SME

Roomster má stále nižšiu spotrebu a drobné detské choroby

S rýchlo pribúdajúcimi kilometrami má Roomster nižšiu spotrebu paliva a odhaľuje nové praktické detaily. Ukázali sa však prvé drobné chyby. Druhú polovicu testu odštartovala servisná prehliadka po pätnásťtisíc kilometroch.

Koncepcia praktického vnútorného priestoru rozdeleného na „šoférsku“ a „obývaciu“ miestnosť je zrejmá aj pri pohľade zvonku. Testovaný model má najazdených už 22 000 km.Koncepcia praktického vnútorného priestoru rozdeleného na „šoférsku“ a „obývaciu“ miestnosť je zrejmá aj pri pohľade zvonku. Testovaný model má najazdených už 22 000 km. (Zdroj: autor)

S rýchlo pribúdajúcimi kilometrami má Roomster nižšiu spotrebu paliva a odhaľuje nové praktické detaily. Ukázali sa však prvé drobné chyby. Druhú polovicu testu odštartovala servisná prehliadka po pätnásťtisíc kilometroch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zvyk je železná košeľa aj v prípade dlhodobého jazdenia s autom, pretože najskôr nám vždy do oka padnú neštandardné riešenia alebo veci, ktoré vodič zvyknutý na iné autá nechce akceptovať, ako napríklad dizajn alebo riešenie interiéru. S prvou spomenutou oblasťou sme problém mali, naopak s interiérom nie. Dvadsaťdva tisíc kilometrov za volantom prinieslo nový pohľad na Roomster a pred nami sa vynorilo praktické rodinné auto.

SkryťVypnúť reklamu

Dobré brzdy
Prvá servisná prehliadka je vždy formálna záležitosť, pretože stačí vykonať predpísanú údržbu, skontrolovať podvozok a namáhané diely na podvozku. Avizovaná prehliadka novinárskeho vozidla prebehla v tradične ústretovej atmosfére so všetkým predpísaným štandardom. Kiež by sa takej pozornosti dočkali bežní zákazníci autorizovaných autoservisov. V čase prehliadky sme nenašli viditeľné chyby na aute. Akurát pri diagnostike podvozka sa ukázal pokles účinnosti zadných tlmičov. Kvôli rozdielnym výsledkom meraní v autorizovanom servise značky Škoda a inom značkovom servise HaM Mitsubishi budeme musieť merania opakovať ešte pred ukončením testu. Brzdy vykazujú súmerný účinok. S naloženým autom treba výraznejšie tlačiť na brzdový pedál. Posilňovač bŕzd by mal byť jednoducho progresívnejší. Podvozok je jednou zo silných stránok auta.

SkryťVypnúť reklamu

Príčinou nesvietiaceho hlavného reflektoru nebola vypálená žiarovka ale zlý kontakt na konektore svetla.


Detské choroby
Ani pri súčasnej spoľahlivosti, protikoróznej ochrane a dimenzovaní áut na stotisíce kilometrov netreba pochybovať o tom, že 30 000 kilometrov preverí spoľahlivosť auta. Nové autá zo začiatku sériovej výroby obyčajne trpia drobnými nedostatkami. Nám po prvej polovici dlhodobého testu prestal svietiť jeden z natáčacích svetlometov. Dôvodom bol uvoľnený kontakt na konektore svetla. Neskôr nám pravé zadné okno spadlo do dverí a auto zostalo otvorené. Okno sme rukami vytiahli hore, aby zapadlo späť do držiaka a bolo elektricky ovládateľné. Na hrboľatej ceste sa problém zopakoval, takže   Roomster  je teraz v servise.

SkryťVypnúť reklamu

Prvá servisná prehliadka po 15 000 km  dopadla tradične veľmi dobre.  Ďalšia návšteva servisu však súvisela s drobnou poruchou.

Spotreba
Motor mierne stíchol a subjektívne sa nám zdá pružnejší, s klesajúcou priemernou spotrebou. Dlhodobý priemer 7,6 l/100 km poznačil najmä úvod testu, kedy sa spotreba pohybovala nad ôsmimi litrami. Čiastkovo dokážeme jazdiť aj pod šesť litrov. Spotrebu nám kazia diaľnice, pretože v rýchlosti okolo 130 km/h sa motor značne namáha a začína byť hlučnejší. Testovaný benzínový motor 1,4 16 V je vhodný na denné používanie auta na krátke vzdialenosti, lebo sa rýchlo zohreje a je úsporný v meste aj na cestách prvej triedy.
V presvetlenom interiéri Roomstera navyše vybaveného panoramatickou strechou a čiernou prístrojovou doskou je klimatizácia úplne namieste. Príplatkové sedadlá Sport sa osvedčili výborným tvarom a dobrým držaním tela ale vodičom s krátkymi nohami bude prekážať príliš dlhý sedák. V nasledujúcej časti dlhodobého testu sa zameriame na ovládacie prvky, odkladacie priestory a spracovanie interiéru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Praktický interiér je veľmi silnou stránkou auta- najmä priestor a ovládacie prvky.


 

 

Škoda Roomster 1,4 16 V – prevádzkové náklady

Počet kilometrov 22 056 km
Spotrebované palivo 1679,7 l
Cena za palivo 65 676 Sk
Priemerná cena benzínu 39 Sk/liter
Priemerná spotreba 7,6 l/100 km
Minimálna spotreba 5,4 l/100 km
Maximálna spotreba 8,9 l/100 km


 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 6 876
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 168
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 857
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 855
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 373
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 798
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 476
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 139
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  2. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  3. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  4. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  5. Adriana Mahdalová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  6. Martin Kresák: Meniče, ktoré nespolupracujú. Ako môžu solárne elektrárne zrútiť celú sieť? A ako sa to dá riešiť?
  7. Jozef Černek: Prečo si 5. júla pripomíname dvoch bratov zo Solúna? A čo to má spoločné s našou dnešnou Európou?
  8. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 16
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 803
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 19 179
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 942
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 231
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 252
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 303
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 982
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 369
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu