SME
Utorok, 29. november, 2022 | Meniny má Vratko

Ako vyzerá nová Fiesta? Ford Verve concept

Privítajte Ford Fiesta novej generácie. Žartujeme, toto ešte nie je úplne nová Fiesta, ale len štúdia, ktorá vraj na 80 % zodpovedá tomu, ako by novinka mala vyzerať. Na nedávnej VIP predpremiére pre vybraných novinárov to potvrdil aj šéf dizajnérskeho od

Pri výbere farieb a materiálov sa dizajnéri nechali inšpirovať kolekciou módnej značky Prada, pri navrhovaní ovládacích prvkov zase mobilnými telefónmi.Pri výbere farieb a materiálov sa dizajnéri nechali inšpirovať kolekciou módnej značky Prada, pri navrhovaní ovládacích prvkov zase mobilnými telefónmi. (Zdroj: Ford)

Privítajte Ford Fiesta novej generácie. Žartujeme, toto ešte nie je úplne nová Fiesta, ale len štúdia, ktorá vraj na 80 % zodpovedá tomu ako by novinka mala vyzerať. Na nedávnej VIP predpremiére pre vybraných novinárov to potvrdil aj šéf dizajnérskeho oddelenia automobilky Ford – Martin Smith slovami „rozdiel medzi tým, čo vidíte dnes tu, a tým, čo sa o rok dostane do vašich predajní je oveľa menší ako si myslíte".

Mimochodom Ford vlastne zakázal interne toto auto nazývať novou Fiestou a dal mu meno Verve concept. Môže to súvisieť aj s tým, že v zákulisí sa vraj vedú intenzívne rozhovory, či siedma generácia úspešného malého vozidla sa vôbec bude volať aj naďalej Fiesta, alebo dostane nové meno. Napríklad Verve, ktoré znie oveľa viac sexi. Vonkajší dizajn štúdie pokračuje v línii kinetic dizajnu, ktorý uviedli do života modely S-Max a Mondeo. V porovnaní s väčšími súrodencami je Verve ale oveľa odvážnejší. Reprezentuje doposiaľ najexpresívnejšiu formu nového dizajnérskeho jazyka Forda.

Krajšia od Fabie ?
Chrómový lichobežníkový otvor na prívod vzduchu k motoru, integrovaný v mohutnom prednom nárazníku je ešte väčší ako u Mondea alebo S-Maxu. Vytvárajúc dojem veľkej papule dodáva vozidlu výrazne dynamickejší náboj. Veľmi efektne tiež pôsobia úzke predné svetlá (podobne ako pri Mondeu pretiahnuté do strán), decentná maska a svetlá do hmly umiestnené v rohoch nárazníka. Pri pohľade na prednú časť, ktorá dosť silno pripomína Aston Martin sa človeku nechce veriť, že nejako podobne bude už onedlho vyzerať konkurent Škody Fabia.

LED svetlá
Napriek tomu, že sériová verzia sa určite bude musieť zaobísť bez parádičiek ako sú bezrámové sklá, chýbajúci B stĺpik, klinovitý previs po bokoch stúpajúci v pomerne ostrom uhle, panoramatická strecha s integrovaným spojlerom a LED-diódovým tretím brzdovým svetlom, leštené 18-palcové kolesá alebo nárazník s naznačeným difúzorom a centrálne umiestnenou dvojitou koncovkou výfuku, stačí keď výrobca dodrží avizovaných 80 % vzhľadu konceptu a nová Fiesta bude nepochybne patriť medzi najatraktívnejšie malé autá na trhu.

Ženské auto
Ford tvrdí, že novým malým modelom chce osloviť sebavedomé Európanky vo veku medzi 25 až 30 rokov a tomu prispôsobil aj interiér. Pri výbere farieb a materiálov sa dizajnéri nechali inšpirovať kolekciou módnej značky Prada. Jednoduchosť a zrozumiteľnosť ovládacích prvkov čerpá zase z najmodernejších trendov v oblasti mobilných telefónov. S ovládacími prvkami inšpirovanými mobilnými telefónmi začal koketovať už S-Max. Koncept Verve sa orientuje týmto smerom ešte viac. Nová Fiesta by mala byť málinko dlhšia než súčasná (3,9 m), pričom rázvor by mal ostať zachovaný. Nárast možno očakávať hlavne do šírky.

Globálny model
Ford má v pláne urobiť z novej Fiesty globálny model, čo znamená, že okrem Európy ju chce ponúkať aj v Amerike a Ázii. Preto budú existovať až tri verzie tohto modelu, prispôsobené špecifikám jednotlivých trhov - európska , americká a ázijská. Do akej miery sa budú navzájom odlišovať zatiaľ nie je jasné. Viac budeme vedieť po novembrovom autosalóne v Šanghaji januárovom autosalóne v Detroite, kde majú byť predstavené ďalšie dve štúdie. Premiéra sériového prevedenia európskej Fiesty je naplánovaná na marcový autosalón v Ženeve a do predaja príde koncom budúceho roka.



 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Počúvaj hlas svojho srdca a študuj, čo ťa baví...
  2. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  3. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  4. Po štúdiu u nás si ťa skvelá práca nájde sama
  5. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  6. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  1. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  2. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  3. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  4. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  5. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  6. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  7. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  8. Statute of limitations in consumer relations
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 23 773
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 300
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 889
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 974
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 667
  6. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 046
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 918
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 1 685
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Poľskí vojaci.

Na obranu chcú vynaložiť až päť percent HDP.


27. nov
Faktúry za štátnu karanténu sú napodiv v poriadku.

Civilizovaný štát by sa mal s faktom, že ľudí protiprávne zavrel, vyrovnať úplne inak.


18 h
Michail Gorbačov.

Ani do Zolcerovej knihy sa mnohé tajomstvá nedostali.


23 h
ILustračná fotografia.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Vtipy o lekároch, ktorí vyjednávajú s politikmi a o politikoch, ktorí sa robia, že vyjednávajú s lekármi
  2. Marek Mačuha: Futbal - kto postúpi na svetovom pohári?
  3. Peter Maroncik: Keď takto vypadá oslava, ako by vypadala nasranosť?
  4. Tomáš Vodvářka: Podivuhodná noc - adventní povídka
  5. Jozef Sitko: Vydierač a rozvratník s podporou médií (2)
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: Vojna v bezpečnostných zložkách: Komu zovrelo v hrdle po domovke u pána X?
  7. Samuel Ivančák: Mlčanlivosť kvetov
  8. Irena Šimuneková: Šášov
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 88 068
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 657
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 120
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 355
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 004
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 765
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 621
  8. Martina Paulenová: Stodvadsať sekúnd 2 568
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu