SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky
TEST

Volkswagen Golf Variant prevzal štafetu posledného úseku

Piata generácia modelu Golf dostala verziu kombi až v poslednej tretine svojho produkčného obdobia s cieľom upútať pozornosť. Dobre známy Golf prichádza s predĺženou karosériou a veľkým kufrom.

Praktická karoséria prekvapila nízkou úrovňou aerodynamického hluku.Praktická karoséria prekvapila nízkou úrovňou aerodynamického hluku. (Zdroj: autor)

Piata generácia modelu Golf dostala verziu kombi až v poslednej tretine svojho produkčného obdobia s cieľom upútať pozornosť. Dobre známy Golf prichádza s predĺženou karosériou a veľkým kufrom.

Na osvieženie má kombi chromovanú masku chladiča z modelu Jetta a inak strihnuté široké zadné svetlá. Osobne nás kombi zaujalo viac ako krátka verzia, záleží však od uhla pohľadu. Oveľa objektívnejšie môžeme posúdiť tradičné prednosti modelu obsiahnuté v dobrej ergonómii a prepracovaných detailoch, ktoré verejnosť dobre pozná. Navyše v testovanom aute bol chronicky známy motor 1,9 TDI s výkonom 77 kW. Kto s ním jazdil vie, že môže čakať nízku spotrebu, hlasnú prevádzku, primeraný výkon a iba päťstupňovú prevodovku na každodenné používanie. Vyznavačom diaľkových trás odporúčame modernejší dvojlitrový diesel, alebo niektorý s prepĺňaných benzínových motorov TSI.

Na tvrdšie naladenom podvozku nás zaujala stabilita auta pri plnom naložení, pretože v závislosti od motorizácie sa užitočná hmotnosť pohybuje nad 600 kg. Prvotriedne jazdné vlastnosti nie sú podľa nás dôvodom na nezaradenie stabilizačného systému ESP do štandardnej výbavy. Za poslednú generáciu ESP schopného korigovať aj jazdu s prívesným vozíkom si treba priplatiť 25 000 Sk aj v najvyššom stupni vybavenia.

Veľký kufor
Praktická výhoda kombi pramení v predĺžení karosérie o 15,9 cm. Objem maximálne využitého batožinového priestoru vrátane odkladacích boxov pod dnom je 560 litrov. V základnom usporiadaní treba počítať s objemom 505 l. Naložením po strechu a postupným sklápaním sedadiel objem vzrastie na 1495 l. Pri nakladacej hrane umiestnenej 57 cm nad zemou je aj nakladanie ťažších predmetov jednoduchšie. Pri snahe dosiahnuť prijateľné tvary karosérie zostali prednosti kombi zachované. Zásuvka na 12 V v batožinovom priestore nepatrí do základného stupňa vybavenia. Z pomedzi príplatkových prvkov odporúčame sieť na uchytenie drobných predmetov.

Štandardy a doplnky
Z príplatkového vybavenia sme vyskúšali prednú lakťovú opierku so zabudovanou zástrčkou na 230 V. K šiestim airbagom v základnom vybavení možno pridať ďalšie dva bočné za príplatok. V cene je tiež poloautomatická klimatizácia, akurát škoda, že kožený volant už do štandardnej výbavy auta nepatrí, pretože k etalónu kvality akým je Golf sa plastový veniec

Prechod na Euro
Testovaný Golf Variant 1,9 TDI Comfortline by tento týždeň stál približne 724 044 Sk, pretože Volkswagen stanovil ceny v Euro a cena sa počíta podľa aktuálneho kurzu v deň fakturácie. Na základe týždenného testu v rodinných podmienkach si dovolíme tvrdiť, že v cene je vysoká kvalita dielenského spracovania, veľký a dobre využiteľný batožinový priestor, príkladné jazdné vlastnosti, nízka spotreba, hlučný motor a neodškriepiteľná prestíž. Príplatkové vybavenie nie je pre ľudí z lacného kraja a ESP by malo byť jednoznačne v štandardnom vybavení. Napriek tomu je Golf Variant najlepším kombi zužujúcej sa triedy. Pôvodné miesto kompaktných kombi totiž postupne preberajú kompaktné minivany, nie však na našom trhu, kde kombi zostáva pojmom.



Naše hodnotenie

Vzhľad ***
Interiér ****
motor ***
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ****
úžitok *****
celkový dojem ****

Cena modelu od 609 713 Sk
Cena verzie od 1,9 TDI 690 650 Sk
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ISOFIX
Motor
Typ diesel
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1896 cm3
Výkon 77/105 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 250 Nm
Pri otáčkach 1900 ot./min.
Kilogramový výkon 12,9 kg/k
Litrový výkon 55,38 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kombi
Počet dverí 5
Odpor vzduchu Cx 0,31
Pneumatiky 205/55 R16
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava McPherson
Zadná náprava viacprvková
Svetlosť podvozka 130 mm
Priemer otočenia 10,9 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2578 mm
Dĺžka 4556 mm
Širka 1781 mm
Výška 1504 mm
Pohotovostná hmot. 1361 kg
Užitočná hmotnosť 629 kg
Batožinový priestor 505/1495 l
Objem pal. nádrže 55 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 12,2 s
Maximálna rýchlosť 187 km/h
Spotreba
mesto 6,6 l/100 km
mimo mesto 4,5 l/100 km
kombinácia 5,2 l/100 km
v teste 6,3 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 155
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 643
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 18 146
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 17 936
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 043
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 713
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 286
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 251
  9. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci 7 240
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 093
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič na stredajšej tlačovej konferencii.

Otázny je semafor aj školy.

4 h

Pretestovali takmer tri milióny ľudí.

6 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ďalší testovací „úspech“

Peter Tkačenko

Matovič potrebuje ostatných rovnako ako oni jeho.

7 h
Peter Sagan.

Slovák začne sezónu na konci februára.

3 h

Neprehliadnite tiež

Proti ľadu neodporúčame horúcu vodu ani stierače.

3 h
Hyundai Tucson N Line

Dostane rôzne stupne hybridných pohonov.

11 h
Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

26. jan
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan