Suzuki vytvorilo svetový rekord v pretekoch do "nebies"

Dlhých trinásť rokov nedokázal nikto pokoriť rekord trate najznámejších pretekov automobilov do vrchu nazývaných Pikes Peak. Šprint na dvadsať kilometrovej trati s prevýšením takmer tisícpäťsto metrov a cieľom v štvortisícovej výške vyhral prezident Su

Šéf športového oddelenia značky Suzuki osobne testuje všetky modely, ktoré vzniknú v dielňach pod jeho vedením.(Zdroj: archív)
Dlhých trinásť rokov nedokázal nikto pokoriť rekord trate najznámejších pretekov automobilov do vrchu nazývaných Pikes Peak. Šprint na dvadsať kilometrovej trati s prevýšením takmer tisícpäťsto metrov a cieľom v štvortisícovej výške vyhral prezident Suzuki Sport, známy ako Monster.

Nobuhiro Tajima, prezývaný Monster (pre svoju výšku a na Japonca nadpriemerne veľkú hlavu), vyhral 85. ročník medzinárodných pretekov považovaných za neoficiálne majstrovstvá sveta v pretekoch do vrchu - Pikes Peak. Časom 10´1´´408, ktorý bude zapísaný do Guinessovej knihy rekordov, vytvoril prezident športového oddelenia automobilky Suzuki s vozidlom Suzuki Sport XL7 Hill Climb Special nový rekord trate, keď pokoril už 13 rokov neprekonaný čas pretekára Roda Milena (10´4´´060).

Monster Tajima je jedným z mála šéfov továrenských tímov, ktorý popri vykonávaní svojej funkcie ešte zasadne do kokpitu pretekárskeho špeciálu. Okrem toho, že pravidelne sa zúčastňuje pretekov Pikes Peak, aktívne sa tiež podieľa na vývoji všetkých súťažných vozidiel Suzuki pre majstrovstvách sveta v rely. Tento rok má Suzuki v pláne prvé dva ostré štarty so svojim novým špeciálom SX4 WRC, ktorým vstupuje do kráľovskej triedy svetového šampionátu.

Ku pretekom Pikes Peak Tajima povedal: „Dnešný výsledok nebol cieľom, ale začiatkom novej výzvy", a dodal: „Naša nová výzva, návrat na Pikes Peak v roku 2008 a prekonanie môjho vlastného rekordu, práve začala."
Prvý ročník medzinárodných pretekov do vrchu Pikes Peak sa konal v roku 1916. Štart leží v Cristal Creek vo výške 2862 m nad morom a cieľovú čiaru pretekári pretnú vo výške 4 301 m. Výškový rozdiel je teda 1439m. Trať dlhá 20 km a s meniacou sa šírkou (od 6 do 15 m) pozostáva zo156 zákrut a rôznych povrchov. Najväčšiu časť tvorí piesok a šotolina. Pravidlá preteku sú jednoduché: najrýchlejší vyhráva.

Vozidlo, s ktorým Tajima štartoval, nemá nič spoločné so sériovým modelom XL7. Ide o špeciál, ktorý poháňa dvojicou turbodúchadiel preplňovaný zážihový šesťvalec objemu 3,6 litra s výkonom 730 kW (1007 k) pri 8500 ot/min a krútiacim momentom 998 Nm. Tento špeciál vrátane jazdca váži 1190 kg a dlhý je 5,3 m.

Video z jazdy Monstera je TU..

Legendárnych pretekov do vrchu sa v minulosti zúčastnili mnohé hviezdy svetového rely športu, medzi nimi Fín Ari Vatanen s Peugeotom 405 T16. Z jeho jazdy vznikol nádherný a na festivaloch ocenený film. Z VIDEA vidieť náročnosť preteku do vrchu na Pikes Peak.

Pretekárske monštrum, ktoré iba zďaleka pripomína sériový model dosahuje výkon 1007 koní.
Iba niektoré časti trate sú asfaltové so zvodidlami po okrajoch ciest.
Piesočnatý podklad a cesta bez zvodidiel. Priemerná rýchlosť v ostrých „nebeských“ zákrutách sa pohybuje okolo 120 km/h.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 419
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 14 377
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 14 108
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 9 616
  5. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 7 613
  6. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 6 051
  7. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 5 946
  8. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 5 461
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 836
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 628

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rozdeľuje nás chudoba, nie nevedomosť

Dlhodobý nedostatok peňazí je nesmierne poučná skúsenosť

SVET

Ako Skripaľovci prežili? Šťastie, tekutiny, rýchla pomoc

Miesta v Salisbury, kde objavili novičok, budú niekoľko mesiacov čistiť.

ŠPORT

Kužmová po veľkej dráme zdolala bieloruskú jednotku

Napínavý duel musel rozhodnúť až tajbrejk tretieho setu.

TECH

Kde sú všetci? Prečo sme ešte nenarazili na mimozemský život

Podľa hypotézy môže byť ľudstvo jednou z prvých civilizácií vo vesmíre.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.