Mníchovská automobilka najskôr nesmelo vstúpila do nižšej strednej triedy päťdverovým modelom radu jeden. Po úspechu pribudla trojdverová karoséria, potom dvojdverové kupé a teraz aj kabriolet. Premiéra štvormiestneho kabrioletu s elektrohydraulicky ovládanou textilnou strechou bola načasovaná netradične na jesenné mesiace.
Textilná strecha sa otvára alebo zatvára za 22 sekúnd a jej ovládací mechanizmus funguje až do rýchlosti jazdy 40 km/h, kedy možno strechu bez zastavenia otvoriť alebo sklopiť. V dobre známom interiéri došlo k výmene materiálov za kvalitnejšie, schopné odolať vplyvom počasia. Kožené čalúnenie s technológiou SunReflective zabraňuje prílišnému prehrievaniu povrchu pri dopade slnečných lúčov.
Prechodom na verziu kabriolet bolo potrebné obohatiť automatickú klimatizáciu o špeciálny režim pre otvorený kabriolet. Bokom nezostal ani širší výber farieb a doplnkov.
Bočný profil vychádza z nedávno predstaveného kupé, kabriolet však vyzerá o niečo vyváženejšie.
Najnovší systém úspory paliva BMW EfficientDynamics bude dostupný vo všetkých verziách s funkciou Auto Start Stop, indikátorom zmeny prevodového stupňa a elektrickým posilňovačom riadenia. Kombináciou systémov dochádza k výraznej úspore paliva práve pri motoroch s vysokým výkonom. Špičkový model BMW 135i Cabrio so šesťvalcovým motorom a technológiou Twin Turbo dostane balík športových doplnkov z oddelenia M-technik. Najvýkonnejšia verzia bude najrýchlejším kompaktným kabrioletom, pretože vďaka motoru s výkonom 306 k dosiahne stokilometrovú rýchlosť za 5,6 s.
BMW 1 Cabrio – motory
Verzia | výkon |
135i Cabrio | 225 kW/306 k |
125i Cabrio | 160 kW/218 k |
120i Cabrio | 125 kW/170 k |
118i Cabrio | 105 kW/143 k |
120d Cabrio | 130 kW/177 k |
Autor: rch