SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Najrýchlejší Lexus - IS - F

Hlavným ťahákom expozície značky Lexus bola vo Frankfrte sériová verzia športového modelu IS s prívlastkom F. Japonská automobilka týmto vozidlom odpovedá na konkurentov BMW M3 a Audi RS4, hoci ako sama tvrdí, svoj nový model za ich priamych protivníkov n

Športový Lexus IS F bol vyvíjaný v japonskom prostredí Higashi Fuji Technical Centre a jeho vývoj sprevádzalo náročné testovanie na okruhu Fuji Speedway, ktorý tohto roku po prvý krát hostí pretek F1 – Veľkú cenu JaponskaŠportový Lexus IS F bol vyvíjaný v japonskom prostredí Higashi Fuji Technical Centre a jeho vývoj sprevádzalo náročné testovanie na okruhu Fuji Speedway, ktorý tohto roku po prvý krát hostí pretek F1 – Veľkú cenu Japonska

epovažuje.

Napriek tomu, že disponuje porovnateľným výkonom a z 0 na 100 km/h zrýchli za zdrvujúcich 4,9 sekundy, v porovnaní so spomínanou nemeckou dvojkou má byť viac orientovaný na jazdný komfort a pohodlie cestovania. Tomu nasvedčuje aj fakt, že vysoký výkon motora je prenášaný na zadné kolesá výhradne cez 8-stupňovú automatickú prevodovku DSS (Direct Sport Shift) s možnosťou ultrarýchleho manuálneho radenia (preradenie rýchlostného stupňa trvá iba 100 milisekúnd!) lopatkami za volantom. K dispozícii však bude aj automatický mód s jemnými zmenami prevodových stupňov. Špičkový zážihový osemvalec objemu 5,0 l disponuje výkonom cez 400 k a maximálnym krútiacim momentom 500 Nm, čo je pomerne dosť na to, aby ste si s ním užili kopec zábavy pri prejazdoch zákrut driftom. To vám umožní nový trojstupňový stabilizačný systém s označením Sports VDIM. Vodič bude mať na výber tri režimy: Normal, Sports a Off, teda úplné vypnutie celého systému. Maximálna rýchlosť vozidla je obmedzená nie na 250 km/h ale až na 270 km/h.

Z hľadiska dizajnu model IS F vyniká predovšetkým masívnou prednou časťou vozidla, chladiacimi prieduchmi za prednými kolesami a taktiež štyrmi masívnymi koncovkami výfuku, kaskádovito umiestnenými nad sebou. Športovej orientácii vozidla zodpovedá taktiež posilnená brzdová sústava, ktorá je výsledkom úzkej spolupráce s renomovanou firmou Brembo. O bezpečné spomalenie sa starajú vpredu 6-piestikové strmene a vetrané brzdové kotúče priemeru 360 mm. Zadné 2-piestové strmene brzdia kotúče o rozmere 345 mm. Model IS F bude štandardne jazdiť na efektných 19-palcových diskoch z ľahkých zliatin obutých do nízkoprofilových pneumatík.

Športový Lexus IS F bol vyvíjaný v japonskom prostredí Higashi Fuji Technical Centre a jeho vývoj sprevádzalo náročné testovanie na okruhu Fuji Speedway, ktorý tohto roku po prvý krát hostí pretek F1 – Veľkú cenu Japonska.







Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 488
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 682
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 966
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 981
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 103
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 618
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 741
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 710
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 584
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 093
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.