Spoločnosť Volvo sa sústredila na problém bezpečnosti detí v autách už v 60. rokoch 20. storočia. Výsledkom tohto úsilia v roku 1967 bolo priekopnícke bezpečnostné riešenie, ktorého princípy sú aj po štyridsiatich rokoch aktuálne.
Spoločnosť Volvo sa sústredila na problém bezpečnosti detí v autách už v 60. rokoch 20. storočia. Výsledkom tohto úsilia v roku 1967 bolo priekopnícke bezpečnostné riešenie, ktorého princípy sú aj po štyridsiatich rokoch aktuálne.
Prvá univerzálna detská sedačka vošla na predné sedadlo s operadlom opierajúcim sa o palubnú dosku. Sedačky určené na zadné sedadlá boli pôvodne určené pre deti vo veku 1 až 7 rokov, ale mohli slúžiť aj ako vložky pre dojčatá. Staršie deti a dokonca dospelí mohli dočasne sedieť v sedadle bez nutnosti odstrániť špeciálny panel operadla.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Otočiteľné sedadlo
Nová detská sedačka bola inteligentným návrhom založeným na sedadle spolujazdca. Odskrutkovaním sedadla a otočením ho do protismeru sa vytvoril základ pre detskú sedačku. Tá bola doplnená špeciálne vypchaným operadlom s pripojenými upevňovacími pásmi a sedačkovým bezpečnostným pásom pre dieťa.
Úlohou zadného panela operadla bolo – ako aj v ďalších detských sedačkách – udržať dieťa bezpečne na mieste vo vozidle, v prípade nárazu rozložiť prichádzajúce sily čo najrovnomernejšie a najefektívnejšie po celej ploche chrbta dieťaťa a podporovať a chrániť dieťa pred nárazom zboku.
Pre rôzne vekové kategórie
Sedačka bola pôvodne určené pre deti vo veku 1 až 7 rokov, ale mohla slúžiť aj ako vložka pre dojčatá. Časť na nohy sa umiestnila oproti operadlu a bezpečnostný pás sa pripevnil okolo vložky. Staršie deti a dokonca dospelí mohli dočasne sedieť v sedadle bez nutnosti odstrániť špeciálny panel operadla, hoci v takých prípadoch spoločnosť Volvo odporúčala, aby bolo sedadlo vybavené opierkou hlavy kvôli blízkosti čelného skla.
Riešenie bolo zamýšľané pre vtedy najnovší model Volvo 144 a Volvo Amazon modelového roku 1964/65. Otočiť sedadlo bolo ľahké – stačilo odskrutkovať štyri skrutky a po otočení sedadla ich zase upevniť. Panel operadla vyrobený z pevného hliníka bol zahrnutý v katalógu Originálneho príslušenstva Volvo z roku 1967 a v predvádzacích miestnostiach Volvo stál 115 švédskych korún.
Autor: rch, volvo