SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Toyota Auris vie, kedy preradiť - prvý test

Uspieť v početnej skupine automobilov nižšej strednej triedy je čoraz ťažšie, najmä bez dizajnovej revolúcie. Nový model Auris je revolučný, no súčasne stojí na spoľahlivých, aj keď trochu nenápadných základoch. Emócie v tomto aute idú zvnútra.

Karoséria s nízkym  koeficientom odporu vzduchu vznikla  splnením požiadaviek na vnútorný priestor a bezpečnosťKaroséria s nízkym koeficientom odporu vzduchu vznikla splnením požiadaviek na vnútorný priestor a bezpečnosť (Zdroj: autor)



Základný model

Presýtení silnými autami a objemnými motormi sme sa s radosťou usadili za volant Toyoty Auris s najmenším motorom 1,4 VVT-i a v základnom vyhotovení. Auris vo výbave Terra Cool je typickým príkladom toho, že bez čelných a bočných airbagov, ABS, klimatizácie, palubného počítača, elektricky ovládaných okien a zrkadiel nemožno v tejto triede začínať. V cene testovaného modelu 546 900 Sk by sme však chceli aj stabilizačný systém a hlavové airbagy. Najmä po vzore niektorých ázijských konkurentov. Voči nim má Auris prepracovanejšie detaily, inú kvalitatívnu úroveň, väčší vnútorný priestor a lepší podvozok. Podľa zákrut je jasné, že podvozok Auris má miesto medzi lídrami v triede.

O pocitoch

Triedenie pocitov s pribúdajúcimi kilometrami je nepriamym dôkazom toho, že aj nenápadný Auris v človeku niečo vyvoláva. To „niečo“ možno spôsobí mierny šok z nových ekologicky ľahšie spracovateľných plastov, ktorým chýba tradičný japonský punc kvality. Veľmi pozitívne vnímame prístrojový panel s inovatívnymi „budíkmi“ a radiacou pákou blízko volantu.„Fór“ s ručnou brzdou umiestnenou príliš vzadu však nevyšiel. Celkom poteší dvojdielna skrinka pred spolujazdcom a veľkorysý vnútorný priestor. Zvlášť cestujúci vzadu majú dosť miesta na hlavu. Batožinový priestor zapadol medzi priemer v triede a to v každom ohľade.

A teraz buď múdry

Toyota je známa snahou znižovať spotrebu. Teraz predstavila systém, ktorý vodičovi naznačí vhodný moment na preradenie tak, aby využíval optimálny výkon a auto veľa nespotrebovalo. Na rozdiel od zeleného Eco-svetielka v modeloch Honda má Toyota dve šípky, aby bolo zrejmé, či radiť hore alebo dole. Veľmi nás potešilo, že systém nereaguje iba na prietok paliva alebo otáčky. Vníma totiž potrebu zrýchlenia, jazdu dole aj hore kopcom.

Naše sympatie k „shiftu“ možno pramenia aj z toho, že zelená šípka sa obyčajne rozsvietila vtedy, keď sme chceli preradiť na základe vlastného uváženia. Motor predvedie viac dynamiky nad hranicou 4000 otáčok, čo shift neakceptuje ani v kopcoch a avizuje preradenie už skôr.

Úsporný

Testovaný motor radíme k najlepším na trhu. Motor zostáva tichý aj na diaľnici a počas testu mu stačilo 7,6 l/100 km. Od výkonu 71 kW (96 k) nemožno čakať strhujúcu dynamiku. V porovnaní s konkurenciou sa nám však rodinný motor na každý deň páčil rýchlou reakciou a plynulým ťahom.

Európska povaha

Orientácia na zákazníkov starého kontinentu srší z každého detailu vrátane tvrdšieho podvozka, ktorý je našťastie na míle vzdialený nevýraznej a mäkkej Corolle. Auris nemá v zákrutách presnosť Golfu a Focusu, ponúka však výborný pomer medzi komfortom a tuhosťou podvozka. Potešia dobré brzdy a stabilita pri brzdení uprostred zákruty. Na lacno vyzerajúce plasty v interiéri si treba zvyknúť a snažiť sa chápať ich ekologický význam. Mimoriadne poteší vnútorný priestor: jednoduché ovládanie, odkladacie priestory, nízky aerodynamický hluk a mimoriadna pohoda za volantom sú pre Auris príznačné.

Prehľadná stredová konzola je bližšie k vodičovi, paradoxne ovládaniu ručnej brzdy priblíženie nepomohlo.
Toyota ponúk vo vaicercýh modeloch dvojitú skrinku pred spolujazdcom. Auris nie je výnimkou.
Revolúcia nastala aj v prevedení meracích prístrojov. Ich stred zaberajú informačné displeje vysunuté dopredu. Medzi prístrojmi sú šípky systému Shift.

 

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ****

Toyota Auris 1,4 VVti, Terra Cool

Cena modelu od 489 900 Sk
Cena testovanej verzie 546 900 Sk
Motor 1,4 VVTi
Výkon motora 71 kW / 96k
Zrýchlenie 0-100 km/h 13 s
Objem bat. priestoru 354 l
Spotreba podľa výrobcu 6,9 l/100 km
Spotreba v teste 7,6l/100 km
Bezpečnosť 4 x airbag, ABS,

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Aj matematika sa dá skrotiť
  4. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  5. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  6. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  7. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Už tretí rok mení dm "Black Friday" na "Giving Friday"
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  10. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 27 742
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 506
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 643
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 293
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 301
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 118
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 079
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 897
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 622
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 510
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Moniku Jankovskú privádzajú na NAKA v Nitre.

Norbert Bödör chodil do centrály Smeru, priznal Fico

Fico zastáva Jankovskú aj po priznaní sa k machináciám na súdoch.

Predseda Smeru Robert Fico.
Petra Vlhová po triumfe v Lechu.
Komentár Zuzany Kepplovej

Fico už znie ako Harabin

Medzi hoaxy pridaj právničinu, zatrep a hoď do okna najbližšieho paláca.

Zuzana Kepplová.

Neprehliadnite tiež

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG