SME
reklama

Altea Freetrack - prvá jazda s "terénnym" Seatom

Seat Altea a jej predĺžená verzia XL už presvedčili o svojich prednostiach a schopnosti slúžiť rodine, bez zbytočných kompromisov v jazdných vlastnostiach a ovládateľnosti.

(Zdroj: autor)

Všetky prednosti značky však španielsky výrobca nedávno doplnil ešte o „terénny" bonus v podobe pohonu 4x4, ktorý so sebou prináša nová Altea Freetrack. Predzvesťou modelu bola rovnomenná štúdia prezentovaná na ženevskom autosalóne, ktorá upútala výrazným off-roadovým vzhľadom a trochu prehnanou svetlou výškou. Svoju úlohu – vzbudiť nadmernú pozornosť - ale splnila, hoci každému bolo jasné, že sériový model sa bude pozerať na cestu z trochu menšej, primeranejšej výšky.

Novinka odvodená od Altey XL je vybavená odlišným, prepracovaným predným aj zadným nárazníkom a ochrannými plastovými dielcami lemujúcimi podbehy a blatníky. Tie dávajú vozidlu spolu so špeciálnymi 17-palcovými diskami z ľahkých zliatin drsnejší off-roadový look, umocnený zvýšenou svetlou výškou (+ 40mm oproti bežnej verzii). Exteriér pôsobí aj napriek použitiu pre terén praktických, nelakovaných plastov vyváženým dojmom a s „klasickou" Alteou si Freetrack na cestách zaručene nepomýlite.
Naopak interiér veľa zmien nedoznal. Tie, ktoré nastali však so sebou prinášajú výrazné plus pre pohodlné rodinné cestovanie.

Altea Freetrack bude dodávaná v jednej výbave, ktorá obsahuje takmer všetko, čo zákazník môže očakávať. A ešte čosi naviac, ako napríklad multimediálny systém vybavený 7-palcovou TFT obrazovkou ukotvenou v strope za radom praktických odkladacích priestorov a vstupmi na pripojenie DVD prehrávača, hracích konzol, laptopu alebo MP3 prehrávača, pričom zvuk prenášaný z týchto médií sa šíri do kabíny prostredníctvom vlastného audio systému vozidla. Na lacné verzie, ktoré by posunuli cenu vozidla s pohonom všetkých kolies do najnižšej cenovej úrovne „štvorkoliek“ môžeme zabudnúť. Prepravná kapacita batožinového priestoru Altey Freetrack v porovnaní s Alteou XL klesla o 42 litrov na 490 litrov. Posunutím druhého radu sedadiel dopredu o 160 mm sa však táto hodnota dá zväčšiť na 593 litrov, prípadne ich sklopením až na 1562 litrov.

Pohon všetkých štyroch kolies zabezpečuje medzinápravová elektronicky riadená spojka Haldex. To znamená, že bežne je poháňaná predná náprava, v prípade potreby (za zhoršených adhéznych podmienok) však môže byť pomer prenosu hnacích síl motora na jednotlivé nápravy zmenený až na 50:50. Ľahký terén ako sú poľné cesty pokryté veľkými kameňmi a blatom Altea Freetrack zvláda statočne. V ťažších podmienkach sú pre ňu limitujúcim faktorom nájazdové uhly (17,6 º vpredu, 23º vzadu) a samozrejme slabšia svetlá výška v porovnaní s SUV konkurenciou. Off-roadové hrdinstvá však nikto od takéhoto auta ani nečaká. Schopnosť zvládnuť ľahší terén alebo vyššiu vrstvu snehu je skôr akousi pridanou hodnotou, ktorú nebudete využívať pravidelne, ale keď na to dôjde, budete radi, že si s tým vie poradiť.

Treba uznať, že svoj debut v segmente SUV absolvoval Seat bez toho, aby sa spreneveril športovej filozofii svojej značky. Do Altey Freetrack budú zatiaľ montovať dva výkonné preplňované štvorvalce vybavené 6- stupňovými manuálnymi prevodovkami: benzínový 2.0 TFSI a dieslový 2.0 TDI. Silnejší agregát 2.0 TFSI ponúka výkon 200 k a vozidlu udeľuje pre segment SUV úctyhodné zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 7,5s. Freetrack s touto motorizáciou dosahuje maximálnu rýchlosť 214 km/h. To všetko pri kombinovanej spotrebe 9,4 l na 100km. So 170 k turbodieselom štandardne vybaveným filtrom pevných častíc si možno neužijete toľko zábavy ako s benzínovou alternatívou. Odmenou však bude priemerná spotreba 6,8 l pri stále veľmi slušných dynamických vlastnostiach (0 na 100km/h za 8,7 s, maximálna rýchlosť 204 km/h). Na ceste sa Altea Freetrack správa veľmi podobne ako Altea XL. Je rýchla a poslušná v reakciách, stabilná pri vysokých rýchlostiach a veľmi dobre pohlcuje nerovnosti.


Súčasťou štandardnej a zároveň jedinej výbavy je aj multimediálny systém pozostávajúci zo 7-palcovej TFT obrazovky a vstupov na pripojenie DVD prehrávača, hracích konzol, laptopu a MP3 prehrávača.
Žiadne mäkké gauče ale športové korýtka: Dynamické motory dopĺňajú výborne tvarované športové sedadlá s mohutnou bočnou oporou.
Kokpit sa od klasickej Altey alebo Altey XL odlišuje len inou kombinácou farieb.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technické parametre vozidiel Seat Altea Freetrack

motor 2.0 TSI 2.0 TDI
zdvihový objem valcov (cm³) 1984 1968
výkon (kW/k) 147/200 125/170
pri otáčkach (1/min.) 5100 4200
krútiaci moment (Nm) 280 350
pri otáčkach (1/min) 1.800-5.000 1800
palivová spotreba (l/100 km) 9,4 6,8
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 7,5 8,7
maximálna rýchlosť (km/h) 214 204
pohotovostná/celková hmotnosť (kg) 1571/2191 1568/2168

Rozmery
dĺžka 4493 mm
šírka 1788 mm
výška 1622 mm
rázvor náprav 2576
rozchod kolies 1542 mm/1527 mm
batožinový priestor 490/ l562 l
objem palivovej nádrže 55 l


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  2. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  3. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  4. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  6. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  7. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  8. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 817
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 045
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 511
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 097
  5. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 667
  6. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 590
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 346
  8. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 2 158
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Diskusia prezidentských kandidátov v RTVS.

Väčšina ľudí na Slovensku považuje kritické médiá za pilier demokracie.


Ilustračný obrázok.

Čakárne zubných lekárov zaplavili pacienti.


Vyhlásenie šéfredaktorov Aktualít, Denníka SME, Denníka N a ICJK.


Minister spravodlivosti Boris Susko.

U Suska namietajú prísne trestanie vysokopostavených úradníkov.


a 1 ďalší
reklama
  1. Irena Šimuneková: Solka v zeleni ukrytá.
  2. Kristína Jakubičková: Pirane v topánkach: Čo sa stalo s lodičkami z Deichmannu po jedinom obutí
  3. Robert Štepaník: diel 105 - rubrika: moje najhranejšie (vo februári 2024)
  4. Radko Mačuha: Potkania osada, Ratzenstadl.
  5. Viktor Pamula: Pomôžme spoločne Ukrajine v boji za slobodu
  6. Jozef Varga: Krkavci / 58. /
  7. Anna Miľanová: Jedným zo základov demokracie je slušnosť...
  8. Michal Dolňan: Miss alebo ministerka?
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 057
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 60 623
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 164
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 656
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 339
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 471
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 18 645
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 12 234
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu