úšali ešte pred jej premiérou na frankfurtskom autosalóne v krásnom, ale daždivom okolí Salzburgu.
Laguna sa má stať zhmotnením kvalitného auta a umiestniť sa v prvej trojke nabitej strednej triedy. V súboji s takými rivalmi ako Volkswagen Passat, BMW 3, Peugeot 407, nové Audi A4 alebo Opel Vectra to nebude ľahké.
Nenápadný dizajn
Dizajn bez akýchkoľvek výraznejších výstrelkov, na ktoré sme si pri Renaulte zvykli, patrí skôr k nenápadným v rámci segmentu. Ťažko niečo exteriéru vyčítať, svojská tvár nenadchne ani neurazí a na nie najladnejšie krivky zadnej partie sa dá po čase zvyknúť. Ak nie, v ponuke je verzia Grandtour, ktorej zadok sa nám pozdával podstatne viac.
Tichý interiér
Interiér taktiež prešiel výraznejšími zmenami a dôraz na kvalitu cítiť ihneď po usadení. Príjemné materiály dopĺňa prehľadný prístrojový panel a vydarené rozmiestnenie prvkov, jedine na ovládanie navigácie si treba chvíľu zvykať, najmä ak vodič nechce poľaviť z koncentrácie na jazdu. Vo veľkosti priestoru Laguna veľké zmeny neprináša, miesto na zadných sedadlách sa zväčšilo iba o pár centimetrov, objem batožinového priestoru vzrástol na 450 litrov, resp. 508 litrov vo verzii Grandtour. Laguna tak objemom kufra za Passatom mierne zaostáva. Posun vpred cítiť skôr v kvalite vypracovania, čím Renault dáva najavo, že s útokom na prvú trojku v segmente to myslí vážne.
Na cestách
Zmeny neboli len kozmetické. Množstvo zdanlivých maličkostí viedlo k viacerým zlepšeniam, ktoré výrazne posunuli novú Lagunu vpred aj v oblasti jazdných vlastností a komfortu. Hneď od prvých kilometrov nás udivila kvalita akustickej izolácie, akú sme doposiaľ zažili iba v najluxusnejších limuzínach. Žiaden klepot motora, náprav či svišťanie vetra. Aerodynamika a odhlučnenie si zaslúžia veľkú pochvalu. Okrem toho milo prekvapí aj komfortne nastavené pruženie, bez nadmerných náklonov karosérie. Už nejde o klasického Francúza, ktorý si získa priazeň komfortom a hojdaním zo strany na stranu. Laguna má konečne presné a citlivé riadenie, ktoré je jednoducho výborné. Dráhy radenia manuálnych prevodoviek by mohli byť kratšie. Pri presvedčivých jazdných vlastnostiach na rakúskych cestách ostáva iba dúfať, že na našich nekvalitných vozovkách bude tlmiť nerovnosti kvalitnejšie ako jej predchodkyňa.
Osvedčené motory
Spektrum motorov zatiaľ zahŕňa tri benzínové a štyri vznetové štvorvalcové agregáty. Postupom času pribudnú aj dva šesťvalce, benzínový objemu 3,5 l od Nissanu (známy aj z modelu 350Z) a vznetový 3,0 dCi V6. Všetky pohonné jednotky spĺňajú emisné normy Euro 5, navyše Laguna s motorom 1,5 dCi so spotrebou 4,9 l a množstvom emisií 136 g CO2 na km napĺňa aj veľmi prísne stanovené hranice ekologickej politiky Renaultu eco2.
Renault Laguna - motory
Motor 1,6 16 V 2,0 16V 2,0 T 1,5 dCi 2,0 dCi
Palivo benzín benzín benzín nafta nafta
Výkon 81 kW 103 kW 125 kW 81 kW 96/110/127 kW
Natáčanie zadných kolies
Tretia generácia Laguny so sebou prinesie aj novinku - natáčanie zadných kolies. O tejto technologickej lahôdke, ktorá by mala uľahčiť manévrovanie a zlepšiť precíznosť riadenia, sa zatiaľ veľa nevie, známe je iba to, že bude k dispozícii vo verzii kupé a iba s jednou motorizáciou vo verzii sedan. Natáčanie zadných kolies v zákrutách by malo pracovať na elektronickom princípe.