Autoopravár roka 2007 - Miroslav Glos

Desať rokov pracuje v tom istom servise Mitsubishi v Banskej Bystrici. Vlani získal v značkovej súťaži automechanikov titul najlepšieho autoelektrikára Európy a v celkovom hodnotení skončil tretí. Na autosalóne v Nitre si prevzal cenu Autoopravár roka

(Zdroj: autor)

Desať rokov pracuje v tom istom servise Mitsubishi v Banskej Bystrici. Vlani získal v značkovej súťaži automechanikov titul najlepšieho autoelektrikára Európy a v celkovom hodnotení skončil tretí. Na autosalóne v Nitre si prevzal cenu Autoopravár roka 2007 ako víťaz ankety organizovanej špecializovanou prílohou Automagazínu Profiauto. Miroslav Glos má rád svoju prácu, preferuje vzdelávanie v oblasti a vernosť servisu.

Aký by mal byť dobrý automechanik ?
"Istotne musí vedieť z každej oblasti niečo, nesmie byť dominantný iba v jednej oblasti aj napriek tomu, že pracuje na špecializovanom pracovisku. Tiež musí mať záujem o prácu, lebo dnes opravuje autá veľa ľudí iba kvôli peniazom, hoci aj tie treba, dôležité je vzdelávať sa, lebo v súčasnosti idú autá dopredu závratným tempom. Ak prestanete študovať, môžete ísť rýchlo do služobného dôchodku."

Článok pokračuje pod video reklamou

Je dnes použiteľný automechanik po skončení školy ?
"Nie, škola nedokáže pripraviť a dôkazom je môj prípad. Okrem toho, že som kedysi praxoval u svojho terajšieho zamestnávateľa a pracujem tu deväť rokov, ešte stále nie som na tej úrovni ako chcem. Vždy príde niečo nové, čo ma prekvapí. Vyučení automechanici dnes vyjdú zo školy a myslia si, že vedia všetko, hoci opak je pravdou. Potrebujú prax, lebo dovtedy dostali iba všeobecné informácie."

Je hľadanie poruchy pomocou elektronickej diagnostiky jednoduché ?
"Komplikovaná elektronika si vyžaduje kvalitného diagnostika, ktorý z testeru vyčíta chyby po jednotlivých systémoch a z tých chýb musí vedieť diagnostikovať problém. Až potom nastupujú mechanici, ktorí odstránia poruchu."

Do akej miery elektronika v aute pomáha ?
"Elektronika jednoducho pomáha, bez rozdielu, či sú to airbagy, ABS, stabilizačný systém alebo niečo iné. Na druhej strane, nič nás dnes v autách nemôže zaskočiť viac ako elektronika a najmä vtedy, keď sa na ňu spoliehame. Pokiaľ ide o fyzikálne zákony, netreba elektronické bezpečnostné systémy preceňovať a spoliehať sa na ich účinok. Fyzika jednoducho nepustí."

Ako prebiehajú medzinárodné súťaže automechanikov?
"Našu súťaž vyhlasuje Mitsubishi Motors Europe každý druhý rok pre najlepších mechanikov z regionálnych a štátnych kôl. V Holandsku súťažili mechanici z šestnástich európskych štátov. Súťaž prebieha v reálnych podmienkach so simulovanými poruchami. Na zistenie a odstránenie poruchy bol presne vymedzený čas s dostupnými prostriedkami a literatúrou. Slovenská anketa sa týka všetkých servisov a automechanikov s dobrou povesťou rôznych značiek."

Vzťahy servisov a zákazníkov bývajú napäté. Prečo?
"Ľudia sú rôzni, ale napriek tomu servis sa musí správať k zákazníkovi ústretovo, pretože zákazník je jednoducho pán. Treba si uvedomiť, že zákazník má vždy pravdu. Niekto príde s poruchou, ja ju overím a môže sa stať, že sa aj nepotvrdí. Horšie je to so zákazníkmi, ktorí chodili do iného servisu, mali zlú skúsenosť a keď prídu k nám, stále majú podozrenie , jednoducho veľmi ťažko získavajú k servisu dôveru a z toho plynie napätie. Napokon výsledok je vždy na servise. Vidím to teraz, keď sme začali predávať a servisovať novú značku ako si musíme nových ľudí získavať."

Ubližuje servisom častá výmena personálu ?
"Áno. Dobrý automechanik nepadne vyučený z neba, musí sa zapracovať v kolektíve a hlavne zžiť so značkou, jeden dva roky sú málo. Servisy, kde sa často mení personál, majú problémy s kvalitou. V našom servise pracujeme od roku 1996 v nezmenenom zložení a myslím, že sa to pozitívne odráža aj na kvalite."



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 541
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 640
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 486
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 455
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 587
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 461
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 696
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 663
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 796
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 237