SME
Pondelok, 5. december, 2022 | Meniny má Oto

Audi TT Roadster útočí na zmysly

Novinka je príťažlivejšia než predchodca nielen vďaka otváracej streche. Zlepšenie nastalo v jazdných vlastnostiach, aerodynamike a vnútornom priestore.

Výnimočnosť tohto roadstera nespočíva iba v otváracej streche, ale aj v jazdných vlastnostiach a štýle.Výnimočnosť tohto roadstera nespočíva iba v otváracej streche, ale aj v jazdných vlastnostiach a štýle. (Zdroj: autor)

Nové Audi TT Roadster vyzerá lepšie ako minulý model spredu i zozadu, kde ho pri vyšších rýchlostiach zdobí automaticky vysúvateľné krídlo, ktoré vyvoláva potrebný prítlak zadnej nápravy k ceste. Práve krídlo eliminuje aerodynamickú a tiež estetickú nedokonalosť oblej, skoro až guľatej zadnej časti. Každé auto by malo mať vzadu nejakú hranu. V tomto prípade je vysúvateľná a zatvára sa podstatne tichšie ako vo verzii kupé. Interiér v koženej verzii ohuruje ozdobným šitím, kvalitou materiálov a chudšou prístrojovou doskou. Interiér inšpirovaný klasickými športovými autami už nevyvoláva pocit stiesnenosti.

Príjemný na pohľad

V aute je konečne cítiť, že ide o Audi, a nie len tak hociktoré auto koncernu Volkswagen. Príťažlivá je farebná kombinácia, doplnky a lepšie odkladacie priestory. Veľmi praktická sa javí skrinka za predným sedadlom. Jedine tlačidlo výstražných smerových svetiel by mohlo byť preložené od riadiacej páky na vrch prístrojovej dosky, kam vodič v kritickej situácii či v snahe niekoho pozdraviť prirodzene siahne. V takom temperamentnom aute je odpútavanie pohľadu od cesty nebezpečné.

Plátno je klasika

Oceniť možno rozhodnutie Audi zachovať plátennú strechu, ktorú nemôžu nahradiť ani najlepšie plechové strechy, ktoré v poslednom období zaplavili trh. Kto si kupuje takéto auto, chce predsa cítiť skôr jazdu, než absolútne odhlučnenie.

Konštrukcia plátenej strechy vydrží autoumývačku a naše testovanie prúdom vody do chúlostivých miest strechy. Akustické vlastnosti a prijateľná úroveň hluku ešte aj pri maximálnej rýchlosti 235 kilometrov za hodinu sú výsledkom použitých materiálov a troch vrstiev. Technici Audi zrejme strávili v aerodynamickom tuneli dosť času, pretože s otvorenou strechou sa dá jazdiť aj rýchlosťou 180 kilometrov za hodinu a diaľničná rýchlosť sa nám javila prijateľnejšia než deväťdesiatka.

Objem skromného batožinového priestoru v Audi TT Roadster je stále ten istý, bez ohľadu na polohu strechy. Pri skladaní priestorovo náročnejších plechových striech si treba ustriehnuť objem batožiny v kufri.

Ako elektromotor

Základný benzínový motor 2,0 TFSI s extrémne vyrovnaným ťahom pripomínajúcim elektromotor oživilo športovo naladené výfukové potrubie. Vyčítať možno chýbajúcu výkonovú špičku vo vysokých otáčkach. Na druhej strane tam, kde obdobné motory spia, TT Roadster tlačí do sedadiel. Pri bežne dosiahnuteľnej spotrebe okolo 8 litrov na 100 kilometrov si treba zvyknúť na tankovanie 98-oktánového benzínu. Pri vášnivejšej jazde si rýchle Audi vypýtalo 12,2 l/100 km.

Z nadhľadu

S týmto magnetom na pohľady budete stredobodom pozornosti takmer všade. Nový model môže poslúžiť ako ľahko ovládateľný a úsporný nástroj prestíže na každý deň. Audi TT Roadster má konečne chuť aj vôňu, teda presne to, čo jeho predchodcovi chýbalo. Stačí sa započúvať do zvuku výfukového potrubia, pritlačiť pedál na podlahu a radosť z jazdy sa vyšplhá na chrbát mníchovského BMW Z4. Zrejme tam Audi namierilo.

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér *****
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika *****
výbava ****
úžitok *
celkový dojem *****


Cena testovanej verzie od 1 126 760 Sk
Motor 2,0 TFSI
Výkon motora 147 kW / 200 k
Krútiaci moment 280 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,7 s
Maximálna rýchlosť 235 km/h
Objem batožinového priestoru 250 l
Spotreba podľa výrobcu 7,6 l/100 km
Spotreba v teste 10,5 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 4 x airbag



Interiér dýcha atmosférou športových kabrioletov minulosti, ponúka viac priestoru a komfortnú jazdu s otvorenou strechou.
Z každého uhla pohľadu je to veľmi pekné auto, so strechou i bez nej. Aerodynamika postúpila opäť o krok vyššie, pretože s vetrom vo vlasoch možno jazdiť bez problémov 130 km/h. Teda aj 180 km/h, ale nie u nás.
Na zmiernenie turbulencií slúži elektricky vysúvateľná sieťka za sedadlami. Jej vplyv na prúdenie vzduchu sme cítili už pri rýchlosti 50 km/h.
Odolnosť strechy voči dažďu a umývacím linkám je dnes samozrejmá. Trojvrstvová tkanina má celkom slušné tepelno- aj zvukovo izolačné vlastnosti. Zámerne sme prúdom vody skúšali preveriť niektoré chúlostivé miesta na spojnici okna so strechou.
Audi TT Roadster v prevedení 2,0 TFSI zrejme vyhovie dvom skupinám vodičov. Prvá obľubuje komfortnú jazdu v otvorenom aute s cieľom predviesť sa. Druhá sa zase predvádza s plynom na podlahe a v ostrých zákrutách. Auto je na jednej strane civilizované, pokojné a úsporné, na strane druhej vie poriadne vyvádzať.
Predná náprava je vyladená tak, že v ostrejších zákrutách stíha prenášať výkon 200 koní na cestu. Quattro by však neuškodilo.
Na výber je niekoľko dizajnov a rozmerov. Na testovanom aute bolo to atraktívnejšie z ponuky, teda desaťlúčové osemnásťpalcové disky obuté do pneumatík ContiSportContact 3 SSR. Ich rozmer 245/40 R18 a použitá zmes boli ako stvorené na športovú jazdu.
Volant s nepravidelným tvarom je nielen pekný ale aj veľmi príjemný na manipuláciu. Aspoň nám sa páčilo, keď sme pri otáčaní volantom cítili skosenú časť. Má to aj svoj praktický význam v tom, že pri športovej jazde v ostrých zákrutách vodičovi podvedome avizuje polohu volantu.
Pásik kože slúži ako držiak na pás. Ak sme pás z neho odopli, pripútanie sa bol priam gymnastický výkon pre naše kancelárske chrbtice.
Batožinový priestor nie je malý ale príliš plochý. Nie je to však téma, ktorá si pri tomto aute zasluhuje pozornosť.
Okolie radiacej páky je posiate tlačidlami. Podľa nás by tam nemal byť spínač výstražných smeroviek. V kritickej situácii na ceste musíte sklopiť zrak, aby ste ho zapli.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  2. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  3. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  4. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  5. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  6. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  7. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  8. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  1. Developer projektu Metropolis sa stal Lídrom roka 2022
  2. Nepotrebné telefóny pomáhajú na Vianoce deťom a rodinám v núdzi
  3. Tisíc líp aj pre včely od slovenskej prezidentky
  4. Changes to the System of Remedies
  5. How to succeed when acquiring a business in Slovakia
  6. Nová éra stavieb začína teraz
  7. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  8. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 194
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 558
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 5 961
  4. Deti cestujú do exotiky zadarmo 3 573
  5. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 3 521
  6. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 3 339
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 037
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 402
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Luster podobný lampiónu...
  2. Michala Guľasová: Andrea Rimová – 29. február - knižná recenzia
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka
  4. INESS: O platoch zdravotníkov nemajú rozhodovať ministri
  5. Internátny život UK: Decembrový internát: 10 tipov na dlhé zimné večery
  6. Štefan Vidlár: Alea iacta est
  7. Rudolfa Vallová: Keď odchádzajú talentovaní mladí ľudia...
  8. Peter Maroncik: Ekomarxistickí odborníci
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 222 789
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 6 293
  3. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 6 091
  4. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 408
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 977
  6. Jana Melišová: V závoji hmly 2 973
  7. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 651
  8. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity? 1 975
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťZatvoriť reklamu