SME
reklama

Toyota Land Cruiser novej generácie

Jednou z mnohých noviniek, ktoré sme čakali vo Frankfurte a nedočkali sme sa bola aj nová Toyota Land Cruiser. Chýbala tam napriek tomu, že slovenskí díleri si už pred odchodom do Frankfurtu mohli objednávať prvé kusy z novembrovej výroby.

Až neskôr sme sa dozvedeli, že za miesto premiéry ôsmej generácie svojej terénnej legendy si Toyota zvolila autosalón v Sydney. Podľa vyjadrenia automobilky Austrália zohrávala vždy dôležitú úlohu pri vývoji Land Cruiseru, a preto jej uvedenie v Sydney je symbolické. Európsku premiéru absolvuje 24. októbra na autosalóne v ruskom Petrohrade a na slovenský trh príde v decembri. Ôsma generácia tohto modelu si zachováva bezkonkurenčnú priechodnosť terénom, čím sa preslávili aj predchádzajúce generácie, ale súčasne pridáva vyššiu mieru kultivovanosti, pohodlia a ešte lepšie jazdné vlastnosti.

Musíme sa priznať, že po vzhliadnutí prvých snímok sme boli sklamaní z vonkajšieho dizajnu, ktorý je vlastne len faceliftom pôvodného Land Cruiseru 100 s dátumom narodenia ešte starším než odchádzajúci Land Cruiser 90. Po najnovších modeloch Toyoty sme očakávali niečo podstatne odvážnejšie, radikálnejšie. Prečo sa stal opak vysvetľuje Sadayoshi Koyari, hlavný inžinier, zodpovedný za model Land Cruiser: „Už viac ako 50 rokov je možné charakter každej generácie Land Cruisera zhrnúť do troch slov: pevnosť, trvanlivosť a spoľahlivosť. Rozhodli sme sa preto neísť cestou revolučných zmien, ale radšej stavať na legendárnej dôveryhodnosti, ktorá je pre Land Cruiser typická. Poslednou generáciou sme chceli odmeniť lojalitu našich zákazníkov a ponúknuť im vozidlo, ktoré ich dôveru rozhodne nesklame."

Vozidlo má kompletne prepracovaný podvozok s rámovou konštrukciou, pričom dĺžka nového modelu bola predĺžená na 4 950 mm pri zachovaní rázvoru 2 850 mm. Výška sa pohybuje medzi 1 865 mm a 1 910 mm v závislosti na druhu odpruženia. Šírka vozidla má hodnotu 1 970 mm.

Ôsmu generáciu terénnej legendy budú poháňať výhradne 8-valcové motory, preto výrobca tento model aj oficiálne označuje ako Land Cruiser V8. Nový turbodiesel 4.5 D-4D V8 dosahuje výkon 210 kW/ 286 k pri 3600 ot/min a disponuje mamutím krútiacim momentom 650 Nm, ktorý dáva k dispozícii v rozsahu 1600-2800 ot/min. V kombinácii s novou 6-rýchlostnou automatickou prevodovkou spotrebuje v priemere 10,2 l/100 km, čo v porovnaní s pôvodným agregátom 4,2 TD L6 prestavuje zlepšenie o 4%.

Benzínovú alternatívu zastupuje vylepšený zážihový osemvalec 4.7 VVT-i. Tento agregát sa môže pochváliť výkonom 212 kW/288 k pri 5400 ot/min a krútiacim momentom 445 Nm pri 3400 ot/min, ale aj spotrebou nižšou o 12% (14,4 l/100 km). Výrobca ho kombinuje výhradne s 5-rýchlostnou automatickou prevodovkou. Oba agregáty spĺňajú emisné predpisy Euro IV.

Vozidlo je doslova napratané pokrokovými technológiami, ktoré robia z Land Cruisera V8 nekompromisný teréniak pre všetky druhy ciest:

- Svetovou novinkou je systém Crawl Control (dodávaný v kombinácii s benzínovým motorom), ktorý automaticky reguluje chod motora a bŕzd pri veľmi nízkych rýchlostiach a zabraňuje tak pretáčaniu aj blokovaniu kolies. Pri jazde v extrémne náročnom teréne tak vodič iba točí volantom.

- Prvý krát sa v sériovom vozidle objavuje aj systém aktívnej regulácie výšky vozidla pre všetky kolesá a adaptívne variabilné odpruženie (4W AHC & AVS)*, ktoré prvý raz prepojuje systém odpruženia všetkých štyroch kolies a rovnako zahŕňa aj nový systém regulácie tuhosti odpruženia.

- O lepšiu stabilitu vozidla sa na vybraných trhoch postará kynetický dynamický systém zavesenia kolies (KDSS), ktorý aktívne ovláda tyče stabilizátorov na prednej aj zadnej náprave pomocou dvojice hydraulických riadiacich valcov.

- Vybavený je tiež novým centrálnym diferenciálom Torsen ® s obmedzenou svornosťou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 558
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 430
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 913
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 266
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 102
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 845
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 763
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 085
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 863
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 453
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu