SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Volkswagen Tiguan - postrach konkurencie

Touareg je pre automobilku Volkswagen nesporným úspechom. Trieda SUV má však viacero kategórií okrem tej najluxusnejšej a práve pre zákazníkov, ktorí siahajú po kompaktnejších modeloch konkurenčných značiek, prichystal VW vlastnú alternatívu - model Tigua

Tiguan sa bude ponúkať v troch výbavách a dvoch prevedeniach karosérie. Terénna s názvom Track&Field mu umožní zdolávať aj náročnejšie prekážky.Tiguan sa bude ponúkať v troch výbavách a dvoch prevedeniach karosérie. Terénna s názvom Track&Field mu umožní zdolávať aj náročnejšie prekážky. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

n.

Cieľom automobilky z Wolfsburgu bolo postaviť konkurenta najlepším v tejto triede a kritériá pre SUV posunúť opäť o krok ďalej. Má sa tak stať vďaka jeho univerzálnosti, vysokej úžitkovej hodnote a novým technológiám, v tomto segmente použitým prvý krát.

Silueta karosérie 4427 mm dlhého, 1809 mm širokého a 1686 m vysokého Tiguana neprináša na prvý pohľad nič prevratné. Na výber ale budú dve individuálne varianty vzhľadu prednej časti a tri stupne výbavy - Trend&Fun, Sport&Style a Track&Field.
Zatiaľ, čo prvé dve verzie sú určené najmä do mestskej džungle, posledne menovaná už svojím vybavením poškuľuje po označení off-road. Všetky tri verzie štandardne využívajú najnovšiu generáciu pohonu 4x4 so spojkou Haldex vo VW nazývanom 4MOTION, ale neskôr pribudnú aj lacnejšie varianty iba s pohonom predných kolies.

Štandardná cestná verzia s hlbokým predným nárazníkom má svetlú výšku 189 mm a zvláda nájazdový uhol 18º. Tí, ktorí plánujú častejšie výlety do prírody, si môžu zvoliť model so svetlou výškou 192 mm a šikmejším predným nárazníkom, ktorý pomáha vozidlu prekonať nájazdový uhol až 28°. Stlačením jediného tlačidla na stredovej konzole aktivujete armádu elektronických pomocníkov - asistenta pre jazdu z prudkého kopca, jemnejšie odozvy motora na stlačenie akcelerátora, rýchlejšie reakcie elektronických uzávierok diferenciálov a pomocníka spojky pre rozjazd do kopca. Motor a prevodovku chráni zospodu kovový kryt.
Pochváliť musíme riešenie prahov, ktoré sú zakryté dverami a teda po jazde v teréne zostanú čisté, pri vystupovaní sa pasažieri nezašpinia od blata. S takýmto riešením sme sa zatiaľ stretli iba o značky Land Rover.


Interiér poskytuje kvalitné materiály, výbornú ergonómiu a najmodernejšie prvky výbavy.


Veľká pozornosť bola venovaná interiéru. Jedinú výhradu máme voči tvaru stredového panela a výduchov ventilácie, ktoré sú prevzaté z VW Golf Plus a nehodia sa k charakteru auta. Verzie sa líšia najmä prednými sedadlami. Zadné sedadlo je vo všetkých troch prípadoch pozdĺžne nastaviteľné a dá sa meniť aj sklon operadla. Samozrejmosťou je možnosť sklopenia sedadla do roviny, čím sa základný objem batožinového priestoru 470 l zväčší až na 1510 l.

Vďaka prispôsobenej konštrukcii podvozka a pruženia dokáže Tiguan odviesť 650 kg užitočnej záťaže a utiahne brzdený príves s hmotnosťou až 2500 kilogramov, čo je bezkonkurenčne najlepšia hodnota v tomto segmente. Karoséria modelu Tiguan je samonosná. Navrhnutá bola s ohľadom na maximálnu torznú tuhosť a bezpečnosť. Keďže väčšina majiteľov bude toto vozidlo používať prevažne na klasických komunikáciách so spevneným povrchom, prevažne asfaltovým podmienkam bol prispôsobený aj podvozok. Všetky kolesá sú nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a vzperách McPherson, zadné na viacprvkovej náprave. Navyše umiestnené sú v rohoch karosérie, čo prospieva stabilite v zákrutách na jednej strane a vnútornému priestoru na strane druhej, ktorý je na pomery tejto triedy skutočne veľkorysý. Kombinácia nezávislého zavesenia kolies na oboch nápravách má za cieľ zabezpečiť ovládateľnosť vozidla na úrovni klasických osobných vozidiel. Pre budúci rok sa dokonca počíta aj so systémom nastaviteľného pruženia.

Tiguan ako prvé auto vôbec používa výhradne prepĺňané agregáty s priamym vstrekovaním, a to nielen v prípade naftových ale aj benzínových motorov. Navyše oba ponúkané naftové motory už používajú systém vstrekovania common-rail. Všetky prepĺňané benzínové agregáty (jeden objemu 1.4 l s turbodúchadlom aj kompresorom a dva 2-litrové) nesú označenie TSI a ponúkajú tri výkonové úrovne – 110 kW (150 k), 125 kW (170 k) a 147 kW (200 k), pričom vďaka prepĺňaniu a vysokým hodnotám krútiaceho momentu disponujú takmer dieselovou pružnosťou a ich spotreba je len 8,1 až 9,1 l/100 km. Naftové motory zastupujú dobre známe dvojlitrové štvorvalce. Prvý má výkon 103 kW (140 k) a spotrebu 7,2 litra, druhý zase produkuje výkon 125 kW (170 k) a spotrebuje dokonca o 0,2 litra nafty menej. Oba motory spĺňajú už teraz emisnú normu Euro 5.

Veľká pozornosť bola venovaná miestu pre posádku a objemu batožinového priestoru.


Z prvkov výbavy stojí za zmienku nový multimediálny systém RNS 510, ktorý združuje navigačný systém schopný usmerňovať vodiča aj na nespevnených komunikáciách (a to aj v oblastiach bez digitalizácie), dotykovú obrazovku zobrazujúcu obraz snímaný parkovacou kamerou, Bluetooth a iPod. Nechýba tiež parkovací asistent schopný sám zaparkovať auto.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 880
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 18 185
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 427
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 933
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 803
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 218
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 293
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 720
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po rokovaní o zostavení vlády po voľbách vo februári 2020.

Bez SaS môže mať vládna koalícia pri opatreniach problém.


18 h
Poľovnícka chata v obci Čifáre, v ktorej sa stretávali Robert Fico a spol.

Sťažnosť vyšetrovateľa Juhása zamietla prokurátorka, ktorá priťažila aj čurillovcom.


15 h
The Sandman je hitom Netflixu.

Gaiman sa asi nedá adaptovať, ani Netflix to nevedel.


59m
Pohľad na Záporožskú atómovú elektráreň pri meste Enerhodar na juhovýchode Ukrajiny.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 13 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Je suis fan
  2. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  3. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  4. Nina Erneker: Kde sa dobre varí, tam sa dobre darí
  5. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  6. Lucia Žárska: Tesla sa chystá deliť svoje akcie v pomere 3:1
  7. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 12. časť
  8. Jozef Sitko: Neopakovateľný veľký vzor z detstva
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 622
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 814
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 125
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 415
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 181
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 975
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 937
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 414
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu