SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Honda Jazz zosilnela

Honda Jazz je ideálnym príkladom auta, ktoré s vekom dozrieva ako víno. Čím dlhšie je na trhu, tým viac sa mu darí. S úspechom Jazzu rastie aj sebavedomie slovenského importéra, ktorý nabral odvahu a v rámci nedávneho faceliftu vrátil opäť do ponuky benzí

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

nový motor objemu 1.4 litra.

Mnohí si už ani nepamätajú, že s motorom 1.4 i-DSi Jazz vlastne začínal svoju kariéru na našom trhu. Jeho najväčším problémom bola vtedy vysoká cena, a preto tento agregát asi po trištvrte roku nahradil jeho menší brat 1.2 i-DSi, ktorý cenu Jazza stlačil na prijateľnejšiu úroveň. Po piatich rokoch, keď teraz začína už na sume 409.000 Sk, teda o 150.000 Sk nižšie ako kedysi, dozrel čas na znovuuvedenie jednaštvorky. Staronový motor 1.4 i-DSi s dvomi zapaľovacími sviečkami v každom valci poháňajúci aj modely City a Civic dáva síce iba o 5 k (61 kW/83 k) a 9 Nm viac (119 Nm) než motor 1.2 i-DSi, ale z 0 na 100 km/h s ním Jazz akceleruje o 0,4 s rýchlejšie. Najskôr to bude asi tým, že s motorom 1.4 váži Jazz prekvapivo približne o 50 kg menej. Najvyššia rýchlosť oboch motorických verzií je ale rovnaká 170 km/h.

Nemusíte sa však báť, že minimálne rozdiely v technických parametroch neprinesú v praxi žiaden osoh a vyššiu sumu za povinné zmluvné poistenie zaplatíte zbytočne. Rozdiel v dynamike samozrejme cítiť, najmä s plne naloženým autom a pri jazde do kopca. Pohodlnejšie a istejšie sa vám bude aj predbiehať, pretože silnejší motor ľahšie stúpa do otáčok a lepšie zaberá odspodu. A to pri priemernej spotrebe iba o 0,2 l/100 km vyššej (5,7 l/100 km) než má menší agregát. S ľahkou nohou na akcelerátore sa dá jazdiť aj za 5 l/100 km. Akusticky sú obe pohonné jednotky porovnateľné.

Modernizovaný Jazz rozoznáte podľa dynamickejšie tvarovaného predného a zadného nárazníka, novej grafiky zadných svetiel a prepracovaných vonkajších spätných zrkadiel s integrovanými smerovými svetlami (iba v kombinácii s motorom 1.4). Pár zmien nájdete aj v interiéri, kde narazíte na hodnotnejšie materiály, nové meracie prístroje s optitronovým podsvietením a dokonalejšiu ergonómiu. Nový je aj celý stredový panel s autorádiom a ovládaním automatickej klimatizácie, ktorú teraz výrobca dodáva k motoru 1.4 štandardne. V základnej výbave jednaštvorky v porovnaní s rovnako vybavenou jednadvojkou (obe výbava Cool), predávanou dokonca za tú istú cenu (459.000 Sk), nájdete aj novo tvarovaný trojramenný volant s tlačidlami na diaľkové ovládanie autorádia, bočné airbagy na predných sedadlách, zadné bezpečnostné opierky hlavy a pochrómované kľučky dverí.

Priazeň slovenského publika si zvonka malý a vnútri veľký Jazz získal nielen svojim geniálnym systémom sklápania zadných sedadiel, ktorý umožňuje postojačky prevážať vysoké predmety, ale hlavne veľkorysým a perfektne využitým vnútorným priestorom. Presunutím palivovej nádrže do stredu pod predné sedadlá vytvorili konštruktéri obdivuhodný priestor pre nohy zadných pasažierov. Použitím kompaktnej zadnej nápravy zase zväčšili kufor na 380 l, ktorým Jazz konkuruje dokonca o triedu väčším vozidlám. Vďaka týmto prednostiam oslovuje malá Honda na jednej strane mladé rodiny, ktorým imponuje perfektná variabilita a vzdušný interiér. Rovnako ideálna je však aj pre staršie páry, ktoré už nepotrebujú veľké auto, ale aby nezažili priestorový šok pri prestupe napríklad zo Škody Octavie do niečoho menšieho, zvolia si práve Jazz – vozidlo na rozhraní kategórie malých a kompaktných áut. Bez problémov v ňom odvezú záhradkárske potreby, 2 horské bicykle, veľkého psa alebo vnúčatá s proviantom.

V prospech Jazza hovorí tiež jeho nepriestrelná japonská spoľahlivosť. Darmo budete toto autíčko hľadať v autobazároch. Keď si ho raz niekto kúpi, ťažko nájde dôvod, prečo ho vymeniť. Na trhu s jazdenými autami patrí preto medzi nedostatkový tovar, ktorý si drží cenu.

V interiéri verzie s motorom 1.4 narazíte na hodnotnejšie materiály, nové meracie prístroje s optitronovým podsvietením a dokonalejšiu ergonómiu. Volant s tlačidlami na diaľkové ovládanie autorádia je štandard.
Variabilita zadných sedadiel je vynikajúca. Ak sa vám rozmerné predmety nezmestia do kufra, zadné sedadlá jedným ťahom zložíte alebo vyklopíte ich sedáky.
Modernizovaný Jazz dostal nový stredový panel. Automatická klimatizácia patrí pri motore 1.4 i-DSi k štandardu. Jednou z noviniek v Jazze je vstup na pripojenie MP3 prehrávača.


Technické parametre vozidiel Honda Jazz

Motor 1.2 i-DSi 1.4 i-DSi
zdvihový objem valcov (cm³) 1246 1339
výkon (kW/k) 57/78 61/83
pri otáčkach (1/min.) 5700 5700
krútiaci moment (Nm) 110 119
pri otáčkach (1/min) 2800 2800
palivová spotreba (l/100 km) 5,5 5,7
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 13,7 13,3
maximálna rýchlosť (km/h) 170 170
pohotovostná hmotnosť (kg) 1054 999


 

 

 

 

 

Rozmery:

dĺžka 3845 mm
šírka 1675 mm
výška 1525 mm
rázvor náprav 2450 mm
rozchod kolies vpredu/vzadu 1460 mm/1445 mm
batožinový priestor 380/ 845 l
objem palivovej nádrže 42 l

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 988
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 228
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 975
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 801
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 566
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 178
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 515
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 202
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 138
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 906
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zákaz vychádzania pre netestovaných? Pochybnosti majú ústavní právnici aj prezidentka

Vláda riskuje, že Ústavný súd zruší testovanie skôr, ako sa začne.

Ilustračné foto.

Prezidentka odmieta sankcie za neúčasť na testovaní (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
Zamestnanci spoločnosti Volkswagen Slovakia pracujú na výrobnej linke.
Komentár Petra Schutza

Významná časť národa už dávno žije v osobnom lockdowne

Medzi tmami a hmlami.

Peter Schutz.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric