SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
JARMILA HARGAŠOVÁ

Jazdila som v noci, unavená a nadoraz

Povestné úsmevy rozdáva aj za volantom. Hoci v rodine auto nemali, šoférovanie berie ako každodennú samozrejmosť. Prvé skúsenosti za volantom získala na kopaniciach rozbiehaním sa v kopci. Švagrova Lada 1300 mala namiesto podlahy kartón, ale na učenie bol

(Zdroj: autor)

a výborná. Moderátorka Jarka Hargašová preferuje veľké rodinné autá s pohonom všetkých kolies.

Aké bolo vaše prvé auto?

„V našej rodine dlho nijaké nebolo. Potom sme mali Škodu 120, s ktorou sme boli dokonca v zimnej kalamite v Paríži. Boli sme na ňu hrdí, lebo sme obiehali Mercedesy a BMW popadané v priekope. Prvé auto, na ktorom som jazdila iba ja, bol trojročný Ford Escort. Bol naozaj fantastický.“

Aké mal prednosti a nevýhody?

„V ten rok, keď som na ňom začala jazdiť, bola katastrofálna zima, neustále som brázdila celé Slovensko, väčšinou sama s malou dcérou na zadnom sedadle. V snehu a poľadovici som ocenila jeho jazdné vlastnosti, a hlavne nikdy ma nezradil. Naozaj si neviem spomenúť na žiadne problémy. Bolo to pre mňa auto snov.“

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Aké ďalšie autá ste mali potom?

„Ford Mondeo. Tiež nádherné auto, ktoré v lete neuveriteľne sedelo na ceste, s nízkym podvozkom som si však musela dávať pri parkovaní veľký pozor na obrubníky. Katastrofa to však bola v zime. Najviac mi v súvislosti s ním utkvelo pravidelné sypanie popola na cestu a rodičia aj susedia, ktorí sa snažili vytlačiť ma do kopca. Problém sme vyriešili výmenou za Ford Mondeo 4x4. Na to nedám dopustiť. Zrazu sme sa v zime dostali kdekoľvek, začali sme s dcérou lyžovať, nemala som traumu z toho, že samy skončíme niekde, odkiaľ sa nebudeme vedieť dostať.“

Zostali ste verná pohonu všetkých kolies?

„Áno, lebo ďalším autom bol Ford Explorer. Obrovské auto so spotrebou lietadla. Práve preto som sa ho musela vzdať. Teraz jazdím na Volve XC90, ktoré sme si vybrali počas manželovho pobytu v Belehrade. Chceli sme veľké auto, do ktorého sa zmestí päť ľudí, bude mať dostatočne veľký kufor, aby sme dokázali prevážať kočíky, sedačky, lyže, celú domácnosť. Chceli sme, aby naše auto zvládlo nie práve najlepšie cesty na Balkáne. Kto ich pozná, vie, o čom hovorím.“

Skryť Vypnúť reklamu

Ako vnímate šoférovanie?

„Boli obdobia, keď som v aute prežívala veľkú časť svojho života. Pri moderovaní som sa neustále presúvala po celej republike ako kamionista. Často som išla v noci, unavená, absolútne na doraz. Dnes by som to už asi fyzicky nezvládala. Môj manžel miluje šoférovanie a relaxuje pri ňom. Aj ja si vychutnávam chvíle, keď si môžem pustiť obľúbené cédečko a vyčistiť si hlavu, utriediť myšlienky, spievať odušu s vedomím, že ma nikto nepočuje. Najčastejšie sa však zo zadného sedadla ozýva milióntykrát - Kedy tam už budeme? Chcem piť, som hladná, chcem cikať, je mi zle. V meste tlačím očami zelenú na semaforoch, lebo stále nestíham. Pri zápchach, ktoré sú v Bratislave, je to čoraz horšie. Nevýhodou veľkého auta je samozrejme komplikované parkovanie. Šoférovanie je teda každodenná nevyhnutnosť, spôsob, ako zariadiť fungovanie celej domácnosti.“

Skryť Vypnúť reklamu

V čom spočíva bezpečnosť na cestách?

„Bezpečné auto a bezpečný šofér. Teda šofér, ktorý sa koncentruje na jazdu, neohrozuje ostatných, je ohľaduplný.“


Profil
Šoféruje od roku 1994
Najazdené kilometre pred tým 50 000 ročne, teraz do 20 000 ročne
Nehody našťastie, nič vážne, drobné mestské ťukance
Priestupky najčastejšie prekročenie rýchlosti
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 543
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 724
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 505
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 397
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 919
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 843
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 433
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 423
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 295
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 163
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N