SME
reklama

Peugeot 207 GT - francúzsky lev s nemeckým srdcom

Kým pred desiatimi rokmi sa v Európe predalo necelých šesťtisíc malých áut s výkonom motora nad 130 koní, v roku 2005 stúpol ich počet na 90-tisíc. Na nový trend zareagoval Peugeot verziou 207 GT 1,6 THP s motorom BMW a ambíciou ponúknuť vysoký výkon a

Peugeot 207 GT je štýlové a rýchle auto, použiteľné aj v každodennej premávke. Nevýhodou je pomerne vysoká cena a päťstupňová prevodovka.Peugeot 207 GT je štýlové a rýchle auto, použiteľné aj v každodennej premávke. Nevýhodou je pomerne vysoká cena a päťstupňová prevodovka. (Zdroj: AUTOR)

Kým pred desiatimi rokmi sa v Európe predalo necelých šesťtisíc malých áut s výkonom motora nad 130 koní, v roku 2005 stúpol ich počet na 90-tisíc. Na nový trend zareagoval Peugeot verziou 207 GT 1,6 THP s motorom BMW a ambíciou ponúknuť vysoký výkon a prijateľnú spotrebu.

Vnútorný priestor elegantnej trojdverovej karosérie je rovnaký ako pri najlacnejšej verzii modelu 207, to isté platí o manévrovacích schopnostiach, výhľade von a atraktívnom dizajne. Na rozdiel od lacnejších verzií zákazník dostane podstatne lepšie a kvalitnejšie urobený interiér. Zdalo sa nám, akoby použité plasty boli o kategóriu lepšie. To isté platí o športových a výborne tvarovaných sedadlách potiahnutých kombináciou kože a textilu. Hliníkové pedále, kovová hlavica radiacej páky a chromované lemy meracích prístrojov sú v podstate otázkou vzhľadu a vylepšeného imidžu.

Vybavenie zodpovedá cene
Cena sa blíži úrovni strednej triedy, čomu zodpovedá vybavenie komfortnými prvkami. Z dlhého zoznamu snáď iba tie najdôležitejšie: dvojzónová automatická klimatizácia, panoramatické strešné okno, sedemnásťpalcové disky z ľahkej zliatiny, kontrola tlaku v pneumatikách, dažďový senzor, automaticky tmavnúce spätné zrkadlo, ovládanie autorádia pri volante a šesť airbagov, ABS. Plus ďalšie drobnosti.

Výkon a spotreba
Motor s výkonom 150 koní je jasným naplnením prognóz znižovania spotreby pri zachovaní vysokého výkonu pomocou turbodúchadiel. Až príliš komfortne ladené GT jazdí bez problémov aj pri priemernej spotrebe 7,3 l/100 km. Pri užívaní si dynamiky a plného výkonu chcel motor 9,4 l/100 km.  Spotreba by mohla byť ešte lepšia, keby výrobca použil šesťstupňovú prevodovku; tá by verzii s honosným označením GT určite pristala. Francúzsky lev ju však nemá, od BMW preberá iba motor so znamenitým ťahom. Šestka by sa zišla na diaľnici, kde s rýchlosťou výraznejšie rastie hluk motora.

V zákrutách aj v meste
Podvozok napriek komfortnému naladeniu znesie ostrú jazdu a civilizovane sa správa aj v meste. Verzia GT je rozhodne dobrý spôsob, ako neplytvať peniazmi za najostrejšie športové verzie a pritom mať výkonné auto, s ktorým sa dobre manévruje aj v meste.Stabilizačný systém ESP sa po prekročení rýchlosti 50 km/h opätovne zapína, čo bude športovo založeným vodičom trochu prekážať. Verziu GT ocenia najmä tí, ktorí s malým autom opúšťajú brány mesta a prekonávajú veľké vzdialenosti. Je radosť s ňou hltať kilometre - a predbiehať. Ešte potrvá, kým si naši motoristi uvedomia, že malé auto nemusí byť lacné a mať nízky výkon. Načo však po väčšinu roka trápiť rovnako výkonnú limuzínu s rovnakou výbavou v uliciach mesta? Peugeot je spratnejší a občasné dlhé jazdy mimo mesta zvládne rovnako rýchlo.

Základné rysy karosérie vyzerajú veľmi športovo. Verzia GT má navyše „krídlo“ na tretích dverách. Sériové kotúčové brzdy sa celkom dobre vysporiadali s vysokým výkonom. Najmä pokiaľ ide o ich účinok. Po viacerých novinárskych testoch už trochu hučali, ale niet sa čomu čudovať.
Budíky majú biely podklad a chrómové lemy.
Systém ESP možno nechať vypnutý iba do 50 km/h, potom sa samočinne aktivuje. Z hľadiska bezpečnosti je rozhodne dobré držať malé auto s takým výkonom na uzde. Na športové vyžitie si potom treba zaobstarať verziu RC, kde je ESP úplne vypínateľné.
Hliníkové pedále dotvárajú športovú atmosféru a utvrdzujú majiteľa v tom, že nemá celkom bežný Peugeot 207.
Kovová hlavica radiacej páky je v zime chladná ale patrí k športovému autu.
Motor 1,6 THP ťahá v celom spektre otáčok vrátane oblasti, kde sú neprepĺňané benzínové motory slabé. Jeho prednosťou je spotreba a príjemná zvuková kulisa.
V malom ale dosť drahom aute musí byť niečo výnimočné. Okrem športových sedadiel je to panoramatická strecha, zadný spojler a rad ďalších detailov
.


Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér ***
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****

 

 

 

 

 

 

 

Peugeot 207 GT 1,6 THP

Cena modelu od 368 000 Sk
Cena testovanej verzie 687 000 Sk
Motor 1,6 THP - turbo high pressure
Výkon motora 110 kW / 150 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,1 s
Objem batožinového priestoru 270 l
Spotreba podľa výrobcu 7,0 l/100 km
Spotreba v teste 7,8 l/100 km
Bezpečnosť 6x airbag, ESP, ABS

 

 

 

 

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  2. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  5. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  6. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov
  7. Slovenskí maloobchodníci hľadajú cesty k zdravému rastu
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca
  1. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  2. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete
  4. Virtuálne sídlo má svoju volebnú miestnosť. Ako je to možné?
  5. dm podporila sumou 6 317 eur realizáciu projektu
  6. Lifehack pre domácnosť?
  7. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 179
  2. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 11 559
  3. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 7 828
  4. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 5 965
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 5 567
  6. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 566
  7. V púpave je všetko, čo potrebujete 3 306
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 2 611
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Csicsó: Nechcel by som byť v koži Petra Pellegriniho
  2. Helena Michlíková: Eurovea - Nábrežie Dunaja
  3. Tomáš Mikloško: Keď je ľahké zmiznúť: O ghostingu trochu inak
  4. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 78. /
  5. Marian Letko: Je to tu. Sme vo vojne. A môže za to súčasná vláda
  6. Pavol Burda: Vojna a mier rečou akože vlastencov
  7. Jozef Varga: Krkavci / 56. /
  8. Jozef Stasík: Ekonómia sa otriasa v základoch. Nositeľ Nobelovej ceny poprel veľkú časť svojho učenia
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 106 784
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 37 975
  3. Pavol Burda: Podržtaška naveky 35 781
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 344
  5. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 044
  6. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 30 666
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 404
  8. Ján Valchár: Čo budeme slopať v kuse sedem dní? 8 402
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU
SkryťZatvoriť reklamu