SME
Piatok, 14. máj, 2021 | Meniny má BonifácKrížovkyKrížovky

Peugeot 207 GT - francúzsky lev s nemeckým srdcom

Kým pred desiatimi rokmi sa v Európe predalo necelých šesťtisíc malých áut s výkonom motora nad 130 koní, v roku 2005 stúpol ich počet na 90-tisíc. Na nový trend zareagoval Peugeot verziou 207 GT 1,6 THP s motorom BMW a ambíciou ponúknuť vysoký výkon a

Peugeot 207 GT je štýlové a rýchle auto, použiteľné aj v každodennej premávke. Nevýhodou je pomerne vysoká cena a päťstupňová prevodovka.Peugeot 207 GT je štýlové a rýchle auto, použiteľné aj v každodennej premávke. Nevýhodou je pomerne vysoká cena a päťstupňová prevodovka. (Zdroj: AUTOR)

Kým pred desiatimi rokmi sa v Európe predalo necelých šesťtisíc malých áut s výkonom motora nad 130 koní, v roku 2005 stúpol ich počet na 90-tisíc. Na nový trend zareagoval Peugeot verziou 207 GT 1,6 THP s motorom BMW a ambíciou ponúknuť vysoký výkon a prijateľnú spotrebu.

Vnútorný priestor elegantnej trojdverovej karosérie je rovnaký ako pri najlacnejšej verzii modelu 207, to isté platí o manévrovacích schopnostiach, výhľade von a atraktívnom dizajne. Na rozdiel od lacnejších verzií zákazník dostane podstatne lepšie a kvalitnejšie urobený interiér. Zdalo sa nám, akoby použité plasty boli o kategóriu lepšie. To isté platí o športových a výborne tvarovaných sedadlách potiahnutých kombináciou kože a textilu. Hliníkové pedále, kovová hlavica radiacej páky a chromované lemy meracích prístrojov sú v podstate otázkou vzhľadu a vylepšeného imidžu.

Vybavenie zodpovedá cene
Cena sa blíži úrovni strednej triedy, čomu zodpovedá vybavenie komfortnými prvkami. Z dlhého zoznamu snáď iba tie najdôležitejšie: dvojzónová automatická klimatizácia, panoramatické strešné okno, sedemnásťpalcové disky z ľahkej zliatiny, kontrola tlaku v pneumatikách, dažďový senzor, automaticky tmavnúce spätné zrkadlo, ovládanie autorádia pri volante a šesť airbagov, ABS. Plus ďalšie drobnosti.

Výkon a spotreba
Motor s výkonom 150 koní je jasným naplnením prognóz znižovania spotreby pri zachovaní vysokého výkonu pomocou turbodúchadiel. Až príliš komfortne ladené GT jazdí bez problémov aj pri priemernej spotrebe 7,3 l/100 km. Pri užívaní si dynamiky a plného výkonu chcel motor 9,4 l/100 km.  Spotreba by mohla byť ešte lepšia, keby výrobca použil šesťstupňovú prevodovku; tá by verzii s honosným označením GT určite pristala. Francúzsky lev ju však nemá, od BMW preberá iba motor so znamenitým ťahom. Šestka by sa zišla na diaľnici, kde s rýchlosťou výraznejšie rastie hluk motora.

V zákrutách aj v meste
Podvozok napriek komfortnému naladeniu znesie ostrú jazdu a civilizovane sa správa aj v meste. Verzia GT je rozhodne dobrý spôsob, ako neplytvať peniazmi za najostrejšie športové verzie a pritom mať výkonné auto, s ktorým sa dobre manévruje aj v meste.Stabilizačný systém ESP sa po prekročení rýchlosti 50 km/h opätovne zapína, čo bude športovo založeným vodičom trochu prekážať. Verziu GT ocenia najmä tí, ktorí s malým autom opúšťajú brány mesta a prekonávajú veľké vzdialenosti. Je radosť s ňou hltať kilometre - a predbiehať. Ešte potrvá, kým si naši motoristi uvedomia, že malé auto nemusí byť lacné a mať nízky výkon. Načo však po väčšinu roka trápiť rovnako výkonnú limuzínu s rovnakou výbavou v uliciach mesta? Peugeot je spratnejší a občasné dlhé jazdy mimo mesta zvládne rovnako rýchlo.

Základné rysy karosérie vyzerajú veľmi športovo. Verzia GT má navyše „krídlo“ na tretích dverách. Sériové kotúčové brzdy sa celkom dobre vysporiadali s vysokým výkonom. Najmä pokiaľ ide o ich účinok. Po viacerých novinárskych testoch už trochu hučali, ale niet sa čomu čudovať.
Budíky majú biely podklad a chrómové lemy.
Systém ESP možno nechať vypnutý iba do 50 km/h, potom sa samočinne aktivuje. Z hľadiska bezpečnosti je rozhodne dobré držať malé auto s takým výkonom na uzde. Na športové vyžitie si potom treba zaobstarať verziu RC, kde je ESP úplne vypínateľné.
Hliníkové pedále dotvárajú športovú atmosféru a utvrdzujú majiteľa v tom, že nemá celkom bežný Peugeot 207.
Kovová hlavica radiacej páky je v zime chladná ale patrí k športovému autu.
Motor 1,6 THP ťahá v celom spektre otáčok vrátane oblasti, kde sú neprepĺňané benzínové motory slabé. Jeho prednosťou je spotreba a príjemná zvuková kulisa.
V malom ale dosť drahom aute musí byť niečo výnimočné. Okrem športových sedadiel je to panoramatická strecha, zadný spojler a rad ďalších detailov
.


Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér ***
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****

 

 

 

 

 

 

 

Peugeot 207 GT 1,6 THP

Cena modelu od 368 000 Sk
Cena testovanej verzie 687 000 Sk
Motor 1,6 THP - turbo high pressure
Výkon motora 110 kW / 150 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,1 s
Objem batožinového priestoru 270 l
Spotreba podľa výrobcu 7,0 l/100 km
Spotreba v teste 7,8 l/100 km
Bezpečnosť 6x airbag, ESP, ABS

 

 

 

 

 

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie príležitosti na investície
  3. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  4. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  5. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  6. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  8. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  9. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  10. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  1. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  2. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  3. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  4. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  5. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  6. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  8. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  9. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  10. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 700
  2. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 727
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 10 223
  4. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 447
  5. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 680
  6. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 893
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 792
  8. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 177
  9. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 5 592
  10. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 5 443
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pacientka ukazuje svoj očkovací preukaz proti ochoreniu Covid-19 v piatok 30. apríla 2021 v Budapešti.

Slovensko vypadlo z dohody o voľnom cestovaní.

2 h
V skutočnosti je problémom naša sociálna predstavivosť, ich otvorenosť k oceánu, v protiklade s našou bukolickou pahorkatinou.

Stále máme neusporiadaný vzťah k problematike západnosti.

12. máj
Katarína Danová

Paulínymu hrozí dva až desať rokov.

5 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

9 h
Ilustračné foto

V minulosti sa minuli za necelé štyri minúty.

7. máj
Škoda Fabia v základnej výbave Ambition.

Oproti predošlej generácii zdražela približne o 2000 eur.

13. máj
Čítanie dopravných značiek zvláda väčšina nových áut už dnes.

Obmedzovač bude povinný od júla 2022.

12. máj