Autoopravár roka 2007 - Miroslav Glos

Desať rokov pracuje v tom istom servise Mitsubishi v Banskej Bystrici. Vlani získal v značkovej súťaži automechanikov titul najlepšieho autoelektrikára Európy a v celkovom hodnotení skončil tretí. Na autosalóne v Nitre si prevzal cenu Autoopravár roka

(Zdroj: autor)

Desať rokov pracuje v tom istom servise Mitsubishi v Banskej Bystrici. Vlani získal v značkovej súťaži automechanikov titul najlepšieho autoelektrikára Európy a v celkovom hodnotení skončil tretí. Na autosalóne v Nitre si prevzal cenu Autoopravár roka 2007 ako víťaz ankety organizovanej špecializovanou prílohou Automagazínu Profiauto. Miroslav Glos má rád svoju prácu, preferuje vzdelávanie v oblasti a vernosť servisu.

Aký by mal byť dobrý automechanik ?
"Istotne musí vedieť z každej oblasti niečo, nesmie byť dominantný iba v jednej oblasti aj napriek tomu, že pracuje na špecializovanom pracovisku. Tiež musí mať záujem o prácu, lebo dnes opravuje autá veľa ľudí iba kvôli peniazom, hoci aj tie treba, dôležité je vzdelávať sa, lebo v súčasnosti idú autá dopredu závratným tempom. Ak prestanete študovať, môžete ísť rýchlo do služobného dôchodku."

Článok pokračuje pod video reklamou

Je dnes použiteľný automechanik po skončení školy ?
"Nie, škola nedokáže pripraviť a dôkazom je môj prípad. Okrem toho, že som kedysi praxoval u svojho terajšieho zamestnávateľa a pracujem tu deväť rokov, ešte stále nie som na tej úrovni ako chcem. Vždy príde niečo nové, čo ma prekvapí. Vyučení automechanici dnes vyjdú zo školy a myslia si, že vedia všetko, hoci opak je pravdou. Potrebujú prax, lebo dovtedy dostali iba všeobecné informácie."

Je hľadanie poruchy pomocou elektronickej diagnostiky jednoduché ?
"Komplikovaná elektronika si vyžaduje kvalitného diagnostika, ktorý z testeru vyčíta chyby po jednotlivých systémoch a z tých chýb musí vedieť diagnostikovať problém. Až potom nastupujú mechanici, ktorí odstránia poruchu."

Do akej miery elektronika v aute pomáha ?
"Elektronika jednoducho pomáha, bez rozdielu, či sú to airbagy, ABS, stabilizačný systém alebo niečo iné. Na druhej strane, nič nás dnes v autách nemôže zaskočiť viac ako elektronika a najmä vtedy, keď sa na ňu spoliehame. Pokiaľ ide o fyzikálne zákony, netreba elektronické bezpečnostné systémy preceňovať a spoliehať sa na ich účinok. Fyzika jednoducho nepustí."

Ako prebiehajú medzinárodné súťaže automechanikov?
"Našu súťaž vyhlasuje Mitsubishi Motors Europe každý druhý rok pre najlepších mechanikov z regionálnych a štátnych kôl. V Holandsku súťažili mechanici z šestnástich európskych štátov. Súťaž prebieha v reálnych podmienkach so simulovanými poruchami. Na zistenie a odstránenie poruchy bol presne vymedzený čas s dostupnými prostriedkami a literatúrou. Slovenská anketa sa týka všetkých servisov a automechanikov s dobrou povesťou rôznych značiek."

Vzťahy servisov a zákazníkov bývajú napäté. Prečo?
"Ľudia sú rôzni, ale napriek tomu servis sa musí správať k zákazníkovi ústretovo, pretože zákazník je jednoducho pán. Treba si uvedomiť, že zákazník má vždy pravdu. Niekto príde s poruchou, ja ju overím a môže sa stať, že sa aj nepotvrdí. Horšie je to so zákazníkmi, ktorí chodili do iného servisu, mali zlú skúsenosť a keď prídu k nám, stále majú podozrenie , jednoducho veľmi ťažko získavajú k servisu dôveru a z toho plynie napätie. Napokon výsledok je vždy na servise. Vidím to teraz, keď sme začali predávať a servisovať novú značku ako si musíme nových ľudí získavať."

Ubližuje servisom častá výmena personálu ?
"Áno. Dobrý automechanik nepadne vyučený z neba, musí sa zapracovať v kolektíve a hlavne zžiť so značkou, jeden dva roky sú málo. Servisy, kde sa často mení personál, majú problémy s kvalitou. V našom servise pracujeme od roku 1996 v nezmenenom zložení a myslím, že sa to pozitívne odráža aj na kvalite."



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  6. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  7. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  8. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  10. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  1. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  5. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  6. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  7. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  8. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 863
  2. Najužitočnejšia appka 17 765
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 050
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 408
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 014
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 276
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 316
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 646
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 214
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 807