SME

Motoristami očakávaný severný obchvat Banskej Bystrice - mapa

Motoristami dlho očakávaný severný obchvat Banskej Bystrice, ktorý odkloní časť áut prechádzajúcich centrom mesta, sa má podľa plánu začať budovať koncom roka 2007 respektíve začiatkom roka 2008.

Stavba výrazne zníži negatívne dôsledky emisií na obyvateľstvo, predovšetkým presmerovaním časti dopravy mimo centra do menej zastavanej časti mesta s lepšími rozptylovými pomermi.Stavba výrazne zníži negatívne dôsledky emisií na obyvateľstvo, predovšetkým presmerovaním časti dopravy mimo centra do menej zastavanej časti mesta s lepšími rozptylovými pomermi. (Zdroj: mestoBB)

Banská Bystrica 17. augusta (TASR) - Nová takmer 6-kilometrová hlavná trasa by mala stáť asi 3 miliardy Sk. Zdroje na stavbu sa získajú z eurofondov a zo štátneho rozpočtu.

"Začiatok výstavby závisí od priebehu verejnej súťaže na realizátora celej stavby, ktorú zatiaľ obstarávateľ Slovenská správa ciest (SSC) nevypísal. Aj skutočné náklady na dielo budú známe po výsledku súťaže," uviedol Ladislav Štulajter, poverený riadením úseku investičnej výstavby banskobystrickej Investorskej výstavby a správy ciest (IVSC) SSC. Poznamenal, že mesto Banská Bystrica vydalo právoplatné rozhodnutie o umiestnení stavby. Kompletnú projektovú dokumentáciu dodali a do konca septembra 2007 ukončia majetkovú prípravu stavby. Súbežne realizujú procesy súvisiace s prípravou stavby, to je pripravujú žiadosti o vyňatie pôdy, spracúvajú a prerokúvajú podklady na vydanie potrebných rozhodnutí, vypracovávajú podklady na verejnú súťaž a podobne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nová cesta si vyžiada prekládky 119 objektov inžinierskych sietí. "Z dopravno-urbanistických daností sídelného útvaru Banská Bystrica, stavu jestvujúcej komunikačnej siete mesta a predpokladaného nárastu automobilovej dopravy vyplýva nutnosť komunikačného prepojenia západ-východ. Preložka cesty I/66 do severného obchvatu v zastavanom a nezastavanom území je v súlade s platnými územno-plánovacími dokumentáciami mesta. Vzhľadom na súčasnú intenzitu dopravy na ceste I/66 výrazne odľahčí nábrežnú komunikáciu v centre, ktorá je jednou z najnehodovejších lokalít na Slovensku," konštatoval Štulajter.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 334
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 139
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 229
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 558
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 143
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 269
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 126
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 778
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  2. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  3. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  4. Štefan Šturdzík: 350
  5. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  6. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  7. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  8. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 365
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 713
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 231
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 453
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 614
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 598
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu