SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Peugeot 308 zaujme interiérom

Nový Peugeot 308 sa príliš podobá na menší model 207. Citeľnejšie zmeny nastali v interiéri a benzínových motoroch. Konštrukčne staršie motory nahradili nové agregáty od BMW, ktoré sme vyskúšali na juhovýchode Francúzska.

(Zdroj: Peugeot)

Nový Peugeot 308 sa príliš podobá na menší model 207. Citeľnejšie zmeny nastali v interiéri a benzínových motoroch. Konštrukčne staršie motory nahradili nové agregáty od BMW, ktoré sme vyskúšali na juhovýchode Francúzska.

Otvorená papuľa
Dizajn značky Peugeot sa v súčasnosti teší širokej popularite. Otvorená predná papuľa tristoosmičky je celkom dobre zapasovaná do celkového dizajnu auta. Jednotlivé modely značky sa však zlievajú do jedného. Viac odlišností na novej, citeľne tuhšej karosérii, sme našli v riešení zadného okna piatych dverí a posledného stĺpika karosérie. Krivky pripomínajúce Seat Toledo sú na hranici prijateľnosti. Opticky sa zdá trochu väčší vstup do batožinového priestoru. Jeho objem papierovo vzrástol o pár litrov, a to v závislosti od umiestnenia rezervného kolesa. Buď je v aute dvojité dno kufra, alebo nie.

Zadné delené operadlá sa sklápajú do jednej roviny s dnom a plató piatych dverí môže mať odkladací box. Je to jeden z početných odkladacích priestorov, s ktorým prichádza Peugeot 308. Poteší aj ventilácia pre pasažierov vzadu, integrovaná v prednej lakťovej opierke.

Väčší, ale nižší
Nárast vonkajších rozmerov korešponduje s dnešným trendom naťahovania modelov do všetkých smerov okrem výšky. Novinka je nižšia, má nižšie ťažisko a pri prejazde po nerovnostiach v zákrute pôsobí suverénnejšie. Koncepcia náprav i rázvor podvozku ostali nezmenené. Pomyselný priestor pribudol vpredu vďaka zoštíhleniu prístrojového panelu. Na rozdiel od najnovších konkurentov - Toyoty Auris a Fiatu Bravo - má Peugeot 308 kvalitnejšie materiály na prístrojovej doske. Jej mäkký povrch je príjemnejší na dotyk a okrem sivého vyhotovenia aj dobre vyzerá. V tmavých lesoch okolo mestečka Colmar sa nám páčilo nápadité a príjemné osvetlenie prístrojového panelu. Naopak, na slnečných stráňach viníc Alsaska sa v čelnom skle odrážalo svetlé vyhotovenie prístrojového panelu.

Benzínové motory
Na rozdiel od stále sa zväčšujúcich vonkajších rozmerov áut zažívajú benzínové motory "downsizing", teda postupné zmenšovanie objemu. Namiesto veľkého dvojlitrového motora má vrcholná verzia 308 1,6 THP prepĺňaný motor BMW s objemom 1,6 litra a výkonom až 150 k. Priemerná spotreba sa pritom má pohybovať okolo sedem litrov. Model 308 tiež výborne jazdí s benzínovým motorom 1,6 VTi s variabilným zdvihom ventilov a technológiou VALVETRONIC od BMW. Motor je pružný a od neho odvodený základný benzínový motor 1,4 VTi dosahuje maximálny krútiaci moment už pri 2000 ot./min. Úspech benzínových motorov bude v konečnom dôsledku závisieť od ich ceny. Podľa prvej skúsenosti s motormi 1,6 VTi a 1,6 THP si dovolíme tvrdiť, že pomer naftových motorov, ktoré doteraz tvorili 60 % predaja modelu 307, klesne. Napríklad 1,6 VTi ponúka lepšie dynamické parametre ako diesel.

Až deväť airbagov
Z radu technických prvkov nás zaujal dobre čitateľný navigačný systém s prehľadným 3D zobrazením nastávajúcich križovatiek. Slováci zrejme sústredia pozornosť viac na naftové motory a základnú výbavu než na príplatkové natáčacie svetlá alebo systém upozorňujúci na neželané opustenie jazdného pruhu. V štandarde bude zrejme šesť airbagov, ABS a manuálne ovládaná klimatizácia. Automatická klimatizácia existuje iba v dvojzónom vyhotovení. Peugeot ponúkne za príplatok kolenný airbag a bočné airbagy vzadu.

Zaujme najmä interiér
Na novom Peugeote 308 sme najazdili približne 300 kilometrov po cestách francúzskeho vidieka. Asi najviac na nás zapôsobili benzínové motory a riešenie prístrojového panelu. Predsériové autá vynikli vysokým dielenským spracovaním. Zavedením pneumatík s nízkym valivým odporom klesla spotreba základných modelov. K mínusom patrilo zrkadlenie svetlého interiéru v čelnom skle.

Cestu hradila firma Peugeot

Peugeot 308 rozmery

  Peugeot 308 Peugeot 307 rozdiel
Rázvor (mm) 2608 2608 0
Dĺžka (mm) 4276 4200 +76
Šírka (mm) 1815 1745 +70
Výška (mm) 1498 1510 -12
Objem kufra (mm) 348 (VDA) 340 +8
Objem nádrže (l) 60 60 0

Peugeot 308 - motory

Motor 1,4 VTi 1,6 VTi 1,6 THP 1,6 HDi FAP 2,0 HDi FAP
Palivo N95 N95 N95 nafta nafta
Ojem (cm3) 1398 1598 1598 1560 1997
Výkon (kW) 70 88 110 66/80 100
Krút. moment (Nm) 117 160 260 215/240 320-340
Spotreba (l/100km) 6,5 6,7 7,1 4,5/4,7 5,5
Zrýchlenie 12,7 10,8 8,8 12,6/11,3 10,1
Emisie CO2 155 159 167 120/125 146

Peugeot technológie

 LDWS - Systém upozorňujúci na neželané opustenie jazdného pruhu ak ide auto rýchlejšie ako 80 km/h a a bez smerovky križuje bielu čiaru na ceste.

 VALVETRONIC - variabilné časovanie otvárania a kontinuálne premenlivá dĺžka otvárania ventilov motora. Systém vyvinutý automobilkou BMW.

 DPFS - filter pevných častíc vo výfukových plynoch pracujúci s prísadami, stačí vymeniť až po prejdení 180-tisíc kilometrov.

 Michelin Energy Saver Tyres - špeciálne pneumatiky s nízkym valivým odporom na dosiahnutie ešte nižšej spotreby motorov 1,4 VTi a 1,6 HDi 90.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  2. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Keď štúdium (za)baví
  6. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  7. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  8. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  9. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  2. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  3. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  6. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  7. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  8. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  9. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  10. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 24 763
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 23 340
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 12 729
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 11 283
  5. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 615
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 563
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 153
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 907
  9. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 814
  10. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 7 682
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár leží po autonehode s obručou okolo hlavy v Nemocnici sv. Michala v Bratislave.

Jankovská priznala vzťah s Kočnerom. Spomína aj Fica

Neskôr chce vypovedať o Bödörovi, aj Zoroslavovi Kollárovi.

Moniku Jankovskú odvážajú z NAKA v Nitre.
Dobré ráno

Dobré ráno: Zvoliť generálneho prokurátora je len prvý krok

Vypočutia trvali 36 hodín, voľba mala byť už v tieto dni.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Kam až siaha rodina Borisa Kollára?

Predseda parlamentu zase raz nevyužil možnosť vyskúšať si, ako štát funguje pre jeho voličov a voličky.

Zuzana Kepplová

Neprehliadnite tiež

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach