SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Lexus RX 400h

Lexus na európskom trhu doplatil na chýbajúce naftové motory. Na druhej strane však otvoril brány hybridného pohonu a najväčších konkurentov v oblasti úspory benzínu predbehol. Dôkazom je športovo úžitkový Lexus RX 400h

Zošliapnutie plynového pedálu na podlahu zapojí do činnosti benzínový šesťvalec objemu 3,3l (155 kW/211 k) a dva elektromotory výkonu 123 kW a 50 kW. Kombináciou ťahu všetkých agregátov môže výkon vzrásť na 200 kW (272 k). Nečudo, že veľké SUV potom dosiaZošliapnutie plynového pedálu na podlahu zapojí do činnosti benzínový šesťvalec objemu 3,3l (155 kW/211 k) a dva elektromotory výkonu 123 kW a 50 kW. Kombináciou ťahu všetkých agregátov môže výkon vzrásť na 200 kW (272 k). Nečudo, že veľké SUV potom dosia (Zdroj: autor)

.

Ako osemvalec
Cieľom hybridného pohonu je využitie prebytočnej pohybovej energie automobilu a dosiahnutie požadovaných dynamických parametrov pri nižšej spotrebe paliva. Hybridný model 400h dosahuje podobný výkon ako štvorlitrový osemvalec, pritom mu na pohon slúži iba menší motor 3,3 V6 a dva elektromotory.

SUV s takýmto výkonom a priemernou spotrebou 8,0 l/100 km nenájdete v žiadnom katalógu. Úprimne povedané, nám sa pri druhom teste tohto auta nepodarilo dosiahnuť sľubovanú spotrebu, ale celkový priemer 9,2 l/100 km hovorí sám za seba. Kamera na cúvanie, optitrónové podsvietenie palubnej dosky, automatické odsúvanie volantu pri vystupovaní a nastupovaní a iné luxusné prvky príznačné pre túto triedu zostali pri vnímaní hybridnej technológie na druhej koľaji.

Pre nás boli podstatné jazdné zážitky verzus spotreba. Výsledkom dynamickej jazdy po diaľnici s vychutnávaním komfortu vo vysokej rýchlosti bola spotreba až 13,6 l/100 km. Výhody hybridného pohonu totiž zanikajú pri kontinuálnom využívaní plného výkonu a vo vysokej rýchlosti. Spotreba pri ustálenej rýchlosti 130 km/h len mierne prevyšuje desaťlitrovú hranicu a vďaka hybridnej technológii Lexus v meste spotrebuje ešte menej.




Z environmentálneho hľadiska ide o celkom logické správanie hybridného pohonu. Luxusné terénne autá a SUV sú totiž najväčším nepriateľom miest, lebo sú priestorovo náročné a v mestskom cykle spotrebujú aj 20 l/100 km. Na načerpávanie energie pre elektromotory sú ako stvorené členité vidiecke cesty.

Vďaka veľkému krútiacemu momentu hybridnej sústavy je auto s batériami a pohotovostnou hmotnosťou dve tony agilné.
Pre hybridný RX400 h sú typické zadné skupinové svetlá s čírym krytom.
Audiosúprava Mark and Levinson dotvára pohodu v tichom interiéri. Subjektívne ho považujme za najlepší zvukový systém dodávaný v luxusných automobiloch.
Lexus stále používa klasické staršie páčky pod volantom typické pre všetky japonské autá. Smerovky nemajú novodobý „trojklik“ ako mnohé iné aj menšie autá.
Sedenie vzadu je mimoriadne pohodlné s dostatkom priestoru vo všetkých smeroch. Pod koženými posúvateľnými sedadlami sú ukryté batérie hybridného systému.
LCD displej veľmi názorne ukazuje princíp práce hybridného pohonu. Prebytočnú kinetickú energiu systém okamžite využíva na dobíjanie batérií. Elektromotory v tejto chvíli pracujú ako generátory elektrickej energie. Prebytočnú energiu, ktorú iné autá nevyužívajú, si Lexus odkladá na neskôr.
Klasický otáčkomer nahradil ukazovateľ momentálneho výkonu, ktorý vodič využíva. Keď sa ručička dostane pod nulu (modré pole), vozidlo využíva pohybovú energiu na dobíjanie batérií. Indikácia spotrebovaného výkonu slúži ako výchovný prostriedok k ekonomickej jazde.
Natáčacie xenónové svetlomety sú v tejto triede úplne samozrejme. Ak by pohyb svetiel v zákrute prekážal, natáčanie sa dá vypnúť.
Pohľad na "optitrónové" podsvietenie prístrojov nevyčerpáva oči a navyše Lexus RX 400h samočinne prispôsobuje intenzitu osvetlenia intenzite vonkajšieho svetla. Pri vjazde do tunela "budíky" stmavnú, aby neťahali oči. Na slnku zasa podsvietenie zosilnie.


Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika *****
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ****

Cena testovanej verzie od 1 849 000 Sk
Motor 3,3 V6 (155 kW), 2 x ELM (123 kW, 50kW)
Výkon sústavy kW/k 200 kW / 272
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,6 s
Objem bat. priestoru 439 l
Spotreba podľa výrobcu 8,1 l/100 km
Spotreba v teste 9,2 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  2. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  3. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 10 866
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 242
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 968
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 944
  5. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 713
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 570
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 044
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur 856
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny prokurátor Maroš Žilinka v parlamente.

V kauzách vplyvných ľudí vidí špeciálna prokuratúra odlišný prístup.


7 h
Ilustračné foto.

Predaj beží v „prázdninovom“ režime, cenové korekcie sa dotknú špecifických projektov.


26. jan
Peter Tkačenko

Existovať smie len Dzurindova strana so všetkým, čo k tomu patrí.


12 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


3 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Soňa Fröhlichová: Château-d’Œx – hlavné mesto teplovzdušných balónov vo švajčiarskych Alpách
  2. Jozef Sitko: Vraj samozvaný premiér Heger?
  3. Samuel Ivančák: Phil Collins, ten chlapík od vedľa
  4. Martin Krsak: Dátová analýza, programovanie a telemedicína ako spôsob nabudenia regionálnej ekonomiky?
  5. Miluna Rolinczová: MamaNávod: Ako nestratiť dieťa do 7 týždňa ?
  6. Ivan Mlynár: Kotleba by mal ísť do žalára za hoax, že policajný prezident Hamran mal ťažký infarkt
  7. Monika Kusendová: Zimné tatranské chodníčky alebo po stopách tamojších vysokohorských chát
  8. Veronika Michalčíková: Kežmarok (3): Cenzúra, ľúbostný trojuholník a epidémia moru
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 29 758
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 530
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 215
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 052
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 000
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 805
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 726
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 626
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu