Na autosalóne vo Frankfurte sme očakávali, že Subaru popri klasickej Impreze predstaví v súvislosti s premiérou nového WRC špeciálu aj verziu STi. Nestalo sa tak na autosalóne, ale pár dní po ňom. Automobilka uvoľnila zatiaľ jedinú snímku, ktorá naznačuje aspoň to, ako bude nová Impreza STi pre Európu vyzerať spredu. Hoci na prvý pohľad na nej veľa nevidno, keď si ju porovnáme so snímkou americkej verzie STI, ktorú sme pred časom zverejnili a do celkového obrazu zakomponujeme aj poznatky zo špionážnych snímok, vznikne nám pomerne ucelený obraz finálnej podoby. Americká verzia Imprezy STi.
Široká karoséria doplnená mohutnými nasávacími otvormi v prednom nárazníku a na prednej kapote ostáva zachovaná aj pre Európu. Rovnako tvar nárazníka vyzerá byť identický, hoci na oficiálnej snímke vidieť hmlovky a americká verzia ich má zahalené ozdobnými krytmi. Línie oboch nárazníkov sú ale na prvý pohľad úplne zhodné. Pri pohľade spredu sa budú obe verzie odlišovať len mohutnou chrómovou lištou v maske chladiča s integrovaným logom, ktorú európska verzia preberá od sériovej Imprezy. Zatmavená snímka tiež naznačuje, že verzia pre Európu bude mať v duchu najnovších trendov v spätných zrkadlách zakomponované smerové svetlá. Aj tvary zadných partií by mali ostať spoločné s americkou verziou vrátane výrazného zadného difúzora a strešného spojlera. Odlišovať by sa mali len výfukmi. Zatiaľ čo americká verzia ostáva verná hrubej rúre, špionážne snímky z Európy hovoria o štyroch koncovkách výfuku.Vojna titanov pokračuje. Najväčším rivalom novej generácie Subaru Impreza STi bude Mitsubishi Lancer EVO X.
Informácie o výkone sú stále rôzne, ale najčastejšie sa hovorí, že aby mohol konkurovať novému Lanceru EVO X (ktorého výkon sa bude pohybovať medzi 300 až 340 k), mal by dosahovať viac ako 224 kW/300 k. Krútiaci moment by mal mať hodnotu 450 Nm. Zatiaľ ale ešte nie je jasné, či Subaru bude schopné konkurovať svojmu najväčšiemu rivalovi Mitsubishi Lancer EVO X aj dvojspojkovou automatickou prevodovkou, ktorá má pre Lancer vznikať v Košiciach. Na americkom trhu bude model STi poháňať prepĺňaný zážihový motor objemu 2.5 l. Európanom bude musieť stačiť dvojliter.