SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Ford C-MAX - prvá jazda

Ford nečakal na tradičnú generačnú výmenu a svoj najmenší rodinný minivan vylepšil už teraz, kedy je na to najlepší čas. Nový „kinetic design“ totiž práve teraz žne úspechy pri modeloch S-MAX a Galaxy. Na medzinárodných zoznamovacích jazdách v okolí Mní

Kinetický dizajn pomohol Fordu k početným úspechom s prvými dvomi modelmi série „MAX“. Nová tvár najmenšieho z partie rodinných vozidiel  preto vôbec neprekvapujeKinetický dizajn pomohol Fordu k početným úspechom s prvými dvomi modelmi série „MAX“. Nová tvár najmenšieho z partie rodinných vozidiel preto vôbec neprekvapuje (Zdroj: archív)

Ford nečakal na tradičnú generačnú výmenu a svoj najmenší rodinný minivan vylepšil už teraz, kedy je na to najlepší čas. Nový „kinetic design“ totiž práve teraz žne úspechy pri modeloch S-MAX a Galaxy. Na medzinárodných zoznamovacích jazdách v okolí Mníchova sme však hľadali aj vnútorné vylepšenia.

Kinetický dizajn otvoril bránu pre úspech a je úplne logické, že stále viac modelov značky Ford dostane dynamicky vyzerajúci predok, ostré hrany a výrazné črty. Z trochu nevýrazného vozidla Focus C-MAX sa stal samostatný model, najnovšie bez prívlastku Focus. Šéfdizajnér nového modelu Claudio Messale dostal za úlohu zapracovať nové prvky kinetického dizajnu do už existujúceho modelu. A neskončil iba na karosérii, pretože podobnosti s modelmi S-MAX a Galaxy sme našli aj v interiéri. Niektoré detaily ako výplne dverí zväčšené odkladacie priestory alebo nové podsvietenie prístrojového panelu majú svoj praktický význam.
Kým drvivá väčšina ocení miesto na 1,5 l fľašu, prehľadnejšie prístroje, krajšiu prístrojovú dosku a kvalitnejšie materiály, červené intímne osvetlenie interiéru bude vyhovovať iba niektorým. Kinetický dizajn ako súčasť marketingu však odviedol dobrú prácu, pretože auto vyzerá atraktívne. Technické zmeny sa obmedzili na niekoľko príplatkových prvkov. Materiály v interiéri boli testom nemeckej skúšobne TUV označené za hypoalergénne a značka Ford za najlepšiu pokiaľ ide o ochranu alergikov.

Priestor na MAX
C-MAX si ponecháva systém manipulácie so zadnými tromi sedadlami nazvaný Comfort Seat System. Pri dvojčlennom obsadení zadných sedadiel možno stredné sklopiť do podlahy a krajné dve posunúť smerom k sebe, čím vznikne rovnomerne veľký priestor po oboch stranách. Parametre batožinového priestoru zostávajú nezmenené. Na vlastnej koži sme sa presvedčili ako hra s tvarmi, materiálmi a výškou sedadla dokáže vytvoriť dojem väčšieho priestoru v tak isto veľkom aute. Pod optické prevzdušnenie interiéru sa nemalou mierou podpísala dnes veľmi populárna sklenená panoramatická strecha so špeciálnou povrchovou úpravou Solar Reflect, chrániacou interiér pred prehrievaním.

Svetelná revolúcia
Svetlo ako spoločný menovateľ dnešných rodinných automobilov prichádza v rôznych podobách. Buď ako čo najväčšia presklenná plocha karosérie alebo účinný systém osvetlenia vozovky. Výbavu tak obohatili nové dvojité xenónové reflektory a halogénové reflektory s natáčaním do zákrut. Zadné svetlá zostavené z LED diód sú rozhodne atraktívnejšie a bezpečnejšie. Z diaľky ich lepšie vidieť, rýchlejšie sa rozsvecujú a v porovnaní s konvenčnými žiarovkami dlhšie vydržia.

Biopalivo
Bolo by naivné myslieť si, že rozšírenie rozchodu kolies o 5 mm sa prejaví na jazdných vlastnostiach. Subjektívne tichší podvozok prináša vodičovi radosť z jazdenia a najmä jasne dáva najavo, čo sa deje medzi kolesami a cestou.
Spomedzi benzínových motorov nás na vidieckych cestách Bavorska zaujal 1,8 l štvorvalec. V porovnaní s dieselom si však treba zvyknúť na vlažnejší ťah pri nízkych otáčkach. Motoristi v škandinávskych krajinách nebudú ukrátení o dynamické parametre ani vtedy, ak si objednajú 1.8 Duratec HE Flexifuel spaľujúci ľubovoľnú zmes od stopercentného benzínu až po 85%-ný bioetanol (E85). Jediný rozdiel sme cítili iba pri otvorení veka nádrže. Aj to išlo iba o iný, sladší zápach. Ford C-MAX nadobudol v čase stupňujúcej sa konkurencie presvedčivejší výzor a vylepšenia zvyšujúce jeho hodnotu.

Ford C-MAX – inovácie

zadné LED svetlá
kinetický dizajn
nové materiály
natáčacie svetlá
panoramatická strecha
bixenónové svetlá
úprava Solar Reflect


Ford C-MAX – motory

Motor palivo výkon (kW/k) spotreba (l/100km)
1,6 Duratec benzín 74/100 6,9
1,8 Duratec benzín 92/125 7,1
2,0 Duratec benzín 107/145 7,3
1,6 TDCi nafta 66-80/90-109 4,8 – 4,9
1,8 TDCi nafta 85/115 5,4
20, TDCi nafta 100/136 5,8

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 028
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 264
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 485
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 689
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 681
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 870
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 777
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 641
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 970
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Ford
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.