Dizajn avizuje úplne novú éru automobilov značky Hyundai v nižšej strednej triede a tomu našťastie zodpovedá interiér aj jazdné vlastnosti. Pod označením i30 sa v podstate ukrýva Kia Cee´d v iných šatách a prepracovanejšej podobe.
Koncernové dvojičky Kia Cee´d a Hyundai i30 vychádzajú z jedného technického základu ale s vlastnou tvárou. Napríklad Hyundai vyzerá napohľad športovejšie a nie tak tuctovo, pretože od zvyšku konkurencie sa líši tvarom zadných svetiel, nárazníkom a prednými svetlometmi. Okrem červenej farby a hliníkových diskov mu pristane aj čiernosivý interiér s poťahmi v kombinácii textílie a kože. Z miesta vodiča dobre vidieť do strán vďaka krátkym predným stĺpikom. Priemerný batožinový priestor objemu 340 l má dosť vysoko položenú nakladaciu hranu a otvor dole zúžený kvôli potrebnej tuhosti karosérie. Nárast kvality cítiť už pri zatváraní dverí. Tie zadné by sa mohli otvárať pod väčším uhlom, aby sa ľahšie nastupovalo.
Druhá verzia
Slušný vnútorný priestor pramení z vonkajších proporcií karosérie, ktorej strecha vzadu príliš neklesá, aby zostalo miesto na hlavu aj na zadných sedadlách. Kombinácia kože a textílie je vecou vybavenia, rovnako ďalšie prvky v testovanom aute. Štandardné vybavenie nezabúda na bezpečnosť, hoci stabilizačný systém ESP je v ponuke iba v najvyššom stupni vybavenia. Testovaný Hyundai i30 Style mal šesť airbagov, ABS, automatickú klimatizáciu a rad ďalších doplnkov. Pomer vybavenia a ceny je výsledkom agresívnej cenovej politiky, dokonca aj voči sesterskému modelu Kia Cee´d, ktorý má však rozsiahlejšie záruky. Hyundai nás zase zaujal kvalitnejším vypracovaním a krajším prístrojovým panelom.
Malý diesel
Motor 1,6 CRDi VGT dáva v závislosti od verzie výkon buď 66 alebo 85 kW. V testovanom aute sme odskúšali kultivovanú silnejšiu verziu. Motor sa vlastnosťami a výkonom vyrovná koncernovému hitu 1,6 HDi od PSA Peugeot Citroen. Vo vyšších otáčkach sa nám dokonca zdal temperamentnejší. Jedine nábeh výkonu pod 2100 ot./min. je dosť pomalý a reakcia na plynový pedál oneskorená. Celkovo je motor zbierkou všetkých cností vrátane príjemného ťahu. Kvalitnému motoru chýba šesťstupňová prevodovka. Použitý päťstupňový manuál radí celkom presvedčivo a piaty stupeň nie je príliš krátky, ale na diaľnici nám šestka rozhodne chýbala. Potom by aj spotreba klesla na výrobcom udávaných 4,7 /100 km, pretože my sme sa pod šesť litrov nedostali.
Komfortný podvozok
Zažiariť podvozkom v triede, kde roky kraľujú Golf, Focus alebo Astra nie je jednoduché ani pre automobilky zvučných mien. Hyundai i30 vchádza do súboja so vztýčenou hlavou, pretože ponúka zaujímavý kompromis komfortu a bezpečnosti. Dokonca predná náprava sa nám zdá presvedčivejšia a podvozok citlivejšie naladený ako v sesterskom modeli Kia Cee´d. Pokrok poznať v každom smere, tiež pri prudkých vyhýbacích manévroch, kedy zadná viacprvková náprava sleduje zvolený smer. Celkovo je podvozok viac komfortný než športový s vysokou úrovňou bezpečnosti.
Ambície
Model i30 mení pozíciu značky v nižšej strednej triede, hoci nebude ľahké nájsť si novú cestu medzi modely zvučných mien. Cena nie je ani zďaleka to jediné, čím dokáže Hyundai zaujať, pretože je to pekné moderné auto s modernými motormi, interiérom a schopným podvozkom. Nás príjemne prekvapil motor a technická vyspelosť auta. Pri výbere modelu je otázne, či nebude lepšie kúpiť na každý deň základnú a dobre vybavenú verziu alebo o dvestotisíc drahší naftový model s vyšším komfortom.
Rastislav Chvála
![]() | Zadok zaujme najmä tvarom piatych dverí a koncových svetiel. Celkom vydarené a pekné dielo. |
![]() | Kvalita vypracovania a výbava sú príjemným prekvapením. Z estetického hľadiska majú európske automobilky navrch. |
![]() | Výhody praktického päťdverového auta umocňuje vnútorný priestor. |
Naše hodnotenie
vzhľad | *** |
interiér | *** |
motor | **** |
jazdné vlastnosti | **** |
technika | *** |
výbava | ***** |
úžitok | **** |
celkový dojem | **** |
Hyundai i 30 1,6 CRDi VGT Style
Cena modelu | od 429 900 Sk |
Cena testovanej verzie | 629 900 Sk |
Motor | 1,6 CRDi VGT |
Výkon motora | 85 kW / 115k |
Krútiaci moment | 255 Nm |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 11,6 s |
Maximálna rýchlosť | 188 km/h |
Objem bat. priestoru | 340 l |
Spotreba podľa výrobcu | 4,7 l/100 km |
Spotreba v teste | 6,1 l/100 km |
Bezpečnosť | 6x airbag, ABS |