SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Peugeot 308 zaujme interiérom

Nový Peugeot 308 sa príliš podobá na menší model 207. Citeľnejšie zmeny nastali v interiéri a benzínových motoroch. Konštrukčne staršie motory nahradili nové agregáty od BMW, ktoré sme vyskúšali na juhovýchode Francúzska.

(Zdroj: Peugeot)

Nový Peugeot 308 sa príliš podobá na menší model 207. Citeľnejšie zmeny nastali v interiéri a benzínových motoroch. Konštrukčne staršie motory nahradili nové agregáty od BMW, ktoré sme vyskúšali na juhovýchode Francúzska.

Otvorená papuľa
Dizajn značky Peugeot sa v súčasnosti teší širokej popularite. Otvorená predná papuľa tristoosmičky je celkom dobre zapasovaná do celkového dizajnu auta. Jednotlivé modely značky sa však zlievajú do jedného. Viac odlišností na novej, citeľne tuhšej karosérii, sme našli v riešení zadného okna piatych dverí a posledného stĺpika karosérie. Krivky pripomínajúce Seat Toledo sú na hranici prijateľnosti. Opticky sa zdá trochu väčší vstup do batožinového priestoru. Jeho objem papierovo vzrástol o pár litrov, a to v závislosti od umiestnenia rezervného kolesa. Buď je v aute dvojité dno kufra, alebo nie.

Zadné delené operadlá sa sklápajú do jednej roviny s dnom a plató piatych dverí môže mať odkladací box. Je to jeden z početných odkladacích priestorov, s ktorým prichádza Peugeot 308. Poteší aj ventilácia pre pasažierov vzadu, integrovaná v prednej lakťovej opierke.

Väčší, ale nižší
Nárast vonkajších rozmerov korešponduje s dnešným trendom naťahovania modelov do všetkých smerov okrem výšky. Novinka je nižšia, má nižšie ťažisko a pri prejazde po nerovnostiach v zákrute pôsobí suverénnejšie. Koncepcia náprav i rázvor podvozku ostali nezmenené. Pomyselný priestor pribudol vpredu vďaka zoštíhleniu prístrojového panelu. Na rozdiel od najnovších konkurentov - Toyoty Auris a Fiatu Bravo - má Peugeot 308 kvalitnejšie materiály na prístrojovej doske. Jej mäkký povrch je príjemnejší na dotyk a okrem sivého vyhotovenia aj dobre vyzerá. V tmavých lesoch okolo mestečka Colmar sa nám páčilo nápadité a príjemné osvetlenie prístrojového panelu. Naopak, na slnečných stráňach viníc Alsaska sa v čelnom skle odrážalo svetlé vyhotovenie prístrojového panelu.

Benzínové motory
Na rozdiel od stále sa zväčšujúcich vonkajších rozmerov áut zažívajú benzínové motory "downsizing", teda postupné zmenšovanie objemu. Namiesto veľkého dvojlitrového motora má vrcholná verzia 308 1,6 THP prepĺňaný motor BMW s objemom 1,6 litra a výkonom až 150 k. Priemerná spotreba sa pritom má pohybovať okolo sedem litrov. Model 308 tiež výborne jazdí s benzínovým motorom 1,6 VTi s variabilným zdvihom ventilov a technológiou VALVETRONIC od BMW. Motor je pružný a od neho odvodený základný benzínový motor 1,4 VTi dosahuje maximálny krútiaci moment už pri 2000 ot./min. Úspech benzínových motorov bude v konečnom dôsledku závisieť od ich ceny. Podľa prvej skúsenosti s motormi 1,6 VTi a 1,6 THP si dovolíme tvrdiť, že pomer naftových motorov, ktoré doteraz tvorili 60 % predaja modelu 307, klesne. Napríklad 1,6 VTi ponúka lepšie dynamické parametre ako diesel.

Až deväť airbagov
Z radu technických prvkov nás zaujal dobre čitateľný navigačný systém s prehľadným 3D zobrazením nastávajúcich križovatiek. Slováci zrejme sústredia pozornosť viac na naftové motory a základnú výbavu než na príplatkové natáčacie svetlá alebo systém upozorňujúci na neželané opustenie jazdného pruhu. V štandarde bude zrejme šesť airbagov, ABS a manuálne ovládaná klimatizácia. Automatická klimatizácia existuje iba v dvojzónom vyhotovení. Peugeot ponúkne za príplatok kolenný airbag a bočné airbagy vzadu.

Zaujme najmä interiér
Na novom Peugeote 308 sme najazdili približne 300 kilometrov po cestách francúzskeho vidieka. Asi najviac na nás zapôsobili benzínové motory a riešenie prístrojového panelu. Predsériové autá vynikli vysokým dielenským spracovaním. Zavedením pneumatík s nízkym valivým odporom klesla spotreba základných modelov. K mínusom patrilo zrkadlenie svetlého interiéru v čelnom skle.

Cestu hradila firma Peugeot

Peugeot 308 rozmery

  Peugeot 308 Peugeot 307 rozdiel
Rázvor (mm) 2608 2608 0
Dĺžka (mm) 4276 4200 +76
Šírka (mm) 1815 1745 +70
Výška (mm) 1498 1510 -12
Objem kufra (mm) 348 (VDA) 340 +8
Objem nádrže (l) 60 60 0

Peugeot 308 - motory

Motor 1,4 VTi 1,6 VTi 1,6 THP 1,6 HDi FAP 2,0 HDi FAP
Palivo N95 N95 N95 nafta nafta
Ojem (cm3) 1398 1598 1598 1560 1997
Výkon (kW) 70 88 110 66/80 100
Krút. moment (Nm) 117 160 260 215/240 320-340
Spotreba (l/100km) 6,5 6,7 7,1 4,5/4,7 5,5
Zrýchlenie 12,7 10,8 8,8 12,6/11,3 10,1
Emisie CO2 155 159 167 120/125 146

Peugeot technológie

 LDWS - Systém upozorňujúci na neželané opustenie jazdného pruhu ak ide auto rýchlejšie ako 80 km/h a a bez smerovky križuje bielu čiaru na ceste.

 VALVETRONIC - variabilné časovanie otvárania a kontinuálne premenlivá dĺžka otvárania ventilov motora. Systém vyvinutý automobilkou BMW.

 DPFS - filter pevných častíc vo výfukových plynoch pracujúci s prísadami, stačí vymeniť až po prejdení 180-tisíc kilometrov.

 Michelin Energy Saver Tyres - špeciálne pneumatiky s nízkym valivým odporom na dosiahnutie ešte nižšej spotreby motorov 1,4 VTi a 1,6 HDi 90.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 527
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 812
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 410
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 844
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 577
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 555
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 823
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 130
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto

Väčšina chodcov považuje za najväčší problém rýchlosť e-kolobežiek.


Peter Hlušek 30. jún
Lysyčansk je už týždne terčom ruského bombardovania.

Okupant obsadil všetky veľké mestá v Luhansku.


39m
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Ukrajinskí vojaci.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  2. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  3. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  4. Ľubomír Maretta: Trauer
  5. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  6. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  7. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  8. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 19 832
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 213
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 969
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 068
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 910
  6. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 203
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 152
  8. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 125
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu