SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Najrýchlejší Lexus - IS - F

Hlavným ťahákom expozície značky Lexus bola vo Frankfrte sériová verzia športového modelu IS s prívlastkom F. Japonská automobilka týmto vozidlom odpovedá na konkurentov BMW M3 a Audi RS4, hoci ako sama tvrdí, svoj nový model za ich priamych protivníkov n

Športový Lexus IS F bol vyvíjaný v japonskom prostredí Higashi Fuji Technical Centre a jeho vývoj sprevádzalo náročné testovanie na okruhu Fuji Speedway, ktorý tohto roku po prvý krát hostí pretek F1 – Veľkú cenu JaponskaŠportový Lexus IS F bol vyvíjaný v japonskom prostredí Higashi Fuji Technical Centre a jeho vývoj sprevádzalo náročné testovanie na okruhu Fuji Speedway, ktorý tohto roku po prvý krát hostí pretek F1 – Veľkú cenu Japonska

epovažuje.

Napriek tomu, že disponuje porovnateľným výkonom a z 0 na 100 km/h zrýchli za zdrvujúcich 4,9 sekundy, v porovnaní so spomínanou nemeckou dvojkou má byť viac orientovaný na jazdný komfort a pohodlie cestovania. Tomu nasvedčuje aj fakt, že vysoký výkon motora je prenášaný na zadné kolesá výhradne cez 8-stupňovú automatickú prevodovku DSS (Direct Sport Shift) s možnosťou ultrarýchleho manuálneho radenia (preradenie rýchlostného stupňa trvá iba 100 milisekúnd!) lopatkami za volantom. K dispozícii však bude aj automatický mód s jemnými zmenami prevodových stupňov. Špičkový zážihový osemvalec objemu 5,0 l disponuje výkonom cez 400 k a maximálnym krútiacim momentom 500 Nm, čo je pomerne dosť na to, aby ste si s ním užili kopec zábavy pri prejazdoch zákrut driftom. To vám umožní nový trojstupňový stabilizačný systém s označením Sports VDIM. Vodič bude mať na výber tri režimy: Normal, Sports a Off, teda úplné vypnutie celého systému. Maximálna rýchlosť vozidla je obmedzená nie na 250 km/h ale až na 270 km/h.

Z hľadiska dizajnu model IS F vyniká predovšetkým masívnou prednou časťou vozidla, chladiacimi prieduchmi za prednými kolesami a taktiež štyrmi masívnymi koncovkami výfuku, kaskádovito umiestnenými nad sebou. Športovej orientácii vozidla zodpovedá taktiež posilnená brzdová sústava, ktorá je výsledkom úzkej spolupráce s renomovanou firmou Brembo. O bezpečné spomalenie sa starajú vpredu 6-piestikové strmene a vetrané brzdové kotúče priemeru 360 mm. Zadné 2-piestové strmene brzdia kotúče o rozmere 345 mm. Model IS F bude štandardne jazdiť na efektných 19-palcových diskoch z ľahkých zliatin obutých do nízkoprofilových pneumatík.

Športový Lexus IS F bol vyvíjaný v japonskom prostredí Higashi Fuji Technical Centre a jeho vývoj sprevádzalo náročné testovanie na okruhu Fuji Speedway, ktorý tohto roku po prvý krát hostí pretek F1 – Veľkú cenu Japonska.







Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  2. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  3. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  4. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  5. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 815
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 760
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 948
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 351
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 288
  6. Od Česka až po Jadran 3 970
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 149
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 120
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 839
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Inšpekcia má odposluchy aj videozáznamy.


3 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet 8m
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 1 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


11 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl