SME

Mitsubishi Lancer - prvý dojem z Frankfurtu

Po štúdiách Concept-Sportback a Concept-X z roku 2005 predstavilo Mitsubishi najskôr na tohtoročnom Frankfurtskom autosalóne a neskôr aj u nás v Nitre sériovú podobu 9. generácie modelu Lancer. Ako prvý sa verejnosti predviedol štvordverový Lancer Sport S

Nový Mitsubishi Lancer svojím dynamickým vzhľadom výborne korešponduje s názvom Sport SedanNový Mitsubishi Lancer svojím dynamickým vzhľadom výborne korešponduje s názvom Sport Sedan

edan.

Nový Lancer vznikol v európskom vývojom stredisku Mitsubishi Motors v Trebure neďaleko Frankfurtu a svojim vyzývavým dizajnom s ostrými hranami neostáva nič dlžný výstižnému pomenovaniu Sport Sedan.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novinka je v porovnaní s predchodcom o dlhšia o celých 360 mm (4570 mm) a širšia o 45 mm (1760 mm), čo spolu so zväčšením rozchodu obidvoch náprav o 60 mm (na 1530 mm) pomáha vytvárať športový prikrčený výraz. Z hľadiska vnútorného priestoru je veľmi dôležitým aj nárast rázvoru náprav z pôvodných 2600 na 2635 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Lancer Sports Sedan je po modeli Outlander už druhým európskym dielom automobilky Mitsubishi predstaveným na novej podlahovej plošine patriacej do projektu s príznačným pomenovaním „Project Global". Platforma, ktorú využíva aj Chrysler, bude v nasledujúcich piatich rokoch slúžiť ako základ niekoľkých nových modelov Mitsubishi, vrátane nového Lancer Evolution (predstavenie na jar 2008) a päťdverového Lancer Sportback (predstavenie v lete 2008).

Súčasťou Project Global je šesť platforiem, ktoré zdieľajú spoločné komponenty ako predná podlahová časť, zavesenie kolies, elektronika a v prípade modelov s pohonom 4x4 aj inteligentný pohon všetkých kolies AWC. Spolu s platformou bol v spolupráci so spoločnosťami Daimler Chrysler a Hyundai Motor Company vyvinutý aj tzv „Svetový motor" s objemom valcov 1,8 litra.

SkryťVypnúť reklamu

K špičkovým jazdným vlastnostiam má novinke dopomôcť podvozok s nezávislým zavesením kolies, priečnymi spodnými ramenami a vzperami McPherson vpredu a viacprvkovým nezávislým zavesením vzadu. Tuhosť karosérie sa zlepšila o 56 %. K dispozícii je štandardný alebo znížený športový podvozok s tvrdšou charakteristikou pružín a tlmičov. Na želanie môže nový Lancer rolovať až na 18 palcových zliatinových diskoch obutých v pneumatikách s rozmermi 215/45 R18. Nad bezpečnosťou posádky teraz bdie až 9 airbagov.

Základ motorovej palety tvorí benzínový štvorvalec 1.5 DOHC MIVEC s výkonom 81 kW (110 k), ktorý môže byť kombinovaný s päťstupňovou manuálnou, alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Druhým v ponuke je, už v súvislosti s platformou spomínaný, tzv. „svetový motor" 1.8 DOHC MIVEC s výkonom 105 kW (144 k). Ten si budete môcť objednať s päťstupňovým manuálom alebo v kombinácii s prevodovkou CVT s plynulo meniteľným prevodovým pomerom alebo šiestimi prednastavenými stupňami. Naftovú ponuku reprezentuje šestnásťventilový štvorvalec 2.0 DiD známy už z modelov Grandis a Outlander. Dosahuje výkon 103 kW (140 k) a spolupracuje výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Nový Mitsubishi Lancer Sports Sedan bude na slovenskom trhu k dispozícii od januára 2008.

Prísne bezpečnostné predpisy v oblasti ochrany chodcov si vyžiadali dlhší predný previs novinky
Interiér nezaprie spoločnú platformu s modelom Outlander. Na SUV súrodenca sa ponáša hlavne horizontálne delená palubná doska a volant. Stredová konzola a stredový panel sú nové.
Priestorové pomery sa v porovnaní s predchodcom výrazne zlepšili, predovšetkým na zadných sedadlách.

Prvý dojem Michala Karpata

Keďže prvé jazdy ma čakajú až v novembri, stretnutie s novým Lancerom vo Franfurte som využil aspoň na krátke statické zoznámenie s touto novinkou. Za prvú veľkú prednosť nového Lancera v porovnaní s predchodcom považujem jeho dizajn vychádzajúci z konceptu nového Eva. Konečne aj sériový Lancer bude teda vyzerať poriadne dramaticky a nie ako chudobný príbuzný svojho ostrého brata. Štandardný Lancer si podľa mňa získa veľa priaznivcov práve kvôli podobnosti s novým EVO X. Dá im totiž rovnaký pocit výnimočnosti za podstatne menej peňazí. Stačí len nech si priplatia za väčšie kolesá a zadný spojler a nový Lancer dostane hneď iný šmrnc. Mimochodom, aby toto auto vyzeralo dobre, štruktúra a postoj karosérie si vyslovene žiadajú veľké kolesá – minimálne 17-palcové (na snímkach sú 18-palcové). Osobne si neviem predstaviť toto auto na menších ako 17-palcových kolesách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nielen z exteriéru ale aj z interiéru veľmi cítiť ako Mitsubishi záleží na úspechu tohto modelu. Napriek tomu, že kokpit sa do veľkej miery ponáša na Outlander, s ktorým Lancer zdieľa spoločnú platformu, plasty pôsobia kvalitnejším dojmom. Horizontálne delená palubná doska v kombinácii s tromi otočnými ovládačmi ventilácie zasunutými v paneli oválneho tvaru vyzerá celkom atraktívne. Škoda len, že dostal volant priveľmi podobný Outlanderu. Sedadlá sú tradične vynikajúce, a to nielen predné ale aj zadné. Sedáky sú hlboké, operadlá dostatočne dlhé. V oblasti kolien nebude síce Lancer patriť medzi rekordérov, ale určite sa poveziete pohodlnejšie než v predchádzajúcom modeli.

 

Autor: vap

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 44 313
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 907
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 432
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 131
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 8 052
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 781
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 715
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 709
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 101 649
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 477
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 116
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 802
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 068
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 711
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 039
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu