SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky
TEST

Volkswagen Golf Variant prevzal štafetu posledného úseku

Piata generácia modelu Golf dostala verziu kombi až v poslednej tretine svojho produkčného obdobia s cieľom upútať pozornosť. Dobre známy Golf prichádza s predĺženou karosériou a veľkým kufrom.

Praktická karoséria prekvapila nízkou úrovňou aerodynamického hluku.Praktická karoséria prekvapila nízkou úrovňou aerodynamického hluku. (Zdroj: autor)

Piata generácia modelu Golf dostala verziu kombi až v poslednej tretine svojho produkčného obdobia s cieľom upútať pozornosť. Dobre známy Golf prichádza s predĺženou karosériou a veľkým kufrom.

Na osvieženie má kombi chromovanú masku chladiča z modelu Jetta a inak strihnuté široké zadné svetlá. Osobne nás kombi zaujalo viac ako krátka verzia, záleží však od uhla pohľadu. Oveľa objektívnejšie môžeme posúdiť tradičné prednosti modelu obsiahnuté v dobrej ergonómii a prepracovaných detailoch, ktoré verejnosť dobre pozná. Navyše v testovanom aute bol chronicky známy motor 1,9 TDI s výkonom 77 kW. Kto s ním jazdil vie, že môže čakať nízku spotrebu, hlasnú prevádzku, primeraný výkon a iba päťstupňovú prevodovku na každodenné používanie. Vyznavačom diaľkových trás odporúčame modernejší dvojlitrový diesel, alebo niektorý s prepĺňaných benzínových motorov TSI.

Na tvrdšie naladenom podvozku nás zaujala stabilita auta pri plnom naložení, pretože v závislosti od motorizácie sa užitočná hmotnosť pohybuje nad 600 kg. Prvotriedne jazdné vlastnosti nie sú podľa nás dôvodom na nezaradenie stabilizačného systému ESP do štandardnej výbavy. Za poslednú generáciu ESP schopného korigovať aj jazdu s prívesným vozíkom si treba priplatiť 25 000 Sk aj v najvyššom stupni vybavenia.

Veľký kufor
Praktická výhoda kombi pramení v predĺžení karosérie o 15,9 cm. Objem maximálne využitého batožinového priestoru vrátane odkladacích boxov pod dnom je 560 litrov. V základnom usporiadaní treba počítať s objemom 505 l. Naložením po strechu a postupným sklápaním sedadiel objem vzrastie na 1495 l. Pri nakladacej hrane umiestnenej 57 cm nad zemou je aj nakladanie ťažších predmetov jednoduchšie. Pri snahe dosiahnuť prijateľné tvary karosérie zostali prednosti kombi zachované. Zásuvka na 12 V v batožinovom priestore nepatrí do základného stupňa vybavenia. Z pomedzi príplatkových prvkov odporúčame sieť na uchytenie drobných predmetov.

Štandardy a doplnky
Z príplatkového vybavenia sme vyskúšali prednú lakťovú opierku so zabudovanou zástrčkou na 230 V. K šiestim airbagom v základnom vybavení možno pridať ďalšie dva bočné za príplatok. V cene je tiež poloautomatická klimatizácia, akurát škoda, že kožený volant už do štandardnej výbavy auta nepatrí, pretože k etalónu kvality akým je Golf sa plastový veniec

Prechod na Euro
Testovaný Golf Variant 1,9 TDI Comfortline by tento týždeň stál približne 724 044 Sk, pretože Volkswagen stanovil ceny v Euro a cena sa počíta podľa aktuálneho kurzu v deň fakturácie. Na základe týždenného testu v rodinných podmienkach si dovolíme tvrdiť, že v cene je vysoká kvalita dielenského spracovania, veľký a dobre využiteľný batožinový priestor, príkladné jazdné vlastnosti, nízka spotreba, hlučný motor a neodškriepiteľná prestíž. Príplatkové vybavenie nie je pre ľudí z lacného kraja a ESP by malo byť jednoznačne v štandardnom vybavení. Napriek tomu je Golf Variant najlepším kombi zužujúcej sa triedy. Pôvodné miesto kompaktných kombi totiž postupne preberajú kompaktné minivany, nie však na našom trhu, kde kombi zostáva pojmom.



Naše hodnotenie

Vzhľad ***
Interiér ****
motor ***
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok *****
celkový dojem ****

Cena modelu od 609 713 Sk
Cena verzie od 1,9 TDI 690 650 Sk
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ISOFIX
Motor
Typ diesel
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1896 cm3
Výkon 77/105 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 250 Nm
Pri otáčkach 1900 ot./min.
Kilogramový výkon 12,9 kg/k
Litrový výkon 55,38 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kombi
Počet dverí 5
Odpor vzduchu Cx 0,31
Pneumatiky 205/55 R16
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava McPherson
Zadná náprava viacprvková
Svetlosť podvozka 130 mm
Priemer otočenia 10,9 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2578 mm
Dĺžka 4556 mm
Širka 1781 mm
Výška 1504 mm
Pohotovostná hmot. 1361 kg
Užitočná hmotnosť 629 kg
Batožinový priestor 505/1495 l
Objem pal. nádrže 55 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 12,2 s
Maximálna rýchlosť 187 km/h
Spotreba
mesto 6,6 l/100 km
mimo mesto 4,5 l/100 km
kombinácia 5,2 l/100 km
v teste 6,3 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 309
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 852
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 204
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 400
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 867
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 835
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 983
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 768
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 382
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.
Viliam Turan na archívnej fotografii.
Roman Prymula.
Ivan Kmotrík

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.