SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky
TEST

Volkswagen Golf Variant prevzal štafetu posledného úseku

Piata generácia modelu Golf dostala verziu kombi až v poslednej tretine svojho produkčného obdobia s cieľom upútať pozornosť. Dobre známy Golf prichádza s predĺženou karosériou a veľkým kufrom.

Praktická karoséria prekvapila nízkou úrovňou aerodynamického hluku.Praktická karoséria prekvapila nízkou úrovňou aerodynamického hluku. (Zdroj: autor)

Piata generácia modelu Golf dostala verziu kombi až v poslednej tretine svojho produkčného obdobia s cieľom upútať pozornosť. Dobre známy Golf prichádza s predĺženou karosériou a veľkým kufrom.

Na osvieženie má kombi chromovanú masku chladiča z modelu Jetta a inak strihnuté široké zadné svetlá. Osobne nás kombi zaujalo viac ako krátka verzia, záleží však od uhla pohľadu. Oveľa objektívnejšie môžeme posúdiť tradičné prednosti modelu obsiahnuté v dobrej ergonómii a prepracovaných detailoch, ktoré verejnosť dobre pozná. Navyše v testovanom aute bol chronicky známy motor 1,9 TDI s výkonom 77 kW. Kto s ním jazdil vie, že môže čakať nízku spotrebu, hlasnú prevádzku, primeraný výkon a iba päťstupňovú prevodovku na každodenné používanie. Vyznavačom diaľkových trás odporúčame modernejší dvojlitrový diesel, alebo niektorý s prepĺňaných benzínových motorov TSI.

Na tvrdšie naladenom podvozku nás zaujala stabilita auta pri plnom naložení, pretože v závislosti od motorizácie sa užitočná hmotnosť pohybuje nad 600 kg. Prvotriedne jazdné vlastnosti nie sú podľa nás dôvodom na nezaradenie stabilizačného systému ESP do štandardnej výbavy. Za poslednú generáciu ESP schopného korigovať aj jazdu s prívesným vozíkom si treba priplatiť 25 000 Sk aj v najvyššom stupni vybavenia.

Veľký kufor
Praktická výhoda kombi pramení v predĺžení karosérie o 15,9 cm. Objem maximálne využitého batožinového priestoru vrátane odkladacích boxov pod dnom je 560 litrov. V základnom usporiadaní treba počítať s objemom 505 l. Naložením po strechu a postupným sklápaním sedadiel objem vzrastie na 1495 l. Pri nakladacej hrane umiestnenej 57 cm nad zemou je aj nakladanie ťažších predmetov jednoduchšie. Pri snahe dosiahnuť prijateľné tvary karosérie zostali prednosti kombi zachované. Zásuvka na 12 V v batožinovom priestore nepatrí do základného stupňa vybavenia. Z pomedzi príplatkových prvkov odporúčame sieť na uchytenie drobných predmetov.

Štandardy a doplnky
Z príplatkového vybavenia sme vyskúšali prednú lakťovú opierku so zabudovanou zástrčkou na 230 V. K šiestim airbagom v základnom vybavení možno pridať ďalšie dva bočné za príplatok. V cene je tiež poloautomatická klimatizácia, akurát škoda, že kožený volant už do štandardnej výbavy auta nepatrí, pretože k etalónu kvality akým je Golf sa plastový veniec

Prechod na Euro
Testovaný Golf Variant 1,9 TDI Comfortline by tento týždeň stál približne 724 044 Sk, pretože Volkswagen stanovil ceny v Euro a cena sa počíta podľa aktuálneho kurzu v deň fakturácie. Na základe týždenného testu v rodinných podmienkach si dovolíme tvrdiť, že v cene je vysoká kvalita dielenského spracovania, veľký a dobre využiteľný batožinový priestor, príkladné jazdné vlastnosti, nízka spotreba, hlučný motor a neodškriepiteľná prestíž. Príplatkové vybavenie nie je pre ľudí z lacného kraja a ESP by malo byť jednoznačne v štandardnom vybavení. Napriek tomu je Golf Variant najlepším kombi zužujúcej sa triedy. Pôvodné miesto kompaktných kombi totiž postupne preberajú kompaktné minivany, nie však na našom trhu, kde kombi zostáva pojmom.



Naše hodnotenie

Vzhľad ***
Interiér ****
motor ***
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok *****
celkový dojem ****

Cena modelu od 609 713 Sk
Cena verzie od 1,9 TDI 690 650 Sk
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ISOFIX
Motor
Typ diesel
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1896 cm3
Výkon 77/105 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 250 Nm
Pri otáčkach 1900 ot./min.
Kilogramový výkon 12,9 kg/k
Litrový výkon 55,38 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kombi
Počet dverí 5
Odpor vzduchu Cx 0,31
Pneumatiky 205/55 R16
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava McPherson
Zadná náprava viacprvková
Svetlosť podvozka 130 mm
Priemer otočenia 10,9 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2578 mm
Dĺžka 4556 mm
Širka 1781 mm
Výška 1504 mm
Pohotovostná hmot. 1361 kg
Užitočná hmotnosť 629 kg
Batožinový priestor 505/1495 l
Objem pal. nádrže 55 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 12,2 s
Maximálna rýchlosť 187 km/h
Spotreba
mesto 6,6 l/100 km
mimo mesto 4,5 l/100 km
kombinácia 5,2 l/100 km
v teste 6,3 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  3. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  4. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  5. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  6. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  7. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  8. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  10. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku
  1. P3 stavia pri Lozorne novú halu
  2. Ako by ste chceli bývať? Zapojte sa do prieskumu o bývaní
  3. Až dve tretiny Slovákov chcú mať všetky služby v jednom balíku
  4. A čokoládového Oscara získava – táto slovenská pralinka! Mňam!
  5. Takto ochránite peniaze pred infláciou
  6. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  7. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  8. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  9. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  10. Jesenný školský zber papiera je v plnom prúde
  1. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 9 329
  2. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 9 052
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 947
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 377
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 5 192
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 691
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 228
  8. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 2 676
  9. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor 2 468
  10. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite 2 434
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Robert Fico (vpravo).

V Smere sa sťažujú na eštebácke praktiky.


2 h
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Chráni svojich ľudí, až kým nezradia.


5 h
Rozhovory ZKH: Karel Hirman.

Slovensko je na tom ešte lepšie ako okolité štáty.


a 1 ďalší 25. okt

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


25. okt
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. David Talian: Čože je to 50 000€?
  2. Štefan Vidlár: Pokapala pri Levicách slaňina
  3. Dušan Vršanský: Chcete e-certifikát po očkovaní? Nebuďte naivní, nedostanete nič, časť2.
  4. Robert Škerko: Naša prvá dovolenka na Sázave .
  5. Adriana Boysová: Stretnutie
  6. Andy Nosko: Uniknuté odposluchy Fica a spol - možné scenáre
  7. Martina Paulenová: Ako som medzi dvoma kojeniami vyšla nad hmlu a videla slnko
  8. Július Kovács: Fico nám tu skáče, že budú koláče.
  1. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 16 661
  2. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 13 499
  3. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 13 350
  4. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 426
  5. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 6 891
  6. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 295
  7. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 252
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 958
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu