SME

Subaru Impreza STi - prvá oficiálna snímka

Na autosalóne vo Frankfurte sme očakávali, že Subaru popri klasickej Impreze predstaví v súvislosti s premiérou nového WRC špeciálu aj verziu STi. Nestalo sa tak na autosalóne, ale pár dní po ňom. Automobilka uvolnila zatiaľ jedinú snímku, ktorá naznačuje

Na autosalóne vo Frankfurte sme očakávali, že Subaru popri klasickej Impreze predstaví v súvislosti s premiérou nového WRC špeciálu aj verziu STi. Nestalo sa tak na autosalóne, ale pár dní po ňom. Automobilka uvoľnila zatiaľ jedinú snímku, ktorá naznačuje aspoň to, ako bude nová Impreza STi pre Európu vyzerať spredu. Hoci na prvý pohľad na nej veľa nevidno, keď si ju porovnáme so snímkou americkej verzie STI, ktorú sme pred časom zverejnili a do celkového obrazu zakomponujeme aj poznatky zo špionážnych snímok, vznikne nám pomerne ucelený obraz finálnej podoby.

Americká verzia Imprezy STi.

Široká karoséria doplnená mohutnými nasávacími otvormi v prednom nárazníku a na prednej kapote ostáva zachovaná aj pre Európu. Rovnako tvar nárazníka vyzerá byť identický, hoci na oficiálnej snímke vidieť hmlovky a americká verzia ich má zahalené ozdobnými krytmi. Línie oboch nárazníkov sú ale na prvý pohľad úplne zhodné. Pri pohľade spredu sa budú obe verzie odlišovať len mohutnou chrómovou lištou v maske chladiča s integrovaným logom, ktorú európska verzia preberá od sériovej Imprezy. Zatmavená snímka tiež naznačuje, že verzia pre Európu bude mať v duchu najnovších trendov v spätných zrkadlách zakomponované smerové svetlá. Aj tvary zadných partií by mali ostať spoločné s americkou verziou vrátane výrazného zadného difúzora a strešného spojlera. Odlišovať by sa mali len výfukmi. Zatiaľ čo americká verzia ostáva verná hrubej rúre, špionážne snímky z Európy hovoria o štyroch koncovkách výfuku.

Vojna titanov pokračuje. Najväčším rivalom novej generácie Subaru Impreza STi bude Mitsubishi Lancer EVO X.


Informácie o výkone sú stále rôzne, ale najčastejšie sa hovorí, že aby mohol konkurovať novému Lanceru EVO X (ktorého výkon sa bude pohybovať medzi 300 až 340 k), mal by dosahovať viac ako 224 kW/300 k. Krútiaci moment by mal mať hodnotu 450 Nm. Zatiaľ ale ešte nie je jasné, či Subaru bude schopné konkurovať svojmu najväčšiemu rivalovi Mitsubishi Lancer EVO X aj dvojspojkovou automatickou prevodovkou, ktorá má pre Lancer vznikať v Košiciach. Na americkom trhu bude model STi poháňať prepĺňaný zážihový motor objemu 2.5 l. Európanom bude musieť stačiť dvojliter. 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 802
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 763
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 667
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 386
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 291
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 756
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 291
  8. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 044
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  2. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  3. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  6. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 957
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 70 232
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 621
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 24 971
  5. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 22 990
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 016
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 027
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 562
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťZatvoriť reklamu