SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky
OSTREJŠÍ DIAMANT

Mitsubishi Lancer - prvý dojem z Frankfurtu

Po štúdiách Concept-Sportback a Concept-X z roku 2005 predstavilo Mitsubishi najskôr na tohtoročnom Frankfurtskom autosalóne a neskôr aj u nás v Nitre sériovú podobu 9. generácie modelu Lancer. Ako prvý sa verejnosti predviedol štvordverový Lancer Sport S

Nový Mitsubishi Lancer svojím dynamickým vzhľadom výborne korešponduje s názvom Sport SedanNový Mitsubishi Lancer svojím dynamickým vzhľadom výborne korešponduje s názvom Sport Sedan

edan.

Nový Lancer vznikol v európskom vývojom stredisku Mitsubishi Motors v Trebure neďaleko Frankfurtu a svojim vyzývavým dizajnom s ostrými hranami neostáva nič dlžný výstižnému pomenovaniu Sport Sedan.

Novinka je v porovnaní s predchodcom o dlhšia o celých 360 mm (4570 mm) a širšia o 45 mm (1760 mm), čo spolu so zväčšením rozchodu obidvoch náprav o 60 mm (na 1530 mm) pomáha vytvárať športový prikrčený výraz. Z hľadiska vnútorného priestoru je veľmi dôležitým aj nárast rázvoru náprav z pôvodných 2600 na 2635 mm.

Lancer Sports Sedan je po modeli Outlander už druhým európskym dielom automobilky Mitsubishi predstaveným na novej podlahovej plošine patriacej do projektu s príznačným pomenovaním „Project Global". Platforma, ktorú využíva aj Chrysler, bude v nasledujúcich piatich rokoch slúžiť ako základ niekoľkých nových modelov Mitsubishi, vrátane nového Lancer Evolution (predstavenie na jar 2008) a päťdverového Lancer Sportback (predstavenie v lete 2008).

Súčasťou Project Global je šesť platforiem, ktoré zdieľajú spoločné komponenty ako predná podlahová časť, zavesenie kolies, elektronika a v prípade modelov s pohonom 4x4 aj inteligentný pohon všetkých kolies AWC. Spolu s platformou bol v spolupráci so spoločnosťami Daimler Chrysler a Hyundai Motor Company vyvinutý aj tzv „Svetový motor" s objemom valcov 1,8 litra.

K špičkovým jazdným vlastnostiam má novinke dopomôcť podvozok s nezávislým zavesením kolies, priečnymi spodnými ramenami a vzperami McPherson vpredu a viacprvkovým nezávislým zavesením vzadu. Tuhosť karosérie sa zlepšila o 56 %. K dispozícii je štandardný alebo znížený športový podvozok s tvrdšou charakteristikou pružín a tlmičov. Na želanie môže nový Lancer rolovať až na 18 palcových zliatinových diskoch obutých v pneumatikách s rozmermi 215/45 R18. Nad bezpečnosťou posádky teraz bdie až 9 airbagov.

Základ motorovej palety tvorí benzínový štvorvalec 1.5 DOHC MIVEC s výkonom 81 kW (110 k), ktorý môže byť kombinovaný s päťstupňovou manuálnou, alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Druhým v ponuke je, už v súvislosti s platformou spomínaný, tzv. „svetový motor" 1.8 DOHC MIVEC s výkonom 105 kW (144 k). Ten si budete môcť objednať s päťstupňovým manuálom alebo v kombinácii s prevodovkou CVT s plynulo meniteľným prevodovým pomerom alebo šiestimi prednastavenými stupňami. Naftovú ponuku reprezentuje šestnásťventilový štvorvalec 2.0 DiD známy už z modelov Grandis a Outlander. Dosahuje výkon 103 kW (140 k) a spolupracuje výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Nový Mitsubishi Lancer Sports Sedan bude na slovenskom trhu k dispozícii od januára 2008.

Prísne bezpečnostné predpisy v oblasti ochrany chodcov si vyžiadali dlhší predný previs novinky
Interiér nezaprie spoločnú platformu s modelom Outlander. Na SUV súrodenca sa ponáša hlavne horizontálne delená palubná doska a volant. Stredová konzola a stredový panel sú nové.
Priestorové pomery sa v porovnaní s predchodcom výrazne zlepšili, predovšetkým na zadných sedadlách.

Prvý dojem Michala Karpata

Keďže prvé jazdy ma čakajú až v novembri, stretnutie s novým Lancerom vo Franfurte som využil aspoň na krátke statické zoznámenie s touto novinkou. Za prvú veľkú prednosť nového Lancera v porovnaní s predchodcom považujem jeho dizajn vychádzajúci z konceptu nového Eva. Konečne aj sériový Lancer bude teda vyzerať poriadne dramaticky a nie ako chudobný príbuzný svojho ostrého brata. Štandardný Lancer si podľa mňa získa veľa priaznivcov práve kvôli podobnosti s novým EVO X. Dá im totiž rovnaký pocit výnimočnosti za podstatne menej peňazí. Stačí len nech si priplatia za väčšie kolesá a zadný spojler a nový Lancer dostane hneď iný šmrnc. Mimochodom, aby toto auto vyzeralo dobre, štruktúra a postoj karosérie si vyslovene žiadajú veľké kolesá – minimálne 17-palcové (na snímkach sú 18-palcové). Osobne si neviem predstaviť toto auto na menších ako 17-palcových kolesách.

Nielen z exteriéru ale aj z interiéru veľmi cítiť ako Mitsubishi záleží na úspechu tohto modelu. Napriek tomu, že kokpit sa do veľkej miery ponáša na Outlander, s ktorým Lancer zdieľa spoločnú platformu, plasty pôsobia kvalitnejším dojmom. Horizontálne delená palubná doska v kombinácii s tromi otočnými ovládačmi ventilácie zasunutými v paneli oválneho tvaru vyzerá celkom atraktívne. Škoda len, že dostal volant priveľmi podobný Outlanderu. Sedadlá sú tradične vynikajúce, a to nielen predné ale aj zadné. Sedáky sú hlboké, operadlá dostatočne dlhé. V oblasti kolien nebude síce Lancer patriť medzi rekordérov, ale určite sa poveziete pohodlnejšie než v predchádzajúcom modeli.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  8. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  5. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  6. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  9. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  10. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 11 044
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 10 028
  3. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 864
  4. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 802
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 544
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 318
  7. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 898
  8. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 7 884
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 265
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 379
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


6 h
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún