SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Nová Laguna sa zbavila chýb predchodkyne

Sám Renault priznal, že s predchádzajúcou generáciou Laguny mal niekoľko závažných problémov s elektronikou. Novým modelom postaveným v rámci Kontraktu 2009 chce automobilka urobiť hrubú čiaru za minulosťou a získať späť záujem zákazníkov. Lagunu sme vysk

Kontrakt 2009 automobilky Renault obsahuje tri záväzky, ktorými chce Renault znovu získať priazeň a dôveru zákazníkov.Kontrakt 2009 automobilky Renault obsahuje tri záväzky, ktorými chce Renault znovu získať priazeň a dôveru zákazníkov. (Zdroj: autor)

úšali ešte pred jej premiérou na frankfurtskom autosalóne v krásnom, ale daždivom okolí Salzburgu.

 Laguna sa má stať zhmotnením kvalitného auta a umiestniť sa v prvej trojke nabitej strednej triedy. V súboji s takými rivalmi ako Volkswagen Passat, BMW 3, Peugeot 407, nové Audi A4 alebo Opel Vectra to nebude ľahké.

Nenápadný dizajn
Dizajn bez akýchkoľvek výraznejších výstrelkov, na ktoré sme si pri Renaulte zvykli, patrí skôr k nenápadným v rámci segmentu. Ťažko niečo exteriéru vyčítať, svojská tvár nenadchne ani neurazí a na nie najladnejšie krivky zadnej partie sa dá po čase zvyknúť. Ak nie, v ponuke je verzia Grandtour, ktorej zadok sa nám pozdával podstatne viac.

Tichý interiér
Interiér taktiež prešiel výraznejšími zmenami a dôraz na kvalitu cítiť ihneď po usadení. Príjemné materiály dopĺňa prehľadný prístrojový panel a vydarené rozmiestnenie prvkov, jedine na ovládanie navigácie si treba chvíľu zvykať, najmä ak vodič nechce poľaviť z koncentrácie na jazdu. Vo veľkosti priestoru Laguna veľké zmeny neprináša, miesto na zadných sedadlách sa zväčšilo iba o pár centimetrov, objem batožinového priestoru vzrástol na 450 litrov, resp. 508 litrov vo verzii Grandtour. Laguna tak objemom kufra za Passatom mierne zaostáva. Posun vpred cítiť skôr v kvalite vypracovania, čím Renault dáva najavo, že s útokom na prvú trojku v segmente to myslí vážne.

Na cestách
Zmeny neboli len kozmetické. Množstvo zdanlivých maličkostí viedlo k viacerým zlepšeniam, ktoré výrazne posunuli novú Lagunu vpred aj v oblasti jazdných vlastností a komfortu. Hneď od prvých kilometrov nás udivila kvalita akustickej izolácie, akú sme doposiaľ zažili iba v najluxusnejších limuzínach. Žiaden klepot motora, náprav či svišťanie vetra. Aerodynamika a odhlučnenie si zaslúžia veľkú pochvalu. Okrem toho milo prekvapí aj komfortne nastavené pruženie, bez nadmerných náklonov karosérie. Už nejde o klasického Francúza, ktorý si získa priazeň komfortom a hojdaním zo strany na stranu. Laguna má konečne presné a citlivé riadenie, ktoré je jednoducho výborné. Dráhy radenia manuálnych prevodoviek by mohli byť kratšie. Pri presvedčivých jazdných vlastnostiach na rakúskych cestách ostáva iba dúfať, že na našich nekvalitných vozovkách bude tlmiť nerovnosti kvalitnejšie ako jej predchodkyňa.

Osvedčené motory
Spektrum motorov zatiaľ zahŕňa tri benzínové a štyri vznetové štvorvalcové agregáty. Postupom času pribudnú aj dva šesťvalce, benzínový objemu 3,5 l od Nissanu (známy aj z modelu 350Z) a vznetový 3,0 dCi V6. Všetky pohonné jednotky spĺňajú emisné normy Euro 5, navyše Laguna s motorom 1,5 dCi so spotrebou 4,9 l a množstvom emisií 136 g CO2 na km napĺňa aj veľmi prísne stanovené hranice ekologickej politiky Renaultu eco2.

Renault Laguna - motory

Motor 1,6 16 V 2,0 16V 2,0 T 1,5 dCi 2,0 dCi
Palivo benzín benzín benzín nafta nafta
Výkon 81 kW 103 kW 125 kW 81 kW 96/110/127 kW

Natáčanie zadných kolies
Tretia generácia Laguny so sebou prinesie aj novinku - natáčanie zadných kolies. O tejto technologickej lahôdke, ktorá by mala uľahčiť manévrovanie a zlepšiť precíznosť riadenia, sa zatiaľ veľa nevie, známe je iba to, že bude k dispozícii vo verzii kupé a iba s jednou motorizáciou vo verzii sedan. Natáčanie zadných kolies v zákrutách by malo pracovať na elektronickom princípe.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 676
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 335
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 8 327
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 498
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 119
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 789
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 685
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 2 950
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


22 h
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  2. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  3. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  4. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  5. Vladimír Krátky: RTVS je podivuhodná, periférna, rurálno, mysticko, roduverná, akože verejnoprávna inštitúcia .
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  7. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  8. Miroslav Lukáč: Tajné služby zistili, že Putin mal iné vzory ako Petra Veľkého.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 241
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 277
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 193
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 5 475
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 163
  6. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 960
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 796
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 372
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu