SME
reklama

Volkswagen Tiguan - postrach konkurencie

Touareg je pre automobilku Volkswagen nesporným úspechom. Trieda SUV má však viacero kategórií okrem tej najluxusnejšej a práve pre zákazníkov, ktorí siahajú po kompaktnejších modeloch konkurenčných značiek, prichystal VW vlastnú alternatívu - model Tigua

Tiguan sa bude ponúkať v troch výbavách a dvoch prevedeniach karosérie. Terénna s názvom Track&Field mu umožní zdolávať aj náročnejšie prekážky.Tiguan sa bude ponúkať v troch výbavách a dvoch prevedeniach karosérie. Terénna s názvom Track&Field mu umožní zdolávať aj náročnejšie prekážky. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

n.

Cieľom automobilky z Wolfsburgu bolo postaviť konkurenta najlepším v tejto triede a kritériá pre SUV posunúť opäť o krok ďalej. Má sa tak stať vďaka jeho univerzálnosti, vysokej úžitkovej hodnote a novým technológiám, v tomto segmente použitým prvý krát.

Silueta karosérie 4427 mm dlhého, 1809 mm širokého a 1686 m vysokého Tiguana neprináša na prvý pohľad nič prevratné. Na výber ale budú dve individuálne varianty vzhľadu prednej časti a tri stupne výbavy - Trend&Fun, Sport&Style a Track&Field.
Zatiaľ, čo prvé dve verzie sú určené najmä do mestskej džungle, posledne menovaná už svojím vybavením poškuľuje po označení off-road. Všetky tri verzie štandardne využívajú najnovšiu generáciu pohonu 4x4 so spojkou Haldex vo VW nazývanom 4MOTION, ale neskôr pribudnú aj lacnejšie varianty iba s pohonom predných kolies.

Štandardná cestná verzia s hlbokým predným nárazníkom má svetlú výšku 189 mm a zvláda nájazdový uhol 18º. Tí, ktorí plánujú častejšie výlety do prírody, si môžu zvoliť model so svetlou výškou 192 mm a šikmejším predným nárazníkom, ktorý pomáha vozidlu prekonať nájazdový uhol až 28°. Stlačením jediného tlačidla na stredovej konzole aktivujete armádu elektronických pomocníkov - asistenta pre jazdu z prudkého kopca, jemnejšie odozvy motora na stlačenie akcelerátora, rýchlejšie reakcie elektronických uzávierok diferenciálov a pomocníka spojky pre rozjazd do kopca. Motor a prevodovku chráni zospodu kovový kryt.
Pochváliť musíme riešenie prahov, ktoré sú zakryté dverami a teda po jazde v teréne zostanú čisté, pri vystupovaní sa pasažieri nezašpinia od blata. S takýmto riešením sme sa zatiaľ stretli iba o značky Land Rover.


Interiér poskytuje kvalitné materiály, výbornú ergonómiu a najmodernejšie prvky výbavy.


Veľká pozornosť bola venovaná interiéru. Jedinú výhradu máme voči tvaru stredového panela a výduchov ventilácie, ktoré sú prevzaté z VW Golf Plus a nehodia sa k charakteru auta. Verzie sa líšia najmä prednými sedadlami. Zadné sedadlo je vo všetkých troch prípadoch pozdĺžne nastaviteľné a dá sa meniť aj sklon operadla. Samozrejmosťou je možnosť sklopenia sedadla do roviny, čím sa základný objem batožinového priestoru 470 l zväčší až na 1510 l.

Vďaka prispôsobenej konštrukcii podvozka a pruženia dokáže Tiguan odviesť 650 kg užitočnej záťaže a utiahne brzdený príves s hmotnosťou až 2500 kilogramov, čo je bezkonkurenčne najlepšia hodnota v tomto segmente. Karoséria modelu Tiguan je samonosná. Navrhnutá bola s ohľadom na maximálnu torznú tuhosť a bezpečnosť. Keďže väčšina majiteľov bude toto vozidlo používať prevažne na klasických komunikáciách so spevneným povrchom, prevažne asfaltovým podmienkam bol prispôsobený aj podvozok. Všetky kolesá sú nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a vzperách McPherson, zadné na viacprvkovej náprave. Navyše umiestnené sú v rohoch karosérie, čo prospieva stabilite v zákrutách na jednej strane a vnútornému priestoru na strane druhej, ktorý je na pomery tejto triedy skutočne veľkorysý. Kombinácia nezávislého zavesenia kolies na oboch nápravách má za cieľ zabezpečiť ovládateľnosť vozidla na úrovni klasických osobných vozidiel. Pre budúci rok sa dokonca počíta aj so systémom nastaviteľného pruženia.

Tiguan ako prvé auto vôbec používa výhradne prepĺňané agregáty s priamym vstrekovaním, a to nielen v prípade naftových ale aj benzínových motorov. Navyše oba ponúkané naftové motory už používajú systém vstrekovania common-rail. Všetky prepĺňané benzínové agregáty (jeden objemu 1.4 l s turbodúchadlom aj kompresorom a dva 2-litrové) nesú označenie TSI a ponúkajú tri výkonové úrovne – 110 kW (150 k), 125 kW (170 k) a 147 kW (200 k), pričom vďaka prepĺňaniu a vysokým hodnotám krútiaceho momentu disponujú takmer dieselovou pružnosťou a ich spotreba je len 8,1 až 9,1 l/100 km. Naftové motory zastupujú dobre známe dvojlitrové štvorvalce. Prvý má výkon 103 kW (140 k) a spotrebu 7,2 litra, druhý zase produkuje výkon 125 kW (170 k) a spotrebuje dokonca o 0,2 litra nafty menej. Oba motory spĺňajú už teraz emisnú normu Euro 5.

Veľká pozornosť bola venovaná miestu pre posádku a objemu batožinového priestoru.


Z prvkov výbavy stojí za zmienku nový multimediálny systém RNS 510, ktorý združuje navigačný systém schopný usmerňovať vodiča aj na nespevnených komunikáciách (a to aj v oblastiach bez digitalizácie), dotykovú obrazovku zobrazujúcu obraz snímaný parkovacou kamerou, Bluetooth a iPod. Nechýba tiež parkovací asistent schopný sám zaparkovať auto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 829
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 226
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 536
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 121
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 2 976
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 843
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 356
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 301
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  2. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  3. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom
  4. Ivan Mlynár: Dnes o tých, ktorí sa nebudú mať kam vrátiť.
  5. Irena Šimuneková: Solka v zeleni ukrytá.
  6. Kristína Jakubičková: Pirane v topánkach: Čo sa stalo s lodičkami z Deichmannu po jedinom obutí
  7. Robert Štepaník: diel 105 - rubrika: moje najhranejšie (vo februári 2024)
  8. Radko Mačuha: Potkania osada.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 625
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 67 829
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 198
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 675
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 386
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 518
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 16 596
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 14 258
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu