SME
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Carlos Ghosn :„Renault chceme povýšiť na kvalitnú a spoľahlivú značku."

Kvalita, kvalita a ešte raz kvalita, zaznieva z úst všetkých predstaviteľov automobilky Renault v súvislosti s uvedením novej Laguny. Predchádzajúca generácia však totálne pohorela na spoľahlivosti elektroniky. Aké kroky Renault uskutočnil, aby tieto slov

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

á zaznievali aj z úst zákazníkov, opýtali sme sa toho najpovolanejšieho – šéfa automobilky Renault-Nissan.

Laguna by sa mala zaradiť medzi 3 najspoľahlivejšie automobily vo svojej kategórii. Aké kroky ste uskutočnili pre dosiahnutie tohto cieľa, prípadne aké ešte plánujete urobiť?

Útok na top 3 v úrovni kvality je založený na systematickom vývoji auta pre dosiahnutie tohto cieľa hneď od vzniku myšlienky novej Laguny. Všetky kroky počnúc návrhom dizajnu,  stavbou vozidla, procesom výroby až po dodanie auta zákazníkovi boli podriadené požiadavkám na čo najvyššiu kvalitu. Hovoríme top 3, pretože rozdiely na špici sú veľmi tesné, no je dôležité dodať, že sme nevytvorili novú Lagunu a povedali si, že to auto na to má. Do novej Laguny sme išli s tým, že to auto musí patriť k najlepším. Chceli sme, aby zákazník, ktorý do auta sadne, ohmatá a vyskúša si ho, nadobudol dojem skutočnej kvality a aby tento dojem pretrval po celú dobu vlastníctva auta. V tomto preplnenom segmente ale nebojujete proti nováčikom, bojujete proti BMW, AUDI, Mercedesu či Toyote, takže každý krok, vrátane ceny, sme zvážili tak, aby sme aj v tejto doslova špecializovanej konkurencii obstáli do tretieho miesta. Laguna by nám mala preto neskôr slúžiť aj ako vzor pre ďalšie naše automobily.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

A čo ostatné modely?

Rozhodne všetky nadobudnuté skúsenosti zúročíme aj pri ostatných modeloch. Rád by som ale poznamenal, že 2 – 3 modely už patria medzi trojicu najlepších v rôznych nemeckých prieskumoch, takže cítime, že sme na dobrej ceste. Myslíme to naozaj vážne a chceme povýšiť Renault na kvalitnú a spoľahlivú značku. A dúfame, že práve nová Laguna nám k tomu výrazne dopomôže. Pretransformovali sme totiž všetky postupy našej práce od vývoja auta až po dílerov, ktorí boli kompletne preškolení, aby sme pozdvihli aj náš servis na oveľa vyššiu úroveň.

Na novú Lagunu dávate trojročnú záruku. Bude to nový štandart Renaultu?

Začali sme s 3 rokmi záruky a sme zvedaví, akú odozvu to prinesie. Trojročná záruka je pre Lagunu veľmi dôležitá, pretože sa nachádza v trhovom segmente, kde 50% zákazníkov tvoria flítové predaje (firmy) a jedným z najdôležitejších parametrov pri nákupe auta firmami je celková cena auta. Teda jeho nákupná cena, záruka, spotreba, predajná cena ojazdeného vozidla a náklady na servis. Takže trojročnou zárukou chceme dať flítovým zákazníkom najavo, že im ponúkame nadmieru kvalitné a spoľahlivé auto a tak isto to účinkuje aj na bežných zákazníkov. Opäť je to len prvý krok, ktorý zanalyzujeme a potom uvidíme, čo sa bude diať pri ďalších modeloch.

SkryťVypnúť reklamu

V jednom z rozhovorov ste nedávno naznačili, že nový dôraz na kvalitu vám dáva nádej uspieť v budúcnosti aj vo vyššej strednej triede. Znamená to, že po neúspechu modelov Vel Satis a Avantime sa Renault cíti na návrat do tejto kategórie? A ak áno, s akým modelom, bude to sedan alebo kombinácia viacerých druhov karosérie ako bol Vel Satis?

Pôjdeme aj vyššie, Laguna nebude našim najvyššie postaveným modelom. Myslím ale, že je ešte príliš skoro o nich hovoriť. Nie je to sen, už na tom pracujeme. Vel Satis aj Espace dostanú nástupcu. Sú navrhnuté, dokonca ich testujeme, no dnes o nich ešte nie sme pripravení rozprávať, pretože našou prioritou je Laguna. Ale s istotou môžem povedať, že Renault čoskoro prinesie aj modely vyšších tried, takže v najbližších rokoch vyplníme všetky diery na trhu. Tento rok patrí Lagune. Ďalšie prekvapenia prinesieme v roku 2008 a 2009.

SkryťVypnúť reklamu

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Na Špitálskej ulici v Bratislave pribudnú nové byty
  2. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  3. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  4. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  5. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  6. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  7. Trenčín potrebuje nový impulz!
  8. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 210
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 156
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 838
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 808
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 426
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 2 108
  7. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 104
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 809
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Byť členom vlády je pre Matoviča dôležitejšie ako to, aby tá vláda fungovala.

Ak niekto chce, aby sa to skončilo, nemôžete sa mu čudovať.


14. aug
Peter Schutz.

Vymývač mozgov môže tárať čokoľvek, štúdiá ho naďalej volajú.


1 h
Dobrovoľníčky preberajú zbierku v humanitárnom centre Kto pomôže Ukrajine? pre vojnových utečencov z Ukrajiny v priestoroch nákupného centra Aupark v Bratislave.

Utečenci z Ukrajiny stále prichádzajú.


a 1 ďalší 23 h
Ruskí vojaci v Chersonskej oblasti.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 11 h

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: V Škótsku dnes porazili menštruačnú chudobu
  2. Peter Biščo: Akú odmenu dostal Sulík od Fica za ...
  3. Pavol Kadlec: Rozmeňme si Matoviča na drobné.
  4. Unicef Slovensko: Afganistan - rok po...
  5. Imunoblog: Nástup do kolektívu
  6. Martin Pekár: O novom cestovnom poriadku (grafikone)
  7. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
  8. Erik Kriššák: Terra incognita – dobre prebádané územie genitívnych metafor
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 22 147
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 16 052
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 256
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 875
  5. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 5 773
  6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 559
  7. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 4 292
  8. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 290
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu