SME
Štvrtok, 17. október, 2019 | Meniny má Hedviga

Audi TT Roadster útočí na zmysly

Novinka je príťažlivejšia než predchodca nielen vďaka otváracej streche. Zlepšenie nastalo v jazdných vlastnostiach, aerodynamike a vnútornom priestore.

Výnimočnosť tohto roadstera nespočíva iba v otváracej streche, ale aj v jazdných vlastnostiach a štýle.Výnimočnosť tohto roadstera nespočíva iba v otváracej streche, ale aj v jazdných vlastnostiach a štýle.(Zdroj: autor)

Nové Audi TT Roadster vyzerá lepšie ako minulý model spredu i zozadu, kde ho pri vyšších rýchlostiach zdobí automaticky vysúvateľné krídlo, ktoré vyvoláva potrebný prítlak zadnej nápravy k ceste. Práve krídlo eliminuje aerodynamickú a tiež estetickú nedokonalosť oblej, skoro až guľatej zadnej časti. Každé auto by malo mať vzadu nejakú hranu. V tomto prípade je vysúvateľná a zatvára sa podstatne tichšie ako vo verzii kupé. Interiér v koženej verzii ohuruje ozdobným šitím, kvalitou materiálov a chudšou prístrojovou doskou. Interiér inšpirovaný klasickými športovými autami už nevyvoláva pocit stiesnenosti.

Príjemný na pohľad

V aute je konečne cítiť, že ide o Audi, a nie len tak hociktoré auto koncernu Volkswagen. Príťažlivá je farebná kombinácia, doplnky a lepšie odkladacie priestory. Veľmi praktická sa javí skrinka za predným sedadlom. Jedine tlačidlo výstražných smerových svetiel by mohlo byť preložené od riadiacej páky na vrch prístrojovej dosky, kam vodič v kritickej situácii či v snahe niekoho pozdraviť prirodzene siahne. V takom temperamentnom aute je odpútavanie pohľadu od cesty nebezpečné.

Plátno je klasika

Oceniť možno rozhodnutie Audi zachovať plátennú strechu, ktorú nemôžu nahradiť ani najlepšie plechové strechy, ktoré v poslednom období zaplavili trh. Kto si kupuje takéto auto, chce predsa cítiť skôr jazdu, než absolútne odhlučnenie.

Konštrukcia plátenej strechy vydrží autoumývačku a naše testovanie prúdom vody do chúlostivých miest strechy. Akustické vlastnosti a prijateľná úroveň hluku ešte aj pri maximálnej rýchlosti 235 kilometrov za hodinu sú výsledkom použitých materiálov a troch vrstiev. Technici Audi zrejme strávili v aerodynamickom tuneli dosť času, pretože s otvorenou strechou sa dá jazdiť aj rýchlosťou 180 kilometrov za hodinu a diaľničná rýchlosť sa nám javila prijateľnejšia než deväťdesiatka.

Objem skromného batožinového priestoru v Audi TT Roadster je stále ten istý, bez ohľadu na polohu strechy. Pri skladaní priestorovo náročnejších plechových striech si treba ustriehnuť objem batožiny v kufri.

Ako elektromotor

Základný benzínový motor 2,0 TFSI s extrémne vyrovnaným ťahom pripomínajúcim elektromotor oživilo športovo naladené výfukové potrubie. Vyčítať možno chýbajúcu výkonovú špičku vo vysokých otáčkach. Na druhej strane tam, kde obdobné motory spia, TT Roadster tlačí do sedadiel. Pri bežne dosiahnuteľnej spotrebe okolo 8 litrov na 100 kilometrov si treba zvyknúť na tankovanie 98-oktánového benzínu. Pri vášnivejšej jazde si rýchle Audi vypýtalo 12,2 l/100 km.

Z nadhľadu

S týmto magnetom na pohľady budete stredobodom pozornosti takmer všade. Nový model môže poslúžiť ako ľahko ovládateľný a úsporný nástroj prestíže na každý deň. Audi TT Roadster má konečne chuť aj vôňu, teda presne to, čo jeho predchodcovi chýbalo. Stačí sa započúvať do zvuku výfukového potrubia, pritlačiť pedál na podlahu a radosť z jazdy sa vyšplhá na chrbát mníchovského BMW Z4. Zrejme tam Audi namierilo.

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér *****
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika *****
výbava ****
úžitok *
celkový dojem *****


Cena testovanej verzie od 1 126 760 Sk
Motor 2,0 TFSI
Výkon motora 147 kW / 200 k
Krútiaci moment 280 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,7 s
Maximálna rýchlosť 235 km/h
Objem batožinového priestoru 250 l
Spotreba podľa výrobcu 7,6 l/100 km
Spotreba v teste 10,5 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 4 x airbag



Interiér dýcha atmosférou športových kabrioletov minulosti, ponúka viac priestoru a komfortnú jazdu s otvorenou strechou.
Z každého uhla pohľadu je to veľmi pekné auto, so strechou i bez nej. Aerodynamika postúpila opäť o krok vyššie, pretože s vetrom vo vlasoch možno jazdiť bez problémov 130 km/h. Teda aj 180 km/h, ale nie u nás.
Na zmiernenie turbulencií slúži elektricky vysúvateľná sieťka za sedadlami. Jej vplyv na prúdenie vzduchu sme cítili už pri rýchlosti 50 km/h.
Odolnosť strechy voči dažďu a umývacím linkám je dnes samozrejmá. Trojvrstvová tkanina má celkom slušné tepelno- aj zvukovo izolačné vlastnosti. Zámerne sme prúdom vody skúšali preveriť niektoré chúlostivé miesta na spojnici okna so strechou.
Audi TT Roadster v prevedení 2,0 TFSI zrejme vyhovie dvom skupinám vodičov. Prvá obľubuje komfortnú jazdu v otvorenom aute s cieľom predviesť sa. Druhá sa zase predvádza s plynom na podlahe a v ostrých zákrutách. Auto je na jednej strane civilizované, pokojné a úsporné, na strane druhej vie poriadne vyvádzať.
Predná náprava je vyladená tak, že v ostrejších zákrutách stíha prenášať výkon 200 koní na cestu. Quattro by však neuškodilo.
Na výber je niekoľko dizajnov a rozmerov. Na testovanom aute bolo to atraktívnejšie z ponuky, teda desaťlúčové osemnásťpalcové disky obuté do pneumatík ContiSportContact 3 SSR. Ich rozmer 245/40 R18 a použitá zmes boli ako stvorené na športovú jazdu.
Volant s nepravidelným tvarom je nielen pekný ale aj veľmi príjemný na manipuláciu. Aspoň nám sa páčilo, keď sme pri otáčaní volantom cítili skosenú časť. Má to aj svoj praktický význam v tom, že pri športovej jazde v ostrých zákrutách vodičovi podvedome avizuje polohu volantu.
Pásik kože slúži ako držiak na pás. Ak sme pás z neho odopli, pripútanie sa bol priam gymnastický výkon pre naše kancelárske chrbtice.
Batožinový priestor nie je malý ale príliš plochý. Nie je to však téma, ktorá si pri tomto aute zasluhuje pozornosť.
Okolie radiacej páky je posiate tlačidlami. Podľa nás by tam nemal byť spínač výstražných smeroviek. V kritickej situácii na ceste musíte sklopiť zrak, aby ste ho zapli.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  2. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 897
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 11 678
  3. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 11 168
  4. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 11 040
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 236
  6. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 696
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 180
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 957
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 736
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 7 490

Hlavné správy zo Sme.sk

V Gorile počuť šušťanie bankoviek aj stretnutia, ktoré spis nespomína

Nahrávka korešponduje so spisom zverejneným pred ôsmimi rokmi.

Ústredné postavy internetového spisu Gorila: Jaroslav Haščák, partner skupiny Penta, Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku za SDKÚ a Jirko Malchárek, bývalý minister hospodárstva za ANO.
Podcast Dobré Ráno
Píše Branislav Benčat

Čoho sa Haščák bojí

Kontakt s Pentou môže byť čoraz rizikovejší.

Nahrávka Gorily: Demokracia je na hovno systém, hovorí Haščák

Nahrávka zachytáva aj známe vyjadrenie Haščáka.

Spolumajiteľ investičnej skupiny Penta Jaroslav Haščák. Kauza Gorila je jednou z najväčších káuz Fondu národného majetku SR, ktorý zanikol o polnoci z 31. decembra 2015 na 1. januára 2016.

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris prichádza s príťažlivým dizajnom a stredovým airbagom

Japonská značka posiela štvorvalce do zabudnutia.

Nová Toyota Yaris

Rodina štvordverových kupé od BMW sa rozrastá o rad 2 Gran Coupe

Na začiatku bude v ponuke trojvalec aj verzia M235i s výkonom cez 300 koní.

Švédi prišli s elektromobilom, za ktorý by sa nemuselo hanbiť ani Apple

Švédske elektrické auto sa najskôr začne predávať v severnej Európe.

Uniti One

Nárazové testy odhalili slabinu Peugeotu 208 a Jeepu Cherokee

Najvyššie hodnotenie si naopak odnáša nemecké BMW.

Nový Peugeot 208 získal v nárazových testoch len štyri hviezdičky