SME
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Suzuki vytvorilo svetový rekord v pretekoch do "nebies"

Dlhých trinásť rokov nedokázal nikto pokoriť rekord trate najznámejších pretekov automobilov do vrchu nazývaných Pikes Peak. Šprint na dvadsať kilometrovej trati s prevýšením takmer tisícpäťsto metrov a cieľom v štvortisícovej výške vyhral prezident Su

Šéf športového oddelenia značky Suzuki osobne testuje všetky modely, ktoré vzniknú v dielňach pod jeho vedením.Šéf športového oddelenia značky Suzuki osobne testuje všetky modely, ktoré vzniknú v dielňach pod jeho vedením. (Zdroj: archív)
Dlhých trinásť rokov nedokázal nikto pokoriť rekord trate najznámejších pretekov automobilov do vrchu nazývaných Pikes Peak. Šprint na dvadsať kilometrovej trati s prevýšením takmer tisícpäťsto metrov a cieľom v štvortisícovej výške vyhral prezident Suzuki Sport, známy ako Monster.

Nobuhiro Tajima, prezývaný Monster (pre svoju výšku a na Japonca nadpriemerne veľkú hlavu), vyhral 85. ročník medzinárodných pretekov považovaných za neoficiálne majstrovstvá sveta v pretekoch do vrchu - Pikes Peak. Časom 10´1´´408, ktorý bude zapísaný do Guinessovej knihy rekordov, vytvoril prezident športového oddelenia automobilky Suzuki s vozidlom Suzuki Sport XL7 Hill Climb Special nový rekord trate, keď pokoril už 13 rokov neprekonaný čas pretekára Roda Milena (10´4´´060).

Monster Tajima je jedným z mála šéfov továrenských tímov, ktorý popri vykonávaní svojej funkcie ešte zasadne do kokpitu pretekárskeho špeciálu. Okrem toho, že pravidelne sa zúčastňuje pretekov Pikes Peak, aktívne sa tiež podieľa na vývoji všetkých súťažných vozidiel Suzuki pre majstrovstvách sveta v rely. Tento rok má Suzuki v pláne prvé dva ostré štarty so svojim novým špeciálom SX4 WRC, ktorým vstupuje do kráľovskej triedy svetového šampionátu.

Ku pretekom Pikes Peak Tajima povedal: „Dnešný výsledok nebol cieľom, ale začiatkom novej výzvy", a dodal: „Naša nová výzva, návrat na Pikes Peak v roku 2008 a prekonanie môjho vlastného rekordu, práve začala."
Prvý ročník medzinárodných pretekov do vrchu Pikes Peak sa konal v roku 1916. Štart leží v Cristal Creek vo výške 2862 m nad morom a cieľovú čiaru pretekári pretnú vo výške 4 301 m. Výškový rozdiel je teda 1439m. Trať dlhá 20 km a s meniacou sa šírkou (od 6 do 15 m) pozostáva zo156 zákrut a rôznych povrchov. Najväčšiu časť tvorí piesok a šotolina. Pravidlá preteku sú jednoduché: najrýchlejší vyhráva.

Vozidlo, s ktorým Tajima štartoval, nemá nič spoločné so sériovým modelom XL7. Ide o špeciál, ktorý poháňa dvojicou turbodúchadiel preplňovaný zážihový šesťvalec objemu 3,6 litra s výkonom 730 kW (1007 k) pri 8500 ot/min a krútiacim momentom 998 Nm. Tento špeciál vrátane jazdca váži 1190 kg a dlhý je 5,3 m.

Video z jazdy Monstera je TU..

Legendárnych pretekov do vrchu sa v minulosti zúčastnili mnohé hviezdy svetového rely športu, medzi nimi Fín Ari Vatanen s Peugeotom 405 T16. Z jeho jazdy vznikol nádherný a na festivaloch ocenený film. Z VIDEA vidieť náročnosť preteku do vrchu na Pikes Peak.

Pretekárske monštrum, ktoré iba zďaleka pripomína sériový model dosahuje výkon 1007 koní.
Iba niektoré časti trate sú asfaltové so zvodidlami po okrajoch ciest.
Piesočnatý podklad a cesta bez zvodidiel. Priemerná rýchlosť v ostrých „nebeských“ zákrutách sa pohybuje okolo 120 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Na Špitálskej ulici v Bratislave pribudnú nové byty
  2. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  3. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  4. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  5. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  6. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  7. Trenčín potrebuje nový impulz!
  8. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 201
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 145
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 810
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 806
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 435
  6. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 095
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 2 068
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 815
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Byť členom vlády je pre Matoviča dôležitejšie ako to, aby tá vláda fungovala.

Ak niekto chce, aby sa to skončilo, nemôžete sa mu čudovať.


14. aug
Peter Schutz.

Vymývač mozgov môže tárať čokoľvek, štúdiá ho naďalej volajú.


1 h
Dobrovoľníčky preberajú zbierku v humanitárnom centre Kto pomôže Ukrajine? pre vojnových utečencov z Ukrajiny v priestoroch nákupného centra Aupark v Bratislave.

Utečenci z Ukrajiny stále prichádzajú.


a 1 ďalší 23 h
Ruskí vojaci v Chersonskej oblasti.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 11 h

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: V Škótsku dnes porazili menštruačnú chudobu
  2. Peter Biščo: Akú odmenu dostal Sulík od Fica za ...
  3. Pavol Kadlec: Rozmeňme si Matoviča na drobné.
  4. Imunoblog: Nástup do kolektívu
  5. Unicef Slovensko: Afganistan - rok po...
  6. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
  7. Martin Pekár: O novom cestovnom poriadku (grafikone)
  8. Erik Kriššák: Terra incognita – dobre prebádané územie genitívnych metafor
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 22 145
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 16 048
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 256
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 874
  5. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 5 768
  6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 545
  7. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 4 292
  8. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 289
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu