SME
Nedeľa, 16. máj, 2021 | Meniny má SvetozárKrížovkyKrížovky

Honda Jazz zosilnela

Honda Jazz je ideálnym príkladom auta, ktoré s vekom dozrieva ako víno. Čím dlhšie je na trhu, tým viac sa mu darí. S úspechom Jazzu rastie aj sebavedomie slovenského importéra, ktorý nabral odvahu a v rámci nedávneho faceliftu vrátil opäť do ponuky benzí

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

nový motor objemu 1.4 litra.

Mnohí si už ani nepamätajú, že s motorom 1.4 i-DSi Jazz vlastne začínal svoju kariéru na našom trhu. Jeho najväčším problémom bola vtedy vysoká cena, a preto tento agregát asi po trištvrte roku nahradil jeho menší brat 1.2 i-DSi, ktorý cenu Jazza stlačil na prijateľnejšiu úroveň. Po piatich rokoch, keď teraz začína už na sume 409.000 Sk, teda o 150.000 Sk nižšie ako kedysi, dozrel čas na znovuuvedenie jednaštvorky. Staronový motor 1.4 i-DSi s dvomi zapaľovacími sviečkami v každom valci poháňajúci aj modely City a Civic dáva síce iba o 5 k (61 kW/83 k) a 9 Nm viac (119 Nm) než motor 1.2 i-DSi, ale z 0 na 100 km/h s ním Jazz akceleruje o 0,4 s rýchlejšie. Najskôr to bude asi tým, že s motorom 1.4 váži Jazz prekvapivo približne o 50 kg menej. Najvyššia rýchlosť oboch motorických verzií je ale rovnaká 170 km/h.

Nemusíte sa však báť, že minimálne rozdiely v technických parametroch neprinesú v praxi žiaden osoh a vyššiu sumu za povinné zmluvné poistenie zaplatíte zbytočne. Rozdiel v dynamike samozrejme cítiť, najmä s plne naloženým autom a pri jazde do kopca. Pohodlnejšie a istejšie sa vám bude aj predbiehať, pretože silnejší motor ľahšie stúpa do otáčok a lepšie zaberá odspodu. A to pri priemernej spotrebe iba o 0,2 l/100 km vyššej (5,7 l/100 km) než má menší agregát. S ľahkou nohou na akcelerátore sa dá jazdiť aj za 5 l/100 km. Akusticky sú obe pohonné jednotky porovnateľné.

Modernizovaný Jazz rozoznáte podľa dynamickejšie tvarovaného predného a zadného nárazníka, novej grafiky zadných svetiel a prepracovaných vonkajších spätných zrkadiel s integrovanými smerovými svetlami (iba v kombinácii s motorom 1.4). Pár zmien nájdete aj v interiéri, kde narazíte na hodnotnejšie materiály, nové meracie prístroje s optitronovým podsvietením a dokonalejšiu ergonómiu. Nový je aj celý stredový panel s autorádiom a ovládaním automatickej klimatizácie, ktorú teraz výrobca dodáva k motoru 1.4 štandardne. V základnej výbave jednaštvorky v porovnaní s rovnako vybavenou jednadvojkou (obe výbava Cool), predávanou dokonca za tú istú cenu (459.000 Sk), nájdete aj novo tvarovaný trojramenný volant s tlačidlami na diaľkové ovládanie autorádia, bočné airbagy na predných sedadlách, zadné bezpečnostné opierky hlavy a pochrómované kľučky dverí.

Priazeň slovenského publika si zvonka malý a vnútri veľký Jazz získal nielen svojim geniálnym systémom sklápania zadných sedadiel, ktorý umožňuje postojačky prevážať vysoké predmety, ale hlavne veľkorysým a perfektne využitým vnútorným priestorom. Presunutím palivovej nádrže do stredu pod predné sedadlá vytvorili konštruktéri obdivuhodný priestor pre nohy zadných pasažierov. Použitím kompaktnej zadnej nápravy zase zväčšili kufor na 380 l, ktorým Jazz konkuruje dokonca o triedu väčším vozidlám. Vďaka týmto prednostiam oslovuje malá Honda na jednej strane mladé rodiny, ktorým imponuje perfektná variabilita a vzdušný interiér. Rovnako ideálna je však aj pre staršie páry, ktoré už nepotrebujú veľké auto, ale aby nezažili priestorový šok pri prestupe napríklad zo Škody Octavie do niečoho menšieho, zvolia si práve Jazz – vozidlo na rozhraní kategórie malých a kompaktných áut. Bez problémov v ňom odvezú záhradkárske potreby, 2 horské bicykle, veľkého psa alebo vnúčatá s proviantom.

V prospech Jazza hovorí tiež jeho nepriestrelná japonská spoľahlivosť. Darmo budete toto autíčko hľadať v autobazároch. Keď si ho raz niekto kúpi, ťažko nájde dôvod, prečo ho vymeniť. Na trhu s jazdenými autami patrí preto medzi nedostatkový tovar, ktorý si drží cenu.

V interiéri verzie s motorom 1.4 narazíte na hodnotnejšie materiály, nové meracie prístroje s optitronovým podsvietením a dokonalejšiu ergonómiu. Volant s tlačidlami na diaľkové ovládanie autorádia je štandard.
Variabilita zadných sedadiel je vynikajúca. Ak sa vám rozmerné predmety nezmestia do kufra, zadné sedadlá jedným ťahom zložíte alebo vyklopíte ich sedáky.
Modernizovaný Jazz dostal nový stredový panel. Automatická klimatizácia patrí pri motore 1.4 i-DSi k štandardu. Jednou z noviniek v Jazze je vstup na pripojenie MP3 prehrávača.


Technické parametre vozidiel Honda Jazz

Motor 1.2 i-DSi 1.4 i-DSi
zdvihový objem valcov (cm³) 1246 1339
výkon (kW/k) 57/78 61/83
pri otáčkach (1/min.) 5700 5700
krútiaci moment (Nm) 110 119
pri otáčkach (1/min) 2800 2800
palivová spotreba (l/100 km) 5,5 5,7
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 13,7 13,3
maximálna rýchlosť (km/h) 170 170
pohotovostná hmotnosť (kg) 1054 999


 

 

 

 

 

Rozmery:

dĺžka 3845 mm
šírka 1675 mm
výška 1525 mm
rázvor náprav 2450 mm
rozchod kolies vpredu/vzadu 1460 mm/1445 mm
batožinový priestor 380/ 845 l
objem palivovej nádrže 42 l

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  3. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  4. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  5. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  6. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  7. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  8. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  9. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  10. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  1. SYNLAB je v Európe jednotkou v laboratórnej diagnostike
  2. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  3. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  4. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  5. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  6. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  7. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  8. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  9. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  10. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 17 073
  2. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 13 265
  3. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 10 984
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 473
  5. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 8 386
  6. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 7 288
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel 6 848
  8. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 6 429
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 372
  10. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 5 770
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vila Bellevue v Starom Smokovci.

Mnohé zničené budovy môžu dostať druhú šancu.

11. máj
Ján Vojtaššák (v biskupskej reverende) hajluje spoločne s veliteľom Hlinkovej gardy Alexandrom Machom (v popredí s gardistickým dvojkrížom na uniforme) a vojakmi, ktorí prepadli s nacistami Poľsko.

Proces blahorečenia v roku 2003 pozastavil Vatikán, nedávno ho cirkev obnovila.

14. máj
Naložiť auto alebo motorku pred cestou do chorvátskeho Splitu treba 1,5 hodiny pred odchodom vlaku.

Prehľad cien a stornopoplatkov.

13. máj
Michaela Žureková

Naše jadrové presvedčenia nás môžu celý život klamať.

12. máj

Neprehliadnite tiež

Toyota GR Yaris

Perfektné šoférske auto kazí iba chabý zvuk trojvalca.

15. máj
Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

14. máj
Ilustračné foto

V minulosti sa minuli za necelé štyri minúty.

7. máj
Škoda Fabia v základnej výbave Ambition.

Oproti predošlej generácii zdražela približne o 2000 eur.

13. máj