SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Toyota Land Cruiser novej generácie

Jednou z mnohých noviniek, ktoré sme čakali vo Frankfurte a nedočkali sme sa bola aj nová Toyota Land Cruiser. Chýbala tam napriek tomu, že slovenskí díleri si už pred odchodom do Frankfurtu mohli objednávať prvé kusy z novembrovej výroby.

Až neskôr sme sa dozvedeli, že za miesto premiéry ôsmej generácie svojej terénnej legendy si Toyota zvolila autosalón v Sydney. Podľa vyjadrenia automobilky Austrália zohrávala vždy dôležitú úlohu pri vývoji Land Cruiseru, a preto jej uvedenie v Sydney je symbolické. Európsku premiéru absolvuje 24. októbra na autosalóne v ruskom Petrohrade a na slovenský trh príde v decembri. Ôsma generácia tohto modelu si zachováva bezkonkurenčnú priechodnosť terénom, čím sa preslávili aj predchádzajúce generácie, ale súčasne pridáva vyššiu mieru kultivovanosti, pohodlia a ešte lepšie jazdné vlastnosti.

Musíme sa priznať, že po vzhliadnutí prvých snímok sme boli sklamaní z vonkajšieho dizajnu, ktorý je vlastne len faceliftom pôvodného Land Cruiseru 100 s dátumom narodenia ešte starším než odchádzajúci Land Cruiser 90. Po najnovších modeloch Toyoty sme očakávali niečo podstatne odvážnejšie, radikálnejšie. Prečo sa stal opak vysvetľuje Sadayoshi Koyari, hlavný inžinier, zodpovedný za model Land Cruiser: „Už viac ako 50 rokov je možné charakter každej generácie Land Cruisera zhrnúť do troch slov: pevnosť, trvanlivosť a spoľahlivosť. Rozhodli sme sa preto neísť cestou revolučných zmien, ale radšej stavať na legendárnej dôveryhodnosti, ktorá je pre Land Cruiser typická. Poslednou generáciou sme chceli odmeniť lojalitu našich zákazníkov a ponúknuť im vozidlo, ktoré ich dôveru rozhodne nesklame."

Vozidlo má kompletne prepracovaný podvozok s rámovou konštrukciou, pričom dĺžka nového modelu bola predĺžená na 4 950 mm pri zachovaní rázvoru 2 850 mm. Výška sa pohybuje medzi 1 865 mm a 1 910 mm v závislosti na druhu odpruženia. Šírka vozidla má hodnotu 1 970 mm.

Ôsmu generáciu terénnej legendy budú poháňať výhradne 8-valcové motory, preto výrobca tento model aj oficiálne označuje ako Land Cruiser V8. Nový turbodiesel 4.5 D-4D V8 dosahuje výkon 210 kW/ 286 k pri 3600 ot/min a disponuje mamutím krútiacim momentom 650 Nm, ktorý dáva k dispozícii v rozsahu 1600-2800 ot/min. V kombinácii s novou 6-rýchlostnou automatickou prevodovkou spotrebuje v priemere 10,2 l/100 km, čo v porovnaní s pôvodným agregátom 4,2 TD L6 prestavuje zlepšenie o 4%.

Benzínovú alternatívu zastupuje vylepšený zážihový osemvalec 4.7 VVT-i. Tento agregát sa môže pochváliť výkonom 212 kW/288 k pri 5400 ot/min a krútiacim momentom 445 Nm pri 3400 ot/min, ale aj spotrebou nižšou o 12% (14,4 l/100 km). Výrobca ho kombinuje výhradne s 5-rýchlostnou automatickou prevodovkou. Oba agregáty spĺňajú emisné predpisy Euro IV.

Vozidlo je doslova napratané pokrokovými technológiami, ktoré robia z Land Cruisera V8 nekompromisný teréniak pre všetky druhy ciest:

- Svetovou novinkou je systém Crawl Control (dodávaný v kombinácii s benzínovým motorom), ktorý automaticky reguluje chod motora a bŕzd pri veľmi nízkych rýchlostiach a zabraňuje tak pretáčaniu aj blokovaniu kolies. Pri jazde v extrémne náročnom teréne tak vodič iba točí volantom.

- Prvý krát sa v sériovom vozidle objavuje aj systém aktívnej regulácie výšky vozidla pre všetky kolesá a adaptívne variabilné odpruženie (4W AHC & AVS)*, ktoré prvý raz prepojuje systém odpruženia všetkých štyroch kolies a rovnako zahŕňa aj nový systém regulácie tuhosti odpruženia.

- O lepšiu stabilitu vozidla sa na vybraných trhoch postará kynetický dynamický systém zavesenia kolies (KDSS), ktorý aktívne ovláda tyče stabilizátorov na prednej aj zadnej náprave pomocou dvojice hydraulických riadiacich valcov.

- Vybavený je tiež novým centrálnym diferenciálom Torsen ® s obmedzenou svornosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 638
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 323
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 436
  4. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 959
  5. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 5 083
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 787
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 639
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 3 209
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  2. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  3. Miroslav Lukáč: Tajné služby zistili, že Putin mal iné vzory ako Petra Veľkého.
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.7.1922)
  5. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac
  6. Dávid Kyzek: Aké sú šance Dávida Hrenáka na NHL???
  7. Rastislav Puchala: Marx v nás
  8. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 9 966
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 8 996
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 5 018
  4. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 4 319
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 151
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 776
  7. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 3 515
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 309
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu