SME

Prvá jazda - Audi A8 , modelový rok 2008

Vlajková loď značky Audi prešla rozsiahlou modernizáciou, napriek tomu ju nemožno považovať za ďalšiu generáciu. Napokon výrobca výraznú zmenu zatiaľ nepotrebuje, lebo druhá generácia sa veľmi dobre predáva a na mnohých trhoch zatieňuje aj BMW 7. Z toh

Základná verzia 2,8 FSI zostala pri prezentácii dlho nepovšimnutá, pretože záujem bol o najvýkonnejšie verzie. V praxi  však pôjde o veľmi zaujímavú a cenovo prístupnú vstupenku do luxusnej triedy.Základná verzia 2,8 FSI zostala pri prezentácii dlho nepovšimnutá, pretože záujem bol o najvýkonnejšie verzie. V praxi však pôjde o veľmi zaujímavú a cenovo prístupnú vstupenku do luxusnej triedy. (Zdroj: autor)

Vlajková loď značky Audi prešla rozsiahlou modernizáciou, napriek tomu ju nemožno považovať za ďalšiu generáciu. Napokon výrobca výraznú zmenu zatiaľ nepotrebuje, lebo druhá generácia sa veľmi dobre predáva a na mnohých trhoch zatieňuje aj BMW 7. Z tohto hľadiska možno chápať miesto prvej dynamickej prezentácie v Mníchove ako veľmi provokatívne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pozerá za chrbát
Navonok sa zmeny týkajú čelnej masky a spätných zrkadiel s integrovanými smerovkami. Zozadu vidieť rozdiel najlepšie pri rozsvietených brzdových svetlách, ktoré sú teraz zostavené z LED diód. Súčasných zákazníkov má k výmene starého modelu za nový nalákať širšia paleta farieb, kvalitnejšie materiály a drobné kozmetické zmeny v interiéri. Audi pri modernizácii pozabudlo na zredukovanie počtu tlačidiel informačného systému v oblasti radiacej páky. Jemne upravené prístroje sú však prehľadnejšie, interiér tichší a reprodukcia hudby kvalitnejšia. Zvuk príplatkového audiosystému Bang&Olufsen s vysúvacími výškovými reproduktormi sa doťahuje na systémy Mark&Levinson montované v automobiloch značky Lexus. Na preplnených diaľniciach v okolí Mníchova nová limuzína predviedla ako dokáže sledovať mŕtvy uhol a trochu nenápadným svetlom v spätnom zrkadle upozorniť vodiča na blížiace sa vozidlo. Radarový systém monitoruje situáciu za autom do vzdialenosti 50m. Iný systém zase sleduje cestu a biele čiary pred autom, a ak vodič pri zmene smeru nedá smerovku, upozorní ho vibrácia vo volante. Audi tak chce vychovať neporiadnych motoristov a zabrániť nehodám pri mikrospánku.

SkryťVypnúť reklamu

Smerom dole
Najväčšia limuzína značky Audi pôsobila už pred modernizáciou obratnejšie ako menšie Audi A6, teraz je tento rozdiel ešte výraznejší, pretože riadenie má okrem variabilného účinku posilňovača meniteľný prevodový pomer v závislosti od rýchlosti . Svoj podiel na ľahkom a presnom ovládaní má hliníková karoséria a relatívne nízka pohotovostná hmotnosť od 1690 kg. Navzdory dnešnému trendu Audi rozšírilo ponuku motorov aj smerom dole o 2,8 litrový šesťvalec s výkonom 154 kW. Najslabší motor dostal na mieru ušitú prevodovku Multitronic s variabilne meniteľným prevodom. Vďaka nej zrýchli z nuly na 100 km/h za osem sekúnd a v priemere dosahuje spotrebu 8,3 l/100 km. V dnešnej zahustenej premávke sa nám zdá základná verzia podstatne praktickejšia ako najsilnejšia s obrovským výkonom ale aj produkciou CO2.

SkryťVypnúť reklamu

Na vrchole
Do kráľovskej verzie 6,0 W12 si možno objednať špeciálne keramické brzdy, ktorých kotúče majú životnosť 300 000 km a vysokú účinnosť pri prehriatí. Dvanásťvalcový motor má vďaka koncepcii usporiadania valcov do v dĺžku na úrovni šesťvalcov. V ponuke zostáva vyšperkovaná športovo ladená verzia S8 s radením na volante a desaťvalcovým 5,2 litrovým motorom pod kapotou. Audi S8 má výkon 450 k a stovku pokorí za 5,1 s. Otázne zostáva, aký význam má udržanie dvoch verzií s rovnakým výkonom, pretože dvanásťvalec aj desaťvalec majú úplne rovnaký výkon. Zmeny viac citeľné než viditeľné majú upevniť pozíciu limuzíny v segmente a pritvrdiť útok na mníchovského rivala.


Motory pre Audi A8

Motor 2,8 FSI 3,2 FSI 4,2 FSI 6,0 FSI 3,0 TDI 4,2 TDI
Typ V6/benzín V6/benzín V8/benzín V12/benzín V6/nafta V8/nafta
Výkon (kW/k) 154 / 210 191/260 257/350 331/450 171/233 240/326
Spotr. (l/100km) 8,3 9,9 10,9 14,7 8,5 9,4
Zrýchlenie 8,0 7,7 6,1 5,1 7,8 5,9

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 121
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 522
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 269
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 032
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 925
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 435
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 297
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 126
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 22 199
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 402
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 562
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 848
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 364
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 607
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu