V našich predstavách by malo byť SUV od Subaru navonok nenápadné, zvnútra trochu drsné, s manuálnou prevodovkou, dunivým boxerom pod kapotou a tvrdším podvozkom. V skutočnosti sme našli pravý opak. Tribeca je zvonku nenapodobiteľne svojská, zvnútra jemná a kultivovaná so šepotajúcim motorom a príliš vláčnou prevodovkou.
Kozmická maska
Auto priam vhodné na pokojné cestovanie, bez ambície byť prvý v cieli rýchlostnej skúšky vyniká expresívnym dizajnom. Zvlášť na prednú časť auta si treba zvyknúť. Nech sa Tribeca niekomu páči alebo nie, isté je, že medzi ostatnými autami vynikne. Špecifická je aj prístrojová doska s oblúkmi, ktoré pomohli nahnať priestor pre vodiča aj spolujazdca. Celkovo je sedenie vpredu veľmi pohodlné a príjemné. V porovnaní s ostatnými modelmi značky sa nám zdá futuristicky poňatá prístrojová doska zaujímavá. Nemožno jej uprieť vysokú mieru praktickosti a dobrý prehľad vo všetkom, čo tam je. Jedine farebný displej v jej strede odpútava pozornosť a jeho dotykové ovládanie je trochu zložité: niektoré funkcie sa ukazujú zdvojene a trvalo nám dosť dlho, kým sme vynulovali dlhodobé meranie spotreby. Nekoná sa totiž na displeji ale vynulovaním čiastkových kilometrov na tachometri.
Ticho
Interiér je na pomery športovej značky až priveľmi tichý a komfortný. Motor dáva o sebe vedieť až vo vyšších otáčkach , kde ho bolo treba dostať vždy, keď sme chceli od auta výraznejšie zrýchlenie. Na cestách rôzneho povrchu zostáva Tribeca pokojná a mimoriadne komfortná. Na diaľnici aj pri extrémne vysokej rýchlosti.
Pri výbere konkrétneho modelu odporúčame zostať pri päťmiestnej verzii, pretože objedať prídavné zadné dve sedadlá považujeme za zbytočné. Ak sa chce niekto posadiť úplne dozadu, do druhého radu sedadiel sa už nikto neposadí, lebo sa musia posunúť dosť dopredu. Ak by vzadu sedeli deti, ich hlavy budú blízko zadného skla, čo nepovažujeme za bezpečné a kufor bude minimálny. Napokon Tribeca má iné prednosti než sedem sedadiel.
Nešportové Subaru
Človek by čakal, že SUV od Subaru bude to, čo sa vyrúti zo zákruty dverami napred v nádhernom pretáčavom šmyku. Subaru Tribeca vzniklo presne pre tých ľudí, ktorí chcú pohon všetkých kolies a robustnosť Subaru, ale bez rušivých vplyvov alebo pretekárskych ambícií. Šesťvalcový benzínový trojliter sa nenaháňa a jeho snahu vo vyšších otáčkach prejaviť výkon 245 koní prekazí automatická prevodovka. V podstate sa naučil ako poslušný starý pán znášať móresy svojej pani prevodovky. Tá sa zrejme priamoúmerne podieľa na spotrebe. Pokojnou komfortnou jazdou mimo mesta sme dokonca podliezali údaj výrobcu spotrebou 9,4 l/100km. Celkový priemer sme však prekročili o približný liter a to sme sa snažili. Akonáhle prestane byť spotreba cieľom B9 Tribeca si vypýta 14 a viac litrov na 100 km.
Radšej päťmiestne
Stovky kilometrov za volantom nás presvedčili o úplnom opaku pôvodných očakávaní. Tribeca je komfortné rýchle auto s výborným podvozkom ale zaostávajúcou automatickou prevodovkou: sedemmiestna verzia je zbytočná ale základný päťmiestny interiér tichý, praktický a príjemný na cestovanie. Ak odhliadneme od absencie športovosti, Tribeca bola milým prekvapením.
Symetrický pohon všetkých kolies rozdeľuje krútiaci moment medzi nápravami v pomere 45:55 a ten v prípade potreby zmení. Svetlosť podvozka 21,5 cm predurčuje Tribecu aj na jazdu v ľahkom teréne. | |
Zozadu vyzerá B9 Tribeca civilnejšie než spredu. Široké pneumatiky s rozmerom 255/55 R18 sú lepšie na cesty než do terénu. | |
K zabudovanému domácemu kinu Subaru dodáva bezdrôtové slúchadlá. Ak v druhom rade sedia dospelí, do tretieho radu sa zmestia iba malé deti. | |
Vodič aj spolujazdec sa môžu tešiť z dostatočného priestoru a príjemnej prístrojovej dosky. Rovnako dobrý je posed za volantom a výhľad z miesta vodiča. | |
Línie interiéru na seba nadväzujú a vytvárajú harmonický celok. Z toho, čo sme doposiaľ u Subaru videli, je interiér modelu B9 Tribeca najkrajší. | |
Kruhové budíky svietia príjemne cez deň aj v noci a neunavujú oči. Tvarové vyhotovenie a rúry okolo nich pripomínajú Alfu Romeo. | |
Ďalší zaujímavý detail. Kruhové ovládače klimatizácie s integrovaným displejom v strede. | |
Farebný LCD displej s dotykovým ovládaním, indikuje niektoré údaje zdvojenie a príliš odpútava pozornosť vodiča od cesty. Napríklad v tomto zobrazení sa počas jazdy mihá okamžitá spotreba a momentálne využitie sily motora. | |
Nastupovanie do tretieho radu sedadiel sme ešte zvládali. Miesta je tam však málo, a keď sa druhý rad posunie dopredu tak ako treba, zasa niet miesta za vodičom a spolujazdcom. jednoznačne odporúčame päťmiestnu verziu. |
Naše hodnotenie
vzhľad | *** |
interiér | **** |
motor | *** |
jazdné vlastnosti | **** |
technika | **** |
výbava | **** |
úžitok | *** |
celkový dojem | **** |
Subaru B9 Tribeca
Cena testovanej verzie | od 1 683 600 Sk |
Motor | s protiľahlými piestami - 3,0 DOHC |
Výkon motora | 180 kW /245 k |
Zrýchlenie | 0-100 km/h 9,7 s |
Objem bat. priestoru | 450 -525 l |
Spotreba podľa výrobcu | 12,3 l/100 km |
Spotreba v teste | 13,4 l/100 km |
Bezpečnosť | ABS, ESP, 6 x airbag, kontrola prevrátenia, ISOFIX |