SME

Volkswagen Tiguan - postrach konkurencie

Touareg je pre automobilku Volkswagen nesporným úspechom. Trieda SUV má však viacero kategórií okrem tej najluxusnejšej a práve pre zákazníkov, ktorí siahajú po kompaktnejších modeloch konkurenčných značiek, prichystal VW vlastnú alternatívu - model Tigua

Tiguan sa bude ponúkať v troch výbavách a dvoch prevedeniach karosérie. Terénna s názvom Track&Field mu umožní zdolávať aj náročnejšie prekážky.Tiguan sa bude ponúkať v troch výbavách a dvoch prevedeniach karosérie. Terénna s názvom Track&Field mu umožní zdolávať aj náročnejšie prekážky. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

n.

Cieľom automobilky z Wolfsburgu bolo postaviť konkurenta najlepším v tejto triede a kritériá pre SUV posunúť opäť o krok ďalej. Má sa tak stať vďaka jeho univerzálnosti, vysokej úžitkovej hodnote a novým technológiám, v tomto segmente použitým prvý krát.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Silueta karosérie 4427 mm dlhého, 1809 mm širokého a 1686 m vysokého Tiguana neprináša na prvý pohľad nič prevratné. Na výber ale budú dve individuálne varianty vzhľadu prednej časti a tri stupne výbavy - Trend&Fun, Sport&Style a Track&Field.
Zatiaľ, čo prvé dve verzie sú určené najmä do mestskej džungle, posledne menovaná už svojím vybavením poškuľuje po označení off-road. Všetky tri verzie štandardne využívajú najnovšiu generáciu pohonu 4x4 so spojkou Haldex vo VW nazývanom 4MOTION, ale neskôr pribudnú aj lacnejšie varianty iba s pohonom predných kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Štandardná cestná verzia s hlbokým predným nárazníkom má svetlú výšku 189 mm a zvláda nájazdový uhol 18º. Tí, ktorí plánujú častejšie výlety do prírody, si môžu zvoliť model so svetlou výškou 192 mm a šikmejším predným nárazníkom, ktorý pomáha vozidlu prekonať nájazdový uhol až 28°. Stlačením jediného tlačidla na stredovej konzole aktivujete armádu elektronických pomocníkov - asistenta pre jazdu z prudkého kopca, jemnejšie odozvy motora na stlačenie akcelerátora, rýchlejšie reakcie elektronických uzávierok diferenciálov a pomocníka spojky pre rozjazd do kopca. Motor a prevodovku chráni zospodu kovový kryt.
Pochváliť musíme riešenie prahov, ktoré sú zakryté dverami a teda po jazde v teréne zostanú čisté, pri vystupovaní sa pasažieri nezašpinia od blata. S takýmto riešením sme sa zatiaľ stretli iba o značky Land Rover.


Interiér poskytuje kvalitné materiály, výbornú ergonómiu a najmodernejšie prvky výbavy.

SkryťVypnúť reklamu


Veľká pozornosť bola venovaná interiéru. Jedinú výhradu máme voči tvaru stredového panela a výduchov ventilácie, ktoré sú prevzaté z VW Golf Plus a nehodia sa k charakteru auta. Verzie sa líšia najmä prednými sedadlami. Zadné sedadlo je vo všetkých troch prípadoch pozdĺžne nastaviteľné a dá sa meniť aj sklon operadla. Samozrejmosťou je možnosť sklopenia sedadla do roviny, čím sa základný objem batožinového priestoru 470 l zväčší až na 1510 l.

Vďaka prispôsobenej konštrukcii podvozka a pruženia dokáže Tiguan odviesť 650 kg užitočnej záťaže a utiahne brzdený príves s hmotnosťou až 2500 kilogramov, čo je bezkonkurenčne najlepšia hodnota v tomto segmente. Karoséria modelu Tiguan je samonosná. Navrhnutá bola s ohľadom na maximálnu torznú tuhosť a bezpečnosť. Keďže väčšina majiteľov bude toto vozidlo používať prevažne na klasických komunikáciách so spevneným povrchom, prevažne asfaltovým podmienkam bol prispôsobený aj podvozok. Všetky kolesá sú nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a vzperách McPherson, zadné na viacprvkovej náprave. Navyše umiestnené sú v rohoch karosérie, čo prospieva stabilite v zákrutách na jednej strane a vnútornému priestoru na strane druhej, ktorý je na pomery tejto triedy skutočne veľkorysý. Kombinácia nezávislého zavesenia kolies na oboch nápravách má za cieľ zabezpečiť ovládateľnosť vozidla na úrovni klasických osobných vozidiel. Pre budúci rok sa dokonca počíta aj so systémom nastaviteľného pruženia.

Tiguan ako prvé auto vôbec používa výhradne prepĺňané agregáty s priamym vstrekovaním, a to nielen v prípade naftových ale aj benzínových motorov. Navyše oba ponúkané naftové motory už používajú systém vstrekovania common-rail. Všetky prepĺňané benzínové agregáty (jeden objemu 1.4 l s turbodúchadlom aj kompresorom a dva 2-litrové) nesú označenie TSI a ponúkajú tri výkonové úrovne – 110 kW (150 k), 125 kW (170 k) a 147 kW (200 k), pričom vďaka prepĺňaniu a vysokým hodnotám krútiaceho momentu disponujú takmer dieselovou pružnosťou a ich spotreba je len 8,1 až 9,1 l/100 km. Naftové motory zastupujú dobre známe dvojlitrové štvorvalce. Prvý má výkon 103 kW (140 k) a spotrebu 7,2 litra, druhý zase produkuje výkon 125 kW (170 k) a spotrebuje dokonca o 0,2 litra nafty menej. Oba motory spĺňajú už teraz emisnú normu Euro 5.

Veľká pozornosť bola venovaná miestu pre posádku a objemu batožinového priestoru.

SkryťVypnúť reklamu


Z prvkov výbavy stojí za zmienku nový multimediálny systém RNS 510, ktorý združuje navigačný systém schopný usmerňovať vodiča aj na nespevnených komunikáciách (a to aj v oblastiach bez digitalizácie), dotykovú obrazovku zobrazujúcu obraz snímaný parkovacou kamerou, Bluetooth a iPod. Nechýba tiež parkovací asistent schopný sám zaparkovať auto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 79 352
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 410
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 117
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 928
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 236
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 206
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 299
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  5. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 651
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 565
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 50 109
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 103
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 375
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 958
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 697
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 476
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu