SME
Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

Trabant sa vracia

Snáď žiadne iné auto nie je v Nemecku známejšie než Trabant. Sympatická karoséria s úprimnými okrúhlymi „očami" a šviháckymi podlhovastými zadnými svetlami – takto si bude každý pamätať autíčko, ktoré sa stalo motoristickou ikonou bývalého Východného Neme

cka. Šlágre, filmy a rôzne komické snímky dodnes poukazujú na neobyčajný vzťah Nemcov k ich Trabantu. Nespočetné množstvo Fan klubov, neustále pribúdajúcich aj na západe, iba podčiarkujú neoblomnú obľúbenosť tohto nezameniteľného vozidla. Presne 7. novembra Trabant oslávi 50. výročie od svojho vzniku. Pri tejto príložitosti firma Herpa, výrobca modelov automobilov a lietadiel, ktorý získal práva na značku Trabant, odštartoval iniciatívu s názvom „new Trabi".

Jej cieľom je priviesť túto legendu na kolesách opäť k životu, samozrejme v novej, modernejšej forme. Prvým krokom je koncept nového Trabanta v mierke 1:10, ktorý Herpa vystavila na autosalóne vo Frankfurte. Následne po reakciách návštevníkov a pripomienkach k tomuto modelu vypracuje finálny návrh.

Daniel Stiegler z marketingového oddelenia firmy Herpa uvádza, že možná je ako málosériová, tak veľkosériová výroba. Od toho sa bude odvíjať aj cena nového Trabanta, ktorú Stiegler predbežne odhaduje na v rozmedzí od 12.000 do 50.000 eur. Na prípadnej výrobe by mala Herpa spolupracovať so spoločnosťou Funke and Will, ktorá vyrába roadster Yes a taktiež mníchovskou automobilkou BMW, ktorá by mala dodávať niektoré diely.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  7. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 377
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 472
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 908
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 841
  5. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 4 797
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 771
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 3 012
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 604
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Šéf rodinnej firmy Unipas Maroš Kara

Rodinná firma Unipas z Hornej Nitry má tridsaťročnú tradíciu a klientov od protinožcov.


23. jún
Michal Kaščák

Festival Pohoda oslavuje 25 rokov od svojho vzniku.


23. jún
Igor Matovič na tlačovej konferencii.

Ani Heger si nemyslí, že sa Matovič zmení, vraví politológ Baboš.


7 h
Ilustračná fotografia.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 22 h

Neprehliadnite tiež

Ford Focus Kombi Active

Posledný kus zíde z linky v roku 2025.


23. jún
Podcast Klik.

Kľúčová výhoda je ľahká škálovateľnosť.


a 2 ďalší 23. jún
BMW M1 Group 4 Andy Warhol

Na dielo minul šesť kíl farby.


22. jún
Peugeot 408

Naftový motor sa v ponuke neobjaví.


22. jún

Blogy SME

  1. Robert Puk: Keď sa poskok Šípoš pletie do Bratislavy
  2. Lubomir Zahora: Reforma zdravotníctva po rakúsky
  3. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu
  4. Jozef Černek: Deň prvý, hotel
  5. Věra Tepličková: Já jsem duhová víla,
  6. Věra Tepličková: My pracujeme i v sobotě, soudružko
  7. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam
  8. Elena Antalová: Medvede a diviaky sa dohodnú
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 236
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 158
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 758
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 847
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 793
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 708
  7. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 5 346
  8. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 311
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  8. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
SkryťZatvoriť reklamu