SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Roomster má stále nižšiu spotrebu a drobné detské choroby

S rýchlo pribúdajúcimi kilometrami má Roomster nižšiu spotrebu paliva a odhaľuje nové praktické detaily. Ukázali sa však prvé drobné chyby. Druhú polovicu testu odštartovala servisná prehliadka po pätnásťtisíc kilometroch.

Koncepcia praktického vnútorného priestoru rozdeleného na „šoférsku“ a „obývaciu“ miestnosť je zrejmá aj pri pohľade zvonku. Testovaný model má najazdených už 22 000 km.Koncepcia praktického vnútorného priestoru rozdeleného na „šoférsku“ a „obývaciu“ miestnosť je zrejmá aj pri pohľade zvonku. Testovaný model má najazdených už 22 000 km. (Zdroj: autor)

S rýchlo pribúdajúcimi kilometrami má Roomster nižšiu spotrebu paliva a odhaľuje nové praktické detaily. Ukázali sa však prvé drobné chyby. Druhú polovicu testu odštartovala servisná prehliadka po pätnásťtisíc kilometroch.

Zvyk je železná košeľa aj v prípade dlhodobého jazdenia s autom, pretože najskôr nám vždy do oka padnú neštandardné riešenia alebo veci, ktoré vodič zvyknutý na iné autá nechce akceptovať, ako napríklad dizajn alebo riešenie interiéru. S prvou spomenutou oblasťou sme problém mali, naopak s interiérom nie. Dvadsaťdva tisíc kilometrov za volantom prinieslo nový pohľad na Roomster a pred nami sa vynorilo praktické rodinné auto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dobré brzdy
Prvá servisná prehliadka je vždy formálna záležitosť, pretože stačí vykonať predpísanú údržbu, skontrolovať podvozok a namáhané diely na podvozku. Avizovaná prehliadka novinárskeho vozidla prebehla v tradične ústretovej atmosfére so všetkým predpísaným štandardom. Kiež by sa takej pozornosti dočkali bežní zákazníci autorizovaných autoservisov. V čase prehliadky sme nenašli viditeľné chyby na aute. Akurát pri diagnostike podvozka sa ukázal pokles účinnosti zadných tlmičov. Kvôli rozdielnym výsledkom meraní v autorizovanom servise značky Škoda a inom značkovom servise HaM Mitsubishi budeme musieť merania opakovať ešte pred ukončením testu. Brzdy vykazujú súmerný účinok. S naloženým autom treba výraznejšie tlačiť na brzdový pedál. Posilňovač bŕzd by mal byť jednoducho progresívnejší. Podvozok je jednou zo silných stránok auta.

SkryťVypnúť reklamu

Príčinou nesvietiaceho hlavného reflektoru nebola vypálená žiarovka ale zlý kontakt na konektore svetla.


Detské choroby
Ani pri súčasnej spoľahlivosti, protikoróznej ochrane a dimenzovaní áut na stotisíce kilometrov netreba pochybovať o tom, že 30 000 kilometrov preverí spoľahlivosť auta. Nové autá zo začiatku sériovej výroby obyčajne trpia drobnými nedostatkami. Nám po prvej polovici dlhodobého testu prestal svietiť jeden z natáčacích svetlometov. Dôvodom bol uvoľnený kontakt na konektore svetla. Neskôr nám pravé zadné okno spadlo do dverí a auto zostalo otvorené. Okno sme rukami vytiahli hore, aby zapadlo späť do držiaka a bolo elektricky ovládateľné. Na hrboľatej ceste sa problém zopakoval, takže   Roomster  je teraz v servise.

SkryťVypnúť reklamu

Prvá servisná prehliadka po 15 000 km  dopadla tradične veľmi dobre.  Ďalšia návšteva servisu však súvisela s drobnou poruchou.

Spotreba
Motor mierne stíchol a subjektívne sa nám zdá pružnejší, s klesajúcou priemernou spotrebou. Dlhodobý priemer 7,6 l/100 km poznačil najmä úvod testu, kedy sa spotreba pohybovala nad ôsmimi litrami. Čiastkovo dokážeme jazdiť aj pod šesť litrov. Spotrebu nám kazia diaľnice, pretože v rýchlosti okolo 130 km/h sa motor značne namáha a začína byť hlučnejší. Testovaný benzínový motor 1,4 16 V je vhodný na denné používanie auta na krátke vzdialenosti, lebo sa rýchlo zohreje a je úsporný v meste aj na cestách prvej triedy.
V presvetlenom interiéri Roomstera navyše vybaveného panoramatickou strechou a čiernou prístrojovou doskou je klimatizácia úplne namieste. Príplatkové sedadlá Sport sa osvedčili výborným tvarom a dobrým držaním tela ale vodičom s krátkymi nohami bude prekážať príliš dlhý sedák. V nasledujúcej časti dlhodobého testu sa zameriame na ovládacie prvky, odkladacie priestory a spracovanie interiéru.

SkryťVypnúť reklamu

Praktický interiér je veľmi silnou stránkou auta- najmä priestor a ovládacie prvky.


 

 

Škoda Roomster 1,4 16 V – prevádzkové náklady

Počet kilometrov 22 056 km
Spotrebované palivo 1679,7 l
Cena za palivo 65 676 Sk
Priemerná cena benzínu 39 Sk/liter
Priemerná spotreba 7,6 l/100 km
Minimálna spotreba 5,4 l/100 km
Maximálna spotreba 8,9 l/100 km


 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  6. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  2. Ďalší ekologický krok BILLA
  3. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  4. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 238
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 11 225
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 8 406
  4. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 371
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 963
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 771
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 312
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 163
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Soňa Bulbeck: Ale aj tak sú všetci iba amatéri v šklbaní...
  2. Štefan Vidlár: Vova boy, dokonaj boj
  3. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  4. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  5. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  6. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  7. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  8. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 227
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 248
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 5 704
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 563
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 038
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 674
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 394
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 227
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu