SME

Peugeot 207 GT - francúzsky lev s nemeckým srdcom

Kým pred desiatimi rokmi sa v Európe predalo necelých šesťtisíc malých áut s výkonom motora nad 130 koní, v roku 2005 stúpol ich počet na 90-tisíc. Na nový trend zareagoval Peugeot verziou 207 GT 1,6 THP s motorom BMW a ambíciou ponúknuť vysoký výkon a

Peugeot 207 GT je štýlové a rýchle auto, použiteľné aj v každodennej premávke. Nevýhodou je pomerne vysoká cena a päťstupňová prevodovka.Peugeot 207 GT je štýlové a rýchle auto, použiteľné aj v každodennej premávke. Nevýhodou je pomerne vysoká cena a päťstupňová prevodovka. (Zdroj: AUTOR)

Kým pred desiatimi rokmi sa v Európe predalo necelých šesťtisíc malých áut s výkonom motora nad 130 koní, v roku 2005 stúpol ich počet na 90-tisíc. Na nový trend zareagoval Peugeot verziou 207 GT 1,6 THP s motorom BMW a ambíciou ponúknuť vysoký výkon a prijateľnú spotrebu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vnútorný priestor elegantnej trojdverovej karosérie je rovnaký ako pri najlacnejšej verzii modelu 207, to isté platí o manévrovacích schopnostiach, výhľade von a atraktívnom dizajne. Na rozdiel od lacnejších verzií zákazník dostane podstatne lepšie a kvalitnejšie urobený interiér. Zdalo sa nám, akoby použité plasty boli o kategóriu lepšie. To isté platí o športových a výborne tvarovaných sedadlách potiahnutých kombináciou kože a textilu. Hliníkové pedále, kovová hlavica radiacej páky a chromované lemy meracích prístrojov sú v podstate otázkou vzhľadu a vylepšeného imidžu.

SkryťVypnúť reklamu

Vybavenie zodpovedá cene

Cena sa blíži úrovni strednej triedy, čomu zodpovedá vybavenie komfortnými prvkami. Z dlhého zoznamu snáď iba tie najdôležitejšie: dvojzónová automatická klimatizácia, panoramatické strešné okno, sedemnásťpalcové disky z ľahkej zliatiny, kontrola tlaku v pneumatikách, dažďový senzor, automaticky tmavnúce spätné zrkadlo, ovládanie autorádia pri volante a šesť airbagov, ABS. Plus ďalšie drobnosti.

Výkon a spotreba

Motor s výkonom 150 koní je jasným naplnením prognóz znižovania spotreby pri zachovaní vysokého výkonu pomocou turbodúchadiel. Až príliš komfortne ladené GT jazdí bez problémov aj pri priemernej spotrebe 7,3 l/100 km. Pri užívaní si dynamiky a plného výkonu chcel motor 9,4 l/100 km.  Spotreba by mohla byť ešte lepšia, keby výrobca použil šesťstupňovú prevodovku; tá by verzii s honosným označením GT určite pristala. Francúzsky lev ju však nemá, od BMW preberá iba motor so znamenitým ťahom. Šestka by sa zišla na diaľnici, kde s rýchlosťou výraznejšie rastie hluk motora.

SkryťVypnúť reklamu

V zákrutách aj v meste

Podvozok napriek komfortnému naladeniu znesie ostrú jazdu a civilizovane sa správa aj v meste. Verzia GT je rozhodne dobrý spôsob, ako neplytvať peniazmi za najostrejšie športové verzie a pritom mať výkonné auto, s ktorým sa dobre manévruje aj v meste.Stabilizačný systém ESP sa po prekročení rýchlosti 50 km/h opätovne zapína, čo bude športovo založeným vodičom trochu prekážať. Verziu GT ocenia najmä tí, ktorí s malým autom opúšťajú brány mesta a prekonávajú veľké vzdialenosti. Je radosť s ňou hltať kilometre - a predbiehať. Ešte potrvá, kým si naši motoristi uvedomia, že malé auto nemusí byť lacné a mať nízky výkon. Načo však po väčšinu roka trápiť rovnako výkonnú limuzínu s rovnakou výbavou v uliciach mesta? Peugeot je spratnejší a občasné dlhé jazdy mimo mesta zvládne rovnako rýchlo.

SkryťVypnúť reklamu

Základné rysy karosérie vyzerajú veľmi športovo. Verzia GT má navyše „krídlo“ na tretích dverách. Sériové kotúčové brzdy sa celkom dobre vysporiadali s vysokým výkonom. Najmä pokiaľ ide o ich účinok. Po viacerých novinárskych testoch už trochu hučali, ale niet sa čomu čudovať.

Budíky majú biely podklad a chrómové lemy.

Systém ESP možno nechať vypnutý iba do 50 km/h, potom sa samočinne aktivuje. Z hľadiska bezpečnosti je rozhodne dobré držať malé auto s takým výkonom na uzde. Na športové vyžitie si potom treba zaobstarať verziu RC, kde je ESP úplne vypínateľné.

Hliníkové pedále dotvárajú športovú atmosféru a utvrdzujú majiteľa v tom, že nemá celkom bežný Peugeot 207.

Kovová hlavica radiacej páky je v zime chladná ale patrí k športovému autu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor 1,6 THP ťahá v celom spektre otáčok vrátane oblasti, kde sú neprepĺňané benzínové motory slabé. Jeho prednosťou je spotreba a príjemná zvuková kulisa.

V malom ale dosť drahom aute musí byť niečo výnimočné. Okrem športových sedadiel je to panoramatická strecha, zadný spojler a rad ďalších detailov

.

Naše hodnotenie

vzhľad ****

interiér ***

motor *****

jazdné vlastnosti ****

technika ****

výbava ****

úžitok ***

celkový dojem ****

 

 

 

 

 

 

 

Peugeot 207 GT 1,6 THP

Cena modelu od 368 000 Sk

Cena testovanej verzie 687 000 Sk

Motor 1,6 THP - turbo high pressure

Výkon motora 110 kW / 150 k

Zrýchlenie 0-100 km/h 8,1 s

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Objem batožinového priestoru 270 l

Spotreba podľa výrobcu 7,0 l/100 km

Spotreba v teste 7,8 l/100 km

Bezpečnosť 6x airbag, ESP, ABS

 

 

 

 

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 549
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 321
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 709
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 561
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 669
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 631
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 212
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 429
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  2. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  3. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  4. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  5. Jozef Varga: Rusi majú nato dobiť Európu, chcú naspäť veľkú Rus
  6. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Francúzsko.
  7. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikálna - obeť (mučeník)
  8. Ján Škerko: Arthur Schopenhauer: pesimista alebo realista?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 37 769
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 560
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 073
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 057
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 976
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 270
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 7 606
  8. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne? 4 867
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu