SME

Detské autosedačky Volvo

Spoločnosť Volvo sa sústredila na problém bezpečnosti detí v autách už v 60. rokoch 20. storočia. Výsledkom tohto úsilia v roku 1967 bolo priekopnícke bezpečnostné riešenie, ktorého princípy sú aj po štyridsiatich rokoch aktuálne.

Spoločnosť Volvo sa sústredila na problém bezpečnosti detí v autách už v 60. rokoch 20. storočia. Výsledkom tohto úsilia v roku 1967 bolo priekopnícke bezpečnostné riešenie, ktorého princípy sú aj po štyridsiatich rokoch aktuálne.


Prvá univerzálna detská sedačka vošla na predné sedadlo s operadlom opierajúcim sa o palubnú dosku. Sedačky určené na zadné sedadlá boli pôvodne určené pre deti vo veku 1 až 7 rokov, ale mohli slúžiť aj ako vložky pre dojčatá. Staršie deti a dokonca dospelí mohli dočasne sedieť v sedadle bez nutnosti odstrániť špeciálny panel operadla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

 

Otočiteľné sedadlo
Nová detská sedačka bola inteligentným návrhom založeným na sedadle spolujazdca. Odskrutkovaním sedadla a otočením ho do protismeru sa vytvoril základ pre detskú sedačku. Tá bola doplnená špeciálne vypchaným operadlom s pripojenými upevňovacími pásmi a sedačkovým bezpečnostným pásom pre dieťa.
Úlohou zadného panela operadla bolo – ako aj v ďalších detských sedačkách – udržať dieťa bezpečne na mieste vo vozidle, v prípade nárazu rozložiť prichádzajúce sily čo najrovnomernejšie a najefektívnejšie po celej ploche chrbta dieťaťa a podporovať a chrániť dieťa pred nárazom zboku.


Pre rôzne vekové kategórie
Sedačka bola pôvodne určené pre deti vo veku 1 až 7 rokov, ale mohla slúžiť aj ako vložka pre dojčatá. Časť na nohy sa umiestnila oproti operadlu a bezpečnostný pás sa pripevnil okolo vložky. Staršie deti a dokonca dospelí mohli dočasne sedieť v sedadle bez nutnosti odstrániť špeciálny panel operadla, hoci v takých prípadoch spoločnosť Volvo odporúčala, aby bolo sedadlo vybavené opierkou hlavy kvôli blízkosti čelného skla.
Riešenie bolo zamýšľané pre vtedy najnovší model Volvo 144 a Volvo Amazon modelového roku 1964/65. Otočiť sedadlo bolo ľahké – stačilo odskrutkovať štyri skrutky a po otočení sedadla ich zase upevniť. Panel operadla vyrobený z pevného hliníka bol zahrnutý v katalógu Originálneho príslušenstva Volvo z roku 1967 a v predvádzacích miestnostiach Volvo stál 115 švédskych korún.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rch, volvo

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 489
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 723
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 523
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 559
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 113
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 760
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 559
  8. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 4 392
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Marek Namešpetra: Siedmy deň
  2. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida.
  3. Dagmar Olajošová: Spaľovňa horúca téma
  4. Martin Fronk: Kultúra nie je súkromný majetok
  5. Jolana Čuláková: Ako ochrániť premiéra pred atentátom, nebezpečnými policajtmi, novinármi a mimovládkami
  6. Aleksander Prętnicki: Posledna spoved - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Kolektívny fanatizmus vs. liberálny individualizmus: Zápas o budúcnosť našej civilizácie
  8. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 64 368
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 45 257
  3. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 660
  4. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 12 288
  5. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 10 840
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy 10 426
  7. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 10 056
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 046
  1. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  2. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  3. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  4. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  5. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
  6. Tupou Ceruzou: Trump vs. Čína
  7. Marcel Rebro: SMERácka kádrovačka
  8. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu