SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky
OSTREJŠÍ DIAMANT

Mitsubishi Lancer - prvý dojem z Frankfurtu

Po štúdiách Concept-Sportback a Concept-X z roku 2005 predstavilo Mitsubishi najskôr na tohtoročnom Frankfurtskom autosalóne a neskôr aj u nás v Nitre sériovú podobu 9. generácie modelu Lancer. Ako prvý sa verejnosti predviedol štvordverový Lancer Sport S

Nový Mitsubishi Lancer svojím dynamickým vzhľadom výborne korešponduje s názvom Sport SedanNový Mitsubishi Lancer svojím dynamickým vzhľadom výborne korešponduje s názvom Sport Sedan

edan.

Nový Lancer vznikol v európskom vývojom stredisku Mitsubishi Motors v Trebure neďaleko Frankfurtu a svojim vyzývavým dizajnom s ostrými hranami neostáva nič dlžný výstižnému pomenovaniu Sport Sedan.

Novinka je v porovnaní s predchodcom o dlhšia o celých 360 mm (4570 mm) a širšia o 45 mm (1760 mm), čo spolu so zväčšením rozchodu obidvoch náprav o 60 mm (na 1530 mm) pomáha vytvárať športový prikrčený výraz. Z hľadiska vnútorného priestoru je veľmi dôležitým aj nárast rázvoru náprav z pôvodných 2600 na 2635 mm.

Lancer Sports Sedan je po modeli Outlander už druhým európskym dielom automobilky Mitsubishi predstaveným na novej podlahovej plošine patriacej do projektu s príznačným pomenovaním „Project Global". Platforma, ktorú využíva aj Chrysler, bude v nasledujúcich piatich rokoch slúžiť ako základ niekoľkých nových modelov Mitsubishi, vrátane nového Lancer Evolution (predstavenie na jar 2008) a päťdverového Lancer Sportback (predstavenie v lete 2008).

Súčasťou Project Global je šesť platforiem, ktoré zdieľajú spoločné komponenty ako predná podlahová časť, zavesenie kolies, elektronika a v prípade modelov s pohonom 4x4 aj inteligentný pohon všetkých kolies AWC. Spolu s platformou bol v spolupráci so spoločnosťami Daimler Chrysler a Hyundai Motor Company vyvinutý aj tzv „Svetový motor" s objemom valcov 1,8 litra.

K špičkovým jazdným vlastnostiam má novinke dopomôcť podvozok s nezávislým zavesením kolies, priečnymi spodnými ramenami a vzperami McPherson vpredu a viacprvkovým nezávislým zavesením vzadu. Tuhosť karosérie sa zlepšila o 56 %. K dispozícii je štandardný alebo znížený športový podvozok s tvrdšou charakteristikou pružín a tlmičov. Na želanie môže nový Lancer rolovať až na 18 palcových zliatinových diskoch obutých v pneumatikách s rozmermi 215/45 R18. Nad bezpečnosťou posádky teraz bdie až 9 airbagov.

Základ motorovej palety tvorí benzínový štvorvalec 1.5 DOHC MIVEC s výkonom 81 kW (110 k), ktorý môže byť kombinovaný s päťstupňovou manuálnou, alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Druhým v ponuke je, už v súvislosti s platformou spomínaný, tzv. „svetový motor" 1.8 DOHC MIVEC s výkonom 105 kW (144 k). Ten si budete môcť objednať s päťstupňovým manuálom alebo v kombinácii s prevodovkou CVT s plynulo meniteľným prevodovým pomerom alebo šiestimi prednastavenými stupňami. Naftovú ponuku reprezentuje šestnásťventilový štvorvalec 2.0 DiD známy už z modelov Grandis a Outlander. Dosahuje výkon 103 kW (140 k) a spolupracuje výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Nový Mitsubishi Lancer Sports Sedan bude na slovenskom trhu k dispozícii od januára 2008.

Prísne bezpečnostné predpisy v oblasti ochrany chodcov si vyžiadali dlhší predný previs novinky
Interiér nezaprie spoločnú platformu s modelom Outlander. Na SUV súrodenca sa ponáša hlavne horizontálne delená palubná doska a volant. Stredová konzola a stredový panel sú nové.
Priestorové pomery sa v porovnaní s predchodcom výrazne zlepšili, predovšetkým na zadných sedadlách.

Prvý dojem Michala Karpata

Keďže prvé jazdy ma čakajú až v novembri, stretnutie s novým Lancerom vo Franfurte som využil aspoň na krátke statické zoznámenie s touto novinkou. Za prvú veľkú prednosť nového Lancera v porovnaní s predchodcom považujem jeho dizajn vychádzajúci z konceptu nového Eva. Konečne aj sériový Lancer bude teda vyzerať poriadne dramaticky a nie ako chudobný príbuzný svojho ostrého brata. Štandardný Lancer si podľa mňa získa veľa priaznivcov práve kvôli podobnosti s novým EVO X. Dá im totiž rovnaký pocit výnimočnosti za podstatne menej peňazí. Stačí len nech si priplatia za väčšie kolesá a zadný spojler a nový Lancer dostane hneď iný šmrnc. Mimochodom, aby toto auto vyzeralo dobre, štruktúra a postoj karosérie si vyslovene žiadajú veľké kolesá – minimálne 17-palcové (na snímkach sú 18-palcové). Osobne si neviem predstaviť toto auto na menších ako 17-palcových kolesách.

Nielen z exteriéru ale aj z interiéru veľmi cítiť ako Mitsubishi záleží na úspechu tohto modelu. Napriek tomu, že kokpit sa do veľkej miery ponáša na Outlander, s ktorým Lancer zdieľa spoločnú platformu, plasty pôsobia kvalitnejším dojmom. Horizontálne delená palubná doska v kombinácii s tromi otočnými ovládačmi ventilácie zasunutými v paneli oválneho tvaru vyzerá celkom atraktívne. Škoda len, že dostal volant priveľmi podobný Outlanderu. Sedadlá sú tradične vynikajúce, a to nielen predné ale aj zadné. Sedáky sú hlboké, operadlá dostatočne dlhé. V oblasti kolien nebude síce Lancer patriť medzi rekordérov, ale určite sa poveziete pohodlnejšie než v predchádzajúcom modeli.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 525
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 593
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 932
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 821
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 704
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 755
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 533
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 415
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 285
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 999
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu