Kým celkový počet osobných automobilov sa v starej európskej pätnástke blíži k 200 miliónom, transakcií s ojazdenými vozidlami bolo v roku 2006 celkovo 28,2 milióna. To spoločne s údajmi o predaji nových automobilov znamená, že priemerný čas vlastníctva automobilu je približne 4,6 roka, konštatuje sa v analýze.
Vo väčšine krajín strednej Európy je toto obdobie približne dvakrát dlhšie. Toto je ďalší faktor budúceho silného rastu dopytu v tomto regióne, nakoľko stúpajúca kúpna sila pravdepodobne zníži dĺžku tohto cyklu.
Napriek tomu, že kúpna sila obyvateľstva rastie, nové modely vozidiel sú stále nedostupné pre väčšinu domácností a jednotlivcov. Krajiny západnej Európy fungujú ako dodávatelia relatívne kvalitných vozidiel pre región strednej a východnej Európy.
Celková veľkosť trhu s ojazdenými vozidlami v Česku je na úrovni 250 až 300 000, z čoho súkromné predaje predstavujú približne 50 000 vozidiel ročne. Slovenský trh s ojazdenými vozidlami odhaduje Patria na úrovni 100 000 vozidiel, maďarský trh na 350 až 400 000, poľský trh má potenciál 750 000 až 800 000 ojazdených automobilov ročne.