SME

Fiat pripravuje ďalšie tri miniautá

Znovuzrodením legendy Fiat 500 ambície talianskeho výrobcu v segmente minivozidiel nekončia. Fiat povzbudený mimoriadne úspešným nástupom modelu 500 na trhoch v Európe pracuje už na ďalších dvoch projektoch.

Fiat 500 okamžite zaujal. Svedčí o tom 60 000 objednávok.Fiat 500 okamžite zaujal. Svedčí o tom 60 000 objednávok. (Zdroj: archív)

Znovuzrodením legendy Fiat 500 ambície talianskeho výrobcu v segmente minivozidiel nekončia. Fiat povzbudený mimoriadne úspešným nástupom modelu 500 na trhoch v Európe, keď len za prvý mesiac zaznamenal neuveriteľných 60.000 objednávok, pracuje už na ďalších dvoch projektoch.
Prvým je malý hatchback segmentu B, ktorý oživí meno Uno a nahradí nielen dosluhujúcu generáciu Punta (u nás známu pod názvom Punto Classic) ale aj model Palio. Vedúcu úlohu pri vývoji nového globálneho modelu Uno, ktorý by mal prísť na trh v roku 2009 zohrá spoločnosť Fiat Brazil. Spočívať bude na platforme Grande Punta, ktorej dĺžku skrátia z pôvodných 4,03 m na 3,8 m. Jeho cena by sa mala pohybovať od 11.000 do 14.000 euro.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Druhým nízko nákladovým vozidlom bude ľahký úžitkový automobil vyrábaný v tureckej fabrike Tofas v Burse. Ide o tretí spoločný projekt s koncernom PSA Peugeot-Citroen. S cieľom nadviazať na úspech väčšieho Dobla, ktorého produkcia v Turecku je pomerne lacná, Minicargo bude existovať aj v praktickom a variabilnom prevedení Panorama. Volať sa bude Fiorino a ročne z neho majú vyrábať 135.000 kusov. Z toho 2/3 pre koncern PSA a 1/3 s logom Fiat.

Najnovšie Fiat zvažuje aj možnosť produkcie ešte menšieho modelu. Vozidlo o celkovej dĺžke 2,75 m má si vziať na mušku predovšetkým Smart ForTwo, ktorý sa vďaka svojim kompaktným rozmerom množí v talianskych veľkomestách ako huby po daždi.
Tento model by mal byť zároveň perfektným vozidlom pre debut nového preplňovaného zážihového dvojvalca objemu 900 cm³, ktorý sa nachádza vo finálnej fáze vývoja a premiéru by mal mať v roku 2009. Vďaka použitiu technológie Multiair a malému turbodúchadlu sa bude môcť pochváliť výkonom od 90 do 110 k. Táto mimoriadne kompaktná ale veľmi účinna pohonná jednotka by mohla byť umiestnená aj vzadu ako v prípade modelu Smart, bez toho aby uberala z vnútorného priestoru. Predstavitelia automobilky však považujú toto riešenie zatiaľ za nepravdepodobné.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: mk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 729
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 928
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 311
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 343
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 141
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 889
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 855
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 465
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  3. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  4. Štefan Šturdzík: Rakovina
  5. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  6. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  7. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  8. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 885
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 100
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 854
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 479
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 974
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 276
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu