Zavedenie mýta pre nákladné automobily v Rakúsku v nedohľadne

Viedeň 13. apríla (TASR) - Spoplatňovanie dopravných ciest pre nákladné automobily, ktoré je v Švajčiarsku realitou už od začiatku roku 2001, by sa ...

Viedeň 13. apríla (TASR) - Spoplatňovanie dopravných ciest pre nákladné automobily, ktoré je v Švajčiarsku realitou už od začiatku roku 2001, by sa v Rakúsku mohlo začať niekedy na prelome rokov 2003/2004. Dokazuje to najnovší vývoj prípravy mýta pre nákladné automobily. Každý ďalší odklad zavedenia tohto poplatku na dopravných cestách a diaľniciach, ktoré Rakúsko zvažuje už od roku 1998, bude však ministerstvo financií stáť na príjmoch ročne až 3 miliardy ATS. Oneskorenie zavedenia mýta pre nákladné automobily znamená aj spomalenie výstavby a údržby ciest, ktorým často trpí i bezpečnosť dopravy.

Vzhľadom na oficiálne naďalej platný termín zavedenia úplného elektronického mýtneho systému pre nákladné automobily v polovici roku 2002 poukazujú experti na to, že doteraz nepadlo rozhodnutie o riešení systému. Úplné elektronické platenie je technicky možné uskutočniť prostredníctvom mobilnej siete alebo satelitného systému GPS, alebo kombináciou týchto technológií, pričom na svete doteraz neexistuje žiadny obdobný systém vyberania mýta s rozsiahlym plošným pokrytím. Informoval o tom podnik, špecializujúci sa na mýtne systémy, Kapsch AG. Na tomto programe by sa údajne mohli podieľať aj rakúski mobilní operátori max.mobil alebo One. Pri výbere najlepšieho partnera sa budú okrem dodávateľskej ceny zohľadňovať aj ostatné podmienky prevádzkovateľa. So začiatkom výberového konania sa počíta v októbri alebo novembri tohto roku.

(1 ATS = 3,148 SKK)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 26 637
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 040
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 650
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 526
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 7 599
  6. Kreditná karta – áno alebo nie 6 613
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 670
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 5 131
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 980
  10. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 3 969

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Kočner a Rusko do väzby nepôjdu, rozhodol súd

Špecializovaný trestný súd v sobotu viac ako osem hodín rozhodoval tom, či budú Kočner a Rusko stíhaní vo väzbe.

EKONOMIKA

Mestá už môžu vykázať staré autá z centier, ale veľmi nechcú

Ministerstvo vytvorilo priestor na vytváranie zón s nízkymi emisiami.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.