SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Suzuki vytvorilo svetový rekord v pretekoch do "nebies"

Dlhých trinásť rokov nedokázal nikto pokoriť rekord trate najznámejších pretekov automobilov do vrchu nazývaných Pikes Peak. Šprint na dvadsať kilometrovej trati s prevýšením takmer tisícpäťsto metrov a cieľom v štvortisícovej výške vyhral prezident Su

Šéf športového oddelenia značky Suzuki osobne testuje všetky modely, ktoré vzniknú v dielňach pod jeho vedením.Šéf športového oddelenia značky Suzuki osobne testuje všetky modely, ktoré vzniknú v dielňach pod jeho vedením. (Zdroj: archív)
Dlhých trinásť rokov nedokázal nikto pokoriť rekord trate najznámejších pretekov automobilov do vrchu nazývaných Pikes Peak. Šprint na dvadsať kilometrovej trati s prevýšením takmer tisícpäťsto metrov a cieľom v štvortisícovej výške vyhral prezident Suzuki Sport, známy ako Monster.

Nobuhiro Tajima, prezývaný Monster (pre svoju výšku a na Japonca nadpriemerne veľkú hlavu), vyhral 85. ročník medzinárodných pretekov považovaných za neoficiálne majstrovstvá sveta v pretekoch do vrchu - Pikes Peak. Časom 10´1´´408, ktorý bude zapísaný do Guinessovej knihy rekordov, vytvoril prezident športového oddelenia automobilky Suzuki s vozidlom Suzuki Sport XL7 Hill Climb Special nový rekord trate, keď pokoril už 13 rokov neprekonaný čas pretekára Roda Milena (10´4´´060).

Monster Tajima je jedným z mála šéfov továrenských tímov, ktorý popri vykonávaní svojej funkcie ešte zasadne do kokpitu pretekárskeho špeciálu. Okrem toho, že pravidelne sa zúčastňuje pretekov Pikes Peak, aktívne sa tiež podieľa na vývoji všetkých súťažných vozidiel Suzuki pre majstrovstvách sveta v rely. Tento rok má Suzuki v pláne prvé dva ostré štarty so svojim novým špeciálom SX4 WRC, ktorým vstupuje do kráľovskej triedy svetového šampionátu.

Ku pretekom Pikes Peak Tajima povedal: „Dnešný výsledok nebol cieľom, ale začiatkom novej výzvy", a dodal: „Naša nová výzva, návrat na Pikes Peak v roku 2008 a prekonanie môjho vlastného rekordu, práve začala."
Prvý ročník medzinárodných pretekov do vrchu Pikes Peak sa konal v roku 1916. Štart leží v Cristal Creek vo výške 2862 m nad morom a cieľovú čiaru pretekári pretnú vo výške 4 301 m. Výškový rozdiel je teda 1439m. Trať dlhá 20 km a s meniacou sa šírkou (od 6 do 15 m) pozostáva zo156 zákrut a rôznych povrchov. Najväčšiu časť tvorí piesok a šotolina. Pravidlá preteku sú jednoduché: najrýchlejší vyhráva.

Vozidlo, s ktorým Tajima štartoval, nemá nič spoločné so sériovým modelom XL7. Ide o špeciál, ktorý poháňa dvojicou turbodúchadiel preplňovaný zážihový šesťvalec objemu 3,6 litra s výkonom 730 kW (1007 k) pri 8500 ot/min a krútiacim momentom 998 Nm. Tento špeciál vrátane jazdca váži 1190 kg a dlhý je 5,3 m.

Video z jazdy Monstera je TU..

Legendárnych pretekov do vrchu sa v minulosti zúčastnili mnohé hviezdy svetového rely športu, medzi nimi Fín Ari Vatanen s Peugeotom 405 T16. Z jeho jazdy vznikol nádherný a na festivaloch ocenený film. Z VIDEA vidieť náročnosť preteku do vrchu na Pikes Peak.

Pretekárske monštrum, ktoré iba zďaleka pripomína sériový model dosahuje výkon 1007 koní.
Iba niektoré časti trate sú asfaltové so zvodidlami po okrajoch ciest.
Piesočnatý podklad a cesta bez zvodidiel. Priemerná rýchlosť v ostrých „nebeských“ zákrutách sa pohybuje okolo 120 km/h.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 513
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 698
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 994
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 981
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 121
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 613
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 730
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 706
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 578
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 132
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.