SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Peugeot 207 GT - francúzsky lev s nemeckým srdcom

Kým pred desiatimi rokmi sa v Európe predalo necelých šesťtisíc malých áut s výkonom motora nad 130 koní, v roku 2005 stúpol ich počet na 90-tisíc. Na nový trend zareagoval Peugeot verziou 207 GT 1,6 THP s motorom BMW a ambíciou ponúknuť vysoký výkon a

Peugeot 207 GT je štýlové a rýchle auto, použiteľné aj v každodennej premávke. Nevýhodou je pomerne vysoká cena a päťstupňová prevodovka.Peugeot 207 GT je štýlové a rýchle auto, použiteľné aj v každodennej premávke. Nevýhodou je pomerne vysoká cena a päťstupňová prevodovka. (Zdroj: AUTOR)

Kým pred desiatimi rokmi sa v Európe predalo necelých šesťtisíc malých áut s výkonom motora nad 130 koní, v roku 2005 stúpol ich počet na 90-tisíc. Na nový trend zareagoval Peugeot verziou 207 GT 1,6 THP s motorom BMW a ambíciou ponúknuť vysoký výkon a prijateľnú spotrebu.

Vnútorný priestor elegantnej trojdverovej karosérie je rovnaký ako pri najlacnejšej verzii modelu 207, to isté platí o manévrovacích schopnostiach, výhľade von a atraktívnom dizajne. Na rozdiel od lacnejších verzií zákazník dostane podstatne lepšie a kvalitnejšie urobený interiér. Zdalo sa nám, akoby použité plasty boli o kategóriu lepšie. To isté platí o športových a výborne tvarovaných sedadlách potiahnutých kombináciou kože a textilu. Hliníkové pedále, kovová hlavica radiacej páky a chromované lemy meracích prístrojov sú v podstate otázkou vzhľadu a vylepšeného imidžu.

Vybavenie zodpovedá cene
Cena sa blíži úrovni strednej triedy, čomu zodpovedá vybavenie komfortnými prvkami. Z dlhého zoznamu snáď iba tie najdôležitejšie: dvojzónová automatická klimatizácia, panoramatické strešné okno, sedemnásťpalcové disky z ľahkej zliatiny, kontrola tlaku v pneumatikách, dažďový senzor, automaticky tmavnúce spätné zrkadlo, ovládanie autorádia pri volante a šesť airbagov, ABS. Plus ďalšie drobnosti.

Výkon a spotreba
Motor s výkonom 150 koní je jasným naplnením prognóz znižovania spotreby pri zachovaní vysokého výkonu pomocou turbodúchadiel. Až príliš komfortne ladené GT jazdí bez problémov aj pri priemernej spotrebe 7,3 l/100 km. Pri užívaní si dynamiky a plného výkonu chcel motor 9,4 l/100 km.  Spotreba by mohla byť ešte lepšia, keby výrobca použil šesťstupňovú prevodovku; tá by verzii s honosným označením GT určite pristala. Francúzsky lev ju však nemá, od BMW preberá iba motor so znamenitým ťahom. Šestka by sa zišla na diaľnici, kde s rýchlosťou výraznejšie rastie hluk motora.

V zákrutách aj v meste
Podvozok napriek komfortnému naladeniu znesie ostrú jazdu a civilizovane sa správa aj v meste. Verzia GT je rozhodne dobrý spôsob, ako neplytvať peniazmi za najostrejšie športové verzie a pritom mať výkonné auto, s ktorým sa dobre manévruje aj v meste.Stabilizačný systém ESP sa po prekročení rýchlosti 50 km/h opätovne zapína, čo bude športovo založeným vodičom trochu prekážať. Verziu GT ocenia najmä tí, ktorí s malým autom opúšťajú brány mesta a prekonávajú veľké vzdialenosti. Je radosť s ňou hltať kilometre - a predbiehať. Ešte potrvá, kým si naši motoristi uvedomia, že malé auto nemusí byť lacné a mať nízky výkon. Načo však po väčšinu roka trápiť rovnako výkonnú limuzínu s rovnakou výbavou v uliciach mesta? Peugeot je spratnejší a občasné dlhé jazdy mimo mesta zvládne rovnako rýchlo.

Základné rysy karosérie vyzerajú veľmi športovo. Verzia GT má navyše „krídlo“ na tretích dverách. Sériové kotúčové brzdy sa celkom dobre vysporiadali s vysokým výkonom. Najmä pokiaľ ide o ich účinok. Po viacerých novinárskych testoch už trochu hučali, ale niet sa čomu čudovať.
Budíky majú biely podklad a chrómové lemy.
Systém ESP možno nechať vypnutý iba do 50 km/h, potom sa samočinne aktivuje. Z hľadiska bezpečnosti je rozhodne dobré držať malé auto s takým výkonom na uzde. Na športové vyžitie si potom treba zaobstarať verziu RC, kde je ESP úplne vypínateľné.
Hliníkové pedále dotvárajú športovú atmosféru a utvrdzujú majiteľa v tom, že nemá celkom bežný Peugeot 207.
Kovová hlavica radiacej páky je v zime chladná ale patrí k športovému autu.
Motor 1,6 THP ťahá v celom spektre otáčok vrátane oblasti, kde sú neprepĺňané benzínové motory slabé. Jeho prednosťou je spotreba a príjemná zvuková kulisa.
V malom ale dosť drahom aute musí byť niečo výnimočné. Okrem športových sedadiel je to panoramatická strecha, zadný spojler a rad ďalších detailov
.


Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér ***
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****

 

 

 

 

 

 

 

Peugeot 207 GT 1,6 THP

Cena modelu od 368 000 Sk
Cena testovanej verzie 687 000 Sk
Motor 1,6 THP - turbo high pressure
Výkon motora 110 kW / 150 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,1 s
Objem batožinového priestoru 270 l
Spotreba podľa výrobcu 7,0 l/100 km
Spotreba v teste 7,8 l/100 km
Bezpečnosť 6x airbag, ESP, ABS

 

 

 

 

 

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 950
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 204
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 997
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 230
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 789
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 879
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 327
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 341
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 298
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 997
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L je zabudnutým rekordérom

Auto vážilo len 826 kilogramov.

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.