SME
Pondelok, 27. jún, 2022 | Meniny má Ladislav, Ladislava

Autosalón Nitra – Škoda Fabia kombi, Octavia z Bratislavy

O novej Fabii s predĺženou karosériou a veľkým batožinovým priestorom sa po premiére vo Frankfurte napísalo veľa, napriek tomu bola pre slovenské publikum jednou z hlavných hviezd autosalónu v Nitre. Tiež sme sa dozvedeli, že model Octavia sa bude vyrá

(Zdroj: autor)

O novej Fabii s predĺženou karosériou a veľkým batožinovým priestorom sa po premiére vo Frankfurte napísalo veľa, napriek tomu bola pre slovenské publikum jednou z hlavných hviezd autosalónu v Nitre. Tiež sme sa dozvedeli, že model Octavia sa bude vyrábať aj na Slovensku.

Styling kit
Okrem verzie Combi naša najpredávanejšia značka vystavuje celú paletu modelov vrátane nového dizajnového kitu „Styling kit“ vhodného na zatraktívnenie novej Fabie v základnom krátkom prevedení. Automobilka chce zrejme poopraviť a dať možnosť zákazníkom vylepšiť diskutabilný vzhľad Fabie. Styling kit zahŕňa spojler predného nárazníka, difúzor na zadnom nárazníku, ozdobnú koncovku výfuku a strešný spojler.

Rodinná Fabia
Nové Combi je naživo podstatne krajšie ako na fotografiách a batožinový priestor sa zdá byť na pohľad veľmi dobre využiteľný a veľký.
V porovnaní s predchádzajúcim modelom je nová Fabia Combi o 7mm dlhšia a 46 mm vyššia (dĺžka 4 239 mm, šírka 1 642 mm, výška 1498 mm). Objem kufra narástol o 54 litrov na 480 litrov. Pri sklopených zadných sedadlách je objem podľa metodiky VDA vyčíslený na 1460 litrov. V porovnaní generácií je to o 235 l viac. Fabia kombi prevalcuje konkurenciu objemom batožinového priestoru ale nie ponukou motorov, ktorá zostáva nezmenená a zahŕňa tri benzínové a tri dieselové motory.
Zrejme optimálnym riešením z toho, čo je dostupné, bude benzínový štvorvalec 1.6 16V dosahujúci výkon 77 kW. Paradoxne k najsilnejšiemu benzínovému motoru bude k dispozícii mechanická 5 stupňová ale automatická prevodovka až šesťstupňová. Dieselové motory 1,4 TDI a 1,9 TDI (51, 59, 77 kW) sú vo verziách s výkonom 59 kW a 77 kW vybavené filtrom pevných častíc.

Octavia z Bratislavy
Pre českú automobilku bude naďalej prvoradé sústrediť sa na výrobu modelov Škoda Fabia a Octavia. Vedenie automobilky tak na základe rastúcej výroby modelu Octavia rozhodlo, že časť produkcie by sa mohla vyrábať na Slovensku. Závod Volkswagen v Bratislave je na základe voľných kapacít výroby i personálu schopný v krátkom čase dodatočné vozidlá vyrobiť. Navyše tento závod patrí medzi najmodernejšie v koncerne.
Pripravované SUV Yeti bude spoločnosť Škoda Auto vyrábať v Kvasinách. Výrobu Yetiho v Kvasinách obhájilo vedenie Škoda Auto aj napriek voľným kapacitám ostatných závodov VW v Európe.

Nový motor 1,8 TSI
Súčasnú ponuku motorov v modelovom rade Octavia konečne obohatí práve predstavený prepĺňaný benzínový motor 1,8 TSI. S objemom 1,8 l dáva výkon 118 kW a so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou spotrebuje iba 7,4 l na 100 km. Nový motor nahrádza doterajší dvojlitrový agregát FSI s výkonom 110 kW vo verziách EU 4 s pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou.

Priebeh slávnostného odhalenia Fabie Combi zachytáva aj naše video, netradične z vtáčej perspektívy nad stánkom. Po tanečnej šou a krste knihy o histórii motoršportu nasleduje druhá šou - bitka o „igelitky“, ktorá patrí ku koloritu slovenských autosalónov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  8. Spacák na kozmetiku?
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 29 232
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 203
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 142
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 998
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 919
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 307
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 978
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 414
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Najviac medveďov lovili na Poľane.


3 h
Peter Tkačenko

Poskladať hocičo bez Hlasu bude nesmierne komplikované.


8 h
Ilustračné foto.

Kráľ pornobiznisu bol dlhé roky duchom, odhalili ho až škandály.


24. jún
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


31m

Blogy SME

  1. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  2. Lenka Filinová: Spomienka
  3. Štefan Vidlár: Kantúrkové
  4. Martin Šuraba: Moje Košice
  5. Soňa Fröhlichová: Švajčiarske mesto Schaffhausen, neodolateľný Tom Cruise a hodinky IWC
  6. Irena Šimuneková: Tatranská klasika
  7. Metropolitný inštitút Bratislavy: Z ľudí, ktorí využili digitálnu platbu dane z nehnuteľnosti, ju 9 z 10 odporúča aj ostatným
  8. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Štátnice, konferencie, workshopy a nové publikácie | Týmto žil ÚVP záverom akademického roka.
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 280
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 355
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 926
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 672
  5. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 591
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 147
  7. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 073
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 2 801
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu