SME

Fiat Grande Punto v cieli: s vášňou a detskými chorobami

Do nového Grande Punto vkladá Fiat veľké nádeje. Napriek viacerým menším chybám nás auto za rok presvedčilo nízkou spotrebou a radosťou z jazdy, ktorú poskytuje.

Fiat Grande Punto má vo svojej triede rozhodne lepšiu pozíciu ako predchodca. K emotívnemu dizajnu pasujú výborné jazdné vlastnosti, ale nezaškodil by väčší zmysel pre detail.Fiat Grande Punto má vo svojej triede rozhodne lepšiu pozíciu ako predchodca. K emotívnemu dizajnu pasujú výborné jazdné vlastnosti, ale nezaškodil by väčší zmysel pre detail. (Zdroj: autor)

Do nového Grande Punto vkladá Fiat veľké nádeje. Napriek viacerým menším chybám nás auto za rok presvedčilo nízkou spotrebou a radosťou z jazdy, ktorú poskytuje.

Jedno z prvých Grande Punto na Slovensku malo v čase začiatku testu najazdených dvanásťtisíc kilometrov. Spolu s redakciou časopisu Autožurnál a Fun rádia sme na ňom najazdili ďalších päťdesiattisíc. Pre auto zo začiatku sériovej výroby to bola neľahká skúška, ale dnes zákazníci neodpúšťajú ani drobné zaváhanie. Preto nás prekvapili drobné chyby v podobe štrajkujúceho tlačidla elektrického spúšťania okna spolujazdca a pokazený otočný ovládač ventilácie. Sklamaní sme boli, keď nám v prvej fáze testu nevedeli v bratislavskom servise poruchu odstrániť a zopakovala sa. Po výmene servisu problémy konečne zmizli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dojem

V rámci servisných prác predpísaných značkou došlo aj k výmene brzdového obloženia a súčiastke na riadení, ktoré sa robilo celoplošne. Grande Punto za viac ako rok pôsobenia v našich rukách potvrdilo snahu značky o kvalitatívny vzostup, ale napriek tomu drobné zaváhania nás zneistili. Ochotu nápravy a ďalšie zlepšenie kvality cítiť na autách, ktoré schádzajú z výrobných liniek práve teraz.

Za kvalitu a spoľahlivosť by sme v školskom hodnotení dali Grande Puntu dva mínus. Naopak, jednotku si zaslúži za dizajn, tuhosť karosérie a jazdné vlastnosti. Motor nízkeho objemu, ale slušného výkonu dokázal spolu so šesťstupňovou prevodovkou, že patrí na vrchol triedy. Vo vyslovene nehospodárnom režime jazdy sme dosiahli výslednú spotrebu 5,5 litra, čo je veľmi dobrý výsledok.

SkryťVypnúť reklamu

Moderné

Brzdy s až príliš účinným posilňovačom dostali poriadne zabrať, čo sa prejavilo na opotrebovaní predných kotúčov. Ostatné časti auta zvládli tisíce kilometrov bez výraznejšieho opotrebovania. Interiér, v ktorom si ani pasažieri nemôžu sťažovať na nedostatok miesta, rozbúcha srdce. Dnes si možno aj v tejto kategórii objednať inteligentné autorádio so systémom bluetooth a vstupom pre USB externé zariadenie. Pri takej tuhej a krásnej karosérii treba počítať s vysokou nakladacou hranou kufra a trochu obmedzeným výhľadom šikmo vpred.

Epilóg

Grande Punto znamená historický prelom, je to technologicky vyspelé auto s úsporným motorom a výborným podvozkom, ktoré poskytuje radosť z jazdenia aj na dlhých trasách. Aby dosiahlo na najväčších konkurentov, potrebuje kvalitatívne dozrieť, k čomu má dosť blízko. V niektorých ohľadoch si nový model vynútil našu zhovievavosť a trpezlivosť. Radosť z jazdy však bola silnejšia.

SkryťVypnúť reklamu

 

Fiat Grande Punto

1,3 MTJ Dynamic Motor 1,3 multijet, diesel

Výkon (kW/k) 66 kW

Zrýchlenie z 0 - 100 km/h (s) 11,9

Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 4,6

Nadobúdacia cena (Sk) 509 900

Stav tachometra na začiatku testu (km) 12 684

Stav tachometra na konci testu (km) 59 960

Najazdené kilometre (km) 47 312

Spotrebované palivo (l) 2614,5

Priemerná spotreba (l/100 km) 5,52

Stav na konci testu

Poruchy počas testu - opotrebovanie zodpovedajúce kilometrom,

- mierna korózia výfukového potrubia,

- zlomený plastový kryt pod motorom,

- slabšie tlmiče na prednej náprave,

- na 60 percent opotrebované predné brzdové kotúče,

- zlomený držiak na plató v batožinovom priestore

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- elektrické otváranie okna vodičových dverí,

- nastavovanie ventilácie (smer distribúcie vzduchu),

- vypálená žiarovka na osvetlení evidenčného čísla

Silné stránky    +   Slabé stránky   -

motor kvalita detailov

spotreba odkladacie priestory

riadenie plasty

jazdné vlastnosti nastupovanie dozadu

(strana spolujazdca)

prevodovka vysoká nakladacia hrana

dizajn výhľad šikmo dopredu

brzdy

 

 

 

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Vytvorili chrbticu slovenskej energetiky
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 9 627
  2. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 450
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 5 468
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 047
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 789
  6. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 615
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 288
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 070
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ernest Klotton: Novela ústavy a pasca pre kresťanské hnutie
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (26.9. - 2.10.1925)
  3. Tomáš Kuvik: Bijeme sa do hrude za zodpovednosť, tú osobnú ale so skutočnou pokorou zvládne len malé percento
  4. Martin Fronk: Káva s výhľadom na Dunaj
  5. Radoslav Medzihradský: Mestská polícia v Košiciach
  6. Daniel Bíro: Od fantasy k svetovým úspechom v šerme
  7. Tadeáš Ďurica: Progresívne Slovensko: stratené, alebo pokrytecké?
  8. Pavol Burda: Insitný maliar - futuristický ekonóm
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 158
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 650
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 480
  4. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 268
  5. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 8 791
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 8 155
  7. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 5 852
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 5 790
  1. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
  2. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  3. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  4. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  5. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  6. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  7. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  8. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
SkryťZatvoriť reklamu