SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Levia svorka

Automobilka Peugeot pripravila na frankfurtský autosalón poriadne bohatú nádielku. Okrem nových sériových modelov sa predstavili aj zaujímavé koncepty.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

207
Začnime od sériových modelov. Peugeot so svojou dvestosedmičkou, ktorá sa dokonca po vzore svojej predchodkyne prepracovala do čela rebríčka najpredávanejších automobilov v Európe, rozhodne nespí na vavrínoch. Po nedávno predstavenom kombi s označením SW prichádzajú aj ďalšie deriváty tohto modelu.

Prvým je Outdoor, ktorý bez problémov rozoznáte od „obyčajnej“ verzie. Na karosérii totiž pribudlo plastové brnenie a to naznačuje, že vozidlo určené na aktívne trávenie voľného času môže aj do ľahkého terénu. Z tohto titulu dostalo prepracované pruženie aj väčšie kolesá, čím sa svetlá výška zdvihla o 16 mm nad prednou a 21 mm nad zadnou nápravou. Rovnako ako jej civilnejší súrodenec i model SW Outdoor si ponecháva skvelú variabilitu interiéru. Okrem základného osemventilového agregátu novinku poháňajú štyri pohonné jednotky -benzínové 1.4 VTi (70 kW/95 k), 1.6 VTi (88 kW/120 k) a naftové 1.6 HDi (66 kW/90 k) a 1.6 HDi FAP (80 kW/109 k).

Druhou variáciou na tému 207 SW je športová verzia s označením RC. Po dynamizujúcich úpravách karosérie (zadný strešný spojler, športová koncovka výfuku) a tiež vďaka sedemnásťpalcovým nízkoprofilovým pneumatikám sa toto kombi nedá prehliadnuť. Športový vzhľad vrátane nových predných sedadiel dostal aj interiér. To pravé orechové sa ale ukrýva pod kapotou – prepĺňaný benzínový štvorvalec, ktorý ustajňuje až 174 žrebcov (128 kW). Nový agregát 1.6 THP disponuje špeciálnym prepĺňaním, priamym vstrekom paliva a variabilným časovaním ventilov. S takouto technológiou dokáže Peugeot 207 SW RC jazdiť maximálkou 220 km/h, z nuly na 100 km/h zrýchli za 7,6 sekundy a pritom skonzumuje priemerne len 7,4 l/100 km.

308
Svoju výstavnú premiéru vo Frankfurte absolvoval aj nový model nižšej strednej triedy Peugeot 308. Verzia hatchback však neostala osamotená. Francúzi predstavili na „jej tému“ dve zaujímavé štúdie z nej odvodené – 308 RC Z a 308 Prologue. V prvom prípade ide o výsostne športové 2+2 miestne kupé. Podvozok, samozrejme so športovými úpravami, je prevzatý z hatchbacku a motor 1.6 THP má výkon až 160 kW (218 k). Ten zabezpečuje zrýchlenie na stovku za rovných sedem sekúnd a maximálnu rýchlosť 235 km/h. Prologue zasa naznačuje, ako bude vyzerať sériový Peugeot 308 SW. Štúdia je dlhá rovných 4500 mm, interiér je dimenzovaný pre sedem samostatne sediacich cestujúcich, pričom sedadlá druhého a tretieho radu (tretí rad ako opcia) sa dajú ľubovoľne zamieňať, sklápať či vyberať.

Popri mnohých sa aj Peugeot pridal k zástupu automobiliek, ktoré prezentovali svoje predstavy o ekologickom aute. Stelesnením takéhoto automobilu je model 308 HybrideHDi, v ktorom naftový agregátu 1.6 HDi s filtrom pevných častíc a výkonom 80 kW (109 k) konštruktéri skombinovali so 16-kilowattovým elektromotorom (rekuperácia energie vo fáze decelerácie a brzdenia je samozrejmosťou). Na prenos výkonu z klasického spaľovacieho motora na kolesá použil Peugeot novú šesťstupňovú robotizovanú mechanickú prevodovku. Aj vďaka tomu automobil dosahuje jazdnú dynamiku porovnateľnú s rovnakým modelom vybaveným agregátom 2.0 HDi s výkonom 100 kW (136 k). Produkuje však výrazne menej emisií CO2 (v meste až o 52 %) a dosahuje priemernú spotrebu 3,4 l/100 km.

Kým Peugeot 207 SW Outdoor je určený najmä tým, ktorí trávia voľný čas aktívne a občas ich cesty zavedú aj na nespevnený povrch.








Verzia 207 SW RC sa svojím naturelom a výkonom pýta na pretekársky okruh...










Variácií na tému 308 bolo vo Frankfurte viac než dosť. Najviac pozornosti si určite získal koncept 308 RC Z – športové kupé do najmenšieho detailu. Jeho ďalšiu životnú púť smerom k realite však zatiaľ nikto nepotvrdil.



 

Na úspechy modelu Peugeot 307 SW určite automobilka nadviaže aj radom 308. Vo Frankfurte sa predviedla štúdia 308 SW Prologue, ktorá dáva jasnú predstavu o tom, ako bude kombi 308 vyzerať v sériovej podobe.

 

 

 


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  7. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 686
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 338
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 9 221
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 521
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 913
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 791
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 698
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 2 863
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


2 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


23 h
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: VOLVO do Košíc !
  2. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  3. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  4. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  5. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  7. Vladimír Krátky: RTVS je podivuhodná, periférna, rurálno, mysticko, roduverná, akože verejnoprávna inštitúcia .
  8. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 313
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 338
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 452
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 5 914
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 165
  6. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 833
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 798
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 385
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu