SME

Altea Freetrack - prvá jazda s "terénnym" Seatom

Seat Altea a jej predĺžená verzia XL už presvedčili o svojich prednostiach a schopnosti slúžiť rodine, bez zbytočných kompromisov v jazdných vlastnostiach a ovládateľnosti.

(Zdroj: autor)

Všetky prednosti značky však španielsky výrobca nedávno doplnil ešte o „terénny" bonus v podobe pohonu 4x4, ktorý so sebou prináša nová Altea Freetrack. Predzvesťou modelu bola rovnomenná štúdia prezentovaná na ženevskom autosalóne, ktorá upútala výrazným off-roadovým vzhľadom a trochu prehnanou svetlou výškou. Svoju úlohu – vzbudiť nadmernú pozornosť - ale splnila, hoci každému bolo jasné, že sériový model sa bude pozerať na cestu z trochu menšej, primeranejšej výšky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novinka odvodená od Altey XL je vybavená odlišným, prepracovaným predným aj zadným nárazníkom a ochrannými plastovými dielcami lemujúcimi podbehy a blatníky. Tie dávajú vozidlu spolu so špeciálnymi 17-palcovými diskami z ľahkých zliatin drsnejší off-roadový look, umocnený zvýšenou svetlou výškou (+ 40mm oproti bežnej verzii). Exteriér pôsobí aj napriek použitiu pre terén praktických, nelakovaných plastov vyváženým dojmom a s „klasickou" Alteou si Freetrack na cestách zaručene nepomýlite.

SkryťVypnúť reklamu

Naopak interiér veľa zmien nedoznal. Tie, ktoré nastali však so sebou prinášajú výrazné plus pre pohodlné rodinné cestovanie.

Altea Freetrack bude dodávaná v jednej výbave, ktorá obsahuje takmer všetko, čo zákazník môže očakávať. A ešte čosi naviac, ako napríklad multimediálny systém vybavený 7-palcovou TFT obrazovkou ukotvenou v strope za radom praktických odkladacích priestorov a vstupmi na pripojenie DVD prehrávača, hracích konzol, laptopu alebo MP3 prehrávača, pričom zvuk prenášaný z týchto médií sa šíri do kabíny prostredníctvom vlastného audio systému vozidla. Na lacné verzie, ktoré by posunuli cenu vozidla s pohonom všetkých kolies do najnižšej cenovej úrovne „štvorkoliek“ môžeme zabudnúť. Prepravná kapacita batožinového priestoru Altey Freetrack v porovnaní s Alteou XL klesla o 42 litrov na 490 litrov. Posunutím druhého radu sedadiel dopredu o 160 mm sa však táto hodnota dá zväčšiť na 593 litrov, prípadne ich sklopením až na 1562 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Pohon všetkých štyroch kolies zabezpečuje medzinápravová elektronicky riadená spojka Haldex. To znamená, že bežne je poháňaná predná náprava, v prípade potreby (za zhoršených adhéznych podmienok) však môže byť pomer prenosu hnacích síl motora na jednotlivé nápravy zmenený až na 50:50. Ľahký terén ako sú poľné cesty pokryté veľkými kameňmi a blatom Altea Freetrack zvláda statočne. V ťažších podmienkach sú pre ňu limitujúcim faktorom nájazdové uhly (17,6 º vpredu, 23º vzadu) a samozrejme slabšia svetlá výška v porovnaní s SUV konkurenciou. Off-roadové hrdinstvá však nikto od takéhoto auta ani nečaká. Schopnosť zvládnuť ľahší terén alebo vyššiu vrstvu snehu je skôr akousi pridanou hodnotou, ktorú nebudete využívať pravidelne, ale keď na to dôjde, budete radi, že si s tým vie poradiť.

SkryťVypnúť reklamu

Treba uznať, že svoj debut v segmente SUV absolvoval Seat bez toho, aby sa spreneveril športovej filozofii svojej značky. Do Altey Freetrack budú zatiaľ montovať dva výkonné preplňované štvorvalce vybavené 6- stupňovými manuálnymi prevodovkami: benzínový 2.0 TFSI a dieslový 2.0 TDI. Silnejší agregát 2.0 TFSI ponúka výkon 200 k a vozidlu udeľuje pre segment SUV úctyhodné zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 7,5s. Freetrack s touto motorizáciou dosahuje maximálnu rýchlosť 214 km/h. To všetko pri kombinovanej spotrebe 9,4 l na 100km. So 170 k turbodieselom štandardne vybaveným filtrom pevných častíc si možno neužijete toľko zábavy ako s benzínovou alternatívou. Odmenou však bude priemerná spotreba 6,8 l pri stále veľmi slušných dynamických vlastnostiach (0 na 100km/h za 8,7 s, maximálna rýchlosť 204 km/h). Na ceste sa Altea Freetrack správa veľmi podobne ako Altea XL. Je rýchla a poslušná v reakciách, stabilná pri vysokých rýchlostiach a veľmi dobre pohlcuje nerovnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Súčasťou štandardnej a zároveň jedinej výbavy je aj multimediálny systém pozostávajúci zo 7-palcovej TFT obrazovky a vstupov na pripojenie DVD prehrávača, hracích konzol, laptopu a MP3 prehrávača.

Žiadne mäkké gauče ale športové korýtka: Dynamické motory dopĺňajú výborne tvarované športové sedadlá s mohutnou bočnou oporou.

Kokpit sa od klasickej Altey alebo Altey XL odlišuje len inou kombinácou farieb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technické parametre vozidiel Seat Altea Freetrack

motor 2.0 TSI 2.0 TDI

SkryťVypnúť reklamu
reklama

zdvihový objem valcov (cm³) 1984 1968

výkon (kW/k) 147/200 125/170

pri otáčkach (1/min.) 5100 4200

krútiaci moment (Nm) 280 350

pri otáčkach (1/min) 1.800-5.000 1800

palivová spotreba (l/100 km) 9,4 6,8

zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 7,5 8,7

maximálna rýchlosť (km/h) 214 204

pohotovostná/celková hmotnosť (kg) 1571/2191 1568/2168

Rozmery

dĺžka 4493 mm

šírka 1788 mm

výška 1622 mm

rázvor náprav 2576

rozchod kolies 1542 mm/1527 mm

batožinový priestor 490/ l562 l

objem palivovej nádrže 55 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  3. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  4. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  5. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  6. Čo bude toto leto in?
  7. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  8. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  2. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  3. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  4. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 427
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 7 320
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 108
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 506
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 145
  6. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 3 136
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 029
  8. Čo bude toto leto in? 2 724
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Filip Tikl: Mužská prostitúcia: Globálny svet ticha a túžob
  2. Martin Fronk: Modrý kameň: miesto, kde si oddýchnete, zaspomínate a nadýchnete sa histórie
  3. Tadeáš Ďurica: Eurofondy ako nástroj vydierania alebo boja za hodnoty EÚ?
  4. František Kukura: Keď sa moc mení na inštinkt prežitia
  5. Viktor Pamula: 83 rokov od Operácie Anthropoid
  6. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 4
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Otázky pre Jána Čurillu
  8. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto?
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 880
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 948
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 896
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 779
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 003
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 833
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 591
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 540
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
SkryťZatvoriť reklamu