SME

Altea Freetrack - prvá jazda s "terénnym" Seatom

Seat Altea a jej predĺžená verzia XL už presvedčili o svojich prednostiach a schopnosti slúžiť rodine, bez zbytočných kompromisov v jazdných vlastnostiach a ovládateľnosti.

(Zdroj: autor)

Všetky prednosti značky však španielsky výrobca nedávno doplnil ešte o „terénny" bonus v podobe pohonu 4x4, ktorý so sebou prináša nová Altea Freetrack. Predzvesťou modelu bola rovnomenná štúdia prezentovaná na ženevskom autosalóne, ktorá upútala výrazným off-roadovým vzhľadom a trochu prehnanou svetlou výškou. Svoju úlohu – vzbudiť nadmernú pozornosť - ale splnila, hoci každému bolo jasné, že sériový model sa bude pozerať na cestu z trochu menšej, primeranejšej výšky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novinka odvodená od Altey XL je vybavená odlišným, prepracovaným predným aj zadným nárazníkom a ochrannými plastovými dielcami lemujúcimi podbehy a blatníky. Tie dávajú vozidlu spolu so špeciálnymi 17-palcovými diskami z ľahkých zliatin drsnejší off-roadový look, umocnený zvýšenou svetlou výškou (+ 40mm oproti bežnej verzii). Exteriér pôsobí aj napriek použitiu pre terén praktických, nelakovaných plastov vyváženým dojmom a s „klasickou" Alteou si Freetrack na cestách zaručene nepomýlite.

SkryťVypnúť reklamu

Naopak interiér veľa zmien nedoznal. Tie, ktoré nastali však so sebou prinášajú výrazné plus pre pohodlné rodinné cestovanie.

Altea Freetrack bude dodávaná v jednej výbave, ktorá obsahuje takmer všetko, čo zákazník môže očakávať. A ešte čosi naviac, ako napríklad multimediálny systém vybavený 7-palcovou TFT obrazovkou ukotvenou v strope za radom praktických odkladacích priestorov a vstupmi na pripojenie DVD prehrávača, hracích konzol, laptopu alebo MP3 prehrávača, pričom zvuk prenášaný z týchto médií sa šíri do kabíny prostredníctvom vlastného audio systému vozidla. Na lacné verzie, ktoré by posunuli cenu vozidla s pohonom všetkých kolies do najnižšej cenovej úrovne „štvorkoliek“ môžeme zabudnúť. Prepravná kapacita batožinového priestoru Altey Freetrack v porovnaní s Alteou XL klesla o 42 litrov na 490 litrov. Posunutím druhého radu sedadiel dopredu o 160 mm sa však táto hodnota dá zväčšiť na 593 litrov, prípadne ich sklopením až na 1562 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Pohon všetkých štyroch kolies zabezpečuje medzinápravová elektronicky riadená spojka Haldex. To znamená, že bežne je poháňaná predná náprava, v prípade potreby (za zhoršených adhéznych podmienok) však môže byť pomer prenosu hnacích síl motora na jednotlivé nápravy zmenený až na 50:50. Ľahký terén ako sú poľné cesty pokryté veľkými kameňmi a blatom Altea Freetrack zvláda statočne. V ťažších podmienkach sú pre ňu limitujúcim faktorom nájazdové uhly (17,6 º vpredu, 23º vzadu) a samozrejme slabšia svetlá výška v porovnaní s SUV konkurenciou. Off-roadové hrdinstvá však nikto od takéhoto auta ani nečaká. Schopnosť zvládnuť ľahší terén alebo vyššiu vrstvu snehu je skôr akousi pridanou hodnotou, ktorú nebudete využívať pravidelne, ale keď na to dôjde, budete radi, že si s tým vie poradiť.

SkryťVypnúť reklamu

Treba uznať, že svoj debut v segmente SUV absolvoval Seat bez toho, aby sa spreneveril športovej filozofii svojej značky. Do Altey Freetrack budú zatiaľ montovať dva výkonné preplňované štvorvalce vybavené 6- stupňovými manuálnymi prevodovkami: benzínový 2.0 TFSI a dieslový 2.0 TDI. Silnejší agregát 2.0 TFSI ponúka výkon 200 k a vozidlu udeľuje pre segment SUV úctyhodné zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 7,5s. Freetrack s touto motorizáciou dosahuje maximálnu rýchlosť 214 km/h. To všetko pri kombinovanej spotrebe 9,4 l na 100km. So 170 k turbodieselom štandardne vybaveným filtrom pevných častíc si možno neužijete toľko zábavy ako s benzínovou alternatívou. Odmenou však bude priemerná spotreba 6,8 l pri stále veľmi slušných dynamických vlastnostiach (0 na 100km/h za 8,7 s, maximálna rýchlosť 204 km/h). Na ceste sa Altea Freetrack správa veľmi podobne ako Altea XL. Je rýchla a poslušná v reakciách, stabilná pri vysokých rýchlostiach a veľmi dobre pohlcuje nerovnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Súčasťou štandardnej a zároveň jedinej výbavy je aj multimediálny systém pozostávajúci zo 7-palcovej TFT obrazovky a vstupov na pripojenie DVD prehrávača, hracích konzol, laptopu a MP3 prehrávača.

Žiadne mäkké gauče ale športové korýtka: Dynamické motory dopĺňajú výborne tvarované športové sedadlá s mohutnou bočnou oporou.

Kokpit sa od klasickej Altey alebo Altey XL odlišuje len inou kombinácou farieb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technické parametre vozidiel Seat Altea Freetrack

motor 2.0 TSI 2.0 TDI

SkryťVypnúť reklamu
reklama

zdvihový objem valcov (cm³) 1984 1968

výkon (kW/k) 147/200 125/170

pri otáčkach (1/min.) 5100 4200

krútiaci moment (Nm) 280 350

pri otáčkach (1/min) 1.800-5.000 1800

palivová spotreba (l/100 km) 9,4 6,8

zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 7,5 8,7

maximálna rýchlosť (km/h) 214 204

pohotovostná/celková hmotnosť (kg) 1571/2191 1568/2168

Rozmery

dĺžka 4493 mm

šírka 1788 mm

výška 1622 mm

rázvor náprav 2576

rozchod kolies 1542 mm/1527 mm

batožinový priestor 490/ l562 l

objem palivovej nádrže 55 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 352
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 139
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 228
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 559
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 145
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 267
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 127
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 778
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  2. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  3. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  4. Štefan Šturdzík: 350
  5. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  6. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  7. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  8. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 365
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 713
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 231
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 453
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 614
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 597
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu