SME
Pondelok, 23. september, 2019 | Meniny má Zdenka

Peugeot 207 GT - francúzsky lev s nemeckým srdcom

Kým pred desiatimi rokmi sa v Európe predalo necelých šesťtisíc malých áut s výkonom motora nad 130 koní, v roku 2005 stúpol ich počet na 90-tisíc. Na nový trend zareagoval Peugeot verziou 207 GT 1,6 THP s motorom BMW a ambíciou ponúknuť vysoký výkon a

Peugeot 207 GT je štýlové a rýchle auto, použiteľné aj v každodennej premávke. Nevýhodou je pomerne vysoká cena a päťstupňová prevodovka.Peugeot 207 GT je štýlové a rýchle auto, použiteľné aj v každodennej premávke. Nevýhodou je pomerne vysoká cena a päťstupňová prevodovka.(Zdroj: AUTOR)

Kým pred desiatimi rokmi sa v Európe predalo necelých šesťtisíc malých áut s výkonom motora nad 130 koní, v roku 2005 stúpol ich počet na 90-tisíc. Na nový trend zareagoval Peugeot verziou 207 GT 1,6 THP s motorom BMW a ambíciou ponúknuť vysoký výkon a prijateľnú spotrebu.

Vnútorný priestor elegantnej trojdverovej karosérie je rovnaký ako pri najlacnejšej verzii modelu 207, to isté platí o manévrovacích schopnostiach, výhľade von a atraktívnom dizajne. Na rozdiel od lacnejších verzií zákazník dostane podstatne lepšie a kvalitnejšie urobený interiér. Zdalo sa nám, akoby použité plasty boli o kategóriu lepšie. To isté platí o športových a výborne tvarovaných sedadlách potiahnutých kombináciou kože a textilu. Hliníkové pedále, kovová hlavica radiacej páky a chromované lemy meracích prístrojov sú v podstate otázkou vzhľadu a vylepšeného imidžu.

Vybavenie zodpovedá cene
Cena sa blíži úrovni strednej triedy, čomu zodpovedá vybavenie komfortnými prvkami. Z dlhého zoznamu snáď iba tie najdôležitejšie: dvojzónová automatická klimatizácia, panoramatické strešné okno, sedemnásťpalcové disky z ľahkej zliatiny, kontrola tlaku v pneumatikách, dažďový senzor, automaticky tmavnúce spätné zrkadlo, ovládanie autorádia pri volante a šesť airbagov, ABS. Plus ďalšie drobnosti.

Výkon a spotreba
Motor s výkonom 150 koní je jasným naplnením prognóz znižovania spotreby pri zachovaní vysokého výkonu pomocou turbodúchadiel. Až príliš komfortne ladené GT jazdí bez problémov aj pri priemernej spotrebe 7,3 l/100 km. Pri užívaní si dynamiky a plného výkonu chcel motor 9,4 l/100 km.  Spotreba by mohla byť ešte lepšia, keby výrobca použil šesťstupňovú prevodovku; tá by verzii s honosným označením GT určite pristala. Francúzsky lev ju však nemá, od BMW preberá iba motor so znamenitým ťahom. Šestka by sa zišla na diaľnici, kde s rýchlosťou výraznejšie rastie hluk motora.

V zákrutách aj v meste
Podvozok napriek komfortnému naladeniu znesie ostrú jazdu a civilizovane sa správa aj v meste. Verzia GT je rozhodne dobrý spôsob, ako neplytvať peniazmi za najostrejšie športové verzie a pritom mať výkonné auto, s ktorým sa dobre manévruje aj v meste.Stabilizačný systém ESP sa po prekročení rýchlosti 50 km/h opätovne zapína, čo bude športovo založeným vodičom trochu prekážať. Verziu GT ocenia najmä tí, ktorí s malým autom opúšťajú brány mesta a prekonávajú veľké vzdialenosti. Je radosť s ňou hltať kilometre - a predbiehať. Ešte potrvá, kým si naši motoristi uvedomia, že malé auto nemusí byť lacné a mať nízky výkon. Načo však po väčšinu roka trápiť rovnako výkonnú limuzínu s rovnakou výbavou v uliciach mesta? Peugeot je spratnejší a občasné dlhé jazdy mimo mesta zvládne rovnako rýchlo.

Základné rysy karosérie vyzerajú veľmi športovo. Verzia GT má navyše „krídlo“ na tretích dverách. Sériové kotúčové brzdy sa celkom dobre vysporiadali s vysokým výkonom. Najmä pokiaľ ide o ich účinok. Po viacerých novinárskych testoch už trochu hučali, ale niet sa čomu čudovať.
Budíky majú biely podklad a chrómové lemy.
Systém ESP možno nechať vypnutý iba do 50 km/h, potom sa samočinne aktivuje. Z hľadiska bezpečnosti je rozhodne dobré držať malé auto s takým výkonom na uzde. Na športové vyžitie si potom treba zaobstarať verziu RC, kde je ESP úplne vypínateľné.
Hliníkové pedále dotvárajú športovú atmosféru a utvrdzujú majiteľa v tom, že nemá celkom bežný Peugeot 207.
Kovová hlavica radiacej páky je v zime chladná ale patrí k športovému autu.
Motor 1,6 THP ťahá v celom spektre otáčok vrátane oblasti, kde sú neprepĺňané benzínové motory slabé. Jeho prednosťou je spotreba a príjemná zvuková kulisa.
V malom ale dosť drahom aute musí byť niečo výnimočné. Okrem športových sedadiel je to panoramatická strecha, zadný spojler a rad ďalších detailov
.


Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér ***
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****

 

 

 

 

 

 

 

Peugeot 207 GT 1,6 THP

Cena modelu od 368 000 Sk
Cena testovanej verzie 687 000 Sk
Motor 1,6 THP - turbo high pressure
Výkon motora 110 kW / 150 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,1 s
Objem batožinového priestoru 270 l
Spotreba podľa výrobcu 7,0 l/100 km
Spotreba v teste 7,8 l/100 km
Bezpečnosť 6x airbag, ESP, ABS

 

 

 

 

 

 

 

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zmení sa nábrežie Dunaja v Bratislave? Odpovedia hostia na fóre
  2. Čo potrebujete vedieť pred kúpou tepelného čerpadla?
  3. Polianky pri Trnave lákajú na výhodné uvádzacie ceny
  4. Ako sa zrodila pýcha tokajskej oblasti - Chateau GRAND BARI
  5. K športovým hodinkám sa dá teraz dostať výhodnejšie
  6. Laci Strike: Kotrmelec je pre veľa detí už neuveriteľné umenie
  7. Aj verejnosť si vyberá svojho Učiteľ Slovenska
  8. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  9. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  10. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  1. Superpočítač od Atosu prekonáva rekordy vo výkone
  2. K športovým hodinkám sa dá teraz dostať výhodnejšie
  3. Ako sa zrodila pýcha tokajskej oblasti - Chateau GRAND BARI
  4. Čo potrebujete vedieť pred kúpou tepelného čerpadla?
  5. Polianky pri Trnave lákajú na výhodné uvádzacie ceny
  6. Zmení sa nábrežie Dunaja v Bratislave? Odpovedia hostia na fóre
  7. Moderné technológie do škôl patria
  8. Laci Strike: Kotrmelec je pre veľa detí už neuveriteľné umenie
  9. Nový Focus ST - exkluzívne vo Ford POP Up Store
  10. Aj verejnosť si vyberá svojho Učiteľ Slovenska
  1. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu 13 561
  2. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid? 10 507
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu 10 431
  4. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 9 497
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 8 718
  6. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz 7 128
  7. Vyhrajte cestu okolo sveta 5 590
  8. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom 5 464
  9. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu 5 310
  10. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu! 5 251

Hlavné správy zo Sme.sk

Cez Thomas Cook sú v zahraničí aj Slováci, ich počty nie sú známe

Najstaršia cestovná kancelária na svete skrachovala.

Cestovka skrachovala, lietadlá s dovolenkármi neodleteli.

Od sebavedomia k panike. Ako sa zmenil Kočner v Threeme

Kočner poslal správu aj Jánovi Kuciakovi.

Podnikateľ Marian Kočner.
Župa prekvapila ponukou na odkúpenie závodu za jedno euro.
Komentár Zuzany Kepplovej

Za budúcnosť, za slušnosť, za život. Vyberte si

Vraj politike chýbajú veľké témy a vízie. V uliciach to tak nevyzerá.

Zuzana Kepplová

Neprehliadnite tiež

Rivian vyrobí pre Amazon tisíce elektrických dodávok

Ide o najväčšiu objednávku elektrických vozidiel v dejinách.

Frankfurtský autosalón prilákal rekordne nízky počet ľudí

Dôvodom môže byť aj neúčasť dôležitých automobiliek.

Autosalón Frankfurt 2019
Výrobný závod Hyundai, Nošovice - výrobná linka
Citroen 2CV Sahara