SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Lexus RX 400h

Lexus na európskom trhu doplatil na chýbajúce naftové motory. Na druhej strane však otvoril brány hybridného pohonu a najväčších konkurentov v oblasti úspory benzínu predbehol. Dôkazom je športovo úžitkový Lexus RX 400h

Zošliapnutie plynového pedálu na podlahu zapojí do činnosti benzínový šesťvalec objemu 3,3l (155 kW/211 k) a dva elektromotory výkonu 123 kW a 50 kW. Kombináciou ťahu všetkých agregátov môže výkon vzrásť na 200 kW (272 k). Nečudo, že veľké SUV potom dosiaZošliapnutie plynového pedálu na podlahu zapojí do činnosti benzínový šesťvalec objemu 3,3l (155 kW/211 k) a dva elektromotory výkonu 123 kW a 50 kW. Kombináciou ťahu všetkých agregátov môže výkon vzrásť na 200 kW (272 k). Nečudo, že veľké SUV potom dosia (Zdroj: autor)

.

Ako osemvalec
Cieľom hybridného pohonu je využitie prebytočnej pohybovej energie automobilu a dosiahnutie požadovaných dynamických parametrov pri nižšej spotrebe paliva. Hybridný model 400h dosahuje podobný výkon ako štvorlitrový osemvalec, pritom mu na pohon slúži iba menší motor 3,3 V6 a dva elektromotory.

SUV s takýmto výkonom a priemernou spotrebou 8,0 l/100 km nenájdete v žiadnom katalógu. Úprimne povedané, nám sa pri druhom teste tohto auta nepodarilo dosiahnuť sľubovanú spotrebu, ale celkový priemer 9,2 l/100 km hovorí sám za seba. Kamera na cúvanie, optitrónové podsvietenie palubnej dosky, automatické odsúvanie volantu pri vystupovaní a nastupovaní a iné luxusné prvky príznačné pre túto triedu zostali pri vnímaní hybridnej technológie na druhej koľaji.

Pre nás boli podstatné jazdné zážitky verzus spotreba. Výsledkom dynamickej jazdy po diaľnici s vychutnávaním komfortu vo vysokej rýchlosti bola spotreba až 13,6 l/100 km. Výhody hybridného pohonu totiž zanikajú pri kontinuálnom využívaní plného výkonu a vo vysokej rýchlosti. Spotreba pri ustálenej rýchlosti 130 km/h len mierne prevyšuje desaťlitrovú hranicu a vďaka hybridnej technológii Lexus v meste spotrebuje ešte menej.




Z environmentálneho hľadiska ide o celkom logické správanie hybridného pohonu. Luxusné terénne autá a SUV sú totiž najväčším nepriateľom miest, lebo sú priestorovo náročné a v mestskom cykle spotrebujú aj 20 l/100 km. Na načerpávanie energie pre elektromotory sú ako stvorené členité vidiecke cesty.

Vďaka veľkému krútiacemu momentu hybridnej sústavy je auto s batériami a pohotovostnou hmotnosťou dve tony agilné.
Pre hybridný RX400 h sú typické zadné skupinové svetlá s čírym krytom.
Audiosúprava Mark and Levinson dotvára pohodu v tichom interiéri. Subjektívne ho považujme za najlepší zvukový systém dodávaný v luxusných automobiloch.
Lexus stále používa klasické staršie páčky pod volantom typické pre všetky japonské autá. Smerovky nemajú novodobý „trojklik“ ako mnohé iné aj menšie autá.
Sedenie vzadu je mimoriadne pohodlné s dostatkom priestoru vo všetkých smeroch. Pod koženými posúvateľnými sedadlami sú ukryté batérie hybridného systému.
LCD displej veľmi názorne ukazuje princíp práce hybridného pohonu. Prebytočnú kinetickú energiu systém okamžite využíva na dobíjanie batérií. Elektromotory v tejto chvíli pracujú ako generátory elektrickej energie. Prebytočnú energiu, ktorú iné autá nevyužívajú, si Lexus odkladá na neskôr.
Klasický otáčkomer nahradil ukazovateľ momentálneho výkonu, ktorý vodič využíva. Keď sa ručička dostane pod nulu (modré pole), vozidlo využíva pohybovú energiu na dobíjanie batérií. Indikácia spotrebovaného výkonu slúži ako výchovný prostriedok k ekonomickej jazde.
Natáčacie xenónové svetlomety sú v tejto triede úplne samozrejme. Ak by pohyb svetiel v zákrute prekážal, natáčanie sa dá vypnúť.
Pohľad na "optitrónové" podsvietenie prístrojov nevyčerpáva oči a navyše Lexus RX 400h samočinne prispôsobuje intenzitu osvetlenia intenzite vonkajšieho svetla. Pri vjazde do tunela "budíky" stmavnú, aby neťahali oči. Na slnku zasa podsvietenie zosilnie.


Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika *****
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ****

Cena testovanej verzie od 1 849 000 Sk
Motor 3,3 V6 (155 kW), 2 x ELM (123 kW, 50kW)
Výkon sústavy kW/k 200 kW / 272
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,6 s
Objem bat. priestoru 439 l
Spotreba podľa výrobcu 8,1 l/100 km
Spotreba v teste 9,2 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  4. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  5. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  5. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  6. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  7. Zmeny v systéme revíznych postupov
  8. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  9. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  10. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 891
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 247
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 855
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 625
  5. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 434
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 691
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 565
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 788
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 564
  10. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 2 160
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ján Herák oznámil vzdanie sa mandátu 9. júna 2021.

Herák v OĽaNO ďalej pracuje.


13 h
Ministerka spravodlivosti Mária Kolíková.

Polícia pátra po zdrojoch klamstiev.


2 h

Po epickom úspechu očkovacej lotérie si teraz Igor Matovič vycucal z prsta 500-eurové očkovacie kupóny pre dôchodcov.


Neprehliadnite tiež

Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


26m
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


22 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov

Blogy SME

  1. Inštitút urbánneho rozvoja: Štatistici potvrdzujú rekordný rast cien bytov, kľúčová je svižná stavebná legislatíva
  2. Adela Penesová: Pandémia, home office a obezita
  3. Tupou Ceruzou: Pozdravy z kaviarne pre pána Blahu
  4. Viktória Floreková: Chátrajúci areál v Petržalke dostane novú šancu
  5. Dmytro Retynskyi: Udalosti na Ukrajine za posledných 10 rokov
  6. INEKO: Vláda v ostatnom čase nerešpektuje výsledky výberových konaní. Verejné inštitúcie sa nezávislejšími stále nestávajú
  7. Rudolf Pado: Ako prišla armáda o majetok a občania o verejný záujem
  8. Iveta Bakitová: Peru - od conquistádorov po Dänikena
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 393
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 8 371
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 883
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 017
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 964
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 303
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 126
  8. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 3 729
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu