SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky
RODINNÉ SUV SO ŠPANIELSKYM TEMPERAMENTOM

Altea Freetrack - prvá jazda s "terénnym" Seatom

Seat Altea a jej predĺžená verzia XL už presvedčili o svojich prednostiach a schopnosti slúžiť rodine, bez zbytočných kompromisov v jazdných vlastnostiach a ovládateľnosti.

(Zdroj: autor)

Všetky prednosti značky však španielsky výrobca nedávno doplnil ešte o „terénny" bonus v podobe pohonu 4x4, ktorý so sebou prináša nová Altea Freetrack. Predzvesťou modelu bola rovnomenná štúdia prezentovaná na ženevskom autosalóne, ktorá upútala výrazným off-roadovým vzhľadom a trochu prehnanou svetlou výškou. Svoju úlohu – vzbudiť nadmernú pozornosť - ale splnila, hoci každému bolo jasné, že sériový model sa bude pozerať na cestu z trochu menšej, primeranejšej výšky.

Novinka odvodená od Altey XL je vybavená odlišným, prepracovaným predným aj zadným nárazníkom a ochrannými plastovými dielcami lemujúcimi podbehy a blatníky. Tie dávajú vozidlu spolu so špeciálnymi 17-palcovými diskami z ľahkých zliatin drsnejší off-roadový look, umocnený zvýšenou svetlou výškou (+ 40mm oproti bežnej verzii). Exteriér pôsobí aj napriek použitiu pre terén praktických, nelakovaných plastov vyváženým dojmom a s „klasickou" Alteou si Freetrack na cestách zaručene nepomýlite.
Naopak interiér veľa zmien nedoznal. Tie, ktoré nastali však so sebou prinášajú výrazné plus pre pohodlné rodinné cestovanie.

Altea Freetrack bude dodávaná v jednej výbave, ktorá obsahuje takmer všetko, čo zákazník môže očakávať. A ešte čosi naviac, ako napríklad multimediálny systém vybavený 7-palcovou TFT obrazovkou ukotvenou v strope za radom praktických odkladacích priestorov a vstupmi na pripojenie DVD prehrávača, hracích konzol, laptopu alebo MP3 prehrávača, pričom zvuk prenášaný z týchto médií sa šíri do kabíny prostredníctvom vlastného audio systému vozidla. Na lacné verzie, ktoré by posunuli cenu vozidla s pohonom všetkých kolies do najnižšej cenovej úrovne „štvorkoliek“ môžeme zabudnúť. Prepravná kapacita batožinového priestoru Altey Freetrack v porovnaní s Alteou XL klesla o 42 litrov na 490 litrov. Posunutím druhého radu sedadiel dopredu o 160 mm sa však táto hodnota dá zväčšiť na 593 litrov, prípadne ich sklopením až na 1562 litrov.

Pohon všetkých štyroch kolies zabezpečuje medzinápravová elektronicky riadená spojka Haldex. To znamená, že bežne je poháňaná predná náprava, v prípade potreby (za zhoršených adhéznych podmienok) však môže byť pomer prenosu hnacích síl motora na jednotlivé nápravy zmenený až na 50:50. Ľahký terén ako sú poľné cesty pokryté veľkými kameňmi a blatom Altea Freetrack zvláda statočne. V ťažších podmienkach sú pre ňu limitujúcim faktorom nájazdové uhly (17,6 º vpredu, 23º vzadu) a samozrejme slabšia svetlá výška v porovnaní s SUV konkurenciou. Off-roadové hrdinstvá však nikto od takéhoto auta ani nečaká. Schopnosť zvládnuť ľahší terén alebo vyššiu vrstvu snehu je skôr akousi pridanou hodnotou, ktorú nebudete využívať pravidelne, ale keď na to dôjde, budete radi, že si s tým vie poradiť.

Treba uznať, že svoj debut v segmente SUV absolvoval Seat bez toho, aby sa spreneveril športovej filozofii svojej značky. Do Altey Freetrack budú zatiaľ montovať dva výkonné preplňované štvorvalce vybavené 6- stupňovými manuálnymi prevodovkami: benzínový 2.0 TFSI a dieslový 2.0 TDI. Silnejší agregát 2.0 TFSI ponúka výkon 200 k a vozidlu udeľuje pre segment SUV úctyhodné zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 7,5s. Freetrack s touto motorizáciou dosahuje maximálnu rýchlosť 214 km/h. To všetko pri kombinovanej spotrebe 9,4 l na 100km. So 170 k turbodieselom štandardne vybaveným filtrom pevných častíc si možno neužijete toľko zábavy ako s benzínovou alternatívou. Odmenou však bude priemerná spotreba 6,8 l pri stále veľmi slušných dynamických vlastnostiach (0 na 100km/h za 8,7 s, maximálna rýchlosť 204 km/h). Na ceste sa Altea Freetrack správa veľmi podobne ako Altea XL. Je rýchla a poslušná v reakciách, stabilná pri vysokých rýchlostiach a veľmi dobre pohlcuje nerovnosti.


Súčasťou štandardnej a zároveň jedinej výbavy je aj multimediálny systém pozostávajúci zo 7-palcovej TFT obrazovky a vstupov na pripojenie DVD prehrávača, hracích konzol, laptopu a MP3 prehrávača.
Žiadne mäkké gauče ale športové korýtka: Dynamické motory dopĺňajú výborne tvarované športové sedadlá s mohutnou bočnou oporou.
Kokpit sa od klasickej Altey alebo Altey XL odlišuje len inou kombinácou farieb.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technické parametre vozidiel Seat Altea Freetrack

motor 2.0 TSI 2.0 TDI
zdvihový objem valcov (cm³) 1984 1968
výkon (kW/k) 147/200 125/170
pri otáčkach (1/min.) 5100 4200
krútiaci moment (Nm) 280 350
pri otáčkach (1/min) 1.800-5.000 1800
palivová spotreba (l/100 km) 9,4 6,8
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 7,5 8,7
maximálna rýchlosť (km/h) 214 204
pohotovostná/celková hmotnosť (kg) 1571/2191 1568/2168

Rozmery
dĺžka 4493 mm
šírka 1788 mm
výška 1622 mm
rázvor náprav 2576
rozchod kolies 1542 mm/1527 mm
batožinový priestor 490/ l562 l
objem palivovej nádrže 55 l


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  2. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  3. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  4. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  5. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  6. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  8. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  9. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  2. Budúcnosť M&A v Európe
  3. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  4. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  5. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  6. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  9. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  10. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 31 446
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 11 209
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 475
  4. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 9 296
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 080
  6. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 8 848
  7. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 590
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 587
  9. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 532
  10. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 303
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Matovičova paradigma

Keby žil v ére Edisona, tak sa hádže o zem a vyhráža až kým by sme nemali ústavný zákon o svietení petrolejkami.

Autorská strana Samuela Marca

Privítajte Petra Pellegriniho, náhradného človeka (píše Samo Marec)

Môžete Pellegriniho vyhnať zo Smeru, ale nemôžete Smer vyhnať z Pellegriniho.

Peter Pellegrini.
Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Prvá námestníčka Kováčiková odchádza z prokuratúry

Rezignáciu odôvodňuje aj útokmi na svoju osobu.

Viera Kováčiková.

Neprehliadnite tiež

Dacia Duster LPG: Keď sa jazda na plný plyn oplatí (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach
Subaru BRZ 2022
Opel Insignia mal z mainstreamových značiek v kategórii 3-ročných áut najmenej nedostatkov.