SME

Nový Ford Mondeo - útok na Volkswagen Passat

Po pár kilometroch jazdy bolo jasné, ako veľmi túži Ford prekonať odvekého rivala a v predajoch vždy lepší Volkswagen Passat. Silnou stránkou novinky je dlhý rázvor náprav, veľký vnútorný priestor, kvalitné materiály a brilantný podvozok. Predstavené te

(Zdroj: autor)

Po pár kilometroch jazdy bolo jasné, ako veľmi túži Ford prekonať odvekého rivala a v predajoch vždy lepší Volkswagen Passat. Silnou stránkou novinky je dlhý rázvor náprav, veľký vnútorný priestor, kvalitné materiály a brilantný podvozok. Predstavené technológie však iba dohnali stratu predchádzajúceho modelu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príjemná kinetóza
Kinetický dizajn postupne ovláda všetky modely značky Ford a Mondeo iba dokazuje, aký je nadčasový a prívetivý. Moderná karoséria určite zaujme široké vrstvy motoristickej verejnosti vo všetkých verziách karosérie, vrátane testovaného kombi, ktoré vyzerá mimoriadne atraktívne a harmonicky. Z estetického hľadiska je dôležitá jednoliatosť a prepracované detaily. Importér sa pri prvých testoch chcel pochváliť modelom v najvyššom stupni vybavenia Ghia. Napriek tomu prvý test bol o faktoch a pozorovaní základných rysov a vnútorného priestoru, ktoré nezávisia od vybavenia.

SkryťVypnúť reklamu

Obor
Najdlhší rázvor náprav v strednej triede prekonáva aj doterajších lídrov (Opel Vectra Caravan a Škoda Superb) a najmä prináša nebývalý vnútorný priestor na zadných sedadlách. Športový kokpit obopína vodiča a nevyzerá tak priestranne ako zadná časť auta. Za jediný priestorový prehrešok považujeme teleso stĺpika volantu prečnievajúce cez profil prístrojovej dosky. Pri vystupovaní prekáža vodičom s dlhými nohami. Nové Mondeo je jedine v oblasti ramien užšie ako Volkswagen Passat. V ostatných parametroch prevyšuje konkurentov v triede. Podobne vysoké ambície má medzi podbehmi široký a objemný kufor, ktorý na Passat stráca iba v celkovom objeme.

Ako doma
V interiéri dominujú kvalitné materiály, až neuveriteľne presné dielenské spracovanie a slušné odkladacie priestory. Výhrady máme k neprehľadnému displeju autorádia a malej skrinke pred spolujazdcom. Interiérom Ford ukázal, že požiadavky na ekológiu a recyklovanie sa dajú zhmotniť aj do estetickej kvality. Dokonca interiér je vysoko antialergénny. Pri fantastickom podvozku sme boli alergickí na mäkké bočné vedenie predných sedadiel.

SkryťVypnúť reklamu

Tlačidlo je v móde
Štartovanie tlačidlom a nie kľúčom je dnes v móde a korešponduje aj s inteligentným diaľkovým zamykaním. Štartovacie tlačidlo treba držať dovtedy, kým motor nenaštartuje. U konkurentov stačí jeden dotyk bez držania, pretože auto si samo určí dĺžku zapnutého štartéra. Ford popísal desiatky strán o nových technológiách ako sú natáčacie svetlomety, bluetooth, aktívny tempomat s varovaním pred nárazom alebo asistent pre rozjazd v kopci. Mondeo síce poskytuje obrovské možnosti vybavenia, ale všetko už konkurencia má. Technologická revolúcia je v podstate zaplatením dlhu. Navyše natáčacie svetlomety sa natáčajú trochu divoko.

Etalón
Najväčšou prednosťou po priestore a kvalitnom interiéri sú bezkonkurenčné jazdné vlastnosti. Popri podvozku aj dvojlitrový tichý diesel 2,0 TDCi 103 kW vyznieva ako chudák. Tuhý podvozok hltá nerovnosti a neuveriteľne drží stopu, zvlášť predná náprava. Rýchlosť blízko maximálnej sa v zákrute zdá úplne normálna a pritom môže byť cesta mokrá alebo nerovná. Veľké kombi sa v normalizovanom slalome správa ako ľahko ovládateľná motokára a kvality potvrdil aj losí test. Vyššiu spotrebu v teste (7,2 l/100 km) ovplyvnil nízky počet najazdených kilometrov a až provokujúce jazdné vlastnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Bez preháňania možno Ford Mondeo označiť za nové meradlo jazdných vlastností v triede. Na ich zušľachtenie bude potrebovať temperamentnejší diesel, než testovaný dvojliter s priemerným výkonom 103 kW. Kým podobnú záplavu elektroniky si možno objednať aj u konkurencie, vnútorný priestor na úrovni Mondea ponúkne iba málokto. Prvý poriadny „anti-passat“ je teda na svete. Iba čas ukáže ako dopadne súboj v strednej triede a či si stále kvalitný Passat udrží pozíciu. Cenu nového Mondea budeme vedieť až po autosalóne v Nitre, podľa našich odhadov by mala základná verzia stáť okolo 750 000 Sk.

Stopercentne zvládnutý dizajn vyráža dych všade, kde príde. Aj vo verzii kombi.
Zadné "LED" svetlá dodávajú karosérii mimoriadne dynamický náboj umocnený spojlerom na piatych dverách. Škoda, že Ford  nedodáva  svetlá s LED diódami ale iba ich napodobeninu.
Inteligentný kľúčový systém umožňuje štartovanie tlačidlom, ale nie otvorenie dverí s ovládačom vo vrecku. Škoda, význam tohto prvku vybavenia potom klesá.
Vodičom s dlhými nohami môže pri vystupovaní prekážať teleso hriadeľa volantu.
Operadlá sa sklápajú do jednej roviny s dnom kufra, predtým však treba vyklopiť sedáky.
Priestor na zadných sedadlách v oblasti nôh a hlavy je najväčší v triede. Konkurenčný Passat je lepší iba v šírke.
Mondeo dostalo cenu za antialergické materiály a ventiláciu. Na kvalite materiálov si dal Ford záležať.
Je to vec vkusu, ale nám sa drevený obklad nepáčil. Tomuto interiéru pristanú technické materiály.
Z celkovo dobre vyriešenej ergonómie vôkol vodiča nám ulahodil multifunkčný a prehľadný volant. Aj meracie prístroje potešia oko. Autorádio so zabudovaným CD meničom je však menej prehľadné.


Ford Mondeo a konkurenti (kombi)

Ford Mondeo Voklkswagen Passat Opel Vectra Peugeot 407 SW Alfa Romeo 159
Verzia Ghia Highline Cosmo Executive High
Cena (Sk) neznáma 1 083 900 1 044 900 1102 400 1 098 600
Motor 2,0 TDCi 2,0 TDI 1,9 CDTI 2,0 HDi 1,9 JTD 16V
Výkon (kW) 103 103 110 100 110
Spotreba (l/100km) 5,9 6,0 5,9 6 6,1
Zrýchlenie 0-100 (s) 9,8 10,1 10,4 10,1 9,6
Rázvor náprav (mm) 2850 2709 2830 2725 2700
Objem kufra (l) 542 603 530 451 445


Porovnanie rozmerov Ford Mondeo a Volkswagen Passat

Vonkajšie rozmery
Parameter Ford Mondeo Kombi Volkswagen Passat Variant
Dĺžka (mm) 4830 4774
Šírka (mm) 1886 1820
Výška (mm) 1548 1517
Rázvor (mm) 2850 2709
Vnútorné rozmery
Výška vpredu (mm) 996 970
Priestor na nohy (mm) 1126 1038
Šírka vpredu (mm) 1448 1466
Výška vzadu (mm) 1004 980
Šírka vzadu (mm) 1433 1511
Batožinový priestor
Dĺžka základ (mm) 1183 1132
Dĺžka - sklopené sedadlá (mm) 1920 1956
Šírka medzi podbehmi (mm) 1141 1000


Testy podvozka
Ford Mondeo absolvovalo v premiére nový redakčný systém testov podvozka v slalome aj vyhýbacom manévri, tzv. losom teste s rozmermi stanovenými podľa medzinárodných noriem. S nameranými údajmi budeme porovnávať ďalšie nové vozidlá meraním času v slalome a maximálnych prejazdových rýchlostí v losom teste. meradlom pre konkurenciu bude čas  dosiahnutý v slalome a maximálna nájazdová rýchlosť v losom teste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor
Typ naftový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1997 cm3
Výkon 103/140 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 320 Nm
Pri otáčkach 1740 - 2240 ot./min.
Kilogramový výkon 11,3 kg/k
Litrový výkon 70,1 k/l
Emisná norma EURO IV
Obsah C02 156 g/km
Karoséria
Typ kombi
Počet dverí 5
Pneumatiky 235/45 R17
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava McPherson
Zadná náprava nezávislé Control Blade
Svetlosť podvozka 128 mm
Priemer otočenia 10,2 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2850 mm
Dĺžka 4830 mm
Širka 1886 mm
Výška 1512 mm
Pohotovostná hmot. 1590 kg
Užitočná hmotnosť 685 kg
Batožinový priestor 542/1733 l
Objem pal. nádrže 60 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 9,8 s
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Spotreba
mesto 7,6 l/100 km
mimo mesto 4,9 l/100 km
kombinácia 5,9 l/100 km
v teste 7,2 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 186
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 747
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 554
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 890
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 736
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 379
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 668
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 526
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu