor Presse Stuttgart jedine Holandsko je k autám rezervované.

Automobilový priemysel býva často označovaný ako "motor Európy" pre jeho ekonomickú a sociálnu dôležitosť, ako aj historickú rolu, ktorú hrá pri rozvoji kontinentu. Napokon zamestnáva najviac ľudí vo výrobnej sfére Európskej únie, stará sa o ekonomické aktivity, uľahčuje mobilitu, je nevyhnutý pre sociálny a kultúrny život. Na druhej strane komplikuje situáciu vo veľkomestách, znečisťuje ovzdušie, prináša problémy s likvidáciou odpadu a prehlbuje rozdiely medzi ľuďmi. Napriek všetkému, automobil priťahuje a stále je najdôležitejšou kúpou po zaobstaraní bytu alebo domu. V Poľsku je to dokonca opačne, najskôr auto, potom byt.

Článok pokračuje pod video reklamou

Človek trávi čoraz dlhšiu časť života šoférovaním. Podľa niektorých zdrojov ide až o jedenásť alebo dvanásť rokov. Tým sa vytvára vzťah medzi ním a vozidlom, bez ktorého si nevie predstaviť svoju existenciu. Stačí, ak auto vypadne na niekoľko dní a na svete je problém s mobilitou, dokonca je oslabená osobnosť vodiča. Závislosť človeka od automobilu skúmajú vedecké tímy a tiež popredné vydavateľstvá.

Napríklad Motor Presse Stuttgart robí každoročne anketu medzi profesionálnymi novinármi. Jednou z tém je postoj obyvateľov krajiny k vlastneniu automobilu.

Rakúsko Automobil je posvätnou kravou.
Francúzsko Automobil je kritériom a značkou životného štandardu. Luxusné značky sú pre Francúzov synonymom peňazí a spoločenského postavenia.
Nemecko Automobil je najobľúbenejším dieťaťom. Je to druhá najvýznamnejšia investícia po kúpe vlastného domu.
Grécko Gréci milujú autá z rôznych dôvodov - emotívnych alebo racionálnych. Najdôležitejší racionálny dôvod je ten, že dlho nefungovala verejná doprava a v mnohých prípadoch stále nefunguje. Druhým dôvodom je, že ešte pred 15 rokmi vysoké dane znemožňovali nákup auta, a tak sa stalo objektom túžby. Čo sa týka emotívnych dôvodov, Gréci stále považujú automobil za symbol spoločenského postavenia, a preto sa oň veľmi starajú.
Chorvátsko Chorváti hovoria: Najbližšiemu priateľovi môžeš požičať všetko okrem manželky a auta. Pre Chorvátov je automobil obdivovaný objekt.
Holandsko Holandsko sa nepovažuje za krajinu, ktorá by bola posadnutá autami. Je na to viacej dôvodov: nedostatok vlastného automobilového priemyslu, nebezpečne rastúce znečistenie ovzdušia, vysoké ceny áut a vysoké dane. Mnohí Holanďania vidia automobil ako vládnu dojnú kravu. To však neznamená, že nemajú radi automobily, mnohí si potrpia na ručné umývanie áut. Čoraz viac však vidia v autách skôr symbol svojho postavenia v spoločnosti než dopravný prostriedok na prepravu z bodu A do bodu B bez toho, aby zmokli.
Nórsko Kvôli vysokému daňovému zaťaženiu majú autá prezývku dojná krava vlády. Keďže má Nórsko rozlohu ako Nemecko, ale žije tu iba 4,7 miliónov obyvateľov (v porovnaní s 83 miliónov obyvateľov Nemecka), je automobil nevyhnutným prepravným prostriedkom.
Poľsko Najskôr auto, potom byt - toto príslovie vystihuje význam auta v poľskej spoločnosti. Automobil je známka stability- vlastním ho, pretože si to môžem dovoliť. Celkovo automobil v Poľsku vnímajú ľudia pozitívne.
Portugalsko Auto vystihuje priemerného obyvateľa, keďže ide o druhú najväčšiu kúpu v živote, hneď po rodinnom dome alebo byte. Mnohí Portugalčania si často kupujú autá, ktoré si nemôžu dovoliť. V Portugalsku sú autá vášňou.
Rusko Automobil dotvára imidž vlastníka. Rusi si často si kupujú autá, na ktoré nemajú. Hoci žijú v zlých podmienkach, na drahé autá si nájdu prostriedky, keďže to zaručí pozornosť a odpúta ju od jeho skutočných životných problémov.
Švajčiarsko Vo Švajčiarsku je výskyt áut vyšší než počet detí na rodinu. Švajčiari milujú vozidlo s perfektnou výbavou a motorom. To vysvetľuje aj štatisticky vyšší priemer prvotriednych automobilov, keďže imidž a prestíž sú dôležité. Rovnako to platí pre kabriolety ako aj športové, či úžitkové vozidlá.
Slovensko Auto zosobňuje nezávislosť, avšak nie všetky rodiny si ho môžu dovoliť. Je symbolom prestíže a spoločenského postavenia. Slováci si často kupujú drahšie autá než potrebujú.
Španielsko Typický slovné spojenie, ktoré vyjadruje vzťah k autám: Auto - tvoja prvá láska.
Česko Význam auta je c Česku podobný ako v Nemecku, no podiel starých áut je tu vyšší. Rapídne však stúpa počet luxusných áut, pred 15-timi rokmi tu takmer vôbec neboli. Berúc do úvahy sieť ciest, hustotu premávky a polohu krajiny, je pochopiteľné, že automobil má tak veľký význam a že je pevnou súčasťou životného štýlu.
Maďarsko Auto je tu stále považované za viac-menej prestížnu záležitosť. Maďari auto využívajú na to, aby sa pochválili, akí sú bohatí, a preto často viac minú na autá, ako by si mohli dovoliť
.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  2. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  10. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 518
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 619
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 389
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 545
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 977
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 385
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 913
  9. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 949
  10. Najužitočnejšia appka 2 863

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.