SME
Pondelok, 5. december, 2022 | Meniny má Oto

Lexus RX 400h

Lexus na európskom trhu doplatil na chýbajúce naftové motory. Na druhej strane však otvoril brány hybridného pohonu a najväčších konkurentov v oblasti úspory benzínu predbehol. Dôkazom je športovo úžitkový Lexus RX 400h

Zošliapnutie plynového pedálu na podlahu zapojí do činnosti benzínový šesťvalec objemu 3,3l (155 kW/211 k) a dva elektromotory výkonu 123 kW a 50 kW. Kombináciou ťahu všetkých agregátov môže výkon vzrásť na 200 kW (272 k). Nečudo, že veľké SUV potom dosiaZošliapnutie plynového pedálu na podlahu zapojí do činnosti benzínový šesťvalec objemu 3,3l (155 kW/211 k) a dva elektromotory výkonu 123 kW a 50 kW. Kombináciou ťahu všetkých agregátov môže výkon vzrásť na 200 kW (272 k). Nečudo, že veľké SUV potom dosia (Zdroj: autor)

.

Ako osemvalec
Cieľom hybridného pohonu je využitie prebytočnej pohybovej energie automobilu a dosiahnutie požadovaných dynamických parametrov pri nižšej spotrebe paliva. Hybridný model 400h dosahuje podobný výkon ako štvorlitrový osemvalec, pritom mu na pohon slúži iba menší motor 3,3 V6 a dva elektromotory.

SUV s takýmto výkonom a priemernou spotrebou 8,0 l/100 km nenájdete v žiadnom katalógu. Úprimne povedané, nám sa pri druhom teste tohto auta nepodarilo dosiahnuť sľubovanú spotrebu, ale celkový priemer 9,2 l/100 km hovorí sám za seba. Kamera na cúvanie, optitrónové podsvietenie palubnej dosky, automatické odsúvanie volantu pri vystupovaní a nastupovaní a iné luxusné prvky príznačné pre túto triedu zostali pri vnímaní hybridnej technológie na druhej koľaji.

Pre nás boli podstatné jazdné zážitky verzus spotreba. Výsledkom dynamickej jazdy po diaľnici s vychutnávaním komfortu vo vysokej rýchlosti bola spotreba až 13,6 l/100 km. Výhody hybridného pohonu totiž zanikajú pri kontinuálnom využívaní plného výkonu a vo vysokej rýchlosti. Spotreba pri ustálenej rýchlosti 130 km/h len mierne prevyšuje desaťlitrovú hranicu a vďaka hybridnej technológii Lexus v meste spotrebuje ešte menej.




Z environmentálneho hľadiska ide o celkom logické správanie hybridného pohonu. Luxusné terénne autá a SUV sú totiž najväčším nepriateľom miest, lebo sú priestorovo náročné a v mestskom cykle spotrebujú aj 20 l/100 km. Na načerpávanie energie pre elektromotory sú ako stvorené členité vidiecke cesty.

Vďaka veľkému krútiacemu momentu hybridnej sústavy je auto s batériami a pohotovostnou hmotnosťou dve tony agilné.
Pre hybridný RX400 h sú typické zadné skupinové svetlá s čírym krytom.
Audiosúprava Mark and Levinson dotvára pohodu v tichom interiéri. Subjektívne ho považujme za najlepší zvukový systém dodávaný v luxusných automobiloch.
Lexus stále používa klasické staršie páčky pod volantom typické pre všetky japonské autá. Smerovky nemajú novodobý „trojklik“ ako mnohé iné aj menšie autá.
Sedenie vzadu je mimoriadne pohodlné s dostatkom priestoru vo všetkých smeroch. Pod koženými posúvateľnými sedadlami sú ukryté batérie hybridného systému.
LCD displej veľmi názorne ukazuje princíp práce hybridného pohonu. Prebytočnú kinetickú energiu systém okamžite využíva na dobíjanie batérií. Elektromotory v tejto chvíli pracujú ako generátory elektrickej energie. Prebytočnú energiu, ktorú iné autá nevyužívajú, si Lexus odkladá na neskôr.
Klasický otáčkomer nahradil ukazovateľ momentálneho výkonu, ktorý vodič využíva. Keď sa ručička dostane pod nulu (modré pole), vozidlo využíva pohybovú energiu na dobíjanie batérií. Indikácia spotrebovaného výkonu slúži ako výchovný prostriedok k ekonomickej jazde.
Natáčacie xenónové svetlomety sú v tejto triede úplne samozrejme. Ak by pohyb svetiel v zákrute prekážal, natáčanie sa dá vypnúť.
Pohľad na "optitrónové" podsvietenie prístrojov nevyčerpáva oči a navyše Lexus RX 400h samočinne prispôsobuje intenzitu osvetlenia intenzite vonkajšieho svetla. Pri vjazde do tunela "budíky" stmavnú, aby neťahali oči. Na slnku zasa podsvietenie zosilnie.


Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika *****
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ****

Cena testovanej verzie od 1 849 000 Sk
Motor 3,3 V6 (155 kW), 2 x ELM (123 kW, 50kW)
Výkon sústavy kW/k 200 kW / 272
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,6 s
Objem bat. priestoru 439 l
Spotreba podľa výrobcu 8,1 l/100 km
Spotreba v teste 9,2 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  2. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  3. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  4. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  6. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  7. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  8. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  1. Nepotrebné telefóny pomáhajú na Vianoce deťom a rodinám v núdzi
  2. Tisíc líp aj pre včely od slovenskej prezidentky
  3. Changes to the System of Remedies
  4. How to succeed when acquiring a business in Slovakia
  5. Nová éra stavieb začína teraz
  6. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  7. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  8. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 088
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 546
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 6 506
  4. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 034
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 2 909
  6. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 2 762
  7. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 2 576
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 397
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Internátny život UK: Decembrový internát: 10 tipov na dlhé zimné večery
  2. Rudolfa Vallová: Keď odchádzajú talentovaní mladí ľudia...
  3. Štefan Vidlár: Alea iacta est
  4. Peter Maroncik: Ekomarxistickí odborníci
  5. ASEKOL SK: Pozrieš – triediš! jedinečné ponožky, ktoré učia triediť odpad
  6. Rastislav Puchala: Zrušíme Vianoce?
  7. Štefan Vidlár: Reklama
  8. Pavol Kéri: Liptovský polmaratón
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 237 053
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 6 638
  3. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 5 251
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 3 506
  5. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 489
  6. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 921
  7. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 579
  8. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity? 2 033
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťZatvoriť reklamu