Privítajte Ford Fiesta novej generácie. Žartujeme, toto ešte nie je úplne nová Fiesta, ale len štúdia, ktorá vraj na 80 % zodpovedá tomu ako by novinka mala vyzerať. Na nedávnej VIP predpremiére pre vybraných novinárov to potvrdil aj šéf dizajnérskeho oddelenia automobilky Ford – Martin Smith slovami „rozdiel medzi tým, čo vidíte dnes tu, a tým, čo sa o rok dostane do vašich predajní je oveľa menší ako si myslíte".
Mimochodom Ford vlastne zakázal interne toto auto nazývať novou Fiestou a dal mu meno Verve concept. Môže to súvisieť aj s tým, že v zákulisí sa vraj vedú intenzívne rozhovory, či siedma generácia úspešného malého vozidla sa vôbec bude volať aj naďalej Fiesta, alebo dostane nové meno. Napríklad Verve, ktoré znie oveľa viac sexi. Vonkajší dizajn štúdie pokračuje v línii kinetic dizajnu, ktorý uviedli do života modely S-Max a Mondeo. V porovnaní s väčšími súrodencami je Verve ale oveľa odvážnejší. Reprezentuje doposiaľ najexpresívnejšiu formu nového dizajnérskeho jazyka Forda.
Krajšia od Fabie ?
Chrómový lichobežníkový otvor na prívod vzduchu k motoru, integrovaný v mohutnom prednom nárazníku je ešte väčší ako u Mondea alebo S-Maxu. Vytvárajúc dojem veľkej papule dodáva vozidlu výrazne dynamickejší náboj. Veľmi efektne tiež pôsobia úzke predné svetlá (podobne ako pri Mondeu pretiahnuté do strán), decentná maska a svetlá do hmly umiestnené v rohoch nárazníka. Pri pohľade na prednú časť, ktorá dosť silno pripomína Aston Martin sa človeku nechce veriť, že nejako podobne bude už onedlho vyzerať konkurent Škody Fabia.
LED svetlá
Napriek tomu, že sériová verzia sa určite bude musieť zaobísť bez parádičiek ako sú bezrámové sklá, chýbajúci B stĺpik, klinovitý previs po bokoch stúpajúci v pomerne ostrom uhle, panoramatická strecha s integrovaným spojlerom a LED-diódovým tretím brzdovým svetlom, leštené 18-palcové kolesá alebo nárazník s naznačeným difúzorom a centrálne umiestnenou dvojitou koncovkou výfuku, stačí keď výrobca dodrží avizovaných 80 % vzhľadu konceptu a nová Fiesta bude nepochybne patriť medzi najatraktívnejšie malé autá na trhu.
Ženské auto
Ford tvrdí, že novým malým modelom chce osloviť sebavedomé Európanky vo veku medzi 25 až 30 rokov a tomu prispôsobil aj interiér. Pri výbere farieb a materiálov sa dizajnéri nechali inšpirovať kolekciou módnej značky Prada. Jednoduchosť a zrozumiteľnosť ovládacích prvkov čerpá zase z najmodernejších trendov v oblasti mobilných telefónov. S ovládacími prvkami inšpirovanými mobilnými telefónmi začal koketovať už S-Max. Koncept Verve sa orientuje týmto smerom ešte viac. Nová Fiesta by mala byť málinko dlhšia než súčasná (3,9 m), pričom rázvor by mal ostať zachovaný. Nárast možno očakávať hlavne do šírky.
Globálny model
Ford má v pláne urobiť z novej Fiesty globálny model, čo znamená, že okrem Európy ju chce ponúkať aj v Amerike a Ázii. Preto budú existovať až tri verzie tohto modelu, prispôsobené špecifikám jednotlivých trhov - európska , americká a ázijská. Do akej miery sa budú navzájom odlišovať zatiaľ nie je jasné. Viac budeme vedieť po novembrovom autosalóne v Šanghaji januárovom autosalóne v Detroite, kde majú byť predstavené ďalšie dve štúdie. Premiéra sériového prevedenia európskej Fiesty je naplánovaná na marcový autosalón v Ženeve a do predaja príde koncom budúceho roka.