SME
Štvrtok, 6. máj, 2021 | Meniny má HermínaKrížovkyKrížovky

Toyota Auris vie, kedy preradiť - prvý test

Uspieť v početnej skupine automobilov nižšej strednej triedy je čoraz ťažšie, najmä bez dizajnovej revolúcie. Nový model Auris je revolučný, no súčasne stojí na spoľahlivých, aj keď trochu nenápadných základoch. Emócie v tomto aute idú zvnútra.

Karoséria s nízkym  koeficientom odporu vzduchu vznikla  splnením požiadaviek na vnútorný priestor a bezpečnosťKaroséria s nízkym koeficientom odporu vzduchu vznikla splnením požiadaviek na vnútorný priestor a bezpečnosť (Zdroj: autor)



Základný model

Presýtení silnými autami a objemnými motormi sme sa s radosťou usadili za volant Toyoty Auris s najmenším motorom 1,4 VVT-i a v základnom vyhotovení. Auris vo výbave Terra Cool je typickým príkladom toho, že bez čelných a bočných airbagov, ABS, klimatizácie, palubného počítača, elektricky ovládaných okien a zrkadiel nemožno v tejto triede začínať. V cene testovaného modelu 546 900 Sk by sme však chceli aj stabilizačný systém a hlavové airbagy. Najmä po vzore niektorých ázijských konkurentov. Voči nim má Auris prepracovanejšie detaily, inú kvalitatívnu úroveň, väčší vnútorný priestor a lepší podvozok. Podľa zákrut je jasné, že podvozok Auris má miesto medzi lídrami v triede.

O pocitoch

Triedenie pocitov s pribúdajúcimi kilometrami je nepriamym dôkazom toho, že aj nenápadný Auris v človeku niečo vyvoláva. To „niečo“ možno spôsobí mierny šok z nových ekologicky ľahšie spracovateľných plastov, ktorým chýba tradičný japonský punc kvality. Veľmi pozitívne vnímame prístrojový panel s inovatívnymi „budíkmi“ a radiacou pákou blízko volantu.„Fór“ s ručnou brzdou umiestnenou príliš vzadu však nevyšiel. Celkom poteší dvojdielna skrinka pred spolujazdcom a veľkorysý vnútorný priestor. Zvlášť cestujúci vzadu majú dosť miesta na hlavu. Batožinový priestor zapadol medzi priemer v triede a to v každom ohľade.

A teraz buď múdry

Toyota je známa snahou znižovať spotrebu. Teraz predstavila systém, ktorý vodičovi naznačí vhodný moment na preradenie tak, aby využíval optimálny výkon a auto veľa nespotrebovalo. Na rozdiel od zeleného Eco-svetielka v modeloch Honda má Toyota dve šípky, aby bolo zrejmé, či radiť hore alebo dole. Veľmi nás potešilo, že systém nereaguje iba na prietok paliva alebo otáčky. Vníma totiž potrebu zrýchlenia, jazdu dole aj hore kopcom.

Naše sympatie k „shiftu“ možno pramenia aj z toho, že zelená šípka sa obyčajne rozsvietila vtedy, keď sme chceli preradiť na základe vlastného uváženia. Motor predvedie viac dynamiky nad hranicou 4000 otáčok, čo shift neakceptuje ani v kopcoch a avizuje preradenie už skôr.

Úsporný

Testovaný motor radíme k najlepším na trhu. Motor zostáva tichý aj na diaľnici a počas testu mu stačilo 7,6 l/100 km. Od výkonu 71 kW (96 k) nemožno čakať strhujúcu dynamiku. V porovnaní s konkurenciou sa nám však rodinný motor na každý deň páčil rýchlou reakciou a plynulým ťahom.

Európska povaha

Orientácia na zákazníkov starého kontinentu srší z každého detailu vrátane tvrdšieho podvozka, ktorý je našťastie na míle vzdialený nevýraznej a mäkkej Corolle. Auris nemá v zákrutách presnosť Golfu a Focusu, ponúka však výborný pomer medzi komfortom a tuhosťou podvozka. Potešia dobré brzdy a stabilita pri brzdení uprostred zákruty. Na lacno vyzerajúce plasty v interiéri si treba zvyknúť a snažiť sa chápať ich ekologický význam. Mimoriadne poteší vnútorný priestor: jednoduché ovládanie, odkladacie priestory, nízky aerodynamický hluk a mimoriadna pohoda za volantom sú pre Auris príznačné.

Prehľadná stredová konzola je bližšie k vodičovi, paradoxne ovládaniu ručnej brzdy priblíženie nepomohlo.
Toyota ponúk vo vaicercýh modeloch dvojitú skrinku pred spolujazdcom. Auris nie je výnimkou.
Revolúcia nastala aj v prevedení meracích prístrojov. Ich stred zaberajú informačné displeje vysunuté dopredu. Medzi prístrojmi sú šípky systému Shift.

 

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ****

Toyota Auris 1,4 VVti, Terra Cool

Cena modelu od 489 900 Sk
Cena testovanej verzie 546 900 Sk
Motor 1,4 VVTi
Výkon motora 71 kW / 96k
Zrýchlenie 0-100 km/h 13 s
Objem bat. priestoru 354 l
Spotreba podľa výrobcu 6,9 l/100 km
Spotreba v teste 7,6l/100 km
Bezpečnosť 4 x airbag, ABS,

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prieskum odhalil slabiny slovenských firiem. Na čo si dať pozor?
  2. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  3. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  4. Chcete mať pasívny príjem vďaka investovaniu? Ako začať?
  5. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  7. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  8. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  9. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička
  10. Na konci tohto bezplatného IT kurzu môžete získať dobrú prácu
  1. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  2. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  3. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  4. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  5. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  6. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  7. Ako zabezpečiť vhodné podmienky na dôstojnú prácu?
  8. Moderná drevostavba s vlastným rukopisom
  9. Prieskum odhalil slabiny slovenských firiem. Na čo si dať pozor?
  10. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 57 881
  2. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 21 169
  3. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 17 969
  4. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 13 997
  5. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 9 526
  6. BUBO ponúka zľavu pre zaočkovaných 8 330
  7. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 496
  8. Tipy od delegátky: Egypt má veľa turistami neobjavených miest 6 852
  9. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 6 510
  10. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 6 387
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Elektrický Citroën ë-C4 a Citroën C4 s naftovým motorom.

Cenový rozdiel oboch áut je čoraz menší.

23 h
Škoda Fabia

Nechýba veľký kufor a bohatá výbava.

4. máj
Volkswagen Golf R

Elektromobily tvoria už podiel 16 percent.

4. máj
Skica interiéru novej Škody Fabia.

Pracovisko vodiča poteší zástancov klasickej koncepcie.

4. máj