SME
Štvrtok, 17. október, 2019 | Meniny má Hedviga

BMW X5 jazdí ako osobák

BMW X5 predchádzajúcej generácie znamenalo pre značku historický vstup do segmentu vozidiel kategórie SUV. Druhá generácia už o toto privilégium príde, avšak znamená prelom v správaní sa dvojtonového auta na ceste.

Druhá generácia luxusného SUV  pôsobí športovejšie a nie tak ťažkopádne ako predchodca. Mnohí sa zhodujú, že je to najkrajší bavorák súčasnosti.Druhá generácia luxusného SUV pôsobí športovejšie a nie tak ťažkopádne ako predchodca. Mnohí sa zhodujú, že je to najkrajší bavorák súčasnosti.(Zdroj: autor)

BMW X5 predchádzajúcej generácie znamenalo pre značku historický vstup do segmentu vozidiel kategórie SUV. Druhá generácia už o toto privilégium príde, avšak znamená prelom v správaní sa dvojtonového auta na ceste.

Druhá generácia luxusného SUV vyzerá už na prvý pohľad prívetivejšie, ľahšie a podstatne modernejšie ako predchodca. Navonok vôbec nepôsobí ako veľké SUV s takmer trojmetrovým rázvorom náprav. Dokonalé maskovanie hmotnosti a rozmerov sa tak prenieslo do atraktívnejšieho vzhľadu. V interiéri zostalo všetko v štýle značky bez výrazných výstrelkov, ale opäť s dôrazom na kvalitu a jednoduchosť ovládania. Význam a vypracovanie detailov ocení človek používaním a nie prvým pohľadom. Zmena nastala aj v ponuke vnútorného priestoru.

Viac miesta
Mníchovská automobilka zobrala predchádzajúce výčitky nedostatku miesta na zadných sedadlách úplne vážne a pre nový model pripravila viac miesta v oblasti nôh a konečne rovnú podlahu bez vysokého stredového tunelu, typického pre túto značku. Päť miest v technickom preukaze potom nevyznieva trápne, lebo vzadu sa odvezú aj traja. V ponuke bude aj sedemmiestne prevedenie X5, avšak na pohľad sme usúdili, že prídavné dve sedadlá asi nebudú pre dospelých. Nechajme sa prekvapiť. V každom prípade základné päťmiestne usporiadanie je teraz na míle vzdialené predchádzajúcemu interiéru.

Súlad
V úvode predaja sú na výber tri motory, z ktorých testovaný diesel s objemom tri litre je logicky najlepšia verzia, pretože radový šesťvalec má pekný zvuk, spotrebuje minimum nafty a svojim charakterom už za benzínovým šesťvalcom príliš nezaostáva. Viac ako krútiaci moment 520 Nm nás zaujalo zladenie automatickej prevodovky s motorom. V bežnom aj športovom móde si veľmi dobre rozumejú, prevodovka už dopredu počas brzdenia nádherne podraďuje a drží zamknuté jednotlivé stupne. V praxi vodič vôbec nepotrebuje vstupovať do módu manuálneho radenia. Výsledkom je aj spotreba, ktorá pri normálnej jazde iba mierne prekračuje osemlitrovú hranicu. Jazda bez sebakontroly a neustáleho sledovania palubného počítača vyjde na 10,5 l/100 km. Vďaka takmer dokonalej aerodynamike sú to veľmi priaznivé hodnoty.

Ako šporťák
Na silné naftové motory, inteligentné prevodovky, premyslený pohon všetkých kolies a vysokú precíznosť sme u BMW zvyknutí. Teda v tomto ohľade nové BMW X5 stavia na celkom bežných veciach. V jednom nás ale auto mimoriadne prekvapilo. Podvozok a ovládanie auta. Vodič vôbec nemá pocit, že šoféruje auto vážiace 2150 kg. Zákruty prechádza bez náklonu, pri ostrom zabočení neprepadáva „cez nos“ ako podobné autá v triede a vynikajúco brzdí. Športový podvozok nie je na rozvlnených cestách extra komfortný a posádku trochu vytrasie, ale dáva až nenormálny pocit radosti z jazdy a o tom BMW je.


Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér *****
motor *****
jazdné vlastnosti *****
technika *****
výbava *** **
úžitok *****
celkový dojem *****

 

 

 

 

 

 

 

BMW X5  3,0 d 

Cena modelu od 1 892 800 Sk
Cena testovanej verzie 1 904 400 Sk
Motor 3,0 d
Výkon motora 173 kW / 235k
Krútiaci moment 520 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,3 s
Objem bat. priestoru 620 l
Spotreba podľa výrobcu 7,2 l/100 km
Spotreba v teste 8,6 l/100 km
Bezpečnosť ABS,DSC, 6x airbag


Predtým príliš skosený zadok má teraz krajšie línie a dvojdielne horizontálne členené piate dvere. Pri nakladaní menších vecí netreba vyklápať spodnú časť, ktorá môže inak poslúžiť ako lavica.
Automatická prevodovka dostala namiesto klasickej páky nový ovládač. Narábanie s ním je oveľa pohodlnejšie než s pákou a padne dobre do ruky na prvý krát.
Prídavné prahy dostupné za príplatok sú zbytočné. Skôr komplikujú než uľahčujú nastupovanie a zbytočne zamažú oblečenie.
Panoramatická strecha je dnes móda a nie nevyhnutnosť. V každom prípade s týmto doplnkom je jazda príjemnejšia a interiér dobre presvetlený.
Cestné podvozky rýchlych SUV sa pri krížení náprav pomerne skoro dostanú jedným kolesom do vzduchu. Auto sa však vďaka systému xDrive a pribrzďovaniu pretáčajúceho kolesa pohlo v takmer každej zložitej situácii.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  2. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  3. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  4. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  2. Slováci sú chlebovým národom
  3. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  4. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  5. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  6. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  7. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  8. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  9. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  10. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 115
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 11 594
  3. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 11 036
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 619
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 10 417
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 10 346
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 682
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 8 530
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 543
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 6 656

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Matovič zachraňuje Smer

Keby Matovič neexistoval, museli by si ho Fico s Blahom vymyslieť. Včera to nebolo prvýkrát, čo im prišiel vhod.

Pavol Rusko na súde.

Únia a Británia dosiahli dohodu o brexite

Dohodu musí schváliť britský a Európsky parlament.

Britský premiér Boris Johnson (vľavo) a predseda Európskej komisie Jean-Claude Juncker.
Nové centrum pre mozgové príhody bude v nemocnici v Michalovciach, ktorá patrí Svetu zdravia

Neprehliadnite tiež

Nový Peugeot 208
Nová Toyota Yaris

Rodina štvordverových kupé od BMW sa rozrastá o rad 2 Gran Coupe

Na začiatku bude v ponuke trojvalec aj verzia M235i s výkonom cez 300 koní.

Švédi prišli s elektromobilom, za ktorý by sa nemuselo hanbiť ani Apple

Švédske elektrické auto sa najskôr začne predávať v severnej Európe.

Uniti One