SME
Nedeľa, 4. december, 2022 | Meniny má Barbora, Barbara

Fiat Grande Punto v cieli: s vášňou a detskými chorobami

Do nového Grande Punto vkladá Fiat veľké nádeje. Napriek viacerým menším chybám nás auto za rok presvedčilo nízkou spotrebou a radosťou z jazdy, ktorú poskytuje.

Fiat Grande Punto má vo svojej triede rozhodne lepšiu pozíciu ako predchodca. K emotívnemu dizajnu pasujú výborné jazdné vlastnosti, ale nezaškodil by väčší zmysel pre detail.Fiat Grande Punto má vo svojej triede rozhodne lepšiu pozíciu ako predchodca. K emotívnemu dizajnu pasujú výborné jazdné vlastnosti, ale nezaškodil by väčší zmysel pre detail. (Zdroj: autor)

Do nového Grande Punto vkladá Fiat veľké nádeje. Napriek viacerým menším chybám nás auto za rok presvedčilo nízkou spotrebou a radosťou z jazdy, ktorú poskytuje.

Jedno z prvých Grande Punto na Slovensku malo v čase začiatku testu najazdených dvanásťtisíc kilometrov. Spolu s redakciou časopisu Autožurnál a Fun rádia sme na ňom najazdili ďalších päťdesiattisíc. Pre auto zo začiatku sériovej výroby to bola neľahká skúška, ale dnes zákazníci neodpúšťajú ani drobné zaváhanie. Preto nás prekvapili drobné chyby v podobe štrajkujúceho tlačidla elektrického spúšťania okna spolujazdca a pokazený otočný ovládač ventilácie. Sklamaní sme boli, keď nám v prvej fáze testu nevedeli v bratislavskom servise poruchu odstrániť a zopakovala sa. Po výmene servisu problémy konečne zmizli.

Dojem
V rámci servisných prác predpísaných značkou došlo aj k výmene brzdového obloženia a súčiastke na riadení, ktoré sa robilo celoplošne. Grande Punto za viac ako rok pôsobenia v našich rukách potvrdilo snahu značky o kvalitatívny vzostup, ale napriek tomu drobné zaváhania nás zneistili. Ochotu nápravy a ďalšie zlepšenie kvality cítiť na autách, ktoré schádzajú z výrobných liniek práve teraz.

Za kvalitu a spoľahlivosť by sme v školskom hodnotení dali Grande Puntu dva mínus. Naopak, jednotku si zaslúži za dizajn, tuhosť karosérie a jazdné vlastnosti. Motor nízkeho objemu, ale slušného výkonu dokázal spolu so šesťstupňovou prevodovkou, že patrí na vrchol triedy. Vo vyslovene nehospodárnom režime jazdy sme dosiahli výslednú spotrebu 5,5 litra, čo je veľmi dobrý výsledok.

Moderné
Brzdy s až príliš účinným posilňovačom dostali poriadne zabrať, čo sa prejavilo na opotrebovaní predných kotúčov. Ostatné časti auta zvládli tisíce kilometrov bez výraznejšieho opotrebovania. Interiér, v ktorom si ani pasažieri nemôžu sťažovať na nedostatok miesta, rozbúcha srdce. Dnes si možno aj v tejto kategórii objednať inteligentné autorádio so systémom bluetooth a vstupom pre USB externé zariadenie. Pri takej tuhej a krásnej karosérii treba počítať s vysokou nakladacou hranou kufra a trochu obmedzeným výhľadom šikmo vpred.

Epilóg
Grande Punto znamená historický prelom, je to technologicky vyspelé auto s úsporným motorom a výborným podvozkom, ktoré poskytuje radosť z jazdenia aj na dlhých trasách. Aby dosiahlo na najväčších konkurentov, potrebuje kvalitatívne dozrieť, k čomu má dosť blízko. V niektorých ohľadoch si nový model vynútil našu zhovievavosť a trpezlivosť. Radosť z jazdy však bola silnejšia.



 


Fiat Grande Punto
1,3 MTJ Dynamic Motor
1,3 multijet, diesel
Výkon (kW/k) 66 kW
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h (s) 11,9
Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 4,6
Nadobúdacia cena (Sk) 509 900
Stav tachometra na začiatku testu (km) 12 684
Stav tachometra na konci testu (km) 59 960
Najazdené kilometre (km) 47 312
Spotrebované palivo (l) 2614,5
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,52
















Stav na konci testu

Poruchy počas testu - opotrebovanie zodpovedajúce kilometrom,
- mierna korózia výfukového potrubia,
- zlomený plastový kryt pod motorom,
- slabšie tlmiče na prednej náprave,
- na 60 percent opotrebované predné brzdové kotúče,
- zlomený držiak na plató v batožinovom priestore
- elektrické otváranie okna vodičových dverí,
- nastavovanie ventilácie (smer distribúcie vzduchu),
- vypálená žiarovka na osvetlení evidenčného čísla



Silné stránky      Slabé stránky   -
motor kvalita detailov
spotreba odkladacie priestory
riadenie plasty
jazdné vlastnosti nastupovanie dozadu
(strana spolujazdca)
prevodovka vysoká nakladacia hrana
dizajn výhľad šikmo dopredu
brzdy

 

 

 

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  6. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 11 704
  2. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 9 787
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 6 110
  4. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 2 750
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 585
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 1 967
  7. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 1 915
  8. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 1 704
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Stano Kočiš: Prediktívne
  3. Štefan Vidlár: Valící sa podpory
  4. Ján Škerko: Ako by Viktor Orbán obliekol snehuliaka
  5. Štefan Vidlár: SAS THE BEST
  6. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom
  7. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Biely Kameň
  8. Ľubomír Maretta: Melódia
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 246 231
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 6 199
  3. Jana Melišová: V závoji hmly 4 231
  4. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 650
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 169
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 3 164
  7. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 514
  8. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 249
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťZatvoriť reklamu