Carlos Ghosn :„Renault chceme povýšiť na kvalitnú a spoľahlivú značku."

Kvalita, kvalita a ešte raz kvalita, zaznieva z úst všetkých predstaviteľov automobilky Renault v súvislosti s uvedením novej Laguny. Predchádzajúca generácia však totálne pohorela na spoľahlivosti elektroniky. Aké kroky Renault uskutočnil, aby tieto slov

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

á zaznievali aj z úst zákazníkov, opýtali sme sa toho najpovolanejšieho – šéfa automobilky Renault-Nissan.

Laguna by sa mala zaradiť medzi 3 najspoľahlivejšie automobily vo svojej kategórii. Aké kroky ste uskutočnili pre dosiahnutie tohto cieľa, prípadne aké ešte plánujete urobiť?

Útok na top 3 v úrovni kvality je založený na systematickom vývoji auta pre dosiahnutie tohto cieľa hneď od vzniku myšlienky novej Laguny. Všetky kroky počnúc návrhom dizajnu,  stavbou vozidla, procesom výroby až po dodanie auta zákazníkovi boli podriadené požiadavkám na čo najvyššiu kvalitu. Hovoríme top 3, pretože rozdiely na špici sú veľmi tesné, no je dôležité dodať, že sme nevytvorili novú Lagunu a povedali si, že to auto na to má. Do novej Laguny sme išli s tým, že to auto musí patriť k najlepším. Chceli sme, aby zákazník, ktorý do auta sadne, ohmatá a vyskúša si ho, nadobudol dojem skutočnej kvality a aby tento dojem pretrval po celú dobu vlastníctva auta. V tomto preplnenom segmente ale nebojujete proti nováčikom, bojujete proti BMW, AUDI, Mercedesu či Toyote, takže každý krok, vrátane ceny, sme zvážili tak, aby sme aj v tejto doslova špecializovanej konkurencii obstáli do tretieho miesta. Laguna by nám mala preto neskôr slúžiť aj ako vzor pre ďalšie naše automobily.

A čo ostatné modely?

Rozhodne všetky nadobudnuté skúsenosti zúročíme aj pri ostatných modeloch. Rád by som ale poznamenal, že 2 – 3 modely už patria medzi trojicu najlepších v rôznych nemeckých prieskumoch, takže cítime, že sme na dobrej ceste. Myslíme to naozaj vážne a chceme povýšiť Renault na kvalitnú a spoľahlivú značku. A dúfame, že práve nová Laguna nám k tomu výrazne dopomôže. Pretransformovali sme totiž všetky postupy našej práce od vývoja auta až po dílerov, ktorí boli kompletne preškolení, aby sme pozdvihli aj náš servis na oveľa vyššiu úroveň.

Na novú Lagunu dávate trojročnú záruku. Bude to nový štandart Renaultu?

Začali sme s 3 rokmi záruky a sme zvedaví, akú odozvu to prinesie. Trojročná záruka je pre Lagunu veľmi dôležitá, pretože sa nachádza v trhovom segmente, kde 50% zákazníkov tvoria flítové predaje (firmy) a jedným z najdôležitejších parametrov pri nákupe auta firmami je celková cena auta. Teda jeho nákupná cena, záruka, spotreba, predajná cena ojazdeného vozidla a náklady na servis. Takže trojročnou zárukou chceme dať flítovým zákazníkom najavo, že im ponúkame nadmieru kvalitné a spoľahlivé auto a tak isto to účinkuje aj na bežných zákazníkov. Opäť je to len prvý krok, ktorý zanalyzujeme a potom uvidíme, čo sa bude diať pri ďalších modeloch.

V jednom z rozhovorov ste nedávno naznačili, že nový dôraz na kvalitu vám dáva nádej uspieť v budúcnosti aj vo vyššej strednej triede. Znamená to, že po neúspechu modelov Vel Satis a Avantime sa Renault cíti na návrat do tejto kategórie? A ak áno, s akým modelom, bude to sedan alebo kombinácia viacerých druhov karosérie ako bol Vel Satis?

Pôjdeme aj vyššie, Laguna nebude našim najvyššie postaveným modelom. Myslím ale, že je ešte príliš skoro o nich hovoriť. Nie je to sen, už na tom pracujeme. Vel Satis aj Espace dostanú nástupcu. Sú navrhnuté, dokonca ich testujeme, no dnes o nich ešte nie sme pripravení rozprávať, pretože našou prioritou je Laguna. Ale s istotou môžem povedať, že Renault čoskoro prinesie aj modely vyšších tried, takže v najbližších rokoch vyplníme všetky diery na trhu. Tento rok patrí Lagune. Ďalšie prekvapenia prinesieme v roku 2008 a 2009.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Konferencia - EU support for research
  2. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  3. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  4. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 16 093
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 14 025
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 12 284
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 10 801
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 351
  6. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 5 303
  7. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 554
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 206
  9. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 3 926
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 469

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Diskusia denníka SME: Rok po vražde Jána a Martiny

Hosťami budú šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová a šéfredaktor Aktuality.sk Peter Bárdy.

DOMOV

Nespokojní farmári hodinu blokovali bratislavský most SNP

Z pokojného protestu farmárov sa stala blokáda.

ŽENA

Príbeh, v ktorom si van Gogh neodrezal ucho, ale kus srdca

Prehľad textov z prílohy Sex a vzťahy. Téma: samota.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson

Koncept Citroen Ami One ukazuje, že autá budúcnosti nemusia byť drahé

Pokročilé technológie ustúpili priaznivej cene vozidla.

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.