Malý automobil s 3-dverovou karosériou dlhou 3,45 m má motor uložený netradične naplocho za zadnou nápravou, čo má priniesť značné úspory pri výrobe. Koncepcia predpokladá rozličné druhy trojvalcových pohonných jednotiek. Favoritom je pochopiteľne turbodiesel s priamym vstrekovaním paliva. Interiér kabíny je vybavený 4 samostatnými sedadlami, z ktorých 3 sa dajú sklápať a vyberať.
Nafukovacie čalúnenie umožňuje vybraté sedadlá uložiť do predného batožinového priestoru. Počet ovládacích prvkov sa vďaka dotykovému displeju podarilo zredukovať na minimum. Predseda predstavenstva koncernu Volkswagen prof. Martin Winterkorn na tlačovej konferencii v predvečer frankfurtského autosalónu povedal, že takýto model v sériovej podobe budú mať možno aj ďalšie koncernové značky Seat a Škoda.
V prípade Škody túto teóriu potvrdil aj odchádzajúci predseda predstavenstva Škody Auto Detlef Wittig, ktorý v rozhovore pre český týždenník Svět motoru na tému miniauta od Škodovky povedal:
"Joyster demonštroval našu predstavu auta menšieho než Fabia, ale postaveného na jej platforme. Ukázalo sa však, že také vozidlo by nebolo konkurencieschopné, a preto sme koncept Joyster pre túto chvíľu zmrazili a miniauto postavíme na základe konceptu VW, ktorého platforma je menšia než u Fabie".
To však nie je všetko. Koncern VW má s modelom Up oveľa väčšie plány ako sa na prvý pohľad zdalo. Už čoskoro na autosalóne v Tokiu a neskôr v Los Angeles predstaví ďalšie dve koncepčné verzie tohto miniauta. Prvým je 5-dverový minivan a ďalším hybrid s nabíjaním cez el. zásuvku.
Otvorene sa hovorí aj o elektromobile a zdroje z automobilky tvrdia, že vylúčená nie je ani verzia SUV a kabriolet. Všetky vozidlá budú mať rovnako ako základný koncept motor vzadu a pohon zadných kolies. V súvislosti s SUV prichádza do úvahy aj štvorkolka. Potvrdili sa tiež špekulácie o lacnejších verziách pre rozvojové krajiny.
Autor: kp, mk