SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Európa žije autami - pre Slovákov znamenajú nezávislosť

Automobil je viac než len dopravný prostriedok a úžitkový predmet. Európa zaplavená autami najrôznejších kategórií ho vníma ako nástroj prestíže, spoločenského postavenia, symbol nezávislosti alebo dokonca prvú lásku.

Automobil priťahuje a stále je najdôležitejšou kúpou po zaobstaraní bytu alebo domu.Automobil priťahuje a stále je najdôležitejšou kúpou po zaobstaraní bytu alebo domu. (Zdroj: archív)
Podľa veľkého prieskumu vydavateľstva Motor Presse Stuttgart jedine Holandsko je k autám rezervované.

Automobilový priemysel býva často označovaný ako "motor Európy" pre jeho ekonomickú a sociálnu dôležitosť, ako aj historickú rolu, ktorú hrá pri rozvoji kontinentu. Napokon zamestnáva najviac ľudí vo výrobnej sfére Európskej únie, stará sa o ekonomické aktivity, uľahčuje mobilitu, je nevyhnutý pre sociálny a kultúrny život. Na druhej strane komplikuje situáciu vo veľkomestách, znečisťuje ovzdušie, prináša problémy s likvidáciou odpadu a prehlbuje rozdiely medzi ľuďmi. Napriek všetkému, automobil priťahuje a stále je najdôležitejšou kúpou po zaobstaraní bytu alebo domu. V Poľsku je to dokonca opačne, najskôr auto, potom byt.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Človek trávi čoraz dlhšiu časť života šoférovaním. Podľa niektorých zdrojov ide až o jedenásť alebo dvanásť rokov. Tým sa vytvára vzťah medzi ním a vozidlom, bez ktorého si nevie predstaviť svoju existenciu. Stačí, ak auto vypadne na niekoľko dní a na svete je problém s mobilitou, dokonca je oslabená osobnosť vodiča. Závislosť človeka od automobilu skúmajú vedecké tímy a tiež popredné vydavateľstvá.

Napríklad Motor Presse Stuttgart robí každoročne anketu medzi profesionálnymi novinármi. Jednou z tém je postoj obyvateľov krajiny k vlastneniu automobilu.

Rakúsko Automobil je posvätnou kravou.
Francúzsko Automobil je kritériom a značkou životného štandardu. Luxusné značky sú pre Francúzov synonymom peňazí a spoločenského postavenia.
Nemecko Automobil je najobľúbenejším dieťaťom. Je to druhá najvýznamnejšia investícia po kúpe vlastného domu.
Grécko Gréci milujú autá z rôznych dôvodov - emotívnych alebo racionálnych. Najdôležitejší racionálny dôvod je ten, že dlho nefungovala verejná doprava a v mnohých prípadoch stále nefunguje. Druhým dôvodom je, že ešte pred 15 rokmi vysoké dane znemožňovali nákup auta, a tak sa stalo objektom túžby. Čo sa týka emotívnych dôvodov, Gréci stále považujú automobil za symbol spoločenského postavenia, a preto sa oň veľmi starajú.
Chorvátsko Chorváti hovoria: Najbližšiemu priateľovi môžeš požičať všetko okrem manželky a auta. Pre Chorvátov je automobil obdivovaný objekt.
Holandsko Holandsko sa nepovažuje za krajinu, ktorá by bola posadnutá autami. Je na to viacej dôvodov: nedostatok vlastného automobilového priemyslu, nebezpečne rastúce znečistenie ovzdušia, vysoké ceny áut a vysoké dane. Mnohí Holanďania vidia automobil ako vládnu dojnú kravu. To však neznamená, že nemajú radi automobily, mnohí si potrpia na ručné umývanie áut. Čoraz viac však vidia v autách skôr symbol svojho postavenia v spoločnosti než dopravný prostriedok na prepravu z bodu A do bodu B bez toho, aby zmokli.
Nórsko Kvôli vysokému daňovému zaťaženiu majú autá prezývku dojná krava vlády. Keďže má Nórsko rozlohu ako Nemecko, ale žije tu iba 4,7 miliónov obyvateľov (v porovnaní s 83 miliónov obyvateľov Nemecka), je automobil nevyhnutným prepravným prostriedkom.
Poľsko Najskôr auto, potom byt - toto príslovie vystihuje význam auta v poľskej spoločnosti. Automobil je známka stability- vlastním ho, pretože si to môžem dovoliť. Celkovo automobil v Poľsku vnímajú ľudia pozitívne.
Portugalsko Auto vystihuje priemerného obyvateľa, keďže ide o druhú najväčšiu kúpu v živote, hneď po rodinnom dome alebo byte. Mnohí Portugalčania si často kupujú autá, ktoré si nemôžu dovoliť. V Portugalsku sú autá vášňou.
Rusko Automobil dotvára imidž vlastníka. Rusi si často si kupujú autá, na ktoré nemajú. Hoci žijú v zlých podmienkach, na drahé autá si nájdu prostriedky, keďže to zaručí pozornosť a odpúta ju od jeho skutočných životných problémov.
Švajčiarsko Vo Švajčiarsku je výskyt áut vyšší než počet detí na rodinu. Švajčiari milujú vozidlo s perfektnou výbavou a motorom. To vysvetľuje aj štatisticky vyšší priemer prvotriednych automobilov, keďže imidž a prestíž sú dôležité. Rovnako to platí pre kabriolety ako aj športové, či úžitkové vozidlá.
Slovensko Auto zosobňuje nezávislosť, avšak nie všetky rodiny si ho môžu dovoliť. Je symbolom prestíže a spoločenského postavenia. Slováci si často kupujú drahšie autá než potrebujú.
Španielsko Typický slovné spojenie, ktoré vyjadruje vzťah k autám: Auto - tvoja prvá láska.
Česko Význam auta je c Česku podobný ako v Nemecku, no podiel starých áut je tu vyšší. Rapídne však stúpa počet luxusných áut, pred 15-timi rokmi tu takmer vôbec neboli. Berúc do úvahy sieť ciest, hustotu premávky a polohu krajiny, je pochopiteľné, že automobil má tak veľký význam a že je pevnou súčasťou životného štýlu.
Maďarsko Auto je tu stále považované za viac-menej prestížnu záležitosť. Maďari auto využívajú na to, aby sa pochválili, akí sú bohatí, a preto často viac minú na autá, ako by si mohli dovoliť
.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 886
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 438
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 129
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 356
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 910
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 841
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 293
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 180
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 040
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 918
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

7 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan