Mercedes urobil prevrat, spojil benzín a diesel

Automobilky sa na jesennom autosalóne IAA vo Frankfurte predháňali v ponuke ekologických modelov s čo najnižším obsahom CO2 vo výfukových plynoch. V zelenom ošiali vyniklo niekoľko nových a interesantných štúdií budúcnosti. Mercedes dokonca skombinoval pr

Retro dizajn štúdie F700 pripomína časy najväčšieho rozkvetu spaľovacích motorov, ktoré prechádzajú neustálym zdokonaľovaním. Výsledkom spojenia dvoch vznetového a zážihového cyklu bude nízka spotreba a vysoký výkon.(Zdroj: Mercedes)

acovný cyklus benzínového a naftového motora.

Trojcípa hviezda už tradične obsadzuje najväčšiu halu výstaviska, kde na niekoľkých poschodiach demonštruje stav súčasnej automobilovej techniky a pohľad do budúcnosti, v tomto prípade stelesnený štúdiou F700 a motorom budúcnosti.

Pozerá pred seba
Futuristická limuzína vytvorená v kalifornskom dizajnérskom štúdiu vraj ponúkne nebývalý priestor a pritom je kratšia, než súčasná vlajková loď značky, trieda S. Vnútorný priestor pramení v dlhom rázvore náprav a krátkych previsoch. Mercedes – Benz F700 má podvozkový systém Active PRE-SCAN, ktorý sníma povrch cesty pred autom pomocou laserového skeneru a pripravuje vozidlo na danú situáciu. Keď sa pred autom objavia nerovnosti, pruženie je na to vopred pripravené. Podvozok auta sa nastavuje v reálnom čase a keď príde na vopred snímané miesto, už je všetko nastavené. Podobný systém sa krátko používal v deväťdesiatych rokoch vo Formule 1, následne bol komisármi zakázaný.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dva v jednom
Vo svetovej premiére prichádza aj motor DiesOtto poháňajúci Mercedes F700. Ako názov napovedá ide o spojenie vlastností a technických riešení dieselového, teda naftového motora a ottovho benzínového motora. Motor spaľujúci benzín využíva pri nízkych a stredných otáčkach samovznietenie paliva. Absenciou iskry pri vznietení dochádza k vysoko účinnému spaľovaciemu procesu. V režime vyššieho zaťaženia a pri štartovaní zapaľuje zmes klasická sviečka. Výsledkom pracovného cyklu DiesOtto motora sú nízke emisie oxidov dusíka a nízka spotreba paliva. Malý štvorvalec prepĺňajú dve turbodúchadlá a palivo prichádza do valcov cez priame vstrekovanie.

Motor so štartérom a generátorom v jednej úlohe zároveň plní funkciu hybridného automobilu s uchovávaním prebytočnej pohybovej energie. Výkon spaľovacieho motora 175 kW ešte zvyšuje prídavný hybridný elektromotor s výkonom 15 kW. Pozoruhodný je tiež krútiaci moment celej sústavy na úrovni 400 Nm. A to najdôležitejšie nakoniec. Rýchla limuzína pokorí stovku za 7,5 s a v priemere spotrebuje iba 5,3 l/100 km.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 203
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 824
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 070
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 609
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 116
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 001
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 650
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 550
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 340
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 773

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.