SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Carlos Ghosn :„Renault chceme povýšiť na kvalitnú a spoľahlivú značku."

Kvalita, kvalita a ešte raz kvalita, zaznieva z úst všetkých predstaviteľov automobilky Renault v súvislosti s uvedením novej Laguny. Predchádzajúca generácia však totálne pohorela na spoľahlivosti elektroniky. Aké kroky Renault uskutočnil, aby tieto slov

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

á zaznievali aj z úst zákazníkov, opýtali sme sa toho najpovolanejšieho – šéfa automobilky Renault-Nissan.

Laguna by sa mala zaradiť medzi 3 najspoľahlivejšie automobily vo svojej kategórii. Aké kroky ste uskutočnili pre dosiahnutie tohto cieľa, prípadne aké ešte plánujete urobiť?

Útok na top 3 v úrovni kvality je založený na systematickom vývoji auta pre dosiahnutie tohto cieľa hneď od vzniku myšlienky novej Laguny. Všetky kroky počnúc návrhom dizajnu,  stavbou vozidla, procesom výroby až po dodanie auta zákazníkovi boli podriadené požiadavkám na čo najvyššiu kvalitu. Hovoríme top 3, pretože rozdiely na špici sú veľmi tesné, no je dôležité dodať, že sme nevytvorili novú Lagunu a povedali si, že to auto na to má. Do novej Laguny sme išli s tým, že to auto musí patriť k najlepším. Chceli sme, aby zákazník, ktorý do auta sadne, ohmatá a vyskúša si ho, nadobudol dojem skutočnej kvality a aby tento dojem pretrval po celú dobu vlastníctva auta. V tomto preplnenom segmente ale nebojujete proti nováčikom, bojujete proti BMW, AUDI, Mercedesu či Toyote, takže každý krok, vrátane ceny, sme zvážili tak, aby sme aj v tejto doslova špecializovanej konkurencii obstáli do tretieho miesta. Laguna by nám mala preto neskôr slúžiť aj ako vzor pre ďalšie naše automobily.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

A čo ostatné modely?

Rozhodne všetky nadobudnuté skúsenosti zúročíme aj pri ostatných modeloch. Rád by som ale poznamenal, že 2 – 3 modely už patria medzi trojicu najlepších v rôznych nemeckých prieskumoch, takže cítime, že sme na dobrej ceste. Myslíme to naozaj vážne a chceme povýšiť Renault na kvalitnú a spoľahlivú značku. A dúfame, že práve nová Laguna nám k tomu výrazne dopomôže. Pretransformovali sme totiž všetky postupy našej práce od vývoja auta až po dílerov, ktorí boli kompletne preškolení, aby sme pozdvihli aj náš servis na oveľa vyššiu úroveň.

Na novú Lagunu dávate trojročnú záruku. Bude to nový štandart Renaultu?

Začali sme s 3 rokmi záruky a sme zvedaví, akú odozvu to prinesie. Trojročná záruka je pre Lagunu veľmi dôležitá, pretože sa nachádza v trhovom segmente, kde 50% zákazníkov tvoria flítové predaje (firmy) a jedným z najdôležitejších parametrov pri nákupe auta firmami je celková cena auta. Teda jeho nákupná cena, záruka, spotreba, predajná cena ojazdeného vozidla a náklady na servis. Takže trojročnou zárukou chceme dať flítovým zákazníkom najavo, že im ponúkame nadmieru kvalitné a spoľahlivé auto a tak isto to účinkuje aj na bežných zákazníkov. Opäť je to len prvý krok, ktorý zanalyzujeme a potom uvidíme, čo sa bude diať pri ďalších modeloch.

Skryť Vypnúť reklamu

V jednom z rozhovorov ste nedávno naznačili, že nový dôraz na kvalitu vám dáva nádej uspieť v budúcnosti aj vo vyššej strednej triede. Znamená to, že po neúspechu modelov Vel Satis a Avantime sa Renault cíti na návrat do tejto kategórie? A ak áno, s akým modelom, bude to sedan alebo kombinácia viacerých druhov karosérie ako bol Vel Satis?

Pôjdeme aj vyššie, Laguna nebude našim najvyššie postaveným modelom. Myslím ale, že je ešte príliš skoro o nich hovoriť. Nie je to sen, už na tom pracujeme. Vel Satis aj Espace dostanú nástupcu. Sú navrhnuté, dokonca ich testujeme, no dnes o nich ešte nie sme pripravení rozprávať, pretože našou prioritou je Laguna. Ale s istotou môžem povedať, že Renault čoskoro prinesie aj modely vyšších tried, takže v najbližších rokoch vyplníme všetky diery na trhu. Tento rok patrí Lagune. Ďalšie prekvapenia prinesieme v roku 2008 a 2009.

Skryť Vypnúť reklamu

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 270
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 19 007
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 802
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 393
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 646
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 895
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 820
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 708
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 440
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 922
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Experti nesúhlasia s Krajčího vyjadreniami o AstraZenece a posune očkovania

Tento týždeň príde o takmer päťtisíc dávok vakcíny od Pfizeru menej.

Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Čoraz ťažšie sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie smeruje k ochrane životov a ktoré je len zneužívaním dôvery občanov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý sa opäť zatajuje. Buď porušil pravidlá, alebo Britov zavádzal

Na Slovensku pravidlá neporušil, v Anglicku to isté nie je.

Štefan Holý.

Koronavírus na Slovensku: PCR testy odhalili 1 909 nakazených, pribudlo 111 úmrtí (minúta po minúte)

Od začiatku pandémie zomrelo v súvislosti s covidom 3 637 osôb, vyliečilo sa 173 761 ľudí.

Plošné testovanie na Covid-19:Zdravotník odoberá vzorku.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.