SME
Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa
reklama

Toyota Auris vie, kedy preradiť - prvý test

Uspieť v početnej skupine automobilov nižšej strednej triedy je čoraz ťažšie, najmä bez dizajnovej revolúcie. Nový model Auris je revolučný, no súčasne stojí na spoľahlivých, aj keď trochu nenápadných základoch. Emócie v tomto aute idú zvnútra.

Karoséria s nízkym  koeficientom odporu vzduchu vznikla  splnením požiadaviek na vnútorný priestor a bezpečnosťKaroséria s nízkym koeficientom odporu vzduchu vznikla splnením požiadaviek na vnútorný priestor a bezpečnosť (Zdroj: autor)



Základný model

Presýtení silnými autami a objemnými motormi sme sa s radosťou usadili za volant Toyoty Auris s najmenším motorom 1,4 VVT-i a v základnom vyhotovení. Auris vo výbave Terra Cool je typickým príkladom toho, že bez čelných a bočných airbagov, ABS, klimatizácie, palubného počítača, elektricky ovládaných okien a zrkadiel nemožno v tejto triede začínať. V cene testovaného modelu 546 900 Sk by sme však chceli aj stabilizačný systém a hlavové airbagy. Najmä po vzore niektorých ázijských konkurentov. Voči nim má Auris prepracovanejšie detaily, inú kvalitatívnu úroveň, väčší vnútorný priestor a lepší podvozok. Podľa zákrut je jasné, že podvozok Auris má miesto medzi lídrami v triede.

O pocitoch

Triedenie pocitov s pribúdajúcimi kilometrami je nepriamym dôkazom toho, že aj nenápadný Auris v človeku niečo vyvoláva. To „niečo“ možno spôsobí mierny šok z nových ekologicky ľahšie spracovateľných plastov, ktorým chýba tradičný japonský punc kvality. Veľmi pozitívne vnímame prístrojový panel s inovatívnymi „budíkmi“ a radiacou pákou blízko volantu.„Fór“ s ručnou brzdou umiestnenou príliš vzadu však nevyšiel. Celkom poteší dvojdielna skrinka pred spolujazdcom a veľkorysý vnútorný priestor. Zvlášť cestujúci vzadu majú dosť miesta na hlavu. Batožinový priestor zapadol medzi priemer v triede a to v každom ohľade.

A teraz buď múdry

Toyota je známa snahou znižovať spotrebu. Teraz predstavila systém, ktorý vodičovi naznačí vhodný moment na preradenie tak, aby využíval optimálny výkon a auto veľa nespotrebovalo. Na rozdiel od zeleného Eco-svetielka v modeloch Honda má Toyota dve šípky, aby bolo zrejmé, či radiť hore alebo dole. Veľmi nás potešilo, že systém nereaguje iba na prietok paliva alebo otáčky. Vníma totiž potrebu zrýchlenia, jazdu dole aj hore kopcom.

Naše sympatie k „shiftu“ možno pramenia aj z toho, že zelená šípka sa obyčajne rozsvietila vtedy, keď sme chceli preradiť na základe vlastného uváženia. Motor predvedie viac dynamiky nad hranicou 4000 otáčok, čo shift neakceptuje ani v kopcoch a avizuje preradenie už skôr.

Úsporný

Testovaný motor radíme k najlepším na trhu. Motor zostáva tichý aj na diaľnici a počas testu mu stačilo 7,6 l/100 km. Od výkonu 71 kW (96 k) nemožno čakať strhujúcu dynamiku. V porovnaní s konkurenciou sa nám však rodinný motor na každý deň páčil rýchlou reakciou a plynulým ťahom.

Európska povaha

Orientácia na zákazníkov starého kontinentu srší z každého detailu vrátane tvrdšieho podvozka, ktorý je našťastie na míle vzdialený nevýraznej a mäkkej Corolle. Auris nemá v zákrutách presnosť Golfu a Focusu, ponúka však výborný pomer medzi komfortom a tuhosťou podvozka. Potešia dobré brzdy a stabilita pri brzdení uprostred zákruty. Na lacno vyzerajúce plasty v interiéri si treba zvyknúť a snažiť sa chápať ich ekologický význam. Mimoriadne poteší vnútorný priestor: jednoduché ovládanie, odkladacie priestory, nízky aerodynamický hluk a mimoriadna pohoda za volantom sú pre Auris príznačné.

Prehľadná stredová konzola je bližšie k vodičovi, paradoxne ovládaniu ručnej brzdy priblíženie nepomohlo.
Toyota ponúk vo vaicercýh modeloch dvojitú skrinku pred spolujazdcom. Auris nie je výnimkou.
Revolúcia nastala aj v prevedení meracích prístrojov. Ich stred zaberajú informačné displeje vysunuté dopredu. Medzi prístrojmi sú šípky systému Shift.

 

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ****

Toyota Auris 1,4 VVti, Terra Cool

Cena modelu od 489 900 Sk
Cena testovanej verzie 546 900 Sk
Motor 1,4 VVTi
Výkon motora 71 kW / 96k
Zrýchlenie 0-100 km/h 13 s
Objem bat. priestoru 354 l
Spotreba podľa výrobcu 6,9 l/100 km
Spotreba v teste 7,6l/100 km
Bezpečnosť 4 x airbag, ABS,

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Nové bývanie a hypotéka za 1,49 %? Pomôže developer
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  7. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  8. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  1. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  2. 7 rýchlych tipov, ako lepšie hospodáriť v domácnosti
  3. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  4. BILLA Žampa Cup – jedinečný záver zimnej sezóny
  5. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  6. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  7. Čo robí takmer 100 % ľudí, ktorí si chcú kúpiť ojazdené auto?
  8. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 293
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 136
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 698
  4. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 581
  5. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 577
  6. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 2 002
  7. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 1 787
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 1 611
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prijímajú šéfovia nemocníc zámerne menej lekárov a sestier, aby zarobili na platbách od poisťovní? Ilustračné foto.

Do nemocníc sa hlásia desiatky lekárov a sestier.


13 h
Laco Lučenič.

Oslávil sedemdesiatku, dostal ocenenie za celoživotný prínos do hudby.


14 h
Ilustračná snímka.

Jadrové zbrane majú v Európe aj Američania.


13 h
Logo podcastu Dobré ráno.

V Bielorusku chce Moskva rozmiestniť taktické jadrové zbrane.


a 2 ďalší 7 h
reklama

Blogy SME

  1. Radoslav Pavelka: Ako si dvakrát streliť do kolena, alebo ako vedenie Slovenského hokeja nahnevalo všetkých.
  2. Dušan Šrámek: Pracovné víza do Kanady
  3. Marek Mačuha: Pravo-ľavé delenie má stále význam
  4. Anton Kaiser: Veľkonočné tvorivé dielne
  5. Irena Šimuneková: Viničný vrch a Šándorky
  6. Julius Kravjar: Čím sa riadia vlády?
  7. Irena Šimuneková: Čajkov a Náučný chodník Čajkovské bralie
  8. Juraj Ondruška: NENECHAJME SI ZLIKVIDOVAŤ ĎALŠIE ŠKOLY V NAŠOM KRAJI
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 19 556
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 303
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 7 804
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 327
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 725
  6. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 232
  7. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 4 036
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 274
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu