SME
Pondelok, 26. júl, 2021 | Meniny má Anna, HanaKrížovkyKrížovky

Suzuki vytvorilo svetový rekord v pretekoch do "nebies"

Dlhých trinásť rokov nedokázal nikto pokoriť rekord trate najznámejších pretekov automobilov do vrchu nazývaných Pikes Peak. Šprint na dvadsať kilometrovej trati s prevýšením takmer tisícpäťsto metrov a cieľom v štvortisícovej výške vyhral prezident Su

Šéf športového oddelenia značky Suzuki osobne testuje všetky modely, ktoré vzniknú v dielňach pod jeho vedením.Šéf športového oddelenia značky Suzuki osobne testuje všetky modely, ktoré vzniknú v dielňach pod jeho vedením. (Zdroj: archív)
Dlhých trinásť rokov nedokázal nikto pokoriť rekord trate najznámejších pretekov automobilov do vrchu nazývaných Pikes Peak. Šprint na dvadsať kilometrovej trati s prevýšením takmer tisícpäťsto metrov a cieľom v štvortisícovej výške vyhral prezident Suzuki Sport, známy ako Monster.

Nobuhiro Tajima, prezývaný Monster (pre svoju výšku a na Japonca nadpriemerne veľkú hlavu), vyhral 85. ročník medzinárodných pretekov považovaných za neoficiálne majstrovstvá sveta v pretekoch do vrchu - Pikes Peak. Časom 10´1´´408, ktorý bude zapísaný do Guinessovej knihy rekordov, vytvoril prezident športového oddelenia automobilky Suzuki s vozidlom Suzuki Sport XL7 Hill Climb Special nový rekord trate, keď pokoril už 13 rokov neprekonaný čas pretekára Roda Milena (10´4´´060).

Monster Tajima je jedným z mála šéfov továrenských tímov, ktorý popri vykonávaní svojej funkcie ešte zasadne do kokpitu pretekárskeho špeciálu. Okrem toho, že pravidelne sa zúčastňuje pretekov Pikes Peak, aktívne sa tiež podieľa na vývoji všetkých súťažných vozidiel Suzuki pre majstrovstvách sveta v rely. Tento rok má Suzuki v pláne prvé dva ostré štarty so svojim novým špeciálom SX4 WRC, ktorým vstupuje do kráľovskej triedy svetového šampionátu.

Ku pretekom Pikes Peak Tajima povedal: „Dnešný výsledok nebol cieľom, ale začiatkom novej výzvy", a dodal: „Naša nová výzva, návrat na Pikes Peak v roku 2008 a prekonanie môjho vlastného rekordu, práve začala."
Prvý ročník medzinárodných pretekov do vrchu Pikes Peak sa konal v roku 1916. Štart leží v Cristal Creek vo výške 2862 m nad morom a cieľovú čiaru pretekári pretnú vo výške 4 301 m. Výškový rozdiel je teda 1439m. Trať dlhá 20 km a s meniacou sa šírkou (od 6 do 15 m) pozostáva zo156 zákrut a rôznych povrchov. Najväčšiu časť tvorí piesok a šotolina. Pravidlá preteku sú jednoduché: najrýchlejší vyhráva.

Vozidlo, s ktorým Tajima štartoval, nemá nič spoločné so sériovým modelom XL7. Ide o špeciál, ktorý poháňa dvojicou turbodúchadiel preplňovaný zážihový šesťvalec objemu 3,6 litra s výkonom 730 kW (1007 k) pri 8500 ot/min a krútiacim momentom 998 Nm. Tento špeciál vrátane jazdca váži 1190 kg a dlhý je 5,3 m.

Video z jazdy Monstera je TU..

Legendárnych pretekov do vrchu sa v minulosti zúčastnili mnohé hviezdy svetového rely športu, medzi nimi Fín Ari Vatanen s Peugeotom 405 T16. Z jeho jazdy vznikol nádherný a na festivaloch ocenený film. Z VIDEA vidieť náročnosť preteku do vrchu na Pikes Peak.

Pretekárske monštrum, ktoré iba zďaleka pripomína sériový model dosahuje výkon 1007 koní.
Iba niektoré časti trate sú asfaltové so zvodidlami po okrajoch ciest.
Piesočnatý podklad a cesta bez zvodidiel. Priemerná rýchlosť v ostrých „nebeských“ zákrutách sa pohybuje okolo 120 km/h.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu?
  2. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  3. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte
  5. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  9. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  1. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  2. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  5. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  6. Lenivý brunch s Muchom
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  8. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  9. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 004
  2. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 7 277
  3. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 789
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 296
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 262
  6. Od Česka až po Jadran 3 797
  7. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú 3 478
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 082
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 013
  10. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu 2 103
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ľuboš Blaha zo Smeru (vľavo) a Marian Kotleba z ĽSNS prišli podporiť protestujúcich pred budovu Národnej rady.

Toto je rok 2021, toto je najlepší možný výsledok miliónov rokov evolúcie.


25. júl
Prezidentka Zuzana Čaputová.

Minister Lengvarský má dôveru prezidentky.


a 1 ďalší 23. júl
Nataša Holinová

Požiadavka na generálny štrajk je dôkazom zdevastovaného školstva.


2 h

Neprehliadnite tiež

Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


5 h

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl
Mercedes-Benz C 220 d

Vynovený naftový motor nadchol nízkou spotrebou.


22. júl