Kedysi nepredstaviteľné spojenie noblesnej značky a naftového motora je dnes celkom samozrejmé, dokonca nevyhnutné. Naftový štvorvalec dáva základnému modelovému radu nový rozmer a neuberá z prestíže. Na obtiaž sú použité plasty v interiéri.
Cieľom testu nebolo spoznávať dobre známy model strednej triedy nového modelového roku, ale jeho spojenie s naftovým motorom 2,2 D z Fordu Mondeo 2,2 TDCi Titanium X. Škoda, že Jaguar zostal verný Fordu aj pri použití prvkov v interiéri. Niektoré tlačidlá a detaily vrátane stredovej konzoly pôsobia veľmi lacno aj napriek veľmi jemnej koži, alkantare a napodobenine karbónu okolo prístrojového panelu. Vonkajší dizajn karosérie je oveľa príťažlivejší a čistejší ako vnútro.
Hrušky a jablká
Kombinácia moderny a klasiky jednoducho nevyšla alebo si vyžaduje istý nadhľad. Pritom materiály ako také sú kvalitné a precízne spracované. Nízky posed za volantom v trochu plytkých sedadlách korešponduje so športovým naladením auta, výbavou sport, športovými tlmičmi a nízkoprofilovými pneumatikami na osemnásťpalcových diskoch kolies. Samotná jazda s autom však rúca predsudky a vyvoláva dostatočnú radosť.
Úsporný zázrak
V spojení so značkou Jaguar asi najviac prekvapí priemerná spotreba silného naftového agregátu. Výrobcom udávanú priemernú spotrebu 6,0 l/100 km sme prekročili iba o pol litra. S rýchlou limuzínou možno jazdiť primerane športovo a úsporne. Pri výbere veľkých diskov a nízkoprofilových pneumatík odporúčame zvážiť spôsob a lokalitu používania, pretože na nerovných cestách bolo auto príliš tvrdé.
Odmenou je jazda v zákrutách a presvedčivé vedenie stopy. Pri rýchlom nástupe výkonu by sa uživil aj pohon všetkých kolies, dodávaný iba s benzínovými motormi. Jedinou slabinou motora je hluk a úzke pole využiteľných otáčok s nutnosťou často radiť. Pri pohľade na priemernú spotrebu a nižšiu nákupnú cenu dokážeme odolať pradeniu smädných benzínových šesťvalcov. Napriek zakorenenej predpojatosti voči naftovému motoru pod kapotou Jaguaru treba priznať, že naftová verzia má čosi do seba a s precíznejším radením by prekonala benzínovú ponuku.
![]() | Stredová konzola je prehľadná s dobrou ergonómiou ovládania. Prekážali nám akurát plasty a prevedenie pripomínajúce lacné autá. |
![]() | Z každej strany cítiť príslušnosť k značke a nadväznosť na minulosť športových limuzín. |
![]() | Batožinový priestor má papierovo zaujímavý ale v praxi ťažšie využiteľný objem. |
![]() | Naftový agregát od Forda anglickej šelme pristane, len by mohol byť lepšie odhlučnený. |
![]() | Nízkoprofilové pneumatiky a príplatkové športové pruženie prinášajú presné vedenie stopy s mierne nedotáčavou charakteristikou. Dôkazom je zdvihnuté zadné koleso. |
Naše hodnotenie
vzhľad | **** |
interiér | ** |
motor | **** |
jazdné vlastnosti | **** |
technika | *** |
výbava | **** |
úžitok | *** |
celkový dojem | *** |
Jaguar X type 2,2 D Executive
Cena modelu od | 848 000 Sk |
Cena testovanej verzie | 1 282 000 Sk |
Motor | 2,2 D |
Výkon motora | 114 kW / 155 k |
Krútiaci moment | 360 Nm |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,9 s |
Objem batožinového priestoru | 450 l |
Spotreba podľa výrobcu | 6,0 l/100 km |
Spotreba v teste | 6,5 l/100 km |
Emisie CO2 | 159 g/km |
Bezpečnosť | ABS, DSC(ESP), 6 x airbag |