SME
Pondelok, 5. december, 2022 | Meniny má Oto

SUBARU B9 Tribeca

V našich predstavách by malo byť SUV od Subaru navonok nenápadné, zvnútra trochu drsné, s manuálnou prevodovkou, dunivým boxerom pod kapotou a tvrdším podvozkom. V skutočnosti sme našli pravý opak. Tribeca je zvonku nenapodobiteľne svojská, zvnútra je

B9 Tribeca  má veľmi svojskú a doslova nezameniteľnú tvár. Spodná časť  nárazníka z čierneho plastu má znášať prípadné kontakty z terénnymi nerovnosťami.B9 Tribeca má veľmi svojskú a doslova nezameniteľnú tvár. Spodná časť nárazníka z čierneho plastu má znášať prípadné kontakty z terénnymi nerovnosťami. (Zdroj: autor)

V našich predstavách by malo byť SUV od Subaru navonok nenápadné, zvnútra trochu drsné, s manuálnou prevodovkou, dunivým boxerom pod kapotou a tvrdším podvozkom. V skutočnosti sme našli pravý opak. Tribeca je zvonku nenapodobiteľne svojská, zvnútra jemná a kultivovaná so šepotajúcim motorom a príliš vláčnou prevodovkou.

Kozmická maska
Auto priam vhodné na pokojné cestovanie, bez ambície byť prvý v cieli rýchlostnej skúšky vyniká expresívnym dizajnom. Zvlášť na prednú časť auta si treba zvyknúť. Nech sa Tribeca niekomu páči alebo nie, isté je, že medzi ostatnými autami vynikne. Špecifická je aj prístrojová doska s oblúkmi, ktoré pomohli nahnať priestor pre vodiča aj spolujazdca. Celkovo je sedenie vpredu veľmi pohodlné a príjemné. V porovnaní s ostatnými modelmi značky sa nám zdá futuristicky poňatá prístrojová doska zaujímavá. Nemožno jej uprieť vysokú mieru praktickosti a dobrý prehľad vo všetkom, čo tam je. Jedine farebný displej v jej strede odpútava pozornosť a jeho dotykové ovládanie je trochu zložité: niektoré funkcie sa ukazujú zdvojene a trvalo nám dosť dlho, kým sme vynulovali dlhodobé meranie spotreby. Nekoná sa totiž na displeji ale vynulovaním čiastkových kilometrov na tachometri.

Ticho
Interiér je na pomery športovej značky až priveľmi tichý a komfortný. Motor dáva o sebe vedieť až vo vyšších otáčkach , kde ho bolo treba dostať vždy, keď sme chceli od auta výraznejšie zrýchlenie. Na cestách rôzneho povrchu zostáva Tribeca pokojná a mimoriadne komfortná. Na diaľnici aj pri extrémne vysokej rýchlosti.
Pri výbere konkrétneho modelu odporúčame zostať pri päťmiestnej verzii, pretože objedať prídavné zadné dve sedadlá považujeme za zbytočné. Ak sa chce niekto posadiť úplne dozadu, do druhého radu sedadiel sa už nikto neposadí, lebo sa musia posunúť dosť dopredu. Ak by vzadu sedeli deti, ich hlavy budú blízko zadného skla, čo nepovažujeme za bezpečné a kufor bude minimálny. Napokon Tribeca má iné prednosti než sedem sedadiel.

Nešportové Subaru
Človek by čakal, že SUV od Subaru bude to, čo sa vyrúti zo zákruty dverami napred v nádhernom pretáčavom šmyku. Subaru Tribeca vzniklo presne pre tých ľudí, ktorí chcú pohon všetkých kolies a robustnosť Subaru, ale bez rušivých vplyvov alebo pretekárskych ambícií. Šesťvalcový benzínový trojliter sa nenaháňa a jeho snahu vo vyšších otáčkach prejaviť výkon 245 koní prekazí automatická prevodovka. V podstate sa naučil ako poslušný starý pán znášať móresy svojej pani prevodovky. Tá sa zrejme priamoúmerne podieľa na spotrebe. Pokojnou komfortnou jazdou mimo mesta sme dokonca podliezali údaj výrobcu spotrebou 9,4 l/100km. Celkový priemer sme však prekročili o približný liter a to sme sa snažili. Akonáhle prestane byť spotreba cieľom B9 Tribeca si vypýta 14 a viac litrov na 100 km.

Radšej päťmiestne
Stovky kilometrov za volantom nás presvedčili o úplnom opaku pôvodných očakávaní. Tribeca je komfortné rýchle auto s výborným podvozkom ale zaostávajúcou automatickou prevodovkou: sedemmiestna verzia je zbytočná ale základný päťmiestny interiér tichý, praktický a príjemný na cestovanie. Ak odhliadneme od absencie športovosti, Tribeca bola milým prekvapením.

Symetrický pohon všetkých kolies rozdeľuje krútiaci moment medzi nápravami v pomere 45:55 a ten v prípade potreby zmení. Svetlosť podvozka 21,5 cm predurčuje Tribecu aj na jazdu v ľahkom teréne.
Zozadu vyzerá B9 Tribeca civilnejšie než spredu. Široké pneumatiky s rozmerom 255/55 R18 sú lepšie na cesty než do terénu.
K zabudovanému domácemu kinu Subaru dodáva bezdrôtové slúchadlá. Ak v druhom rade sedia dospelí, do tretieho radu sa zmestia iba malé deti.
Vodič aj spolujazdec sa môžu tešiť z dostatočného priestoru a príjemnej prístrojovej dosky. Rovnako dobrý je posed za volantom a výhľad z miesta vodiča.
Línie interiéru na seba nadväzujú a vytvárajú harmonický celok. Z toho, čo sme doposiaľ u Subaru videli, je interiér modelu B9 Tribeca najkrajší.
Kruhové budíky svietia príjemne cez deň aj v noci a neunavujú oči. Tvarové vyhotovenie a rúry okolo nich pripomínajú Alfu Romeo.
Ďalší zaujímavý detail. Kruhové ovládače klimatizácie s integrovaným displejom v strede.
Farebný LCD displej s dotykovým ovládaním, indikuje niektoré údaje zdvojenie a príliš odpútava pozornosť vodiča od cesty. Napríklad v tomto zobrazení sa počas jazdy mihá okamžitá spotreba a momentálne využitie sily motora.
Nastupovanie do tretieho radu sedadiel sme ešte zvládali. Miesta je tam však málo, a keď sa druhý rad posunie dopredu tak ako treba, zasa niet miesta za vodičom a spolujazdcom. jednoznačne odporúčame päťmiestnu verziu.



Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor ***
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****


Subaru B9 Tribeca

Cena testovanej verzie od 1 683 600 Sk
Motor s protiľahlými piestami - 3,0 DOHC
Výkon motora 180 kW /245 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,7 s
Objem bat. priestoru 450 -525 l
Spotreba podľa výrobcu 12,3 l/100 km
Spotreba v teste 13,4 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag, kontrola prevrátenia, ISOFIX




SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  2. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  3. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  4. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  5. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  6. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  7. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  8. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  1. Developer projektu Metropolis sa stal Lídrom roka 2022
  2. Nepotrebné telefóny pomáhajú na Vianoce deťom a rodinám v núdzi
  3. Tisíc líp aj pre včely od slovenskej prezidentky
  4. Changes to the System of Remedies
  5. How to succeed when acquiring a business in Slovakia
  6. Nová éra stavieb začína teraz
  7. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  8. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 199
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 558
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 5 931
  4. Deti cestujú do exotiky zadarmo 3 623
  5. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 3 566
  6. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 3 383
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 037
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 402
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Luster podobný lampiónu...
  2. Michala Guľasová: Andrea Rimová – 29. február - knižná recenzia
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka
  4. INESS: O platoch zdravotníkov nemajú rozhodovať ministri
  5. Internátny život UK: Decembrový internát: 10 tipov na dlhé zimné večery
  6. Rudolfa Vallová: Keď odchádzajú talentovaní mladí ľudia...
  7. Štefan Vidlár: Alea iacta est
  8. ASEKOL SK: Pozrieš – triediš! jedinečné ponožky, ktoré učia triediť odpad
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 221 073
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 6 264
  3. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 6 118
  4. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 398
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 978
  6. Jana Melišová: V závoji hmly 2 971
  7. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 654
  8. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity? 1 975
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťZatvoriť reklamu