SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky
BEZPEČNOSŤ IBA NA ŠTYRI HVIEZDIČKY

Škoda Fabia II – chýbal pri nárazovom teste kolenný airbag?

Komerčne a spotrebiteľsky dôležitú métu piatich hviezdičiek nová Fabia nedosiahla, poskytla však lepšiu ochranu ako predchádzajúci model. Chýbal jej však kolenný airbag, ktorého vývoj a montáž automobilka podceňuje.

(Zdroj: Euro NCAP)

Škoda Fabia postupne prechádza všetkými fázami, ktoré čakajú nový automobil vo svete kolies a tvrdej konkurencie, vrátane nárazových testov Euro NCAP. Komerčne a spotrebiteľsky dôležitú métu piatich hviezdičiek nová Fabia nedosiahla, poskytla však lepšiu ochranu ako predchádzajúci model. Chýbal jej však kolenný airbag, ktorého vývoj a montáž automobilka podceňuje.

Nová Fabia druhej generácie je podstatne ohľaduplnejšia ku chodcom, než jej predchodkyňa a zlepšenie nastalo aj v čelnom náraze. V porovnaní s najmodernejšou konkurenciou obstojí aj ochrana detí v predpísaných autosedačkách, v mnohých prípadoch hodnotená lepšie ako u konkurencie.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Čelný náraz
Dospelé figuríny na predných sedadlách ťažšie niesli zaťaženie kolien a stehenných kostí, čo sa okamžite prenieslo do kritiky zo strany technických komisárov. Štruktúra prístrojového panelu predstavuje isté riziko pre kolená a stehná vodiča aj spolujazdca. Práve v tomto nastal rozdiel medzi konkurenciou a Fabiou. Pri analýze výsledkov sme si spomenuli na rozhovor s Dr. Ing. Haraldom Ludanekom, šéfom technického vývoja automobilky Škoda, ktorý na otázku denníka SME, či Škoda nezavedie okrem iných prvkov aj kolenné airbagy, odpovedal: „Kolenný airbag bude téma, až keď sa sprísnia požiadavky na výsledky bariérových skúšok. V tejto súvislosti ale treba povedať, že Octavia aj Fabia sú tak bezpečné vozidlá, že kolenný airbag momentálne nepotrebujeme. Samozrejme u nových automobilov je čoraz menej miesta v kabíne, do prednej časti vozidla umiestňujeme stále viac technických prvkov, vstrekovaciu sústavu, sústavu regulácie výfukových plynov. Tam potrebujeme miesto a pokiaľ bude miesta málo, kolennému airbagu sa nevyhneme. Kolenný airbag potrebujete v prípade, ak už nemáte dostatok priestoru pre ochranu vodiča a musíte ho chrániť takýmto spôsobom.“
Zdá sa, že kolenný airbag bude pre automobilku horúcou témou blízkej budúcnosti, zvlášť v dnešnom usporiadaní interiéru Fabie.

Skryť Vypnúť reklamu

Bočný náraz
Podľa výsledkov zo snímačov vo figuríne dospelých pasažierov by Fabia dostala plný počet bodov za ochranu pri bočnom náraze. Zadné dvere sa však počas nárazu posunuli a Fabia tak stratila cenný bod, ktorý ju delil od méty piatich hviezdičiek.

Ochrana detí
V ochrane detí urobila Fabia dobrú službu, pretože za bezpečie 18 mesačného dieťaťa dostala plný počet bodov. Problém nastal iba s figurínou trojročného dieťaťa, kedy počas bočného nárazu zádržný systém neudržal sedačku v pozícii a tým aj hlavu dieťaťa na predpísanom mieste. Zisk 36 bodov je však veľmi dobrý výsledok.

Ochrana chodcov
V ochrane chodcov podľa nových predpisov platných od roku 2002 uspel nový hladký nárazník Fabie, ktorý nepredstavuje pre dolné končatiny chodcov veľké riziko. Za jeho tvar, pružnosť a prevedenie dostalo auto plný počet bodov. Avšak ostrá hrana novej kapoty je nebezpečná a nezískala ani jeden bod.

Skryť Vypnúť reklamu


Video z priebehu nárazových testov novej Fabie II si môžete pozrieť     TU...


Fabia II a konkurenti v nárazových testoch EURO NCAP

Vozidlo Škoda Fabia
Opel Corsa
Peugeot 207
Toyota Yaris
Kia Rio
Ochrana dospelých 32 34 35 35 29
čelný náraz 13 15 15 15 11
bočný náraz 15 16 15 16 14
stĺp 2 2 2 2 2
pripomínač pásov 2 1 3 2 1
ochrana detí 36 32 37 34 34
ochrana chodcov 17 19 19 18 13

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  2. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  6. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  7. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  8. Bezbariérové vozidlo
  9. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 691
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 666
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 355
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 384
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 12 274
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 594
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 556
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 469
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 336
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 109
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Slovensko má nové denné maximum nakazených (minúta po minúte)

Nakazených koronavírusom na Slovensku je 25 100 osôb. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Premiér Igor Matovič.
Ilustračné foto.
CYNICKÁ OBLUDA

V bubline pritakávačov

Začína byť celkom jasné, koho presne Matovič myslí, keď hovorí o múdrosráčoch.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric