SME
Štvrtok, 22. august, 2019 | Meniny má Tichomír

Fiat Grande Punto v cieli: s vášňou a detskými chorobami

Do nového Grande Punto vkladá Fiat veľké nádeje. Napriek viacerým menším chybám nás auto za rok presvedčilo nízkou spotrebou a radosťou z jazdy, ktorú poskytuje.

Fiat Grande Punto má vo svojej triede rozhodne lepšiu pozíciu ako predchodca. K emotívnemu dizajnu pasujú výborné jazdné vlastnosti, ale nezaškodil by väčší zmysel pre detail.Fiat Grande Punto má vo svojej triede rozhodne lepšiu pozíciu ako predchodca. K emotívnemu dizajnu pasujú výborné jazdné vlastnosti, ale nezaškodil by väčší zmysel pre detail.(Zdroj: autor)

Do nového Grande Punto vkladá Fiat veľké nádeje. Napriek viacerým menším chybám nás auto za rok presvedčilo nízkou spotrebou a radosťou z jazdy, ktorú poskytuje.

Jedno z prvých Grande Punto na Slovensku malo v čase začiatku testu najazdených dvanásťtisíc kilometrov. Spolu s redakciou časopisu Autožurnál a Fun rádia sme na ňom najazdili ďalších päťdesiattisíc. Pre auto zo začiatku sériovej výroby to bola neľahká skúška, ale dnes zákazníci neodpúšťajú ani drobné zaváhanie. Preto nás prekvapili drobné chyby v podobe štrajkujúceho tlačidla elektrického spúšťania okna spolujazdca a pokazený otočný ovládač ventilácie. Sklamaní sme boli, keď nám v prvej fáze testu nevedeli v bratislavskom servise poruchu odstrániť a zopakovala sa. Po výmene servisu problémy konečne zmizli.

Dojem
V rámci servisných prác predpísaných značkou došlo aj k výmene brzdového obloženia a súčiastke na riadení, ktoré sa robilo celoplošne. Grande Punto za viac ako rok pôsobenia v našich rukách potvrdilo snahu značky o kvalitatívny vzostup, ale napriek tomu drobné zaváhania nás zneistili. Ochotu nápravy a ďalšie zlepšenie kvality cítiť na autách, ktoré schádzajú z výrobných liniek práve teraz.

Za kvalitu a spoľahlivosť by sme v školskom hodnotení dali Grande Puntu dva mínus. Naopak, jednotku si zaslúži za dizajn, tuhosť karosérie a jazdné vlastnosti. Motor nízkeho objemu, ale slušného výkonu dokázal spolu so šesťstupňovou prevodovkou, že patrí na vrchol triedy. Vo vyslovene nehospodárnom režime jazdy sme dosiahli výslednú spotrebu 5,5 litra, čo je veľmi dobrý výsledok.

Moderné
Brzdy s až príliš účinným posilňovačom dostali poriadne zabrať, čo sa prejavilo na opotrebovaní predných kotúčov. Ostatné časti auta zvládli tisíce kilometrov bez výraznejšieho opotrebovania. Interiér, v ktorom si ani pasažieri nemôžu sťažovať na nedostatok miesta, rozbúcha srdce. Dnes si možno aj v tejto kategórii objednať inteligentné autorádio so systémom bluetooth a vstupom pre USB externé zariadenie. Pri takej tuhej a krásnej karosérii treba počítať s vysokou nakladacou hranou kufra a trochu obmedzeným výhľadom šikmo vpred.

Epilóg
Grande Punto znamená historický prelom, je to technologicky vyspelé auto s úsporným motorom a výborným podvozkom, ktoré poskytuje radosť z jazdenia aj na dlhých trasách. Aby dosiahlo na najväčších konkurentov, potrebuje kvalitatívne dozrieť, k čomu má dosť blízko. V niektorých ohľadoch si nový model vynútil našu zhovievavosť a trpezlivosť. Radosť z jazdy však bola silnejšia.



 


Fiat Grande Punto
1,3 MTJ Dynamic Motor
1,3 multijet, diesel
Výkon (kW/k) 66 kW
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h (s) 11,9
Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 4,6
Nadobúdacia cena (Sk) 509 900
Stav tachometra na začiatku testu (km) 12 684
Stav tachometra na konci testu (km) 59 960
Najazdené kilometre (km) 47 312
Spotrebované palivo (l) 2614,5
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,52
















Stav na konci testu

Poruchy počas testu - opotrebovanie zodpovedajúce kilometrom,
- mierna korózia výfukového potrubia,
- zlomený plastový kryt pod motorom,
- slabšie tlmiče na prednej náprave,
- na 60 percent opotrebované predné brzdové kotúče,
- zlomený držiak na plató v batožinovom priestore
- elektrické otváranie okna vodičových dverí,
- nastavovanie ventilácie (smer distribúcie vzduchu),
- vypálená žiarovka na osvetlení evidenčného čísla



Silné stránky      Slabé stránky   -
motor kvalita detailov
spotreba odkladacie priestory
riadenie plasty
jazdné vlastnosti nastupovanie dozadu
(strana spolujazdca)
prevodovka vysoká nakladacia hrana
dizajn výhľad šikmo dopredu
brzdy

 

 

 

 

 

 

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco
  2. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami
  3. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  4. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  5. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  6. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  7. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte
  8. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu?
  9. Mesto Košice hľadá riaditeľov mestských podnikov
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku?
  1. Mimoriadny úspech na medzinárodnej súťaži v Číne
  2. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami
  3. Filmári objavili skryté krásy Novej Bane – tu je video
  4. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity
  5. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  6. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  7. Opätovne ožíva bratislavská Koliba Expo
  8. Prvý dojem urobíte len raz. Prečo to platí práve pri predaji?
  9. Otvoria prvú časť zrekonštruovaného Polusu
  10. Dobrá správa z Domaše: Hotel Zátoka na Eve opäť funguje
  1. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene) 12 709
  2. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich? 10 307
  3. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu? 10 069
  4. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte 9 469
  5. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco 7 678
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku? 6 603
  7. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži 5 558
  8. Malebné severné Taliansko: Hory, jazerá, krásne mestá aj móda 4 660
  9. Farma v Krtíši je stredoeurópskym unikátom. Majiteľ neberie plat 4 428
  10. Na horúčavy myslite už pri stavbe domu 4 416

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Samuel Marec - Fórum

Takto bude vyzerať koniec budúcnosti (píše Samo Marec)

Ako v boji proti klimatickej zmene neuspejeme práve preto, že sme ľudia.

Ilustračné foto.
Píše Marek Maďarič

Nadávať na Fica nie je výučný list (píše Marek Maďarič)

Výmena vlády je zrelá, ale nie istá.

Zľava: Líder strany Za ľudí a exprezident Andrej Kiska, predseda hnutia Progresívne Slovensko Michal Truban, predseda strany SPOLU – občianska demokracia Miroslav Beblavý a predseda KDH Alojz Hlina počas tlačovej besedy.

Tesco ustupuje. Na Kamennom námestí zostane už iba v suteréne

Koncom roka ho v bývalom Priore nahradia nové prevádzky.

Priestory bývalého My Bratislava na Kamennom námestí

Neprehliadnite tiež

Toyota Corolla v novej generácii spája krásu so spoľahlivosťou (test)

Štýlový hatchback má mnoho príjemných prekvapení.

Toyota Corolla Hatchback

Audi RS6 Avant je mimoriadne ostré kombi pre náročných

V množstve noviniek najviac vyniká mild hybridný systém.

Audi RS6 Avant

Radíme: Je dobré vypnúť klimatizáciu 5 - 10 minút pred dojazdom do cieľa

Najčastejším problémom je únik chladiacej kvapaliny.

Kedy je správny čas na klímu?
Volkswagen Golf