SME
Nedeľa, 20. september, 2020 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky

Toyota Auris vie, kedy preradiť - prvý test

Uspieť v početnej skupine automobilov nižšej strednej triedy je čoraz ťažšie, najmä bez dizajnovej revolúcie. Nový model Auris je revolučný, no súčasne stojí na spoľahlivých, aj keď trochu nenápadných základoch. Emócie v tomto aute idú zvnútra.

Karoséria s nízkym  koeficientom odporu vzduchu vznikla  splnením požiadaviek na vnútorný priestor a bezpečnosťKaroséria s nízkym koeficientom odporu vzduchu vznikla splnením požiadaviek na vnútorný priestor a bezpečnosť (Zdroj: autor)



Základný model

Presýtení silnými autami a objemnými motormi sme sa s radosťou usadili za volant Toyoty Auris s najmenším motorom 1,4 VVT-i a v základnom vyhotovení. Auris vo výbave Terra Cool je typickým príkladom toho, že bez čelných a bočných airbagov, ABS, klimatizácie, palubného počítača, elektricky ovládaných okien a zrkadiel nemožno v tejto triede začínať. V cene testovaného modelu 546 900 Sk by sme však chceli aj stabilizačný systém a hlavové airbagy. Najmä po vzore niektorých ázijských konkurentov. Voči nim má Auris prepracovanejšie detaily, inú kvalitatívnu úroveň, väčší vnútorný priestor a lepší podvozok. Podľa zákrut je jasné, že podvozok Auris má miesto medzi lídrami v triede.

O pocitoch

Triedenie pocitov s pribúdajúcimi kilometrami je nepriamym dôkazom toho, že aj nenápadný Auris v človeku niečo vyvoláva. To „niečo“ možno spôsobí mierny šok z nových ekologicky ľahšie spracovateľných plastov, ktorým chýba tradičný japonský punc kvality. Veľmi pozitívne vnímame prístrojový panel s inovatívnymi „budíkmi“ a radiacou pákou blízko volantu.„Fór“ s ručnou brzdou umiestnenou príliš vzadu však nevyšiel. Celkom poteší dvojdielna skrinka pred spolujazdcom a veľkorysý vnútorný priestor. Zvlášť cestujúci vzadu majú dosť miesta na hlavu. Batožinový priestor zapadol medzi priemer v triede a to v každom ohľade.

A teraz buď múdry

Toyota je známa snahou znižovať spotrebu. Teraz predstavila systém, ktorý vodičovi naznačí vhodný moment na preradenie tak, aby využíval optimálny výkon a auto veľa nespotrebovalo. Na rozdiel od zeleného Eco-svetielka v modeloch Honda má Toyota dve šípky, aby bolo zrejmé, či radiť hore alebo dole. Veľmi nás potešilo, že systém nereaguje iba na prietok paliva alebo otáčky. Vníma totiž potrebu zrýchlenia, jazdu dole aj hore kopcom.

Naše sympatie k „shiftu“ možno pramenia aj z toho, že zelená šípka sa obyčajne rozsvietila vtedy, keď sme chceli preradiť na základe vlastného uváženia. Motor predvedie viac dynamiky nad hranicou 4000 otáčok, čo shift neakceptuje ani v kopcoch a avizuje preradenie už skôr.

Úsporný

Testovaný motor radíme k najlepším na trhu. Motor zostáva tichý aj na diaľnici a počas testu mu stačilo 7,6 l/100 km. Od výkonu 71 kW (96 k) nemožno čakať strhujúcu dynamiku. V porovnaní s konkurenciou sa nám však rodinný motor na každý deň páčil rýchlou reakciou a plynulým ťahom.

Európska povaha

Orientácia na zákazníkov starého kontinentu srší z každého detailu vrátane tvrdšieho podvozka, ktorý je našťastie na míle vzdialený nevýraznej a mäkkej Corolle. Auris nemá v zákrutách presnosť Golfu a Focusu, ponúka však výborný pomer medzi komfortom a tuhosťou podvozka. Potešia dobré brzdy a stabilita pri brzdení uprostred zákruty. Na lacno vyzerajúce plasty v interiéri si treba zvyknúť a snažiť sa chápať ich ekologický význam. Mimoriadne poteší vnútorný priestor: jednoduché ovládanie, odkladacie priestory, nízky aerodynamický hluk a mimoriadna pohoda za volantom sú pre Auris príznačné.

Prehľadná stredová konzola je bližšie k vodičovi, paradoxne ovládaniu ručnej brzdy priblíženie nepomohlo.
Toyota ponúk vo vaicercýh modeloch dvojitú skrinku pred spolujazdcom. Auris nie je výnimkou.
Revolúcia nastala aj v prevedení meracích prístrojov. Ich stred zaberajú informačné displeje vysunuté dopredu. Medzi prístrojmi sú šípky systému Shift.

 

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ****

Toyota Auris 1,4 VVti, Terra Cool

Cena modelu od 489 900 Sk
Cena testovanej verzie 546 900 Sk
Motor 1,4 VVTi
Výkon motora 71 kW / 96k
Zrýchlenie 0-100 km/h 13 s
Objem bat. priestoru 354 l
Spotreba podľa výrobcu 6,9 l/100 km
Spotreba v teste 7,6l/100 km
Bezpečnosť 4 x airbag, ABS,

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  2. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  4. Home (ale aj) Office
  5. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  6. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  7. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  8. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  9. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu
  10. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME
  1. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  2. Poznanie
  3. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  6. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  7. Pomohli sme tým, ktorí pomáhali
  8. Cenovo dostupná autokamera Mio a pritom sa skvelými funkciami
  9. Nová služba v Prešove – celoročný bezplatný zber elektroodpadu
  10. Prečo sa kanalizácia v našich mestách upcháva, keď prší?
  1. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 32 543
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 28 468
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 21 571
  4. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 12 234
  5. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 12 212
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 11 941
  7. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 10 303
  8. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 528
  9. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 9 415
  10. Zažite liečivú silu minerálnych vôd. Obľubovali ich aj králi 9 368
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sam Bennett vyhral záverečnú etapu.
CYNICKÁ OBLUDA

Zrodenie Borisa Kollára

V septembri 2015 sme sa všetci najviac báli utečeneckej krízy. Dnes vieme, že sme sa báli oprávnene, ale z nesprávnych príčin.

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Moskva nasadzuje proti Covidu šalajky

Na svete je 50 týchto psov, všetky patria Aeroflotu na letisku Šeremetevo.

Kontrola pasažierov po pristání lietadla na moskovskom letisku Šeremetevo.
Múzeum moderného umenia Andyho Warhola v Medzilaborciach tento rok privítalo Banksyho aj Keitha Haringa. Ich diela boli vystavené na Slovensku prvýkrát.

Neprehliadnite tiež

Seat Leon Sportstourer je kombi bez zbytočných kompromisov (test)

Ani so 620-litrovým kufrom sa netreba vzdať zážitku za volantom.

Seat Leon Sportstourer FR

Máte auto s AdBlue? Úlohu navyše sa neoplatí zanedbať (odpovede)

Doplnenie roztoku s močovinou často nevydrží až do servisného intervalu.

Desať áut, na ktoré sa predčasne zabudlo

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.

Hyundai zverejnil ceny novej generácie i20. Čo ponúkne konkurent Fabie?

Základná výbava sa pod 10-tisíc eur nezmestí.

Hyundai i20