SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Jaguar X-Type vonia naftou a plastom

Kedysi nepredstaviteľné spojenie noblesnej značky a naftového motora je dnes celkom samozrejmé, dokonca nevyhnutné. Naftový štvorvalec dáva základnému modelovému radu nový rozmer a neuberá z prestíže. Na obtiaž sú použité plasty v interiéri.

Jaguar X - Type 2,2 D ponúka zaujímavé vyžitie za volantom pri extrémne nízkej spotrebe. S históriou slávnej značky korešponduje iba zovňajšok.Jaguar X - Type 2,2 D ponúka zaujímavé vyžitie za volantom pri extrémne nízkej spotrebe. S históriou slávnej značky korešponduje iba zovňajšok. (Zdroj: autor)

Kedysi nepredstaviteľné spojenie noblesnej značky a naftového motora je dnes celkom samozrejmé, dokonca nevyhnutné. Naftový štvorvalec dáva základnému modelovému radu nový rozmer a neuberá z prestíže. Na obtiaž sú použité plasty v interiéri.

Cieľom testu nebolo spoznávať dobre známy model strednej triedy nového modelového roku, ale jeho spojenie s naftovým motorom 2,2 D z Fordu Mondeo 2,2 TDCi Titanium X. Škoda, že Jaguar zostal verný Fordu aj pri použití prvkov v interiéri. Niektoré tlačidlá a detaily vrátane stredovej konzoly pôsobia veľmi lacno aj napriek veľmi jemnej koži, alkantare a napodobenine karbónu okolo prístrojového panelu. Vonkajší dizajn karosérie je oveľa príťažlivejší a čistejší ako vnútro.

Hrušky a jablká
Kombinácia moderny a klasiky jednoducho nevyšla alebo si vyžaduje istý nadhľad. Pritom materiály ako také sú kvalitné a precízne spracované. Nízky posed za volantom v trochu plytkých sedadlách korešponduje so športovým naladením auta, výbavou sport, športovými tlmičmi a nízkoprofilovými pneumatikami na osemnásťpalcových diskoch kolies.  Samotná jazda s autom však rúca predsudky a vyvoláva dostatočnú radosť.

Úsporný zázrak
V spojení so značkou Jaguar asi najviac prekvapí priemerná spotreba silného naftového agregátu. Výrobcom udávanú priemernú spotrebu 6,0 l/100 km sme prekročili iba o pol litra. S rýchlou limuzínou možno jazdiť primerane športovo a úsporne. Pri výbere veľkých diskov a nízkoprofilových pneumatík odporúčame zvážiť spôsob a lokalitu používania, pretože na nerovných cestách bolo auto príliš tvrdé.

Odmenou je jazda v zákrutách a presvedčivé vedenie stopy. Pri rýchlom nástupe výkonu by sa uživil aj pohon všetkých kolies, dodávaný iba s benzínovými motormi. Jedinou slabinou motora je hluk a úzke pole využiteľných otáčok s nutnosťou často radiť. Pri pohľade na priemernú spotrebu a nižšiu nákupnú cenu dokážeme odolať pradeniu smädných benzínových šesťvalcov. Napriek zakorenenej predpojatosti voči naftovému motoru pod kapotou Jaguaru treba priznať, že naftová verzia má čosi do seba a s precíznejším radením by prekonala benzínovú ponuku.


Stredová konzola je prehľadná s dobrou ergonómiou ovládania. Prekážali nám akurát plasty a prevedenie pripomínajúce lacné autá.
Z každej strany cítiť príslušnosť k značke a nadväznosť na minulosť športových limuzín.
Batožinový priestor má papierovo zaujímavý ale v praxi ťažšie využiteľný objem.
Naftový agregát od Forda anglickej šelme pristane, len by mohol byť lepšie odhlučnený.
Nízkoprofilové pneumatiky a príplatkové športové pruženie prinášajú presné vedenie stopy s mierne nedotáčavou charakteristikou. Dôkazom je zdvihnuté zadné koleso.



Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér **
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ***
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ***


Jaguar X type 2,2 D Executive

Cena modelu od 848 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 282 000 Sk
Motor 2,2 D
Výkon motora 114 kW / 155 k
Krútiaci moment 360 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,9 s
Objem batožinového priestoru 450 l
Spotreba podľa výrobcu 6,0 l/100 km
Spotreba v teste 6,5 l/100 km
Emisie CO2 159 g/km
Bezpečnosť ABS, DSC(ESP), 6 x airbag

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 351
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 489
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 261
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 727
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 400
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 395
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 622
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 497
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 260
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 061
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.
Komentár Petra Schutza

Na prahu fiaska

Destabilizácia vládnutia je na vzostupe druhej vlny to posledné, čo si môžeme dovoliť.

Peter Schutz
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L