SME

BMW X5 jazdí ako osobák

BMW X5 predchádzajúcej generácie znamenalo pre značku historický vstup do segmentu vozidiel kategórie SUV. Druhá generácia už o toto privilégium príde, avšak znamená prelom v správaní sa dvojtonového auta na ceste.

Druhá generácia luxusného SUV  pôsobí športovejšie a nie tak ťažkopádne ako predchodca. Mnohí sa zhodujú, že je to najkrajší bavorák súčasnosti.Druhá generácia luxusného SUV pôsobí športovejšie a nie tak ťažkopádne ako predchodca. Mnohí sa zhodujú, že je to najkrajší bavorák súčasnosti. (Zdroj: autor)

BMW X5 predchádzajúcej generácie znamenalo pre značku historický vstup do segmentu vozidiel kategórie SUV. Druhá generácia už o toto privilégium príde, avšak znamená prelom v správaní sa dvojtonového auta na ceste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá generácia luxusného SUV vyzerá už na prvý pohľad prívetivejšie, ľahšie a podstatne modernejšie ako predchodca. Navonok vôbec nepôsobí ako veľké SUV s takmer trojmetrovým rázvorom náprav. Dokonalé maskovanie hmotnosti a rozmerov sa tak prenieslo do atraktívnejšieho vzhľadu. V interiéri zostalo všetko v štýle značky bez výrazných výstrelkov, ale opäť s dôrazom na kvalitu a jednoduchosť ovládania. Význam a vypracovanie detailov ocení človek používaním a nie prvým pohľadom. Zmena nastala aj v ponuke vnútorného priestoru.

SkryťVypnúť reklamu

Viac miesta

Mníchovská automobilka zobrala predchádzajúce výčitky nedostatku miesta na zadných sedadlách úplne vážne a pre nový model pripravila viac miesta v oblasti nôh a konečne rovnú podlahu bez vysokého stredového tunelu, typického pre túto značku. Päť miest v technickom preukaze potom nevyznieva trápne, lebo vzadu sa odvezú aj traja. V ponuke bude aj sedemmiestne prevedenie X5, avšak na pohľad sme usúdili, že prídavné dve sedadlá asi nebudú pre dospelých. Nechajme sa prekvapiť. V každom prípade základné päťmiestne usporiadanie je teraz na míle vzdialené predchádzajúcemu interiéru.

Súlad

V úvode predaja sú na výber tri motory, z ktorých testovaný diesel s objemom tri litre je logicky najlepšia verzia, pretože radový šesťvalec má pekný zvuk, spotrebuje minimum nafty a svojim charakterom už za benzínovým šesťvalcom príliš nezaostáva. Viac ako krútiaci moment 520 Nm nás zaujalo zladenie automatickej prevodovky s motorom. V bežnom aj športovom móde si veľmi dobre rozumejú, prevodovka už dopredu počas brzdenia nádherne podraďuje a drží zamknuté jednotlivé stupne. V praxi vodič vôbec nepotrebuje vstupovať do módu manuálneho radenia. Výsledkom je aj spotreba, ktorá pri normálnej jazde iba mierne prekračuje osemlitrovú hranicu. Jazda bez sebakontroly a neustáleho sledovania palubného počítača vyjde na 10,5 l/100 km. Vďaka takmer dokonalej aerodynamike sú to veľmi priaznivé hodnoty.

SkryťVypnúť reklamu

Ako šporťák

Na silné naftové motory, inteligentné prevodovky, premyslený pohon všetkých kolies a vysokú precíznosť sme u BMW zvyknutí. Teda v tomto ohľade nové BMW X5 stavia na celkom bežných veciach. V jednom nás ale auto mimoriadne prekvapilo. Podvozok a ovládanie auta. Vodič vôbec nemá pocit, že šoféruje auto vážiace 2150 kg. Zákruty prechádza bez náklonu, pri ostrom zabočení neprepadáva „cez nos“ ako podobné autá v triede a vynikajúco brzdí. Športový podvozok nie je na rozvlnených cestách extra komfortný a posádku trochu vytrasie, ale dáva až nenormálny pocit radosti z jazdy a o tom BMW je.

Naše hodnotenie

vzhľad *****

interiér *****

motor *****

jazdné vlastnosti *****

technika *****

výbava *** **

úžitok *****

SkryťVypnúť reklamu

celkový dojem *****

 

 

 

 

 

 

 

BMW X5  3,0 d 

Cena modelu od 1 892 800 Sk

Cena testovanej verzie 1 904 400 Sk

Motor 3,0 d

Výkon motora 173 kW / 235k

Krútiaci moment 520 Nm

Zrýchlenie 0-100 km/h 8,3 s

Objem bat. priestoru 620 l

Spotreba podľa výrobcu 7,2 l/100 km

Spotreba v teste 8,6 l/100 km

Bezpečnosť ABS,DSC, 6x airbag

Predtým príliš skosený zadok má teraz krajšie línie a dvojdielne horizontálne členené piate dvere. Pri nakladaní menších vecí netreba vyklápať spodnú časť, ktorá môže inak poslúžiť ako lavica.

Automatická prevodovka dostala namiesto klasickej páky nový ovládač. Narábanie s ním je oveľa pohodlnejšie než s pákou a padne dobre do ruky na prvý krát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prídavné prahy dostupné za príplatok sú zbytočné. Skôr komplikujú než uľahčujú nastupovanie a zbytočne zamažú oblečenie.

Panoramatická strecha je dnes móda a nie nevyhnutnosť. V každom prípade s týmto doplnkom je jazda príjemnejšia a interiér dobre presvetlený.

Cestné podvozky rýchlych SUV sa pri krížení náprav pomerne skoro dostanú jedným kolesom do vzduchu. Auto sa však vďaka systému xDrive a pribrzďovaniu pretáčajúceho kolesa pohlo v takmer každej zložitej situácii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  5. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  6. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  7. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  8. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 17 684
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 5 904
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 4 740
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 138
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 438
  6. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 3 309
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 2 810
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 078
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Judita Vargová: Skúsenosť z polikliniky
  2. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  3. Jozef Huljak: Žaba v studni a posol z Kremľa
  4. Patrik Benčík: Denník advokáta: So smrťou sa nezahráva
  5. Matej Galo: List Robertovi Ficovi: Režim, ktorý obdivujete, za korupciu popravuje!
  6. Martin Pollák: Je „ruská duša“ proti prirodzenosti?
  7. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  8. Patrícia Popovičová: Budúcnosť krajiny začína v školách – bez ohľadu na to, kto ich zriaďuje
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 23 742
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 14 828
  3. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 14 300
  4. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 9 670
  5. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 8 988
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 605
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 8 064
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 5 987
  1. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  2. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  3. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  4. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  5. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  6. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  7. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  8. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
SkryťZatvoriť reklamu