SME

Volkswagen Golf Variant prevzal štafetu posledného úseku

Piata generácia modelu Golf dostala verziu kombi až v poslednej tretine svojho produkčného obdobia s cieľom upútať pozornosť. Dobre známy Golf prichádza s predĺženou karosériou a veľkým kufrom.

Praktická karoséria prekvapila nízkou úrovňou aerodynamického hluku.Praktická karoséria prekvapila nízkou úrovňou aerodynamického hluku. (Zdroj: autor)

Piata generácia modelu Golf dostala verziu kombi až v poslednej tretine svojho produkčného obdobia s cieľom upútať pozornosť. Dobre známy Golf prichádza s predĺženou karosériou a veľkým kufrom.

Na osvieženie má kombi chromovanú masku chladiča z modelu Jetta a inak strihnuté široké zadné svetlá. Osobne nás kombi zaujalo viac ako krátka verzia, záleží však od uhla pohľadu. Oveľa objektívnejšie môžeme posúdiť tradičné prednosti modelu obsiahnuté v dobrej ergonómii a prepracovaných detailoch, ktoré verejnosť dobre pozná. Navyše v testovanom aute bol chronicky známy motor 1,9 TDI s výkonom 77 kW. Kto s ním jazdil vie, že môže čakať nízku spotrebu, hlasnú prevádzku, primeraný výkon a iba päťstupňovú prevodovku na každodenné používanie. Vyznavačom diaľkových trás odporúčame modernejší dvojlitrový diesel, alebo niektorý s prepĺňaných benzínových motorov TSI.

Na tvrdšie naladenom podvozku nás zaujala stabilita auta pri plnom naložení, pretože v závislosti od motorizácie sa užitočná hmotnosť pohybuje nad 600 kg. Prvotriedne jazdné vlastnosti nie sú podľa nás dôvodom na nezaradenie stabilizačného systému ESP do štandardnej výbavy. Za poslednú generáciu ESP schopného korigovať aj jazdu s prívesným vozíkom si treba priplatiť 25 000 Sk aj v najvyššom stupni vybavenia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Veľký kufor
Praktická výhoda kombi pramení v predĺžení karosérie o 15,9 cm. Objem maximálne využitého batožinového priestoru vrátane odkladacích boxov pod dnom je 560 litrov. V základnom usporiadaní treba počítať s objemom 505 l. Naložením po strechu a postupným sklápaním sedadiel objem vzrastie na 1495 l. Pri nakladacej hrane umiestnenej 57 cm nad zemou je aj nakladanie ťažších predmetov jednoduchšie. Pri snahe dosiahnuť prijateľné tvary karosérie zostali prednosti kombi zachované. Zásuvka na 12 V v batožinovom priestore nepatrí do základného stupňa vybavenia. Z pomedzi príplatkových prvkov odporúčame sieť na uchytenie drobných predmetov.

Štandardy a doplnky
Z príplatkového vybavenia sme vyskúšali prednú lakťovú opierku so zabudovanou zástrčkou na 230 V. K šiestim airbagom v základnom vybavení možno pridať ďalšie dva bočné za príplatok. V cene je tiež poloautomatická klimatizácia, akurát škoda, že kožený volant už do štandardnej výbavy auta nepatrí, pretože k etalónu kvality akým je Golf sa plastový veniec

SkryťVypnúť reklamu

Prechod na Euro
Testovaný Golf Variant 1,9 TDI Comfortline by tento týždeň stál približne 724 044 Sk, pretože Volkswagen stanovil ceny v Euro a cena sa počíta podľa aktuálneho kurzu v deň fakturácie. Na základe týždenného testu v rodinných podmienkach si dovolíme tvrdiť, že v cene je vysoká kvalita dielenského spracovania, veľký a dobre využiteľný batožinový priestor, príkladné jazdné vlastnosti, nízka spotreba, hlučný motor a neodškriepiteľná prestíž. Príplatkové vybavenie nie je pre ľudí z lacného kraja a ESP by malo byť jednoznačne v štandardnom vybavení. Napriek tomu je Golf Variant najlepším kombi zužujúcej sa triedy. Pôvodné miesto kompaktných kombi totiž postupne preberajú kompaktné minivany, nie však na našom trhu, kde kombi zostáva pojmom.



Naše hodnotenie

SkryťVypnúť reklamu

Vzhľad ***
Interiér ****
motor ***
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok *****
celkový dojem ****

Cena modelu od 609 713 Sk
Cena verzie od 1,9 TDI 690 650 Sk
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ISOFIX
Motor
Typ diesel
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1896 cm3
Výkon 77/105 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 250 Nm
Pri otáčkach 1900 ot./min.
Kilogramový výkon 12,9 kg/k
Litrový výkon 55,38 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kombi
Počet dverí 5
Odpor vzduchu Cx 0,31
Pneumatiky 205/55 R16
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava McPherson
Zadná náprava viacprvková
Svetlosť podvozka 130 mm
Priemer otočenia 10,9 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2578 mm
Dĺžka 4556 mm
Širka 1781 mm
Výška 1504 mm
Pohotovostná hmot. 1361 kg
Užitočná hmotnosť 629 kg
Batožinový priestor 505/1495 l
Objem pal. nádrže 55 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 12,2 s
Maximálna rýchlosť 187 km/h
Spotreba
mesto 6,6 l/100 km
mimo mesto 4,5 l/100 km
kombinácia 5,2 l/100 km
v teste 6,3 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 31 184
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 644
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 416
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 405
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 431
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 4 984
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 373
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 148
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu