SME
Utorok, 21. september, 2021 | Meniny má MatúšKrížovkyKrížovky
AUDI A8 PO NENÁPADNÝCH ZMENÁCH

Prvá jazda - Audi A8 , modelový rok 2008

Vlajková loď značky Audi prešla rozsiahlou modernizáciou, napriek tomu ju nemožno považovať za ďalšiu generáciu. Napokon výrobca výraznú zmenu zatiaľ nepotrebuje, lebo druhá generácia sa veľmi dobre predáva a na mnohých trhoch zatieňuje aj BMW 7. Z toh

Základná verzia 2,8 FSI zostala pri prezentácii dlho nepovšimnutá, pretože záujem bol o najvýkonnejšie verzie. V praxi  však pôjde o veľmi zaujímavú a cenovo prístupnú vstupenku do luxusnej triedy.Základná verzia 2,8 FSI zostala pri prezentácii dlho nepovšimnutá, pretože záujem bol o najvýkonnejšie verzie. V praxi však pôjde o veľmi zaujímavú a cenovo prístupnú vstupenku do luxusnej triedy. (Zdroj: autor)

Vlajková loď značky Audi prešla rozsiahlou modernizáciou, napriek tomu ju nemožno považovať za ďalšiu generáciu. Napokon výrobca výraznú zmenu zatiaľ nepotrebuje, lebo druhá generácia sa veľmi dobre predáva a na mnohých trhoch zatieňuje aj BMW 7. Z tohto hľadiska možno chápať miesto prvej dynamickej prezentácie v Mníchove ako veľmi provokatívne.

Pozerá za chrbát
Navonok sa zmeny týkajú čelnej masky a spätných zrkadiel s integrovanými smerovkami. Zozadu vidieť rozdiel najlepšie pri rozsvietených brzdových svetlách, ktoré sú teraz zostavené z LED diód. Súčasných zákazníkov má k výmene starého modelu za nový nalákať širšia paleta farieb, kvalitnejšie materiály a drobné kozmetické zmeny v interiéri. Audi pri modernizácii pozabudlo na zredukovanie počtu tlačidiel informačného systému v oblasti radiacej páky. Jemne upravené prístroje sú však prehľadnejšie, interiér tichší a reprodukcia hudby kvalitnejšia. Zvuk príplatkového audiosystému Bang&Olufsen s vysúvacími výškovými reproduktormi sa doťahuje na systémy Mark&Levinson montované v automobiloch značky Lexus. Na preplnených diaľniciach v okolí Mníchova nová limuzína predviedla ako dokáže sledovať mŕtvy uhol a trochu nenápadným svetlom v spätnom zrkadle upozorniť vodiča na blížiace sa vozidlo. Radarový systém monitoruje situáciu za autom do vzdialenosti 50m. Iný systém zase sleduje cestu a biele čiary pred autom, a ak vodič pri zmene smeru nedá smerovku, upozorní ho vibrácia vo volante. Audi tak chce vychovať neporiadnych motoristov a zabrániť nehodám pri mikrospánku.

Smerom dole
Najväčšia limuzína značky Audi pôsobila už pred modernizáciou obratnejšie ako menšie Audi A6, teraz je tento rozdiel ešte výraznejší, pretože riadenie má okrem variabilného účinku posilňovača meniteľný prevodový pomer v závislosti od rýchlosti . Svoj podiel na ľahkom a presnom ovládaní má hliníková karoséria a relatívne nízka pohotovostná hmotnosť od 1690 kg. Navzdory dnešnému trendu Audi rozšírilo ponuku motorov aj smerom dole o 2,8 litrový šesťvalec s výkonom 154 kW. Najslabší motor dostal na mieru ušitú prevodovku Multitronic s variabilne meniteľným prevodom. Vďaka nej zrýchli z nuly na 100 km/h za osem sekúnd a v priemere dosahuje spotrebu 8,3 l/100 km. V dnešnej zahustenej premávke sa nám zdá základná verzia podstatne praktickejšia ako najsilnejšia s obrovským výkonom ale aj produkciou CO2.

Na vrchole
Do kráľovskej verzie 6,0 W12 si možno objednať špeciálne keramické brzdy, ktorých kotúče majú životnosť 300 000 km a vysokú účinnosť pri prehriatí. Dvanásťvalcový motor má vďaka koncepcii usporiadania valcov do v dĺžku na úrovni šesťvalcov. V ponuke zostáva vyšperkovaná športovo ladená verzia S8 s radením na volante a desaťvalcovým 5,2 litrovým motorom pod kapotou. Audi S8 má výkon 450 k a stovku pokorí za 5,1 s. Otázne zostáva, aký význam má udržanie dvoch verzií s rovnakým výkonom, pretože dvanásťvalec aj desaťvalec majú úplne rovnaký výkon. Zmeny viac citeľné než viditeľné majú upevniť pozíciu limuzíny v segmente a pritvrdiť útok na mníchovského rivala.


Motory pre Audi A8

Motor 2,8 FSI 3,2 FSI 4,2 FSI 6,0 FSI 3,0 TDI 4,2 TDI
Typ V6/benzín V6/benzín V8/benzín V12/benzín V6/nafta V8/nafta
Výkon (kW/k) 154 / 210 191/260 257/350 331/450 171/233 240/326
Spotr. (l/100km) 8,3 9,9 10,9 14,7 8,5 9,4
Zrýchlenie 8,0 7,7 6,1 5,1 7,8 5,9

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  2. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  3. BLoKK: Z nevyužitých kancelárií v centre štýlové bývanie
  4. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  5. Lekárne sa stanú miestom prevencie a edukácie pacientov
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Lekárne sa stanú miestom prevencie a edukácie pacientov
  2. Projekt KRAJa na podporu včelárov priniesol svoju úrodu
  3. Prečo čakať, keď teraz je najvyšší čas vykurovať eko-vedome?
  4. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  5. Škola ich učí pracovať v tíme a pod tlakom
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  9. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 9 994
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 7 615
  3. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 603
  4. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 3 373
  5. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 195
  6. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 3 126
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 3 065
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 594
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 2 446
  10. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte 1 935
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Stanislav Mičev.

Historik hovorí o degradácii odkazu SNP.


2 h
Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Prečo šéf Sme rodina nástojí na silnom Žilinkovi?


7 h
Rozhovory ZKH: Matúš Kostolný.

Novinárov Denníka N obvinili z ohrozenia dôvernej skutočnosti.


a 1 ďalší 3 h

Blogy SME

  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  1. Anton Kaiser: Poznávanie histórie Zlatých Moraviec
  2. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života
  3. Marian Baran: Bol som na hubách
  4. Lucia Žárska: Technologická skupina FAANG silno rastie. Na pozíciu lídra má našliapnuté Apple
  5. Ľubomír Belák: Na Novej scéne sa hrali na Jánošíka
  6. Alžbeta Szomolaiová: Cez Prielom Hornádu na Letanovský mlyn
  7. Eva Gallova: Lúčne kvety, hmyz a rosa
  8. Jozef Javurek: Kúpele Nimnica
  1. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 15 986
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 13 739
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 788
  4. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha nechcene priznal, že vakcíny chránia pred covidom 7 582
  5. Peter Chudý: Vyšetrovateľov NAKA treba umlčať a naordinovať im leopoldovskú diétu alebo ako nevinný človek môže skončiť za mrežami 6 536
  6. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 5 983
  7. Peter Chudý: Budú obvinení všetci policajní vyšetrovatelia na Slovensku? Alebo pokrivené uznesenie o vznesení obvinenia vyšetrovateľom NAKA. 4 866
  8. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 4 713
Skryť Zatvoriť reklamu