SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

BMW X5 jazdí ako osobák

BMW X5 predchádzajúcej generácie znamenalo pre značku historický vstup do segmentu vozidiel kategórie SUV. Druhá generácia už o toto privilégium príde, avšak znamená prelom v správaní sa dvojtonového auta na ceste.

Druhá generácia luxusného SUV  pôsobí športovejšie a nie tak ťažkopádne ako predchodca. Mnohí sa zhodujú, že je to najkrajší bavorák súčasnosti.Druhá generácia luxusného SUV pôsobí športovejšie a nie tak ťažkopádne ako predchodca. Mnohí sa zhodujú, že je to najkrajší bavorák súčasnosti. (Zdroj: autor)

BMW X5 predchádzajúcej generácie znamenalo pre značku historický vstup do segmentu vozidiel kategórie SUV. Druhá generácia už o toto privilégium príde, avšak znamená prelom v správaní sa dvojtonového auta na ceste.

Druhá generácia luxusného SUV vyzerá už na prvý pohľad prívetivejšie, ľahšie a podstatne modernejšie ako predchodca. Navonok vôbec nepôsobí ako veľké SUV s takmer trojmetrovým rázvorom náprav. Dokonalé maskovanie hmotnosti a rozmerov sa tak prenieslo do atraktívnejšieho vzhľadu. V interiéri zostalo všetko v štýle značky bez výrazných výstrelkov, ale opäť s dôrazom na kvalitu a jednoduchosť ovládania. Význam a vypracovanie detailov ocení človek používaním a nie prvým pohľadom. Zmena nastala aj v ponuke vnútorného priestoru.

Viac miesta
Mníchovská automobilka zobrala predchádzajúce výčitky nedostatku miesta na zadných sedadlách úplne vážne a pre nový model pripravila viac miesta v oblasti nôh a konečne rovnú podlahu bez vysokého stredového tunelu, typického pre túto značku. Päť miest v technickom preukaze potom nevyznieva trápne, lebo vzadu sa odvezú aj traja. V ponuke bude aj sedemmiestne prevedenie X5, avšak na pohľad sme usúdili, že prídavné dve sedadlá asi nebudú pre dospelých. Nechajme sa prekvapiť. V každom prípade základné päťmiestne usporiadanie je teraz na míle vzdialené predchádzajúcemu interiéru.

Súlad
V úvode predaja sú na výber tri motory, z ktorých testovaný diesel s objemom tri litre je logicky najlepšia verzia, pretože radový šesťvalec má pekný zvuk, spotrebuje minimum nafty a svojim charakterom už za benzínovým šesťvalcom príliš nezaostáva. Viac ako krútiaci moment 520 Nm nás zaujalo zladenie automatickej prevodovky s motorom. V bežnom aj športovom móde si veľmi dobre rozumejú, prevodovka už dopredu počas brzdenia nádherne podraďuje a drží zamknuté jednotlivé stupne. V praxi vodič vôbec nepotrebuje vstupovať do módu manuálneho radenia. Výsledkom je aj spotreba, ktorá pri normálnej jazde iba mierne prekračuje osemlitrovú hranicu. Jazda bez sebakontroly a neustáleho sledovania palubného počítača vyjde na 10,5 l/100 km. Vďaka takmer dokonalej aerodynamike sú to veľmi priaznivé hodnoty.

Ako šporťák
Na silné naftové motory, inteligentné prevodovky, premyslený pohon všetkých kolies a vysokú precíznosť sme u BMW zvyknutí. Teda v tomto ohľade nové BMW X5 stavia na celkom bežných veciach. V jednom nás ale auto mimoriadne prekvapilo. Podvozok a ovládanie auta. Vodič vôbec nemá pocit, že šoféruje auto vážiace 2150 kg. Zákruty prechádza bez náklonu, pri ostrom zabočení neprepadáva „cez nos“ ako podobné autá v triede a vynikajúco brzdí. Športový podvozok nie je na rozvlnených cestách extra komfortný a posádku trochu vytrasie, ale dáva až nenormálny pocit radosti z jazdy a o tom BMW je.


Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér *****
motor *****
jazdné vlastnosti *****
technika *****
výbava *** **
úžitok *****
celkový dojem *****

 

 

 

 

 

 

 

BMW X5  3,0 d 

Cena modelu od 1 892 800 Sk
Cena testovanej verzie 1 904 400 Sk
Motor 3,0 d
Výkon motora 173 kW / 235k
Krútiaci moment 520 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,3 s
Objem bat. priestoru 620 l
Spotreba podľa výrobcu 7,2 l/100 km
Spotreba v teste 8,6 l/100 km
Bezpečnosť ABS,DSC, 6x airbag


Predtým príliš skosený zadok má teraz krajšie línie a dvojdielne horizontálne členené piate dvere. Pri nakladaní menších vecí netreba vyklápať spodnú časť, ktorá môže inak poslúžiť ako lavica.
Automatická prevodovka dostala namiesto klasickej páky nový ovládač. Narábanie s ním je oveľa pohodlnejšie než s pákou a padne dobre do ruky na prvý krát.
Prídavné prahy dostupné za príplatok sú zbytočné. Skôr komplikujú než uľahčujú nastupovanie a zbytočne zamažú oblečenie.
Panoramatická strecha je dnes móda a nie nevyhnutnosť. V každom prípade s týmto doplnkom je jazda príjemnejšia a interiér dobre presvetlený.
Cestné podvozky rýchlych SUV sa pri krížení náprav pomerne skoro dostanú jedným kolesom do vzduchu. Auto sa však vďaka systému xDrive a pribrzďovaniu pretáčajúceho kolesa pohlo v takmer každej zložitej situácii.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 548
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 36 923
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 625
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 308
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 120
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 950
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 269
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 917
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 720
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 607
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Odberné miesto v električkách Dopravného podniku Bratislava na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave.

Covidu podľahlo ďalších 71 pacientov.

14 h
Polícia zasahuje na proteste v Moskve.

Na protestoch zadržali už vyše 2 200 ľudí.

9 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

3 h
Publicista Matúš Ritomský.

Je opodstatnené interpretovať dianie pomocou psychiatrických diagnóz?

21. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

9 h
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan