Znovuzrodením legendy Fiat 500 ambície talianskeho výrobcu v segmente minivozidiel nekončia. Fiat povzbudený mimoriadne úspešným nástupom modelu 500 na trhoch v Európe, keď len za prvý mesiac zaznamenal neuveriteľných 60.000 objednávok, pracuje už na ďalších dvoch projektoch.
Prvým je malý hatchback segmentu B, ktorý oživí meno Uno a nahradí nielen dosluhujúcu generáciu Punta (u nás známu pod názvom Punto Classic) ale aj model Palio. Vedúcu úlohu pri vývoji nového globálneho modelu Uno, ktorý by mal prísť na trh v roku 2009 zohrá spoločnosť Fiat Brazil. Spočívať bude na platforme Grande Punta, ktorej dĺžku skrátia z pôvodných 4,03 m na 3,8 m. Jeho cena by sa mala pohybovať od 11.000 do 14.000 euro.
Druhým nízko nákladovým vozidlom bude ľahký úžitkový automobil vyrábaný v tureckej fabrike Tofas v Burse. Ide o tretí spoločný projekt s koncernom PSA Peugeot-Citroen. S cieľom nadviazať na úspech väčšieho Dobla, ktorého produkcia v Turecku je pomerne lacná, Minicargo bude existovať aj v praktickom a variabilnom prevedení Panorama. Volať sa bude Fiorino a ročne z neho majú vyrábať 135.000 kusov. Z toho 2/3 pre koncern PSA a 1/3 s logom Fiat.
Najnovšie Fiat zvažuje aj možnosť produkcie ešte menšieho modelu. Vozidlo o celkovej dĺžke 2,75 m má si vziať na mušku predovšetkým Smart ForTwo, ktorý sa vďaka svojim kompaktným rozmerom množí v talianskych veľkomestách ako huby po daždi.
Tento model by mal byť zároveň perfektným vozidlom pre debut nového preplňovaného zážihového dvojvalca objemu 900 cm³, ktorý sa nachádza vo finálnej fáze vývoja a premiéru by mal mať v roku 2009. Vďaka použitiu technológie Multiair a malému turbodúchadlu sa bude môcť pochváliť výkonom od 90 do 110 k. Táto mimoriadne kompaktná ale veľmi účinna pohonná jednotka by mohla byť umiestnená aj vzadu ako v prípade modelu Smart, bez toho aby uberala z vnútorného priestoru. Predstavitelia automobilky však považujú toto riešenie zatiaľ za nepravdepodobné.
Autor: mk