Článok pokračuje pod video reklamou
Spoločnosť Volvo sa sústredila na problém bezpečnosti detí v autách už v 60. rokoch 20. storočia. Výsledkom tohto úsilia v roku 1967 bolo priekopnícke bezpečnostné riešenie, ktorého princípy sú aj po štyridsiatich rokoch aktuálne.
Prvá univerzálna detská sedačka vošla na predné sedadlo s operadlom opierajúcim sa o palubnú dosku. Sedačky určené na zadné sedadlá boli pôvodne určené pre deti vo veku 1 až 7 rokov, ale mohli slúžiť aj ako vložky pre dojčatá. Staršie deti a dokonca dospelí mohli dočasne sedieť v sedadle bez nutnosti odstrániť špeciálny panel operadla.
Otočiteľné sedadlo
Nová detská sedačka bola inteligentným návrhom založeným na sedadle spolujazdca. Odskrutkovaním sedadla a otočením ho do protismeru sa vytvoril základ pre detskú sedačku. Tá bola doplnená špeciálne vypchaným operadlom s pripojenými upevňovacími pásmi a sedačkovým bezpečnostným pásom pre dieťa.
Úlohou zadného panela operadla bolo – ako aj v ďalších detských sedačkách – udržať dieťa bezpečne na mieste vo vozidle, v prípade nárazu rozložiť prichádzajúce sily čo najrovnomernejšie a najefektívnejšie po celej ploche chrbta dieťaťa a podporovať a chrániť dieťa pred nárazom zboku.
Pre rôzne vekové kategórie
Sedačka bola pôvodne určené pre deti vo veku 1 až 7 rokov, ale mohla slúžiť aj ako vložka pre dojčatá. Časť na nohy sa umiestnila oproti operadlu a bezpečnostný pás sa pripevnil okolo vložky. Staršie deti a dokonca dospelí mohli dočasne sedieť v sedadle bez nutnosti odstrániť špeciálny panel operadla, hoci v takých prípadoch spoločnosť Volvo odporúčala, aby bolo sedadlo vybavené opierkou hlavy kvôli blízkosti čelného skla.
Riešenie bolo zamýšľané pre vtedy najnovší model Volvo 144 a Volvo Amazon modelového roku 1964/65. Otočiť sedadlo bolo ľahké – stačilo odskrutkovať štyri skrutky a po otočení sedadla ich zase upevniť. Panel operadla vyrobený z pevného hliníka bol zahrnutý v katalógu Originálneho príslušenstva Volvo z roku 1967 a v predvádzacích miestnostiach Volvo stál 115 švédskych korún.