SME

Ford C-MAX - prvá jazda

Ford nečakal na tradičnú generačnú výmenu a svoj najmenší rodinný minivan vylepšil už teraz, kedy je na to najlepší čas. Nový „kinetic design“ totiž práve teraz žne úspechy pri modeloch S-MAX a Galaxy. Na medzinárodných zoznamovacích jazdách v okolí Mní

Kinetický dizajn pomohol Fordu k početným úspechom s prvými dvomi modelmi série „MAX“. Nová tvár najmenšieho z partie rodinných vozidiel  preto vôbec neprekvapujeKinetický dizajn pomohol Fordu k početným úspechom s prvými dvomi modelmi série „MAX“. Nová tvár najmenšieho z partie rodinných vozidiel preto vôbec neprekvapuje (Zdroj: archív)

Ford nečakal na tradičnú generačnú výmenu a svoj najmenší rodinný minivan vylepšil už teraz, kedy je na to najlepší čas. Nový „kinetic design“ totiž práve teraz žne úspechy pri modeloch S-MAX a Galaxy. Na medzinárodných zoznamovacích jazdách v okolí Mníchova sme však hľadali aj vnútorné vylepšenia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kinetický dizajn otvoril bránu pre úspech a je úplne logické, že stále viac modelov značky Ford dostane dynamicky vyzerajúci predok, ostré hrany a výrazné črty. Z trochu nevýrazného vozidla Focus C-MAX sa stal samostatný model, najnovšie bez prívlastku Focus. Šéfdizajnér nového modelu Claudio Messale dostal za úlohu zapracovať nové prvky kinetického dizajnu do už existujúceho modelu. A neskončil iba na karosérii, pretože podobnosti s modelmi S-MAX a Galaxy sme našli aj v interiéri. Niektoré detaily ako výplne dverí zväčšené odkladacie priestory alebo nové podsvietenie prístrojového panelu majú svoj praktický význam.
Kým drvivá väčšina ocení miesto na 1,5 l fľašu, prehľadnejšie prístroje, krajšiu prístrojovú dosku a kvalitnejšie materiály, červené intímne osvetlenie interiéru bude vyhovovať iba niektorým. Kinetický dizajn ako súčasť marketingu však odviedol dobrú prácu, pretože auto vyzerá atraktívne. Technické zmeny sa obmedzili na niekoľko príplatkových prvkov. Materiály v interiéri boli testom nemeckej skúšobne TUV označené za hypoalergénne a značka Ford za najlepšiu pokiaľ ide o ochranu alergikov.

SkryťVypnúť reklamu

Priestor na MAX
C-MAX si ponecháva systém manipulácie so zadnými tromi sedadlami nazvaný Comfort Seat System. Pri dvojčlennom obsadení zadných sedadiel možno stredné sklopiť do podlahy a krajné dve posunúť smerom k sebe, čím vznikne rovnomerne veľký priestor po oboch stranách. Parametre batožinového priestoru zostávajú nezmenené. Na vlastnej koži sme sa presvedčili ako hra s tvarmi, materiálmi a výškou sedadla dokáže vytvoriť dojem väčšieho priestoru v tak isto veľkom aute. Pod optické prevzdušnenie interiéru sa nemalou mierou podpísala dnes veľmi populárna sklenená panoramatická strecha so špeciálnou povrchovou úpravou Solar Reflect, chrániacou interiér pred prehrievaním.

Svetelná revolúcia
Svetlo ako spoločný menovateľ dnešných rodinných automobilov prichádza v rôznych podobách. Buď ako čo najväčšia presklenná plocha karosérie alebo účinný systém osvetlenia vozovky. Výbavu tak obohatili nové dvojité xenónové reflektory a halogénové reflektory s natáčaním do zákrut. Zadné svetlá zostavené z LED diód sú rozhodne atraktívnejšie a bezpečnejšie. Z diaľky ich lepšie vidieť, rýchlejšie sa rozsvecujú a v porovnaní s konvenčnými žiarovkami dlhšie vydržia.

SkryťVypnúť reklamu

Biopalivo
Bolo by naivné myslieť si, že rozšírenie rozchodu kolies o 5 mm sa prejaví na jazdných vlastnostiach. Subjektívne tichší podvozok prináša vodičovi radosť z jazdenia a najmä jasne dáva najavo, čo sa deje medzi kolesami a cestou.
Spomedzi benzínových motorov nás na vidieckych cestách Bavorska zaujal 1,8 l štvorvalec. V porovnaní s dieselom si však treba zvyknúť na vlažnejší ťah pri nízkych otáčkach. Motoristi v škandinávskych krajinách nebudú ukrátení o dynamické parametre ani vtedy, ak si objednajú 1.8 Duratec HE Flexifuel spaľujúci ľubovoľnú zmes od stopercentného benzínu až po 85%-ný bioetanol (E85). Jediný rozdiel sme cítili iba pri otvorení veka nádrže. Aj to išlo iba o iný, sladší zápach. Ford C-MAX nadobudol v čase stupňujúcej sa konkurencie presvedčivejší výzor a vylepšenia zvyšujúce jeho hodnotu.

SkryťVypnúť reklamu

Ford C-MAX – inovácie

zadné LED svetlá
kinetický dizajn
nové materiály
natáčacie svetlá
panoramatická strecha
bixenónové svetlá
úprava Solar Reflect


Ford C-MAX – motory

Motor palivo výkon (kW/k) spotreba (l/100km)
1,6 Duratec benzín 74/100 6,9
1,8 Duratec benzín 92/125 7,1
2,0 Duratec benzín 107/145 7,3
1,6 TDCi nafta 66-80/90-109 4,8 – 4,9
1,8 TDCi nafta 85/115 5,4
20, TDCi nafta 100/136 5,8

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 072
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 139
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 862
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 098
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 257
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 871
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 753
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tlačová konferencia premiéra Fica a Tibora Gašpara.

Prvý prieskum v ére transakčnej dane meria Smeru pokles.


a 1 ďalší 34
Nataša Holinová

Prečo sa Smer zlostí na Šutaja Eštoka?


21
Désiré Doué sa teší z gólu.

Paríž St. Germain zdolal Aston Villu 3:1.


4
Ilustračné foto.

Burzy vo Frankfurte, Londýne a Miláne si pripísali zisky v rozmedzí šesť až osem percent.


SITA a 1 ďalší
reklama
SkryťZatvoriť reklamu