SME

Nová Laguna sa zbavila chýb predchodkyne

Sám Renault priznal, že s predchádzajúcou generáciou Laguny mal niekoľko závažných problémov s elektronikou. Novým modelom postaveným v rámci Kontraktu 2009 chce automobilka urobiť hrubú čiaru za minulosťou a získať späť záujem zákazníkov. Lagunu sme vysk

Kontrakt 2009 automobilky Renault obsahuje tri záväzky, ktorými chce Renault znovu získať priazeň a dôveru zákazníkov.Kontrakt 2009 automobilky Renault obsahuje tri záväzky, ktorými chce Renault znovu získať priazeň a dôveru zákazníkov. (Zdroj: autor)

úšali ešte pred jej premiérou na frankfurtskom autosalóne v krásnom, ale daždivom okolí Salzburgu.

 Laguna sa má stať zhmotnením kvalitného auta a umiestniť sa v prvej trojke nabitej strednej triedy. V súboji s takými rivalmi ako Volkswagen Passat, BMW 3, Peugeot 407, nové Audi A4 alebo Opel Vectra to nebude ľahké.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nenápadný dizajn

Dizajn bez akýchkoľvek výraznejších výstrelkov, na ktoré sme si pri Renaulte zvykli, patrí skôr k nenápadným v rámci segmentu. Ťažko niečo exteriéru vyčítať, svojská tvár nenadchne ani neurazí a na nie najladnejšie krivky zadnej partie sa dá po čase zvyknúť. Ak nie, v ponuke je verzia Grandtour, ktorej zadok sa nám pozdával podstatne viac.

SkryťVypnúť reklamu

Tichý interiér

Interiér taktiež prešiel výraznejšími zmenami a dôraz na kvalitu cítiť ihneď po usadení. Príjemné materiály dopĺňa prehľadný prístrojový panel a vydarené rozmiestnenie prvkov, jedine na ovládanie navigácie si treba chvíľu zvykať, najmä ak vodič nechce poľaviť z koncentrácie na jazdu. Vo veľkosti priestoru Laguna veľké zmeny neprináša, miesto na zadných sedadlách sa zväčšilo iba o pár centimetrov, objem batožinového priestoru vzrástol na 450 litrov, resp. 508 litrov vo verzii Grandtour. Laguna tak objemom kufra za Passatom mierne zaostáva. Posun vpred cítiť skôr v kvalite vypracovania, čím Renault dáva najavo, že s útokom na prvú trojku v segmente to myslí vážne.

Na cestách

Zmeny neboli len kozmetické. Množstvo zdanlivých maličkostí viedlo k viacerým zlepšeniam, ktoré výrazne posunuli novú Lagunu vpred aj v oblasti jazdných vlastností a komfortu. Hneď od prvých kilometrov nás udivila kvalita akustickej izolácie, akú sme doposiaľ zažili iba v najluxusnejších limuzínach. Žiaden klepot motora, náprav či svišťanie vetra. Aerodynamika a odhlučnenie si zaslúžia veľkú pochvalu. Okrem toho milo prekvapí aj komfortne nastavené pruženie, bez nadmerných náklonov karosérie. Už nejde o klasického Francúza, ktorý si získa priazeň komfortom a hojdaním zo strany na stranu. Laguna má konečne presné a citlivé riadenie, ktoré je jednoducho výborné. Dráhy radenia manuálnych prevodoviek by mohli byť kratšie. Pri presvedčivých jazdných vlastnostiach na rakúskych cestách ostáva iba dúfať, že na našich nekvalitných vozovkách bude tlmiť nerovnosti kvalitnejšie ako jej predchodkyňa.

SkryťVypnúť reklamu

Osvedčené motory

Spektrum motorov zatiaľ zahŕňa tri benzínové a štyri vznetové štvorvalcové agregáty. Postupom času pribudnú aj dva šesťvalce, benzínový objemu 3,5 l od Nissanu (známy aj z modelu 350Z) a vznetový 3,0 dCi V6. Všetky pohonné jednotky spĺňajú emisné normy Euro 5, navyše Laguna s motorom 1,5 dCi so spotrebou 4,9 l a množstvom emisií 136 g CO2 na km napĺňa aj veľmi prísne stanovené hranice ekologickej politiky Renaultu eco2.

Renault Laguna - motory

Motor 1,6 16 V 2,0 16V 2,0 T 1,5 dCi 2,0 dCi

Palivo benzín benzín benzín nafta nafta

Výkon 81 kW 103 kW 125 kW 81 kW 96/110/127 kW

Natáčanie zadných kolies

Tretia generácia Laguny so sebou prinesie aj novinku - natáčanie zadných kolies. O tejto technologickej lahôdke, ktorá by mala uľahčiť manévrovanie a zlepšiť precíznosť riadenia, sa zatiaľ veľa nevie, známe je iba to, že bude k dispozícii vo verzii kupé a iba s jednou motorizáciou vo verzii sedan. Natáčanie zadných kolies v zákrutách by malo pracovať na elektronickom princípe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 35 970
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 751
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 426
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 316
  5. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 6 100
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 762
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 541
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 371
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  2. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 878
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 455
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 093
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 781
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 959
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 568
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 925
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu