Auto má svojský a veľmi dynamický náboj s odkazom automobilových rely špeciálov z čias kategórie B.
Subaru tým apeluje na city fanúšikov kráľovnej motoristického športu, ktorí žijú spomienkami na jej najslávnejšie časy a pritom si chcú užívať techniku dneška. S istou dávkou fantázie možno Imprezu STi označiť za Lanciu Deltu Integrale súčasnosti. Z predstavenej štúdie sa do sériovej výroby dostane štvorica koncoviek výfuku a vetracie prieduchy po bokoch predného nárazníka a v blatníkoch za prednými kolesami. Podrobnejšie informácie výrobca zatiaľ nezverejnil. Uvoľní ich až počas tokijského autosalónu koncom októbra. Vieme len, že japonská verzia dostane prepĺňaný 2-litrový zážihový motor typu boxer, technológiu SI-DRIVE, ktorú uviedol do života ako prvý model Lagecy Outback, nastaviteľný stredový diferenciál DCCD a prvý krát aj elektronicky stabilizačný systém VDC. Stále sa špekuluje o výkone cez 300 k a krútiacom momente vyše 400 Nm. Subaru Impreza STi má veľký potenciál stať sa kráľovnou svojej kategórie a získať stratený lesk.
Autor: mk, rch