SME

Počítajte s horším účinkom ABS na štrku

Antiblokovací systém ABS patrí k najdôležitejším bezpečnostným prvkom v automobile, lebo zabezpečuje jeho ovládateľnosť počas prudkého brzdenia. Ani systém ABS nemôže vyriešiť všetky vzniknuté situácie a pracovať úplne ideálne.

Pri testoch športových áut  na „šotoline“  radšej ABS  vyraďujeme z činnosti. Auto tak oveľa účinnejšie brzdí ale je veľmi náchylné na šmyk a tomu ABS v bežnej premávke zabraňuje.Pri testoch športových áut na „šotoline“ radšej ABS vyraďujeme z činnosti. Auto tak oveľa účinnejšie brzdí ale je veľmi náchylné na šmyk a tomu ABS v bežnej premávke zabraňuje. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Antiblokovací systém ABS patrí k najdôležitejším bezpečnostným prvkom v automobile, lebo zabezpečuje jeho ovládateľnosť počas prudkého brzdenia. Vozidlo bez ABS a so zablokovanými kolesami sa v takejto situácii správa neovládateľne, pokiaľ vodič včas nepreruší brzdenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ani systém ABS nemôže vyriešiť všetky vzniknuté situácie a pracovať úplne ideálne. Pozor si treba dávať najmä na predĺženie brzdnej dráhy počas prudkého brzdenia na štrkovej ceste. Môže za to povrch rôznej kvality, rozsypaný štrk alebo odskakovanie kolies od cesty. Senzory neustále registrujú blokovanie kolesa a majú snahu prerušovať brzdenie už pri minimálnej brzdnej sile. Cestou za oddychom po štrkových cestách si preto na brzdenie nechávajte väčšiu vzdialenosť. Pri náhlom brzdení stlačte pedál dostatočne silno, ale nie prudko. Ak je brzdný účinok na štrku veľmi slabý, skúste brzdový pedál povoliť a stlačiť znova. Niektorí výrobcovia automobilov prispôsobujú program ABS špeciálne pre brzdenie na asfalte a na štrku.

SkryťVypnúť reklamu

Náš tip: Na štrkových cestách nechávajte väčší rozostup medzi autami a brzdite citlivo. To isté platí aj na horských cestách s rozbitým povrchom a rozsypanými drobnými kamienkami.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 77 936
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 385
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 090
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 023
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 210
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 202
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 274
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  4. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  5. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  6. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  7. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  8. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 604
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 554
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 54 098
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 399
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 337
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 949
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 619
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 419
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu