SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky
JAZDILI SME NA HYBRIDNOM VOZIDLE

Lexus RX 400h

Lexus na európskom trhu doplatil na chýbajúce naftové motory. Na druhej strane však otvoril brány hybridného pohonu a najväčších konkurentov v oblasti úspory benzínu predbehol. Dôkazom je športovo úžitkový Lexus RX 400h

Zošliapnutie plynového pedálu na podlahu zapojí do činnosti benzínový šesťvalec objemu 3,3l (155 kW/211 k) a dva elektromotory výkonu 123 kW a 50 kW. Kombináciou ťahu všetkých agregátov môže výkon vzrásť na 200 kW (272 k). Nečudo, že veľké SUV potom dosiaZošliapnutie plynového pedálu na podlahu zapojí do činnosti benzínový šesťvalec objemu 3,3l (155 kW/211 k) a dva elektromotory výkonu 123 kW a 50 kW. Kombináciou ťahu všetkých agregátov môže výkon vzrásť na 200 kW (272 k). Nečudo, že veľké SUV potom dosia (Zdroj: autor)

.

Ako osemvalec
Cieľom hybridného pohonu je využitie prebytočnej pohybovej energie automobilu a dosiahnutie požadovaných dynamických parametrov pri nižšej spotrebe paliva. Hybridný model 400h dosahuje podobný výkon ako štvorlitrový osemvalec, pritom mu na pohon slúži iba menší motor 3,3 V6 a dva elektromotory.

SUV s takýmto výkonom a priemernou spotrebou 8,0 l/100 km nenájdete v žiadnom katalógu. Úprimne povedané, nám sa pri druhom teste tohto auta nepodarilo dosiahnuť sľubovanú spotrebu, ale celkový priemer 9,2 l/100 km hovorí sám za seba. Kamera na cúvanie, optitrónové podsvietenie palubnej dosky, automatické odsúvanie volantu pri vystupovaní a nastupovaní a iné luxusné prvky príznačné pre túto triedu zostali pri vnímaní hybridnej technológie na druhej koľaji.

Pre nás boli podstatné jazdné zážitky verzus spotreba. Výsledkom dynamickej jazdy po diaľnici s vychutnávaním komfortu vo vysokej rýchlosti bola spotreba až 13,6 l/100 km. Výhody hybridného pohonu totiž zanikajú pri kontinuálnom využívaní plného výkonu a vo vysokej rýchlosti. Spotreba pri ustálenej rýchlosti 130 km/h len mierne prevyšuje desaťlitrovú hranicu a vďaka hybridnej technológii Lexus v meste spotrebuje ešte menej.




Z environmentálneho hľadiska ide o celkom logické správanie hybridného pohonu. Luxusné terénne autá a SUV sú totiž najväčším nepriateľom miest, lebo sú priestorovo náročné a v mestskom cykle spotrebujú aj 20 l/100 km. Na načerpávanie energie pre elektromotory sú ako stvorené členité vidiecke cesty.

Vďaka veľkému krútiacemu momentu hybridnej sústavy je auto s batériami a pohotovostnou hmotnosťou dve tony agilné.
Pre hybridný RX400 h sú typické zadné skupinové svetlá s čírym krytom.
Audiosúprava Mark and Levinson dotvára pohodu v tichom interiéri. Subjektívne ho považujme za najlepší zvukový systém dodávaný v luxusných automobiloch.
Lexus stále používa klasické staršie páčky pod volantom typické pre všetky japonské autá. Smerovky nemajú novodobý „trojklik“ ako mnohé iné aj menšie autá.
Sedenie vzadu je mimoriadne pohodlné s dostatkom priestoru vo všetkých smeroch. Pod koženými posúvateľnými sedadlami sú ukryté batérie hybridného systému.
LCD displej veľmi názorne ukazuje princíp práce hybridného pohonu. Prebytočnú kinetickú energiu systém okamžite využíva na dobíjanie batérií. Elektromotory v tejto chvíli pracujú ako generátory elektrickej energie. Prebytočnú energiu, ktorú iné autá nevyužívajú, si Lexus odkladá na neskôr.
Klasický otáčkomer nahradil ukazovateľ momentálneho výkonu, ktorý vodič využíva. Keď sa ručička dostane pod nulu (modré pole), vozidlo využíva pohybovú energiu na dobíjanie batérií. Indikácia spotrebovaného výkonu slúži ako výchovný prostriedok k ekonomickej jazde.
Natáčacie xenónové svetlomety sú v tejto triede úplne samozrejme. Ak by pohyb svetiel v zákrute prekážal, natáčanie sa dá vypnúť.
Pohľad na "optitrónové" podsvietenie prístrojov nevyčerpáva oči a navyše Lexus RX 400h samočinne prispôsobuje intenzitu osvetlenia intenzite vonkajšieho svetla. Pri vjazde do tunela "budíky" stmavnú, aby neťahali oči. Na slnku zasa podsvietenie zosilnie.


Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika *****
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ****

Cena testovanej verzie od 1 849 000 Sk
Motor 3,3 V6 (155 kW), 2 x ELM (123 kW, 50kW)
Výkon sústavy kW/k 200 kW / 272
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,6 s
Objem bat. priestoru 439 l
Spotreba podľa výrobcu 8,1 l/100 km
Spotreba v teste 9,2 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 915
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 188
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 444
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 821
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 050
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 942
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 233
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 915
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 714
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 607
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Odberné miesto v električkách Dopravného podniku Bratislava na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie. PCR testy odhalili viac ako 234-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 965 obetí.

16 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

5 h
Polícia zasahuje na proteste v Moskve.

Na protestoch zadržali už vyše 2 200 ľudí.

11 h
Publicista Matúš Ritomský.

Je opodstatnené interpretovať dianie pomocou psychiatrických diagnóz?

21. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

11 h
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan