SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Carlos Ghosn :„Renault chceme povýšiť na kvalitnú a spoľahlivú značku."

Kvalita, kvalita a ešte raz kvalita, zaznieva z úst všetkých predstaviteľov automobilky Renault v súvislosti s uvedením novej Laguny. Predchádzajúca generácia však totálne pohorela na spoľahlivosti elektroniky. Aké kroky Renault uskutočnil, aby tieto slov

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

á zaznievali aj z úst zákazníkov, opýtali sme sa toho najpovolanejšieho – šéfa automobilky Renault-Nissan.

Laguna by sa mala zaradiť medzi 3 najspoľahlivejšie automobily vo svojej kategórii. Aké kroky ste uskutočnili pre dosiahnutie tohto cieľa, prípadne aké ešte plánujete urobiť?

Útok na top 3 v úrovni kvality je založený na systematickom vývoji auta pre dosiahnutie tohto cieľa hneď od vzniku myšlienky novej Laguny. Všetky kroky počnúc návrhom dizajnu,  stavbou vozidla, procesom výroby až po dodanie auta zákazníkovi boli podriadené požiadavkám na čo najvyššiu kvalitu. Hovoríme top 3, pretože rozdiely na špici sú veľmi tesné, no je dôležité dodať, že sme nevytvorili novú Lagunu a povedali si, že to auto na to má. Do novej Laguny sme išli s tým, že to auto musí patriť k najlepším. Chceli sme, aby zákazník, ktorý do auta sadne, ohmatá a vyskúša si ho, nadobudol dojem skutočnej kvality a aby tento dojem pretrval po celú dobu vlastníctva auta. V tomto preplnenom segmente ale nebojujete proti nováčikom, bojujete proti BMW, AUDI, Mercedesu či Toyote, takže každý krok, vrátane ceny, sme zvážili tak, aby sme aj v tejto doslova špecializovanej konkurencii obstáli do tretieho miesta. Laguna by nám mala preto neskôr slúžiť aj ako vzor pre ďalšie naše automobily.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

A čo ostatné modely?

Rozhodne všetky nadobudnuté skúsenosti zúročíme aj pri ostatných modeloch. Rád by som ale poznamenal, že 2 – 3 modely už patria medzi trojicu najlepších v rôznych nemeckých prieskumoch, takže cítime, že sme na dobrej ceste. Myslíme to naozaj vážne a chceme povýšiť Renault na kvalitnú a spoľahlivú značku. A dúfame, že práve nová Laguna nám k tomu výrazne dopomôže. Pretransformovali sme totiž všetky postupy našej práce od vývoja auta až po dílerov, ktorí boli kompletne preškolení, aby sme pozdvihli aj náš servis na oveľa vyššiu úroveň.

Na novú Lagunu dávate trojročnú záruku. Bude to nový štandart Renaultu?

Začali sme s 3 rokmi záruky a sme zvedaví, akú odozvu to prinesie. Trojročná záruka je pre Lagunu veľmi dôležitá, pretože sa nachádza v trhovom segmente, kde 50% zákazníkov tvoria flítové predaje (firmy) a jedným z najdôležitejších parametrov pri nákupe auta firmami je celková cena auta. Teda jeho nákupná cena, záruka, spotreba, predajná cena ojazdeného vozidla a náklady na servis. Takže trojročnou zárukou chceme dať flítovým zákazníkom najavo, že im ponúkame nadmieru kvalitné a spoľahlivé auto a tak isto to účinkuje aj na bežných zákazníkov. Opäť je to len prvý krok, ktorý zanalyzujeme a potom uvidíme, čo sa bude diať pri ďalších modeloch.

Skryť Vypnúť reklamu

V jednom z rozhovorov ste nedávno naznačili, že nový dôraz na kvalitu vám dáva nádej uspieť v budúcnosti aj vo vyššej strednej triede. Znamená to, že po neúspechu modelov Vel Satis a Avantime sa Renault cíti na návrat do tejto kategórie? A ak áno, s akým modelom, bude to sedan alebo kombinácia viacerých druhov karosérie ako bol Vel Satis?

Pôjdeme aj vyššie, Laguna nebude našim najvyššie postaveným modelom. Myslím ale, že je ešte príliš skoro o nich hovoriť. Nie je to sen, už na tom pracujeme. Vel Satis aj Espace dostanú nástupcu. Sú navrhnuté, dokonca ich testujeme, no dnes o nich ešte nie sme pripravení rozprávať, pretože našou prioritou je Laguna. Ale s istotou môžem povedať, že Renault čoskoro prinesie aj modely vyšších tried, takže v najbližších rokoch vyplníme všetky diery na trhu. Tento rok patrí Lagune. Ďalšie prekvapenia prinesieme v roku 2008 a 2009.

Skryť Vypnúť reklamu

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 000
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 253
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 290
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 682
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 715
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 912
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 810
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 678
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.