Ford nečakal na tradičnú generačnú výmenu a svoj najmenší rodinný minivan vylepšil už teraz, kedy je na to najlepší čas. Nový „kinetic design“ totiž práve teraz žne úspechy pri modeloch S-MAX a Galaxy. Na medzinárodných zoznamovacích jazdách v okolí Mníchova sme však hľadali aj vnútorné vylepšenia.
Kinetický dizajn otvoril bránu pre úspech a je úplne logické, že stále viac modelov značky Ford dostane dynamicky vyzerajúci predok, ostré hrany a výrazné črty. Z trochu nevýrazného vozidla Focus C-MAX sa stal samostatný model, najnovšie bez prívlastku Focus. Šéfdizajnér nového modelu Claudio Messale dostal za úlohu zapracovať nové prvky kinetického dizajnu do už existujúceho modelu. A neskončil iba na karosérii, pretože podobnosti s modelmi S-MAX a Galaxy sme našli aj v interiéri. Niektoré detaily ako výplne dverí zväčšené odkladacie priestory alebo nové podsvietenie prístrojového panelu majú svoj praktický význam.
Kým drvivá väčšina ocení miesto na 1,5 l fľašu, prehľadnejšie prístroje, krajšiu prístrojovú dosku a kvalitnejšie materiály, červené intímne osvetlenie interiéru bude vyhovovať iba niektorým. Kinetický dizajn ako súčasť marketingu však odviedol dobrú prácu, pretože auto vyzerá atraktívne. Technické zmeny sa obmedzili na niekoľko príplatkových prvkov. Materiály v interiéri boli testom nemeckej skúšobne TUV označené za hypoalergénne a značka Ford za najlepšiu pokiaľ ide o ochranu alergikov.
Priestor na MAX
C-MAX si ponecháva systém manipulácie so zadnými tromi sedadlami nazvaný Comfort Seat System. Pri dvojčlennom obsadení zadných sedadiel možno stredné sklopiť do podlahy a krajné dve posunúť smerom k sebe, čím vznikne rovnomerne veľký priestor po oboch stranách. Parametre batožinového priestoru zostávajú nezmenené. Na vlastnej koži sme sa presvedčili ako hra s tvarmi, materiálmi a výškou sedadla dokáže vytvoriť dojem väčšieho priestoru v tak isto veľkom aute. Pod optické prevzdušnenie interiéru sa nemalou mierou podpísala dnes veľmi populárna sklenená panoramatická strecha so špeciálnou povrchovou úpravou Solar Reflect, chrániacou interiér pred prehrievaním.
Svetelná revolúcia
Svetlo ako spoločný menovateľ dnešných rodinných automobilov prichádza v rôznych podobách. Buď ako čo najväčšia presklenná plocha karosérie alebo účinný systém osvetlenia vozovky. Výbavu tak obohatili nové dvojité xenónové reflektory a halogénové reflektory s natáčaním do zákrut. Zadné svetlá zostavené z LED diód sú rozhodne atraktívnejšie a bezpečnejšie. Z diaľky ich lepšie vidieť, rýchlejšie sa rozsvecujú a v porovnaní s konvenčnými žiarovkami dlhšie vydržia.
Biopalivo
Bolo by naivné myslieť si, že rozšírenie rozchodu kolies o 5 mm sa prejaví na jazdných vlastnostiach. Subjektívne tichší podvozok prináša vodičovi radosť z jazdenia a najmä jasne dáva najavo, čo sa deje medzi kolesami a cestou.
Spomedzi benzínových motorov nás na vidieckych cestách Bavorska zaujal 1,8 l štvorvalec. V porovnaní s dieselom si však treba zvyknúť na vlažnejší ťah pri nízkych otáčkach. Motoristi v škandinávskych krajinách nebudú ukrátení o dynamické parametre ani vtedy, ak si objednajú 1.8 Duratec HE Flexifuel spaľujúci ľubovoľnú zmes od stopercentného benzínu až po 85%-ný bioetanol (E85). Jediný rozdiel sme cítili iba pri otvorení veka nádrže. Aj to išlo iba o iný, sladší zápach. Ford C-MAX nadobudol v čase stupňujúcej sa konkurencie presvedčivejší výzor a vylepšenia zvyšujúce jeho hodnotu.
Ford C-MAX – inovácie
zadné LED svetlá |
kinetický dizajn |
nové materiály |
natáčacie svetlá |
panoramatická strecha |
bixenónové svetlá |
úprava Solar Reflect |
Ford C-MAX – motory
Motor | palivo | výkon (kW/k) | spotreba (l/100km) |
1,6 Duratec | benzín | 74/100 | 6,9 |
1,8 Duratec | benzín | 92/125 | 7,1 |
2,0 Duratec | benzín | 107/145 | 7,3 |
1,6 TDCi | nafta | 66-80/90-109 | 4,8 – 4,9 |
1,8 TDCi | nafta | 85/115 | 5,4 |
20, TDCi | nafta | 100/136 | 5,8 |
Autor: rch