SME

Honda Jazz zosilnela

Honda Jazz je ideálnym príkladom auta, ktoré s vekom dozrieva ako víno. Čím dlhšie je na trhu, tým viac sa mu darí. S úspechom Jazzu rastie aj sebavedomie slovenského importéra, ktorý nabral odvahu a v rámci nedávneho faceliftu vrátil opäť do ponuky benzí

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

nový motor objemu 1.4 litra.

Mnohí si už ani nepamätajú, že s motorom 1.4 i-DSi Jazz vlastne začínal svoju kariéru na našom trhu. Jeho najväčším problémom bola vtedy vysoká cena, a preto tento agregát asi po trištvrte roku nahradil jeho menší brat 1.2 i-DSi, ktorý cenu Jazza stlačil na prijateľnejšiu úroveň. Po piatich rokoch, keď teraz začína už na sume 409.000 Sk, teda o 150.000 Sk nižšie ako kedysi, dozrel čas na znovuuvedenie jednaštvorky. Staronový motor 1.4 i-DSi s dvomi zapaľovacími sviečkami v každom valci poháňajúci aj modely City a Civic dáva síce iba o 5 k (61 kW/83 k) a 9 Nm viac (119 Nm) než motor 1.2 i-DSi, ale z 0 na 100 km/h s ním Jazz akceleruje o 0,4 s rýchlejšie. Najskôr to bude asi tým, že s motorom 1.4 váži Jazz prekvapivo približne o 50 kg menej. Najvyššia rýchlosť oboch motorických verzií je ale rovnaká 170 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nemusíte sa však báť, že minimálne rozdiely v technických parametroch neprinesú v praxi žiaden osoh a vyššiu sumu za povinné zmluvné poistenie zaplatíte zbytočne. Rozdiel v dynamike samozrejme cítiť, najmä s plne naloženým autom a pri jazde do kopca. Pohodlnejšie a istejšie sa vám bude aj predbiehať, pretože silnejší motor ľahšie stúpa do otáčok a lepšie zaberá odspodu. A to pri priemernej spotrebe iba o 0,2 l/100 km vyššej (5,7 l/100 km) než má menší agregát. S ľahkou nohou na akcelerátore sa dá jazdiť aj za 5 l/100 km. Akusticky sú obe pohonné jednotky porovnateľné.

Modernizovaný Jazz rozoznáte podľa dynamickejšie tvarovaného predného a zadného nárazníka, novej grafiky zadných svetiel a prepracovaných vonkajších spätných zrkadiel s integrovanými smerovými svetlami (iba v kombinácii s motorom 1.4). Pár zmien nájdete aj v interiéri, kde narazíte na hodnotnejšie materiály, nové meracie prístroje s optitronovým podsvietením a dokonalejšiu ergonómiu. Nový je aj celý stredový panel s autorádiom a ovládaním automatickej klimatizácie, ktorú teraz výrobca dodáva k motoru 1.4 štandardne. V základnej výbave jednaštvorky v porovnaní s rovnako vybavenou jednadvojkou (obe výbava Cool), predávanou dokonca za tú istú cenu (459.000 Sk), nájdete aj novo tvarovaný trojramenný volant s tlačidlami na diaľkové ovládanie autorádia, bočné airbagy na predných sedadlách, zadné bezpečnostné opierky hlavy a pochrómované kľučky dverí.

SkryťVypnúť reklamu

Priazeň slovenského publika si zvonka malý a vnútri veľký Jazz získal nielen svojim geniálnym systémom sklápania zadných sedadiel, ktorý umožňuje postojačky prevážať vysoké predmety, ale hlavne veľkorysým a perfektne využitým vnútorným priestorom. Presunutím palivovej nádrže do stredu pod predné sedadlá vytvorili konštruktéri obdivuhodný priestor pre nohy zadných pasažierov. Použitím kompaktnej zadnej nápravy zase zväčšili kufor na 380 l, ktorým Jazz konkuruje dokonca o triedu väčším vozidlám. Vďaka týmto prednostiam oslovuje malá Honda na jednej strane mladé rodiny, ktorým imponuje perfektná variabilita a vzdušný interiér. Rovnako ideálna je však aj pre staršie páry, ktoré už nepotrebujú veľké auto, ale aby nezažili priestorový šok pri prestupe napríklad zo Škody Octavie do niečoho menšieho, zvolia si práve Jazz – vozidlo na rozhraní kategórie malých a kompaktných áut. Bez problémov v ňom odvezú záhradkárske potreby, 2 horské bicykle, veľkého psa alebo vnúčatá s proviantom.

SkryťVypnúť reklamu

V prospech Jazza hovorí tiež jeho nepriestrelná japonská spoľahlivosť. Darmo budete toto autíčko hľadať v autobazároch. Keď si ho raz niekto kúpi, ťažko nájde dôvod, prečo ho vymeniť. Na trhu s jazdenými autami patrí preto medzi nedostatkový tovar, ktorý si drží cenu.

V interiéri verzie s motorom 1.4 narazíte na hodnotnejšie materiály, nové meracie prístroje s optitronovým podsvietením a dokonalejšiu ergonómiu. Volant s tlačidlami na diaľkové ovládanie autorádia je štandard.

Variabilita zadných sedadiel je vynikajúca. Ak sa vám rozmerné predmety nezmestia do kufra, zadné sedadlá jedným ťahom zložíte alebo vyklopíte ich sedáky.

Modernizovaný Jazz dostal nový stredový panel. Automatická klimatizácia patrí pri motore 1.4 i-DSi k štandardu. Jednou z noviniek v Jazze je vstup na pripojenie MP3 prehrávača.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre vozidiel Honda Jazz

Motor 1.2 i-DSi 1.4 i-DSi

zdvihový objem valcov (cm³) 1246 1339

výkon (kW/k) 57/78 61/83

pri otáčkach (1/min.) 5700 5700

krútiaci moment (Nm) 110 119

pri otáčkach (1/min) 2800 2800

palivová spotreba (l/100 km) 5,5 5,7

zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 13,7 13,3

maximálna rýchlosť (km/h) 170 170

pohotovostná hmotnosť (kg) 1054 999

 

 

 

 

 

Rozmery:

dĺžka 3845 mm

šírka 1675 mm

výška 1525 mm

rázvor náprav 2450 mm

rozchod kolies vpredu/vzadu 1460 mm/1445 mm

batožinový priestor 380/ 845 l

objem palivovej nádrže 42 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 512
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 268
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 688
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 908
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 491
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 180
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 991
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 051
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomas Hlavaty: "Váš čas sa radikálne kráti". Fico už začal predvolebnú kampaň.
  2. Otilia Horrocks: Breaking News : Nemecko versus Slovensko a jeho suverénne ceny tovarov v roku 2025 !
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  5. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  6. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  7. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  8. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 085
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 056
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 139
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 084
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 649
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 236
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 879
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 156
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťZatvoriť reklamu