SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Altea Freetrack - prvá jazda s "terénnym" Seatom

Seat Altea a jej predĺžená verzia XL už presvedčili o svojich prednostiach a schopnosti slúžiť rodine, bez zbytočných kompromisov v jazdných vlastnostiach a ovládateľnosti.

(Zdroj: autor)

Všetky prednosti značky však španielsky výrobca nedávno doplnil ešte o „terénny" bonus v podobe pohonu 4x4, ktorý so sebou prináša nová Altea Freetrack. Predzvesťou modelu bola rovnomenná štúdia prezentovaná na ženevskom autosalóne, ktorá upútala výrazným off-roadovým vzhľadom a trochu prehnanou svetlou výškou. Svoju úlohu – vzbudiť nadmernú pozornosť - ale splnila, hoci každému bolo jasné, že sériový model sa bude pozerať na cestu z trochu menšej, primeranejšej výšky.

Novinka odvodená od Altey XL je vybavená odlišným, prepracovaným predným aj zadným nárazníkom a ochrannými plastovými dielcami lemujúcimi podbehy a blatníky. Tie dávajú vozidlu spolu so špeciálnymi 17-palcovými diskami z ľahkých zliatin drsnejší off-roadový look, umocnený zvýšenou svetlou výškou (+ 40mm oproti bežnej verzii). Exteriér pôsobí aj napriek použitiu pre terén praktických, nelakovaných plastov vyváženým dojmom a s „klasickou" Alteou si Freetrack na cestách zaručene nepomýlite.
Naopak interiér veľa zmien nedoznal. Tie, ktoré nastali však so sebou prinášajú výrazné plus pre pohodlné rodinné cestovanie.

Altea Freetrack bude dodávaná v jednej výbave, ktorá obsahuje takmer všetko, čo zákazník môže očakávať. A ešte čosi naviac, ako napríklad multimediálny systém vybavený 7-palcovou TFT obrazovkou ukotvenou v strope za radom praktických odkladacích priestorov a vstupmi na pripojenie DVD prehrávača, hracích konzol, laptopu alebo MP3 prehrávača, pričom zvuk prenášaný z týchto médií sa šíri do kabíny prostredníctvom vlastného audio systému vozidla. Na lacné verzie, ktoré by posunuli cenu vozidla s pohonom všetkých kolies do najnižšej cenovej úrovne „štvorkoliek“ môžeme zabudnúť. Prepravná kapacita batožinového priestoru Altey Freetrack v porovnaní s Alteou XL klesla o 42 litrov na 490 litrov. Posunutím druhého radu sedadiel dopredu o 160 mm sa však táto hodnota dá zväčšiť na 593 litrov, prípadne ich sklopením až na 1562 litrov.

Pohon všetkých štyroch kolies zabezpečuje medzinápravová elektronicky riadená spojka Haldex. To znamená, že bežne je poháňaná predná náprava, v prípade potreby (za zhoršených adhéznych podmienok) však môže byť pomer prenosu hnacích síl motora na jednotlivé nápravy zmenený až na 50:50. Ľahký terén ako sú poľné cesty pokryté veľkými kameňmi a blatom Altea Freetrack zvláda statočne. V ťažších podmienkach sú pre ňu limitujúcim faktorom nájazdové uhly (17,6 º vpredu, 23º vzadu) a samozrejme slabšia svetlá výška v porovnaní s SUV konkurenciou. Off-roadové hrdinstvá však nikto od takéhoto auta ani nečaká. Schopnosť zvládnuť ľahší terén alebo vyššiu vrstvu snehu je skôr akousi pridanou hodnotou, ktorú nebudete využívať pravidelne, ale keď na to dôjde, budete radi, že si s tým vie poradiť.

Treba uznať, že svoj debut v segmente SUV absolvoval Seat bez toho, aby sa spreneveril športovej filozofii svojej značky. Do Altey Freetrack budú zatiaľ montovať dva výkonné preplňované štvorvalce vybavené 6- stupňovými manuálnymi prevodovkami: benzínový 2.0 TFSI a dieslový 2.0 TDI. Silnejší agregát 2.0 TFSI ponúka výkon 200 k a vozidlu udeľuje pre segment SUV úctyhodné zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 7,5s. Freetrack s touto motorizáciou dosahuje maximálnu rýchlosť 214 km/h. To všetko pri kombinovanej spotrebe 9,4 l na 100km. So 170 k turbodieselom štandardne vybaveným filtrom pevných častíc si možno neužijete toľko zábavy ako s benzínovou alternatívou. Odmenou však bude priemerná spotreba 6,8 l pri stále veľmi slušných dynamických vlastnostiach (0 na 100km/h za 8,7 s, maximálna rýchlosť 204 km/h). Na ceste sa Altea Freetrack správa veľmi podobne ako Altea XL. Je rýchla a poslušná v reakciách, stabilná pri vysokých rýchlostiach a veľmi dobre pohlcuje nerovnosti.


Súčasťou štandardnej a zároveň jedinej výbavy je aj multimediálny systém pozostávajúci zo 7-palcovej TFT obrazovky a vstupov na pripojenie DVD prehrávača, hracích konzol, laptopu a MP3 prehrávača.
Žiadne mäkké gauče ale športové korýtka: Dynamické motory dopĺňajú výborne tvarované športové sedadlá s mohutnou bočnou oporou.
Kokpit sa od klasickej Altey alebo Altey XL odlišuje len inou kombinácou farieb.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technické parametre vozidiel Seat Altea Freetrack

motor 2.0 TSI 2.0 TDI
zdvihový objem valcov (cm³) 1984 1968
výkon (kW/k) 147/200 125/170
pri otáčkach (1/min.) 5100 4200
krútiaci moment (Nm) 280 350
pri otáčkach (1/min) 1.800-5.000 1800
palivová spotreba (l/100 km) 9,4 6,8
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 7,5 8,7
maximálna rýchlosť (km/h) 214 204
pohotovostná/celková hmotnosť (kg) 1571/2191 1568/2168

Rozmery
dĺžka 4493 mm
šírka 1788 mm
výška 1622 mm
rázvor náprav 2576
rozchod kolies 1542 mm/1527 mm
batožinový priestor 490/ l562 l
objem palivovej nádrže 55 l


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 555
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 818
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 413
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 894
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 666
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 623
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 823
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 118
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V Nitre je okolo dvesto zdieľaných kolobežiek Bolt.

Väčšina chodcov považuje za najväčší problém rýchlosť e-kolobežiek.


Peter Hlušek 30. jún
Lysyčansk je už týždne terčom ruského bombardovania.

Okupant obsadil všetky veľké mestá v Luhansku.


2 h
Peter Sagan dnes na Tour de France 2022 - 3. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 3. etapu na Tour de France 2022.


Sportnet 7 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  2. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  3. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  4. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  5. Ľubomír Maretta: Trauer
  6. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  7. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  8. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 20 161
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 278
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 976
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 115
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 920
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 214
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 206
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 147
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu