SME
Utorok, 29. november, 2022 | Meniny má Vratko

Ford C-MAX - prvá jazda

Ford nečakal na tradičnú generačnú výmenu a svoj najmenší rodinný minivan vylepšil už teraz, kedy je na to najlepší čas. Nový „kinetic design“ totiž práve teraz žne úspechy pri modeloch S-MAX a Galaxy. Na medzinárodných zoznamovacích jazdách v okolí Mní

Kinetický dizajn pomohol Fordu k početným úspechom s prvými dvomi modelmi série „MAX“. Nová tvár najmenšieho z partie rodinných vozidiel  preto vôbec neprekvapujeKinetický dizajn pomohol Fordu k početným úspechom s prvými dvomi modelmi série „MAX“. Nová tvár najmenšieho z partie rodinných vozidiel preto vôbec neprekvapuje (Zdroj: archív)

Ford nečakal na tradičnú generačnú výmenu a svoj najmenší rodinný minivan vylepšil už teraz, kedy je na to najlepší čas. Nový „kinetic design“ totiž práve teraz žne úspechy pri modeloch S-MAX a Galaxy. Na medzinárodných zoznamovacích jazdách v okolí Mníchova sme však hľadali aj vnútorné vylepšenia.

Kinetický dizajn otvoril bránu pre úspech a je úplne logické, že stále viac modelov značky Ford dostane dynamicky vyzerajúci predok, ostré hrany a výrazné črty. Z trochu nevýrazného vozidla Focus C-MAX sa stal samostatný model, najnovšie bez prívlastku Focus. Šéfdizajnér nového modelu Claudio Messale dostal za úlohu zapracovať nové prvky kinetického dizajnu do už existujúceho modelu. A neskončil iba na karosérii, pretože podobnosti s modelmi S-MAX a Galaxy sme našli aj v interiéri. Niektoré detaily ako výplne dverí zväčšené odkladacie priestory alebo nové podsvietenie prístrojového panelu majú svoj praktický význam.
Kým drvivá väčšina ocení miesto na 1,5 l fľašu, prehľadnejšie prístroje, krajšiu prístrojovú dosku a kvalitnejšie materiály, červené intímne osvetlenie interiéru bude vyhovovať iba niektorým. Kinetický dizajn ako súčasť marketingu však odviedol dobrú prácu, pretože auto vyzerá atraktívne. Technické zmeny sa obmedzili na niekoľko príplatkových prvkov. Materiály v interiéri boli testom nemeckej skúšobne TUV označené za hypoalergénne a značka Ford za najlepšiu pokiaľ ide o ochranu alergikov.

Priestor na MAX
C-MAX si ponecháva systém manipulácie so zadnými tromi sedadlami nazvaný Comfort Seat System. Pri dvojčlennom obsadení zadných sedadiel možno stredné sklopiť do podlahy a krajné dve posunúť smerom k sebe, čím vznikne rovnomerne veľký priestor po oboch stranách. Parametre batožinového priestoru zostávajú nezmenené. Na vlastnej koži sme sa presvedčili ako hra s tvarmi, materiálmi a výškou sedadla dokáže vytvoriť dojem väčšieho priestoru v tak isto veľkom aute. Pod optické prevzdušnenie interiéru sa nemalou mierou podpísala dnes veľmi populárna sklenená panoramatická strecha so špeciálnou povrchovou úpravou Solar Reflect, chrániacou interiér pred prehrievaním.

Svetelná revolúcia
Svetlo ako spoločný menovateľ dnešných rodinných automobilov prichádza v rôznych podobách. Buď ako čo najväčšia presklenná plocha karosérie alebo účinný systém osvetlenia vozovky. Výbavu tak obohatili nové dvojité xenónové reflektory a halogénové reflektory s natáčaním do zákrut. Zadné svetlá zostavené z LED diód sú rozhodne atraktívnejšie a bezpečnejšie. Z diaľky ich lepšie vidieť, rýchlejšie sa rozsvecujú a v porovnaní s konvenčnými žiarovkami dlhšie vydržia.

Biopalivo
Bolo by naivné myslieť si, že rozšírenie rozchodu kolies o 5 mm sa prejaví na jazdných vlastnostiach. Subjektívne tichší podvozok prináša vodičovi radosť z jazdenia a najmä jasne dáva najavo, čo sa deje medzi kolesami a cestou.
Spomedzi benzínových motorov nás na vidieckych cestách Bavorska zaujal 1,8 l štvorvalec. V porovnaní s dieselom si však treba zvyknúť na vlažnejší ťah pri nízkych otáčkach. Motoristi v škandinávskych krajinách nebudú ukrátení o dynamické parametre ani vtedy, ak si objednajú 1.8 Duratec HE Flexifuel spaľujúci ľubovoľnú zmes od stopercentného benzínu až po 85%-ný bioetanol (E85). Jediný rozdiel sme cítili iba pri otvorení veka nádrže. Aj to išlo iba o iný, sladší zápach. Ford C-MAX nadobudol v čase stupňujúcej sa konkurencie presvedčivejší výzor a vylepšenia zvyšujúce jeho hodnotu.

Ford C-MAX – inovácie

zadné LED svetlá
kinetický dizajn
nové materiály
natáčacie svetlá
panoramatická strecha
bixenónové svetlá
úprava Solar Reflect


Ford C-MAX – motory

Motor palivo výkon (kW/k) spotreba (l/100km)
1,6 Duratec benzín 74/100 6,9
1,8 Duratec benzín 92/125 7,1
2,0 Duratec benzín 107/145 7,3
1,6 TDCi nafta 66-80/90-109 4,8 – 4,9
1,8 TDCi nafta 85/115 5,4
20, TDCi nafta 100/136 5,8

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  2. Počúvaj hlas svojho srdca a študuj, čo ťa baví...
  3. Po štúdiu u nás si ťa skvelá práca nájde sama
  4. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  5. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  6. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  1. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  2. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  3. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  4. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  5. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  6. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  7. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  8. Statute of limitations in consumer relations
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 23 916
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 328
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 889
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 962
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 667
  6. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 046
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 915
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 1 704
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Poľskí vojaci.

Na obranu chcú vynaložiť až päť percent HDP.


27. nov
Faktúry za štátnu karanténu sú napodiv v poriadku.

Civilizovaný štát by sa mal s faktom, že ľudí protiprávne zavrel, vyrovnať úplne inak.


18 h
Michail Gorbačov.

Ani do Zolcerovej knihy sa mnohé tajomstvá nedostali.


23 h
ILustračná fotografia.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Vtipy o lekároch, ktorí vyjednávajú s politikmi a o politikoch, ktorí sa robia, že vyjednávajú s lekármi
  2. Marek Mačuha: Futbal - kto postúpi na svetovom pohári?
  3. Peter Maroncik: Keď takto vypadá oslava, ako by vypadala nasranosť?
  4. Tomáš Vodvářka: Podivuhodná noc - adventní povídka
  5. Jozef Sitko: Vydierač a rozvratník s podporou médií (2)
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: Vojna v bezpečnostných zložkách: Komu zovrelo v hrdle po domovke u pána X?
  7. Samuel Ivančák: Mlčanlivosť kvetov
  8. Irena Šimuneková: Šášov
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 88 068
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 657
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 120
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 355
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 004
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 765
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 621
  8. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 3 429
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu