207
Začnime od sériových modelov. Peugeot so svojou dvestosedmičkou, ktorá sa dokonca po vzore svojej predchodkyne prepracovala do čela rebríčka najpredávanejších automobilov v Európe, rozhodne nespí na vavrínoch. Po nedávno predstavenom kombi s označením SW prichádzajú aj ďalšie deriváty tohto modelu.
Prvým je Outdoor, ktorý bez problémov rozoznáte od „obyčajnej“ verzie. Na karosérii totiž pribudlo plastové brnenie a to naznačuje, že vozidlo určené na aktívne trávenie voľného času môže aj do ľahkého terénu. Z tohto titulu dostalo prepracované pruženie aj väčšie kolesá, čím sa svetlá výška zdvihla o 16 mm nad prednou a 21 mm nad zadnou nápravou. Rovnako ako jej civilnejší súrodenec i model SW Outdoor si ponecháva skvelú variabilitu interiéru. Okrem základného osemventilového agregátu novinku poháňajú štyri pohonné jednotky -benzínové 1.4 VTi (70 kW/95 k), 1.6 VTi (88 kW/120 k) a naftové 1.6 HDi (66 kW/90 k) a 1.6 HDi FAP (80 kW/109 k).
Druhou variáciou na tému 207 SW je športová verzia s označením RC. Po dynamizujúcich úpravách karosérie (zadný strešný spojler, športová koncovka výfuku) a tiež vďaka sedemnásťpalcovým nízkoprofilovým pneumatikám sa toto kombi nedá prehliadnuť. Športový vzhľad vrátane nových predných sedadiel dostal aj interiér. To pravé orechové sa ale ukrýva pod kapotou – prepĺňaný benzínový štvorvalec, ktorý ustajňuje až 174 žrebcov (128 kW). Nový agregát 1.6 THP disponuje špeciálnym prepĺňaním, priamym vstrekom paliva a variabilným časovaním ventilov. S takouto technológiou dokáže Peugeot 207 SW RC jazdiť maximálkou 220 km/h, z nuly na 100 km/h zrýchli za 7,6 sekundy a pritom skonzumuje priemerne len 7,4 l/100 km.
308
Svoju výstavnú premiéru vo Frankfurte absolvoval aj nový model nižšej strednej triedy Peugeot 308. Verzia hatchback však neostala osamotená. Francúzi predstavili na „jej tému“ dve zaujímavé štúdie z nej odvodené – 308 RC Z a 308 Prologue. V prvom prípade ide o výsostne športové 2+2 miestne kupé. Podvozok, samozrejme so športovými úpravami, je prevzatý z hatchbacku a motor 1.6 THP má výkon až 160 kW (218 k). Ten zabezpečuje zrýchlenie na stovku za rovných sedem sekúnd a maximálnu rýchlosť 235 km/h. Prologue zasa naznačuje, ako bude vyzerať sériový Peugeot 308 SW. Štúdia je dlhá rovných 4500 mm, interiér je dimenzovaný pre sedem samostatne sediacich cestujúcich, pričom sedadlá druhého a tretieho radu (tretí rad ako opcia) sa dajú ľubovoľne zamieňať, sklápať či vyberať.
Popri mnohých sa aj Peugeot pridal k zástupu automobiliek, ktoré prezentovali svoje predstavy o ekologickom aute. Stelesnením takéhoto automobilu je model 308 HybrideHDi, v ktorom naftový agregátu 1.6 HDi s filtrom pevných častíc a výkonom 80 kW (109 k) konštruktéri skombinovali so 16-kilowattovým elektromotorom (rekuperácia energie vo fáze decelerácie a brzdenia je samozrejmosťou). Na prenos výkonu z klasického spaľovacieho motora na kolesá použil Peugeot novú šesťstupňovú robotizovanú mechanickú prevodovku. Aj vďaka tomu automobil dosahuje jazdnú dynamiku porovnateľnú s rovnakým modelom vybaveným agregátom 2.0 HDi s výkonom 100 kW (136 k). Produkuje však výrazne menej emisií CO2 (v meste až o 52 %) a dosahuje priemernú spotrebu 3,4 l/100 km.
Kým Peugeot 207 SW Outdoor je určený najmä tým, ktorí trávia voľný čas aktívne a občas ich cesty zavedú aj na nespevnený povrch.
Verzia 207 SW RC sa svojím naturelom a výkonom pýta na pretekársky okruh...
Variácií na tému 308 bolo vo Frankfurte viac než dosť. Najviac pozornosti si určite získal koncept 308 RC Z – športové kupé do najmenšieho detailu. Jeho ďalšiu životnú púť smerom k realite však zatiaľ nikto nepotvrdil.
Na úspechy modelu Peugeot 307 SW určite automobilka nadviaže aj radom 308. Vo Frankfurte sa predviedla štúdia 308 SW Prologue, ktorá dáva jasnú predstavu o tom, ako bude kombi 308 vyzerať v sériovej podobe.