SME
Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela

Fiat Grande Punto v cieli: s vášňou a detskými chorobami

Do nového Grande Punto vkladá Fiat veľké nádeje. Napriek viacerým menším chybám nás auto za rok presvedčilo nízkou spotrebou a radosťou z jazdy, ktorú poskytuje.

Fiat Grande Punto má vo svojej triede rozhodne lepšiu pozíciu ako predchodca. K emotívnemu dizajnu pasujú výborné jazdné vlastnosti, ale nezaškodil by väčší zmysel pre detail.Fiat Grande Punto má vo svojej triede rozhodne lepšiu pozíciu ako predchodca. K emotívnemu dizajnu pasujú výborné jazdné vlastnosti, ale nezaškodil by väčší zmysel pre detail.(Zdroj: autor)

Do nového Grande Punto vkladá Fiat veľké nádeje. Napriek viacerým menším chybám nás auto za rok presvedčilo nízkou spotrebou a radosťou z jazdy, ktorú poskytuje.

Jedno z prvých Grande Punto na Slovensku malo v čase začiatku testu najazdených dvanásťtisíc kilometrov. Spolu s redakciou časopisu Autožurnál a Fun rádia sme na ňom najazdili ďalších päťdesiattisíc. Pre auto zo začiatku sériovej výroby to bola neľahká skúška, ale dnes zákazníci neodpúšťajú ani drobné zaváhanie. Preto nás prekvapili drobné chyby v podobe štrajkujúceho tlačidla elektrického spúšťania okna spolujazdca a pokazený otočný ovládač ventilácie. Sklamaní sme boli, keď nám v prvej fáze testu nevedeli v bratislavskom servise poruchu odstrániť a zopakovala sa. Po výmene servisu problémy konečne zmizli.

Dojem
V rámci servisných prác predpísaných značkou došlo aj k výmene brzdového obloženia a súčiastke na riadení, ktoré sa robilo celoplošne. Grande Punto za viac ako rok pôsobenia v našich rukách potvrdilo snahu značky o kvalitatívny vzostup, ale napriek tomu drobné zaváhania nás zneistili. Ochotu nápravy a ďalšie zlepšenie kvality cítiť na autách, ktoré schádzajú z výrobných liniek práve teraz.

Za kvalitu a spoľahlivosť by sme v školskom hodnotení dali Grande Puntu dva mínus. Naopak, jednotku si zaslúži za dizajn, tuhosť karosérie a jazdné vlastnosti. Motor nízkeho objemu, ale slušného výkonu dokázal spolu so šesťstupňovou prevodovkou, že patrí na vrchol triedy. Vo vyslovene nehospodárnom režime jazdy sme dosiahli výslednú spotrebu 5,5 litra, čo je veľmi dobrý výsledok.

Moderné
Brzdy s až príliš účinným posilňovačom dostali poriadne zabrať, čo sa prejavilo na opotrebovaní predných kotúčov. Ostatné časti auta zvládli tisíce kilometrov bez výraznejšieho opotrebovania. Interiér, v ktorom si ani pasažieri nemôžu sťažovať na nedostatok miesta, rozbúcha srdce. Dnes si možno aj v tejto kategórii objednať inteligentné autorádio so systémom bluetooth a vstupom pre USB externé zariadenie. Pri takej tuhej a krásnej karosérii treba počítať s vysokou nakladacou hranou kufra a trochu obmedzeným výhľadom šikmo vpred.

Epilóg
Grande Punto znamená historický prelom, je to technologicky vyspelé auto s úsporným motorom a výborným podvozkom, ktoré poskytuje radosť z jazdenia aj na dlhých trasách. Aby dosiahlo na najväčších konkurentov, potrebuje kvalitatívne dozrieť, k čomu má dosť blízko. V niektorých ohľadoch si nový model vynútil našu zhovievavosť a trpezlivosť. Radosť z jazdy však bola silnejšia.



 


Fiat Grande Punto
1,3 MTJ Dynamic Motor
1,3 multijet, diesel
Výkon (kW/k) 66 kW
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h (s) 11,9
Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 4,6
Nadobúdacia cena (Sk) 509 900
Stav tachometra na začiatku testu (km) 12 684
Stav tachometra na konci testu (km) 59 960
Najazdené kilometre (km) 47 312
Spotrebované palivo (l) 2614,5
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,52
















Stav na konci testu

Poruchy počas testu - opotrebovanie zodpovedajúce kilometrom,
- mierna korózia výfukového potrubia,
- zlomený plastový kryt pod motorom,
- slabšie tlmiče na prednej náprave,
- na 60 percent opotrebované predné brzdové kotúče,
- zlomený držiak na plató v batožinovom priestore
- elektrické otváranie okna vodičových dverí,
- nastavovanie ventilácie (smer distribúcie vzduchu),
- vypálená žiarovka na osvetlení evidenčného čísla



Silné stránky      Slabé stránky   -
motor kvalita detailov
spotreba odkladacie priestory
riadenie plasty
jazdné vlastnosti nastupovanie dozadu
(strana spolujazdca)
prevodovka vysoká nakladacia hrana
dizajn výhľad šikmo dopredu
brzdy

 

 

 

 

 

 

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Deti potrebujú na Vianoce rodinu. Drahé dary ju nenahradia
  2. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka
  3. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  5. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  6. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  7. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  8. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  9. Dotácie stlačili cenu ekologických Volkswagenov na minimum
  10. Aké vianočné darčeky nakúpiť a zaplatiť len za dva z troch?
  1. Prohibition of competition after employment termination
  2. Family winter paradise - Bachledka Ski & Sun
  3. Čo znamená spomalenie hospodárskeho rastu pre Slovensko?
  4. Deti potrebujú na Vianoce rodinu. Drahé dary ju nenahradia
  5. Zálohovanie PET fliaš je úspech, stopka výrubom bola prioritou
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  7. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  8. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  9. Tipy na darčeky z Tokaja...
  10. Vieme kto vám dá garanciu doručenia zásielky do Vianoc
  1. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 14 803
  2. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 12 224
  3. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 11 715
  4. Každodenne sa na cestách zraní veľa detí 9 490
  5. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny 9 001
  6. Čo chýba deťom v pestúnskych rodinách? Láska to nie je 8 612
  7. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 8 494
  8. Agadir je úplne iný ako zvyšok Maroka 7 809
  9. Večer bola voda pitná, ráno už nie 7 250
  10. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov 7 142

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

Zničenú bytovku na Mukačevskej 7 postupne oplocujú.
Generálny riaditeľ Orangeu Slovensko Federico Colom
Predvolebná debata SME
Cynická obluda

Klasika pre predsedu

Len samotné zjavné mentálne problémy nemusia byť jediným dôsledkom rokov nepoctivého života.

Neprehliadnite tiež

Francúzsky crossover Peugeot 2008 narástol a dozrel (prvá jazda)

Benzínovú a naftovú verziu dopĺňa elektromobil.

Peugeot 2008

Zomrel Gérard Detourbet, otec cenovo dostupných áut Dacia

Stál za vznikom rumunského Logana aj indického Kwidu.

Gérard Detourbet
Suzuki Jimny