SME
Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky

Nová Laguna sa zbavila chýb predchodkyne

Sám Renault priznal, že s predchádzajúcou generáciou Laguny mal niekoľko závažných problémov s elektronikou. Novým modelom postaveným v rámci Kontraktu 2009 chce automobilka urobiť hrubú čiaru za minulosťou a získať späť záujem zákazníkov. Lagunu sme vysk

Kontrakt 2009 automobilky Renault obsahuje tri záväzky, ktorými chce Renault znovu získať priazeň a dôveru zákazníkov.Kontrakt 2009 automobilky Renault obsahuje tri záväzky, ktorými chce Renault znovu získať priazeň a dôveru zákazníkov. (Zdroj: autor)

úšali ešte pred jej premiérou na frankfurtskom autosalóne v krásnom, ale daždivom okolí Salzburgu.

 Laguna sa má stať zhmotnením kvalitného auta a umiestniť sa v prvej trojke nabitej strednej triedy. V súboji s takými rivalmi ako Volkswagen Passat, BMW 3, Peugeot 407, nové Audi A4 alebo Opel Vectra to nebude ľahké.

Nenápadný dizajn
Dizajn bez akýchkoľvek výraznejších výstrelkov, na ktoré sme si pri Renaulte zvykli, patrí skôr k nenápadným v rámci segmentu. Ťažko niečo exteriéru vyčítať, svojská tvár nenadchne ani neurazí a na nie najladnejšie krivky zadnej partie sa dá po čase zvyknúť. Ak nie, v ponuke je verzia Grandtour, ktorej zadok sa nám pozdával podstatne viac.

Tichý interiér
Interiér taktiež prešiel výraznejšími zmenami a dôraz na kvalitu cítiť ihneď po usadení. Príjemné materiály dopĺňa prehľadný prístrojový panel a vydarené rozmiestnenie prvkov, jedine na ovládanie navigácie si treba chvíľu zvykať, najmä ak vodič nechce poľaviť z koncentrácie na jazdu. Vo veľkosti priestoru Laguna veľké zmeny neprináša, miesto na zadných sedadlách sa zväčšilo iba o pár centimetrov, objem batožinového priestoru vzrástol na 450 litrov, resp. 508 litrov vo verzii Grandtour. Laguna tak objemom kufra za Passatom mierne zaostáva. Posun vpred cítiť skôr v kvalite vypracovania, čím Renault dáva najavo, že s útokom na prvú trojku v segmente to myslí vážne.

Na cestách
Zmeny neboli len kozmetické. Množstvo zdanlivých maličkostí viedlo k viacerým zlepšeniam, ktoré výrazne posunuli novú Lagunu vpred aj v oblasti jazdných vlastností a komfortu. Hneď od prvých kilometrov nás udivila kvalita akustickej izolácie, akú sme doposiaľ zažili iba v najluxusnejších limuzínach. Žiaden klepot motora, náprav či svišťanie vetra. Aerodynamika a odhlučnenie si zaslúžia veľkú pochvalu. Okrem toho milo prekvapí aj komfortne nastavené pruženie, bez nadmerných náklonov karosérie. Už nejde o klasického Francúza, ktorý si získa priazeň komfortom a hojdaním zo strany na stranu. Laguna má konečne presné a citlivé riadenie, ktoré je jednoducho výborné. Dráhy radenia manuálnych prevodoviek by mohli byť kratšie. Pri presvedčivých jazdných vlastnostiach na rakúskych cestách ostáva iba dúfať, že na našich nekvalitných vozovkách bude tlmiť nerovnosti kvalitnejšie ako jej predchodkyňa.

Osvedčené motory
Spektrum motorov zatiaľ zahŕňa tri benzínové a štyri vznetové štvorvalcové agregáty. Postupom času pribudnú aj dva šesťvalce, benzínový objemu 3,5 l od Nissanu (známy aj z modelu 350Z) a vznetový 3,0 dCi V6. Všetky pohonné jednotky spĺňajú emisné normy Euro 5, navyše Laguna s motorom 1,5 dCi so spotrebou 4,9 l a množstvom emisií 136 g CO2 na km napĺňa aj veľmi prísne stanovené hranice ekologickej politiky Renaultu eco2.

Renault Laguna - motory

Motor 1,6 16 V 2,0 16V 2,0 T 1,5 dCi 2,0 dCi
Palivo benzín benzín benzín nafta nafta
Výkon 81 kW 103 kW 125 kW 81 kW 96/110/127 kW

Natáčanie zadných kolies
Tretia generácia Laguny so sebou prinesie aj novinku - natáčanie zadných kolies. O tejto technologickej lahôdke, ktorá by mala uľahčiť manévrovanie a zlepšiť precíznosť riadenia, sa zatiaľ veľa nevie, známe je iba to, že bude k dispozícii vo verzii kupé a iba s jednou motorizáciou vo verzii sedan. Natáčanie zadných kolies v zákrutách by malo pracovať na elektronickom princípe.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  6. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  7. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  10. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  1. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  2. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  4. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  5. Behind every successful business lies a set of skilled people
  6. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  7. Ako sa mení dynamika firiem?
  8. Hudbou proti holorubom.
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 19 993
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 488
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 342
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 729
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 603
  6. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 695
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 310
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 259
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 629
  10. Slovensko v operácii Barbarossa 4 370
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Odvolávať Mikulca navrhol Smer.


12 h
Marian Kočner pred súdom.

Prípad vraždy Jána a Martiny posúdi Najvyšší súd.


a 1 ďalší 9 h
Zuzana Kepplová.

Najvyšší súd nás priblíži k poznaniu, či Kočner bol, alebo nebol podľa slovenských súdov objednávateľom.


12 h

Neprehliadnite tiež

Posledný vyrobený Trabant zišiel z výrobnej linky 30. apríla 1991.

Na výrobnej linke ho vystriedal Volkswagen Polo.


12 h
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


13. jún
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún