SME
Piatok, 25. september, 2020 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Peugeot 308 zaujme interiérom

Nový Peugeot 308 sa príliš podobá na menší model 207. Citeľnejšie zmeny nastali v interiéri a benzínových motoroch. Konštrukčne staršie motory nahradili nové agregáty od BMW, ktoré sme vyskúšali na juhovýchode Francúzska.

(Zdroj: Peugeot)

Nový Peugeot 308 sa príliš podobá na menší model 207. Citeľnejšie zmeny nastali v interiéri a benzínových motoroch. Konštrukčne staršie motory nahradili nové agregáty od BMW, ktoré sme vyskúšali na juhovýchode Francúzska.

Otvorená papuľa
Dizajn značky Peugeot sa v súčasnosti teší širokej popularite. Otvorená predná papuľa tristoosmičky je celkom dobre zapasovaná do celkového dizajnu auta. Jednotlivé modely značky sa však zlievajú do jedného. Viac odlišností na novej, citeľne tuhšej karosérii, sme našli v riešení zadného okna piatych dverí a posledného stĺpika karosérie. Krivky pripomínajúce Seat Toledo sú na hranici prijateľnosti. Opticky sa zdá trochu väčší vstup do batožinového priestoru. Jeho objem papierovo vzrástol o pár litrov, a to v závislosti od umiestnenia rezervného kolesa. Buď je v aute dvojité dno kufra, alebo nie.

Zadné delené operadlá sa sklápajú do jednej roviny s dnom a plató piatych dverí môže mať odkladací box. Je to jeden z početných odkladacích priestorov, s ktorým prichádza Peugeot 308. Poteší aj ventilácia pre pasažierov vzadu, integrovaná v prednej lakťovej opierke.

Väčší, ale nižší
Nárast vonkajších rozmerov korešponduje s dnešným trendom naťahovania modelov do všetkých smerov okrem výšky. Novinka je nižšia, má nižšie ťažisko a pri prejazde po nerovnostiach v zákrute pôsobí suverénnejšie. Koncepcia náprav i rázvor podvozku ostali nezmenené. Pomyselný priestor pribudol vpredu vďaka zoštíhleniu prístrojového panelu. Na rozdiel od najnovších konkurentov - Toyoty Auris a Fiatu Bravo - má Peugeot 308 kvalitnejšie materiály na prístrojovej doske. Jej mäkký povrch je príjemnejší na dotyk a okrem sivého vyhotovenia aj dobre vyzerá. V tmavých lesoch okolo mestečka Colmar sa nám páčilo nápadité a príjemné osvetlenie prístrojového panelu. Naopak, na slnečných stráňach viníc Alsaska sa v čelnom skle odrážalo svetlé vyhotovenie prístrojového panelu.

Benzínové motory
Na rozdiel od stále sa zväčšujúcich vonkajších rozmerov áut zažívajú benzínové motory "downsizing", teda postupné zmenšovanie objemu. Namiesto veľkého dvojlitrového motora má vrcholná verzia 308 1,6 THP prepĺňaný motor BMW s objemom 1,6 litra a výkonom až 150 k. Priemerná spotreba sa pritom má pohybovať okolo sedem litrov. Model 308 tiež výborne jazdí s benzínovým motorom 1,6 VTi s variabilným zdvihom ventilov a technológiou VALVETRONIC od BMW. Motor je pružný a od neho odvodený základný benzínový motor 1,4 VTi dosahuje maximálny krútiaci moment už pri 2000 ot./min. Úspech benzínových motorov bude v konečnom dôsledku závisieť od ich ceny. Podľa prvej skúsenosti s motormi 1,6 VTi a 1,6 THP si dovolíme tvrdiť, že pomer naftových motorov, ktoré doteraz tvorili 60 % predaja modelu 307, klesne. Napríklad 1,6 VTi ponúka lepšie dynamické parametre ako diesel.

Až deväť airbagov
Z radu technických prvkov nás zaujal dobre čitateľný navigačný systém s prehľadným 3D zobrazením nastávajúcich križovatiek. Slováci zrejme sústredia pozornosť viac na naftové motory a základnú výbavu než na príplatkové natáčacie svetlá alebo systém upozorňujúci na neželané opustenie jazdného pruhu. V štandarde bude zrejme šesť airbagov, ABS a manuálne ovládaná klimatizácia. Automatická klimatizácia existuje iba v dvojzónom vyhotovení. Peugeot ponúkne za príplatok kolenný airbag a bočné airbagy vzadu.

Zaujme najmä interiér
Na novom Peugeote 308 sme najazdili približne 300 kilometrov po cestách francúzskeho vidieka. Asi najviac na nás zapôsobili benzínové motory a riešenie prístrojového panelu. Predsériové autá vynikli vysokým dielenským spracovaním. Zavedením pneumatík s nízkym valivým odporom klesla spotreba základných modelov. K mínusom patrilo zrkadlenie svetlého interiéru v čelnom skle.

Cestu hradila firma Peugeot

Peugeot 308 rozmery

  Peugeot 308 Peugeot 307 rozdiel
Rázvor (mm) 2608 2608 0
Dĺžka (mm) 4276 4200 +76
Šírka (mm) 1815 1745 +70
Výška (mm) 1498 1510 -12
Objem kufra (mm) 348 (VDA) 340 +8
Objem nádrže (l) 60 60 0

Peugeot 308 - motory

Motor 1,4 VTi 1,6 VTi 1,6 THP 1,6 HDi FAP 2,0 HDi FAP
Palivo N95 N95 N95 nafta nafta
Ojem (cm3) 1398 1598 1598 1560 1997
Výkon (kW) 70 88 110 66/80 100
Krút. moment (Nm) 117 160 260 215/240 320-340
Spotreba (l/100km) 6,5 6,7 7,1 4,5/4,7 5,5
Zrýchlenie 12,7 10,8 8,8 12,6/11,3 10,1
Emisie CO2 155 159 167 120/125 146

Peugeot technológie

 LDWS - Systém upozorňujúci na neželané opustenie jazdného pruhu ak ide auto rýchlejšie ako 80 km/h a a bez smerovky križuje bielu čiaru na ceste.

 VALVETRONIC - variabilné časovanie otvárania a kontinuálne premenlivá dĺžka otvárania ventilov motora. Systém vyvinutý automobilkou BMW.

 DPFS - filter pevných častíc vo výfukových plynoch pracujúci s prísadami, stačí vymeniť až po prejdení 180-tisíc kilometrov.

 Michelin Energy Saver Tyres - špeciálne pneumatiky s nízkym valivým odporom na dosiahnutie ešte nižšej spotreby motorov 1,4 VTi a 1,6 HDi 90.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  2. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  3. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  4. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  5. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  6. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  7. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  8. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  9. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  10. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  1. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  2. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  3. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  4. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  5. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  6. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  7. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  8. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  9. Kreatívne učenie
  10. Teraz je čas hýbať sa s VENU® SQ
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 29 872
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 19 849
  3. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 13 983
  4. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 12 115
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 679
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 10 051
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 922
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 330
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 156
  10. Zatepľujete? Stavte na kvalitný materiál od expertného výrobcu 8 176
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Kuffy a ich význam pre svet

Keď sa na to pozrieme takto, tak je to super edukačná kampaň. Len sa možno troška vymkla z rúk.

Hygienici: Nie je v našich silách kontrolovať Matovičove svadby

Hygienici trávia v práci víkendy aj nadčasy.

Hygienici rezortu dopravy merajú teplotu cestujúcemu v príletovej hale na Letisku M. R. Štefánika.

Lipšic nebude kandidovať na generálneho prokurátora

Lipšic chce pôsobiť v právnej praxi.

Daniel Lipšic.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4
Renault Arkana

BMW M3 vzbudzuje rešpekt napriek kontroverznej maske

Pod kapotou drieme radový šesťvalec s výkonom až 510 koní.

BMW M3 Competition
Opel Mokka-e