SME
Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

Mitsubishi Lancer - prvý dojem z Frankfurtu

Po štúdiách Concept-Sportback a Concept-X z roku 2005 predstavilo Mitsubishi najskôr na tohtoročnom Frankfurtskom autosalóne a neskôr aj u nás v Nitre sériovú podobu 9. generácie modelu Lancer. Ako prvý sa verejnosti predviedol štvordverový Lancer Sport S

Nový Mitsubishi Lancer svojím dynamickým vzhľadom výborne korešponduje s názvom Sport SedanNový Mitsubishi Lancer svojím dynamickým vzhľadom výborne korešponduje s názvom Sport Sedan

edan.

Nový Lancer vznikol v európskom vývojom stredisku Mitsubishi Motors v Trebure neďaleko Frankfurtu a svojim vyzývavým dizajnom s ostrými hranami neostáva nič dlžný výstižnému pomenovaniu Sport Sedan.

Novinka je v porovnaní s predchodcom o dlhšia o celých 360 mm (4570 mm) a širšia o 45 mm (1760 mm), čo spolu so zväčšením rozchodu obidvoch náprav o 60 mm (na 1530 mm) pomáha vytvárať športový prikrčený výraz. Z hľadiska vnútorného priestoru je veľmi dôležitým aj nárast rázvoru náprav z pôvodných 2600 na 2635 mm.

Lancer Sports Sedan je po modeli Outlander už druhým európskym dielom automobilky Mitsubishi predstaveným na novej podlahovej plošine patriacej do projektu s príznačným pomenovaním „Project Global". Platforma, ktorú využíva aj Chrysler, bude v nasledujúcich piatich rokoch slúžiť ako základ niekoľkých nových modelov Mitsubishi, vrátane nového Lancer Evolution (predstavenie na jar 2008) a päťdverového Lancer Sportback (predstavenie v lete 2008).

Súčasťou Project Global je šesť platforiem, ktoré zdieľajú spoločné komponenty ako predná podlahová časť, zavesenie kolies, elektronika a v prípade modelov s pohonom 4x4 aj inteligentný pohon všetkých kolies AWC. Spolu s platformou bol v spolupráci so spoločnosťami Daimler Chrysler a Hyundai Motor Company vyvinutý aj tzv „Svetový motor" s objemom valcov 1,8 litra.

K špičkovým jazdným vlastnostiam má novinke dopomôcť podvozok s nezávislým zavesením kolies, priečnymi spodnými ramenami a vzperami McPherson vpredu a viacprvkovým nezávislým zavesením vzadu. Tuhosť karosérie sa zlepšila o 56 %. K dispozícii je štandardný alebo znížený športový podvozok s tvrdšou charakteristikou pružín a tlmičov. Na želanie môže nový Lancer rolovať až na 18 palcových zliatinových diskoch obutých v pneumatikách s rozmermi 215/45 R18. Nad bezpečnosťou posádky teraz bdie až 9 airbagov.

Základ motorovej palety tvorí benzínový štvorvalec 1.5 DOHC MIVEC s výkonom 81 kW (110 k), ktorý môže byť kombinovaný s päťstupňovou manuálnou, alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Druhým v ponuke je, už v súvislosti s platformou spomínaný, tzv. „svetový motor" 1.8 DOHC MIVEC s výkonom 105 kW (144 k). Ten si budete môcť objednať s päťstupňovým manuálom alebo v kombinácii s prevodovkou CVT s plynulo meniteľným prevodovým pomerom alebo šiestimi prednastavenými stupňami. Naftovú ponuku reprezentuje šestnásťventilový štvorvalec 2.0 DiD známy už z modelov Grandis a Outlander. Dosahuje výkon 103 kW (140 k) a spolupracuje výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Nový Mitsubishi Lancer Sports Sedan bude na slovenskom trhu k dispozícii od januára 2008.

Prísne bezpečnostné predpisy v oblasti ochrany chodcov si vyžiadali dlhší predný previs novinky
Interiér nezaprie spoločnú platformu s modelom Outlander. Na SUV súrodenca sa ponáša hlavne horizontálne delená palubná doska a volant. Stredová konzola a stredový panel sú nové.
Priestorové pomery sa v porovnaní s predchodcom výrazne zlepšili, predovšetkým na zadných sedadlách.

Prvý dojem Michala Karpata

Keďže prvé jazdy ma čakajú až v novembri, stretnutie s novým Lancerom vo Franfurte som využil aspoň na krátke statické zoznámenie s touto novinkou. Za prvú veľkú prednosť nového Lancera v porovnaní s predchodcom považujem jeho dizajn vychádzajúci z konceptu nového Eva. Konečne aj sériový Lancer bude teda vyzerať poriadne dramaticky a nie ako chudobný príbuzný svojho ostrého brata. Štandardný Lancer si podľa mňa získa veľa priaznivcov práve kvôli podobnosti s novým EVO X. Dá im totiž rovnaký pocit výnimočnosti za podstatne menej peňazí. Stačí len nech si priplatia za väčšie kolesá a zadný spojler a nový Lancer dostane hneď iný šmrnc. Mimochodom, aby toto auto vyzeralo dobre, štruktúra a postoj karosérie si vyslovene žiadajú veľké kolesá – minimálne 17-palcové (na snímkach sú 18-palcové). Osobne si neviem predstaviť toto auto na menších ako 17-palcových kolesách.

Nielen z exteriéru ale aj z interiéru veľmi cítiť ako Mitsubishi záleží na úspechu tohto modelu. Napriek tomu, že kokpit sa do veľkej miery ponáša na Outlander, s ktorým Lancer zdieľa spoločnú platformu, plasty pôsobia kvalitnejším dojmom. Horizontálne delená palubná doska v kombinácii s tromi otočnými ovládačmi ventilácie zasunutými v paneli oválneho tvaru vyzerá celkom atraktívne. Škoda len, že dostal volant priveľmi podobný Outlanderu. Sedadlá sú tradične vynikajúce, a to nielen predné ale aj zadné. Sedáky sú hlboké, operadlá dostatočne dlhé. V oblasti kolien nebude síce Lancer patriť medzi rekordérov, ale určite sa poveziete pohodlnejšie než v predchádzajúcom modeli.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  5. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  6. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  7. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 379
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 483
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 934
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 841
  5. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 4 763
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 773
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 2 995
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 607
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Šéf rodinnej firmy Unipas Maroš Kara

Rodinná firma Unipas z Hornej Nitry má tridsaťročnú tradíciu a klientov od protinožcov.


23. jún
Michal Kaščák

Festival Pohoda oslavuje 25 rokov od svojho vzniku.


23. jún
Igor Matovič na tlačovej konferencii.

Ani Heger si nemyslí, že sa Matovič zmení, vraví politológ Baboš.


7 h
Ilustračná fotografia.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 23 h

Neprehliadnite tiež

Ford Focus Kombi Active

Posledný kus zíde z linky v roku 2025.


23. jún
Podcast Klik.

Kľúčová výhoda je ľahká škálovateľnosť.


a 2 ďalší 23. jún
BMW M1 Group 4 Andy Warhol

Na dielo minul šesť kíl farby.


22. jún
Peugeot 408

Naftový motor sa v ponuke neobjaví.


22. jún

Blogy SME

  1. Lubomir Zahora: Reforma zdravotníctva po rakúsky
  2. Naďa Serafínová: Zvykli sme si na vojnu.
  3. Jozef Černek: Deň prvý, hotel
  4. Robert Puk: Keď sa poskok Šípoš pletie do Bratislavy
  5. Věra Tepličková: My pracujeme i v sobotě, soudružko
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu
  7. Věra Tepličková: Já jsem duhová víla,
  8. Erik Kriššák: Aj žraloky sú tu od prvohôr - zbierka
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 252
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 158
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 758
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 848
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 793
  6. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 5 347
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 312
  8. Lórant Kulík: Letecká záhada: Neznáme lietadlo preniklo do vzdušného priestoru Slovenska, Maďarska a ďalších krajín aliancie NATO 3 115
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  5. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu