SME
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Škoda Fabia II – chýbal pri nárazovom teste kolenný airbag?

Komerčne a spotrebiteľsky dôležitú métu piatich hviezdičiek nová Fabia nedosiahla, poskytla však lepšiu ochranu ako predchádzajúci model. Chýbal jej však kolenný airbag, ktorého vývoj a montáž automobilka podceňuje.

(Zdroj: Euro NCAP)

Škoda Fabia postupne prechádza všetkými fázami, ktoré čakajú nový automobil vo svete kolies a tvrdej konkurencie, vrátane nárazových testov Euro NCAP. Komerčne a spotrebiteľsky dôležitú métu piatich hviezdičiek nová Fabia nedosiahla, poskytla však lepšiu ochranu ako predchádzajúci model. Chýbal jej však kolenný airbag, ktorého vývoj a montáž automobilka podceňuje.

Nová Fabia druhej generácie je podstatne ohľaduplnejšia ku chodcom, než jej predchodkyňa a zlepšenie nastalo aj v čelnom náraze. V porovnaní s najmodernejšou konkurenciou obstojí aj ochrana detí v predpísaných autosedačkách, v mnohých prípadoch hodnotená lepšie ako u konkurencie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Čelný náraz
Dospelé figuríny na predných sedadlách ťažšie niesli zaťaženie kolien a stehenných kostí, čo sa okamžite prenieslo do kritiky zo strany technických komisárov. Štruktúra prístrojového panelu predstavuje isté riziko pre kolená a stehná vodiča aj spolujazdca. Práve v tomto nastal rozdiel medzi konkurenciou a Fabiou. Pri analýze výsledkov sme si spomenuli na rozhovor s Dr. Ing. Haraldom Ludanekom, šéfom technického vývoja automobilky Škoda, ktorý na otázku denníka SME, či Škoda nezavedie okrem iných prvkov aj kolenné airbagy, odpovedal: „Kolenný airbag bude téma, až keď sa sprísnia požiadavky na výsledky bariérových skúšok. V tejto súvislosti ale treba povedať, že Octavia aj Fabia sú tak bezpečné vozidlá, že kolenný airbag momentálne nepotrebujeme. Samozrejme u nových automobilov je čoraz menej miesta v kabíne, do prednej časti vozidla umiestňujeme stále viac technických prvkov, vstrekovaciu sústavu, sústavu regulácie výfukových plynov. Tam potrebujeme miesto a pokiaľ bude miesta málo, kolennému airbagu sa nevyhneme. Kolenný airbag potrebujete v prípade, ak už nemáte dostatok priestoru pre ochranu vodiča a musíte ho chrániť takýmto spôsobom.“
Zdá sa, že kolenný airbag bude pre automobilku horúcou témou blízkej budúcnosti, zvlášť v dnešnom usporiadaní interiéru Fabie.

SkryťVypnúť reklamu

Bočný náraz
Podľa výsledkov zo snímačov vo figuríne dospelých pasažierov by Fabia dostala plný počet bodov za ochranu pri bočnom náraze. Zadné dvere sa však počas nárazu posunuli a Fabia tak stratila cenný bod, ktorý ju delil od méty piatich hviezdičiek.

Ochrana detí
V ochrane detí urobila Fabia dobrú službu, pretože za bezpečie 18 mesačného dieťaťa dostala plný počet bodov. Problém nastal iba s figurínou trojročného dieťaťa, kedy počas bočného nárazu zádržný systém neudržal sedačku v pozícii a tým aj hlavu dieťaťa na predpísanom mieste. Zisk 36 bodov je však veľmi dobrý výsledok.

Ochrana chodcov
V ochrane chodcov podľa nových predpisov platných od roku 2002 uspel nový hladký nárazník Fabie, ktorý nepredstavuje pre dolné končatiny chodcov veľké riziko. Za jeho tvar, pružnosť a prevedenie dostalo auto plný počet bodov. Avšak ostrá hrana novej kapoty je nebezpečná a nezískala ani jeden bod.

SkryťVypnúť reklamu


Video z priebehu nárazových testov novej Fabie II si môžete pozrieť     TU...


Fabia II a konkurenti v nárazových testoch EURO NCAP

Vozidlo Škoda Fabia
Opel Corsa
Peugeot 207
Toyota Yaris
Kia Rio
Ochrana dospelých 32 34 35 35 29
čelný náraz 13 15 15 15 11
bočný náraz 15 16 15 16 14
stĺp 2 2 2 2 2
pripomínač pásov 2 1 3 2 1
ochrana detí 36 32 37 34 34
ochrana chodcov 17 19 19 18 13

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Na Špitálskej ulici v Bratislave pribudnú nové byty
  2. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  3. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  4. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  5. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  6. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  7. Trenčín potrebuje nový impulz!
  8. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 168
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 124
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 744
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 804
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 453
  6. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 054
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 1 982
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 831
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Byť členom vlády je pre Matoviča dôležitejšie ako to, aby tá vláda fungovala.

Ak niekto chce, aby sa to skončilo, nemôžete sa mu čudovať.


14. aug
Peter Tkačenko

Keď bude chcieť, vybaví aj predčasné voľby.


2 h
Mladé dievčatá sa v Afganistane môžu vzdelávať len v tajných školách.

Fiasko po stiahnutí vojsk Američania dodnes prešetrujú.


12 h
Ruskí vojaci v Chersonskej oblasti.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 11 h

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: V Škótsku dnes porazili menštruačnú chudobu
  2. Pavol Kadlec: Rozmeňme si Matoviča na drobné.
  3. Peter Biščo: Akú odmenu dostal Sulík od Fica za ...
  4. Imunoblog: Nástup do kolektívu
  5. Unicef Slovensko: Afganistan - rok po...
  6. Martin Pekár: O novom cestovnom poriadku (grafikone)
  7. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
  8. Erik Kriššák: Terra incognita – dobre prebádané územie genitívnych metafor
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 24 403
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 16 008
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 309
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 874
  5. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 5 736
  6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 517
  7. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 4 402
  8. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 308
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu