V Mníchove si dali s premiérou verzie M súčasnej trojky trochu načas. Naopak Mercedes posúril svoju športovú divíziu AMG s vývojom kráľovskej verzie novej triedy C tak, aby prišiel na trh súčasne s mníchovským rivalom. V kategórii športových áut to bude súboj desaťročia. Nový Mercedes-Benz C 63 AMG s ručne montovaným motorom 6,3 V8 AMG má výkon 336 kW/457 k a krútiaci moment 600 Nm, čím predčí všetkých vo svojej triede. Z nuly na 100 km/h zrýchli za 4,5 sekundy, a maximálnu rýchlosť má elektronicky limitovanú na 250 km/h. Dokonalú dynamickú jazdu mu zabezpečuje športový podvozok s úplne novou prednou nápravou, športovým parametrickým riadením a novým 3-stupňovým systémom ESP. Vozidlo ako prvé tejto značky disponuje automatickou funkciou medziplynu pri radení nižšej rýchlosti. Oproti bavoráckemu manuálu a budúcej dvojspojkovej prevodovke stojí 7-stupňová prevodovka s pákovými ovládačmi radenia na volante. Prevodovka mercedesu má tri režimy jazdy: komfortný, športový s rýchlejším radením o 30% a manuálny s o 50% rýchlejším radením.
Rýchle monštrum krotia vnútorne odvetrávané dierované kotúče 360 x 36 mm vpredu a 360 x 26 mm vzadu. Nový C 63 AMG dostal expresívny dizajn a dôsledne športový interiér. Palubné prístroje v tubusovom dizajne majú špeciálnu úpravu pre nočnú jazdu. Toto vozidlo je na rozdiel od svojho sesterského modelu vyhotoveného pre preteky DTM vhodné na každodenné použitie. Nový Mercedes-Benz C 63 AMG sa začne celosvetovo dodávať začiatkom budúceho roka.
Autor: rch