SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Počítajte s horším účinkom ABS na štrku

Antiblokovací systém ABS patrí k najdôležitejším bezpečnostným prvkom v automobile, lebo zabezpečuje jeho ovládateľnosť počas prudkého brzdenia. Ani systém ABS nemôže vyriešiť všetky vzniknuté situácie a pracovať úplne ideálne.

Pri testoch športových áut  na „šotoline“  radšej ABS  vyraďujeme z činnosti. Auto tak oveľa účinnejšie brzdí ale je veľmi náchylné na šmyk a tomu ABS v bežnej premávke zabraňuje.Pri testoch športových áut na „šotoline“ radšej ABS vyraďujeme z činnosti. Auto tak oveľa účinnejšie brzdí ale je veľmi náchylné na šmyk a tomu ABS v bežnej premávke zabraňuje. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Antiblokovací systém ABS patrí k najdôležitejším bezpečnostným prvkom v automobile, lebo zabezpečuje jeho ovládateľnosť počas prudkého brzdenia. Vozidlo bez ABS a so zablokovanými kolesami sa v takejto situácii správa neovládateľne, pokiaľ vodič včas nepreruší brzdenie.

Ani systém ABS nemôže vyriešiť všetky vzniknuté situácie a pracovať úplne ideálne. Pozor si treba dávať najmä na predĺženie brzdnej dráhy počas prudkého brzdenia na štrkovej ceste. Môže za to povrch rôznej kvality, rozsypaný štrk alebo odskakovanie kolies od cesty. Senzory neustále registrujú blokovanie kolesa a majú snahu prerušovať brzdenie už pri minimálnej brzdnej sile. Cestou za oddychom po štrkových cestách si preto na brzdenie nechávajte väčšiu vzdialenosť. Pri náhlom brzdení stlačte pedál dostatočne silno, ale nie prudko. Ak je brzdný účinok na štrku veľmi slabý, skúste brzdový pedál povoliť a stlačiť znova. Niektorí výrobcovia automobilov prispôsobujú program ABS špeciálne pre brzdenie na asfalte a na štrku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Náš tip: Na štrkových cestách nechávajte väčší rozostup medzi autami a brzdite citlivo. To isté platí aj na horských cestách s rozbitým povrchom a rozsypanými drobnými kamienkami.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 653
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 331
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 469
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 6 810
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 491
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 789
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 663
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 3 077
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


21 h
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


24 h
Lightyear 0

Lightyear 0 zvládne tisíc kilometrov bez nabíjačky.


28. jún

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.7.1922)
  3. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  4. Miroslav Lukáč: Tajné služby zistili, že Putin mal iné vzory ako Petra Veľkého.
  5. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac
  6. Dávid Kyzek: Aké sú šance Dávida Hrenáka na NHL???
  7. Rastislav Puchala: Marx v nás
  8. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 104
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 137
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 5 590
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 4 464
  5. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 4 207
  6. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 160
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 792
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 333
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu