Vlajková loď značky Audi prešla rozsiahlou modernizáciou, napriek tomu ju nemožno považovať za ďalšiu generáciu. Napokon výrobca výraznú zmenu zatiaľ nepotrebuje, lebo druhá generácia sa veľmi dobre predáva a na mnohých trhoch zatieňuje aj BMW 7. Z tohto hľadiska možno chápať miesto prvej dynamickej prezentácie v Mníchove ako veľmi provokatívne.
Pozerá za chrbát
Navonok sa zmeny týkajú čelnej masky a spätných zrkadiel s integrovanými smerovkami. Zozadu vidieť rozdiel najlepšie pri rozsvietených brzdových svetlách, ktoré sú teraz zostavené z LED diód. Súčasných zákazníkov má k výmene starého modelu za nový nalákať širšia paleta farieb, kvalitnejšie materiály a drobné kozmetické zmeny v interiéri. Audi pri modernizácii pozabudlo na zredukovanie počtu tlačidiel informačného systému v oblasti radiacej páky. Jemne upravené prístroje sú však prehľadnejšie, interiér tichší a reprodukcia hudby kvalitnejšia.
Zvuk príplatkového audiosystému Bang&Olufsen s vysúvacími výškovými reproduktormi sa doťahuje na systémy Mark&Levinson montované v automobiloch značky Lexus. Na preplnených diaľniciach v okolí Mníchova nová limuzína predviedla ako dokáže sledovať mŕtvy uhol a trochu nenápadným svetlom v spätnom zrkadle upozorniť vodiča na blížiace sa vozidlo. Radarový systém monitoruje situáciu za autom do vzdialenosti 50m. Iný systém zase sleduje cestu a biele čiary pred autom, a ak vodič pri zmene smeru nedá smerovku, upozorní ho vibrácia vo volante. Audi tak chce vychovať neporiadnych motoristov a zabrániť nehodám pri mikrospánku.
Smerom dole
Najväčšia limuzína značky Audi pôsobila už pred modernizáciou obratnejšie ako menšie Audi A6, teraz je tento rozdiel ešte výraznejší, pretože riadenie má okrem variabilného účinku posilňovača meniteľný prevodový pomer v závislosti od rýchlosti . Svoj podiel na ľahkom a presnom ovládaní má hliníková karoséria a relatívne nízka pohotovostná hmotnosť od 1690 kg. Navzdory dnešnému trendu Audi rozšírilo ponuku motorov aj smerom dole o 2,8 litrový šesťvalec s výkonom 154 kW. Najslabší motor dostal na mieru ušitú prevodovku Multitronic s variabilne meniteľným prevodom. Vďaka nej zrýchli z nuly na 100 km/h za osem sekúnd a v priemere dosahuje spotrebu 8,3 l/100 km. V dnešnej zahustenej premávke sa nám zdá základná verzia podstatne praktickejšia ako najsilnejšia s obrovským výkonom ale aj produkciou CO2.
Na vrchole
Do kráľovskej verzie 6,0 W12 si možno objednať špeciálne keramické brzdy, ktorých kotúče majú životnosť 300 000 km a vysokú účinnosť pri prehriatí. Dvanásťvalcový motor má vďaka koncepcii usporiadania valcov do v dĺžku na úrovni šesťvalcov. V ponuke zostáva vyšperkovaná športovo ladená verzia S8 s radením na volante a desaťvalcovým 5,2 litrovým motorom pod kapotou. Audi S8 má výkon 450 k a stovku pokorí za 5,1 s. Otázne zostáva, aký význam má udržanie dvoch verzií s rovnakým výkonom, pretože dvanásťvalec aj desaťvalec majú úplne rovnaký výkon. Zmeny viac citeľné než viditeľné majú upevniť pozíciu limuzíny v segmente a pritvrdiť útok na mníchovského rivala.
Motory pre Audi A8
Motor | 2,8 FSI | 3,2 FSI | 4,2 FSI | 6,0 FSI | 3,0 TDI | 4,2 TDI |
Typ | V6/benzín | V6/benzín | V8/benzín | V12/benzín | V6/nafta | V8/nafta |
Výkon (kW/k) | 154 / 210 | 191/260 | 257/350 | 331/450 | 171/233 | 240/326 |
Spotr. (l/100km) | 8,3 | 9,9 | 10,9 | 14,7 | 8,5 | 9,4 |
Zrýchlenie | 8,0 | 7,7 | 6,1 | 5,1 | 7,8 | 5,9 |