SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Ján Kroner tlačil auto na chatu

Jazdu autom vníma ako životnú nevyhnutnosť. Jazdiť začínal ako štrnásťročný na otcovom starom aute. Herec a moderátor Ján Kroner.

Pamätáte sa na svoje prvé auto?
Prvé auto, na ktorom som šoféroval, keď som mal 14 rokov, bol Opel Kadet, rok výroby 1938. Bolo to nemecké auto – predchodca Moskviča a mali sme ho doma. Moje prvé vlastné auto bola Škoda 120.

Aké malo negatíva a pozitíva?
Pozitívum bolo už to, že som sa zmohol na auto a na tie časy to bolo celkom slušné auto. Vtedy sme ani nemali veľmi na výber. Tí solventnejší mali žiguláky a my sme boli radi, že máme embéčky. Negatívum? Trápil nás nefungujúci termostat a prehrievajúci sa motor po dlhom a prudkom stúpaní do kopca.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Aké ďalšie autá ste mali?
Neskôr som mal Favorit. V porovnaní s tou 120 sa mi zdalo, že už mám luxusné auto. Moje prvé zahraničné auto bol Fiat Punto. Potom nasledovali dva Citroeny, prvá Xsara a Xsara Piccaso.

S akým autom jazdíte dnes?
Teraz už niekoľko rokov vlastním autá značky Suzuki, celá naša rodina na nich jazdí, syn má Swifta, manželka jazdí na SX4 a ja mám Grand Vitaru.

Čo od svojho auta vyžadujete?
Moje auto musí byť v prvom rade pohodlné, v druhom rade musím mať pocit bezpečia a po tretie musí mať príjemný motor a zdolať aspoň nenáročný terén.

Čo pre vás znamená šoférovanie?
Presun z bodu A do bodu B bez toho, aby sa mi auto pokazilo. Už sa veľmi na cestách nenaháňam. Klamal by som, že šoférovanie je pre mňa relax. Je to nutnosť.

Moderujete v televízii reláciu o domácich videách. Stál by nejaký váš zážitok s autom za nakrútenie vtipného domáceho videa?
Keď sme chodili na chatu, posledný úsek cesty sme museli auto vytlačiť. Keďže som bol najmladší, tak som šoféroval a mama s dvomi sestrami tlačili auto.

SkryťVypnúť reklamu

Ján Kroner

Šoféruje od roku: 1974
Približný počet najazdených kilometrov ročne: 40 000
Nehody: asi dve – tri, nie vážne
Priestupky: prekročenie rýchlosti

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 699
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 10 900
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 341
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 624
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 443
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 792
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 743
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 013
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


5 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  2. Věra Tepličková: Pozri, kto ťa šikanuje...
  3. Ján Raclavský: Atómovky, ktoré ohrozujú samosprávy
  4. Vladimír Krátky: VOLVO do Košíc !
  5. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  6. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  7. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  8. Vladimír Krátky: RTVS je podivuhodná, periférna, rurálno, mysticko, roduverná, akože verejnoprávna inštitúcia .
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 472
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 585
  3. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 7 338
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 903
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 175
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 801
  7. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 686
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 397
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu