Štúdia hybridného SUV LF-Xh naznačuje ako by mohla vyzerať ďalšia generácia najúspešnejšieho modelu luxusnej divízie Toyoty – RX. Z tajných snímok vieme, že novinka bude dlhšia, vyššia a hlavne širšia než súčasný RX a okrem iného ju budú charakterizovať rozšírené blatníky a pre Lexus typické vystúpené „líca" na prednom nárazníku. Čiže pripravovaná štúdia napovedá o novom RX viac ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. S celkovou dĺžkou 4800 mm, šírkou 1890 mm a výškou 1650 mm sa zaradí medzi najväčšie automobilu svojho segmentu. Veľkorysý bude tiež vnútorný priestor, čo naznačuje rázvor náprav 2850 mm. Napriek tomu ponúkne opäť len 5 miest na sedenie, pretože dopyt po 7-miestnych vozidlách uspokojujú v USA väčšie modely GX 470 a LX 570. Vonkajší dizajn RX nikdy nesmeroval mimo asfaltové cesty a preto sa na tom ani po generačnej výmene nič nezmení. O pohon konceptu sa stará pokroková hybridná sústava novej generácie pozostávajúca podobne ako doposiaľ z benzínového šesťvalca a elektromotorov, ktorej výkon sa permanentne prenáša na všetky 4 kolesá. Najväčšou hviezdou expozície Lexus bude superšportový automobil LF-A, vybavený 5-litrovým desaťvalcom a karosériou z karbónových vlákien, ktorým chce japonský výrobca už budúci rok konkurovať vozidlám ako Ferrari, Lamborghini či Porsche.
Pri príležitosti tokijského autosalónu Lexus tiež konečne zverejnil parametre svojho ďalšieho športového esa – modelu IS-F. Zážihový osemvalec zdvihového objemu 4968 cm ³ dosahuje výkon 311 kW(423 k) pri 6600 ot/min a maximálny krútiaci moment 505 Nm pri 5200 ot/min. O prenos sily na zadné kolesá sa stará 8-stupňová automatická prevodovka Direct Sport Shift s možnosťou ultrarýchleho manuálneho radenia (preradenie rýchlostného stupňa trvá vraj len 100 milisekúnd!). Tento automobil však nebude len super rýchly ale aj relatívne úsporný a ekologický. V kombinovanom režime spotrebuje 8,2 l/100 km a do ovzdušia vypustí 283 g/km CO2. Veľká časť materiálov v ňom použitá bola vyrobená s minimálne negatívnym vplyvom na ovzdušie a po dovŕšení životnej dráhy automobilu je možné ich ekologicky zlikvidovať.
Autor: mk